Ford Fiesta XR2 2.0 Turbo

Започната от kenwood, 08 Октомври 2012 22:35:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

whaaazp

Focus MK1 1.4i/1.6i Zetec-S/Se  и Focus MK1 1.8i Zetec са с IB5 кутия.

При 1.4i феродовия диск е 210мм.

При 1.6i/1.8i феродовия диск е 220мм.


Danchev

#121
Благодаря за корекцията, абсолютно си прав (thup)
Преди бях ровил и чел недочел, а то 210мм имало само на 1.8 Мондео черен капак и то не на всички ... фордовска работа  :D

Това намирам в момента ... ако може да се вярва на килограмите http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=177512
I got flywheel from 1.8 engine (FINIS- 1034879, eng.part number 928M-6K390-AD). According to Ford ECAT it comes from 1.8 Mondeo and also 1.8 Focus MK1. It is 8,8kg.

Странна работа ... не е написал с кой капак е мондито ... дали маховиците на Мондео 1.8 черен и сив са еднакви и дали наистина са еднакви с този на Фокуса, защото маховик от 1.8 Фокус се ползва при RWD Зетек (в комбинация със съединител от Мондео, заради шлиците), обаче се пишат за от Фокус, мондеовски се съм срещал да се споменава .... и стана каша :D
Ще ровя по-обстойно, че и на мен ми стана интересно :)
How about a magic trick?

kenwood

Тези иб5 кутии имало разновидност и с хидравличен съединител, като и там имало разлика но с притискателите, но и не съм толковя сигурен в информацията. Има някъв фокус SE... Той от кои години е? Ето някакъв маховик:
http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?sbk=1&nav=SEARCH&itemId=171209627806

whaaazp

Focus MK1 1.6 преди фейса (2001г) е с zetec-s, а след е zetec-se. Като двигатела е ревизиран, но е напълно заместим /след фейса няма MAF/.

На всички скоростите са с лагер помпа :)

kenwood

Значи са еднакви...а можеш ли да ми кажеш като предавателни числа тия ib5 имат ли разлика с тея ib5 с механичния лост на съединителя. Идеята ми е дълга скоросрна кутия. Даже ако има някъде таблица да си ги сметна илу грубо на 5-та с какви обороти е?

KovachevGR

http://www.kartuning.ru/gearbox-calculator

Ето калкулатор,аз имам от фиеста куриер която идва дълга на 4 на 7000об е малко преди 200

Danchev

На Zetec S/Se (Focus 1.6, Fiesta 1.6, Fiesta 1.4) IB5-цата е с друго разположение на болтовете и не става на нормалните зетеци, a и тая на Фокусите до колкото знам е с жила за скоростите.
Незнам как стои въпроса с тези от черния капак ...
IB5 кутия, която е с лагер помпа и със сигурност става при теб е от Ескорт МК6 1.8 GTI.
How about a magic trick?

Danchev

Цитат на: kenwood в 29 Януари 2014 09:11:08
Тези иб5 кутии имало разновидност и с хидравличен съединител, като и там имало разлика но с притискателите, но и не съм толковя сигурен в информацията. Има някъв фокус SE... Той от кои години е? Ето някакъв маховик:
http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?sbk=1&nav=SEARCH&itemId=171209627806
Този маховик не става на сивите и черните капаци ... Zetec S/SE са Мазда мотори и нищо не съвпада.
How about a magic trick?

kenwood

Разпробих маховика от цвх и всички отвори се минават с 11мм свредло. Който го прави да има предвид, че на тия маховици и следващите от зетек има един отвор на определено място който се явява центриращ, останалите са с малко по голям диаметър. Не знам дали го обясних добре ако има въпроси нека се пита.

Nakataaaa

Здр колега браво за вложения труд имах честа да я видя на калояново и много и се кефех  (party) а ако ти трябва нещо имам разглобен ЦВХ от сиера  ^-^


kenwood

Благодаря колега!...аз минавам на зетек и доста малко неща ще ползвам от цвх-а, но ако се сетя нещо ще ти пиша :)

blenda

Нещо застой в темата колега. Какво става с проекта?

kenwood

Не е в застой, ами нямам време и се получи нещо като нощен проект. Накратко... ще ползвам изпускателен колектор от фокус 2.0 преправен с т3 фланец, турбо т3/т4 и много рабпта по преправяне на охладителна система и останалите неща по двигателя...чака ме генерация и турбопътища... тъй като спечелих и тия дни ми дойдоха чисто нови оригинални бутала и биели от зетек с черните капаци и разликата със сребристите е по дълга биела и по късо бутало и разлика в диаметъра на буталния болт...та се чудя дали да ги слагам тях, въпреки че ми се струват малко хилави. Малко по леки са, но ме притеснява че по-няма да издържат за мойте нужди...ето ги сравнени със стандартни и ако има някой инфо защото аз не успях да намеря дали са по здрави или не...разликата е буталния болт е почти 2мм:




blenda

Не мога да видя снимките. Проблема при мен ли е?

Danchev

Все още няма много турбо билдове на черните капаци, но си мисля и че няма да видим много. Не е като сагата CVH - Zetec, когато вече Зетеците бяха достатъчно достъпни, а хората все още правеха масово CVH и дори франкенщайна ZVH ... не само защото CVH го има сток турбо ... основната причина беше колко добре беше развит като "how to".
Черните капаци в момента са достатъчно достъпни и хората започнаха да ги ползват, но за NA.
Главата на черния капак флоува по-добре от сивия, дъното е по-леко и до там.
Напоследък виждам няколко сериозни проекта, които използват глава от черен на дъно на сив ... като драмата е само при ролките и се решава сравнително лесно.
Черният капак няма т.н. crank guard ... онази ламарина, която стои под коляновия вал и се завива на петите ... проблема се решава с използването на пети (заради шпилките на тях) и ламарината от сив.
Черните капаци нямат пръскалки под буталата и не съм сигурен дали могат да се прехвърлят от дъно на сив.

Най-натовареният елемент от един двигател са биелите и съответно буталния болт, а това, което най-много товари тези елементи е големият въртяш момент от по-ниски обороти, който идва с турбинирането. Държат и си ги карат на някакви консервативни сетъпи, но все още не съм виждал go hard turbo сетъп на стоково дъно от черен капак.

Ако не те кефи разреждането с пластина има няколко работещи ОЕМ варианта от други марки ... Хонда, Опел.
How about a magic trick?

kenwood

Взех маслото с което ще я карам, ако не ми хареса пак ще мина на 300в серията:

blenda

Готова ли е за Кондорфей колега

kenwood

Здрасти...кондофрея мина, но все още не я бях настроил....добре ама дойде времето за настройка...на пътя на 1бар вървеше много и то направих повече от 20-30 доускорения..нямаше проблем....а може и да е имало ама все пак нали плащам на мапер да я мапва. Качваме я на диното и и почва да изкарва коне...като почнахме от 210 на колела и последния рън 238 на колела, а можеше и още. Това подчертавам на 1 бар, като идеята ми беше да почнем от 0,8 и да видя дали няма да превърти съединител...горивото не го коментираме, ако не е достатъчно се предполага сваляне на налягането...с 380сс инжектори съм, което не е много. Да ама четвърти цилиндър не е на тва мнение и гръмва бутало и почва да гори масло. Много се чудих да я зарежа тая година, но викам си аййде от мен да мине почивни дни са....поне да видя какъв е бил проблема, аз ли съм или мапера. Искам да подчертая, че се чуваше чукане на последните рънове от двигателя. Резултата е стопено пукнато бутало и хубаво работещия двигател здаде багажа. Сега искам да ви попитам в мен ли е проблема или в мапера...давам снимки на буталото и на другите се виждат група язвички върху челата...ако иска някой и настройките на мегата ще му дам, но за мен това си е бедна смес отвсякъде. Мапера не искаше да ползва сондата на диното и я мапва със моята широколентова. Твърди че след 6000 до 7000 е обеднявала и се качвала до 12-ки. и сондата се мъчила да коригира...това е другото...използва ламбда контрол в целия диапазон и налягане.









baro

Здравей,съжалявам че се е получило така.Та на въпроса ти ,според мен на снимките буталото не е стопено от бедни смеси защото повечето се стопяват в края.Това в средата накълваното е мисля от детонации.На какво предварение е когато е в буст. Не познавам мапера обаче според мен не е редно да се настройва с ламбда контрола.Всичко се прави ръчно.

kenwood



kenwood

Първите три снимки на бутала са от проблемното...личи си стопяване...последните две снимки са от други здрави бутала

blenda

Не видях снимка на прегорялото бутало.На мен също ми изглежда прегрято, вероятно е имало и детонаций, Тия пръски приличат на стопен алуминий.Понапънали сте го доста моторчето.Незнам за качеството на частите но и мапера има вина,убеден съм.
Но сега не това е важното.Мисля че ти трябват ковани бутала,като бюджетен вариант са стари от ц20лет,стават с малко препряване на цилиндрите и горната глава а мотовилката.Помисли върху степента на сгъстяване.Може да не е достатъчно ниска.

kenwood

Вижда се на първите снимки как е тръгнало да се топи... Малко след първия сегмент в посока челото...отгоре също е загладено...то ясно че има риск с такова налягане  ;D. Факт е че и други хора покрай диното чуха детонации, ама мапера явно нищо не е чул  (rofl)   Ей, тва ми е сигурно 30то дино.... Не ми е първи път
да има детонации, но обикновенно ръна се спира и се бутат настройки, а не се жули до 7000оборота въпреки че нещо чука отпред.

vladi tanev

#143
Според мен най големия проблем е дошъл от мапера абсолютно не се настройва мега по широколентовата тоест корекций знам за доста случаи в които от тези корекций по сонда гърмят моторите другото което тези 12-ки за един бар си е бедно според мен чисто и просто бедни смеси и лоши аванси и от там резултатът е на лице препоръчвам ти да си вземеш ако нямаш уред за температура на изгорелите газове поне ще виждаш кога надвишава допустимата температура и да пускаш газта според мен гони смеси от порядъка на 11-11,5.
Предполагам тази таблица където си я дал е за авансите според мен това са доста големи аванси за турбо то е ясно че от там се вадят коне ама аз знам от мапера който преди ми настройваше сиерата че макс 30 градуса предварение от там нагоре детонаций.
По принцип и бутала от ц20лет да сложиш при бедни смеси и детонаций няма спасение,температурата си ги топи.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

kenwood

Моето мнение е също9.. Предишния ми мапер го потвърди същото...не му хареса таблицата с авансите. Изчислих си степента и тя е 8,8, защото и за това бях обвиняван едва ли не аз съм проблема, а бях прЕдупредил че е под 9. Всичко по проекта съ споделил с мапера. Нека споделя, че на предния сетъп последните настройки ги правих аз, защо и сега не я мапнах сам? Никога не съм разчитал на ламбда контрол на високи...винаги съм изключвал над 0,3..0,4 налягане....ква е таа кирекция на бар? Трябва само по карта да бачка.

JoroM

И на мен ми изглежда от бедни смеси да е станала белята. Вижда се на снимката м/у челото и първия сегмент как се е стопило буталото.
Оставам с впечатление че някои много ги тачите тез извънземни бутала от LET...в бс имаше една астра турбо 300 - 350 коня...тая кола стопи 2 или 3 комплекта бутала.
Това са сток буталата на Fiesta ХR2/Escort RS 1.6 нали, колко коня държат...при идеални условия.
Колега, кои е мапера, може и на лично да споделиш да не ходя при него в случаи на нужда.

kenwood

Не колега...това са буталата от зетек 2.0...старите от рс турбо 1,6цата на 1,5 бара така у не ги счупих а я скъсах от каране. Бедна смес няма спор...такива инжектори с каквито съм аз 380сс даже.съм отвъд лимита им...ама аз не гледам компа защото не аз мапвам...само чух чукане на последния рън и ПРОЦ  (rofl)

baro

Така наистина авансите са леко височки в буст,има и бедни смеси а другите бутала как са,имат ли пак такива пръски? Мисля си и за проблем в дюзата ,но ако си сигурен в тях го изключвам този вариант.

kenwood

И другите са на "пръски"...инжекторите ги чистих на ултразвук и ги проверявах на стенд дали еднакво пускат...всичките еднакво с мин разлика. То четвърти цилиндър е най натоварен...има и на още едно бутало мноооого леко заглаждане пак на същото място като на това стопеното...демек тръгнало е да се топи. Все мислех ,че я съединител ще ме предаде, кутия или нещо друго, но не и стопено бутало  :D

Иначе така изглеждаше преди да се разлети  :))


blenda

Как ги виждаш нещата,пак опит със зеттекови бутала или ще слагаш нещо ковано. 8.8 не е ли малко високо за стокови бутала.Таблицата на авансите не е толкова зле.Имаи на впредвит, освен степента на сгъстяване и формата на горивната камера и "концентраторите" на температура оказват влиание върху детонацийте.