Харесал съм Фокус мокус и имам няколко въпроса

Започната от Ladjov, 23 Август 2012 19:29:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ladjov

Здравейте !
Първо ако с темата си объркал раздела се извинявам.
Та харесал съм си фокус турниер 2 04г.+ .Главно заради икономичността на 1,6 печката и здравината на окачването ,което е сериозен плюс за нашите пътища и имам следните въпроси :
1. Двигателя 1,6 който разбрах , че общо взето е HDI на Ситроен/Пежо но под друго име. Освен икономичен надежден ли е ? Какви са му най-честите дефекти и колко са чести .
2. Има ли как по номер на рамата да си проверя нивото на оборудване и какви екстри има автомобила. ( Нещо като епера на Фиат групата)
3. Какви дефекти дава най-често като цяло автомобила .Чух че давали дефект в платката за управление на горивната помпа и удоволствието струвало 1200лв. Вярно ли е ?
4. От показаните на снимките централни конзоли какви разлики имат освен външния вид .
4.1 http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11343553539962977&f1=details
4.2 http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11343070742489050&f1=details
4.3 http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11343823095048553&f1=details
Благодаря за информацията предварително :)
Аlfa Romeo 156 SW 1.9 JTD CF3 115CV progression/ Limited edition (I) {06.01г.} - My love


Bobi

Здравей и добре дошъл.

1. Да, двигателите 1.4, 1.6 и 2.0 TDCi на Форд са респективно HDi на Пежо.
Аз карах 1.6,  90 коня и мога да кажа, че двигателят е доста надежден. Бих ти препоръчал да гледаш внимателно в какво състояние са обтегачът и демпферната шайба - в работата им не трябва да има никакъв луфт. Като друго слабо място се сещам за ЕГР, но май от него страдаш почти всички дизели.
2. Да, има как да провериш по номер на рамата. Трябва ти Vin decoder - потърси, има във форума.
3. Нямам наблюдения за въпросната платка. Нека някой друг запознат да отговори. Най-сериозният недостатък на Фокус за мен бяха евтините и скърцащи пластмаси.
4. Не ми отваря линковете.
5. Хубава диагностика преди покупка е препоръчителна.

Alexi

добре дошъл .. линковете ти не се отварят ,но фокус 2 е добър автомобил без съществени слабости .. мотора е читав ,помпата няма отделна платка за управление това важи за по стария дизел който не е комън рейл .. като слабости - тия които са характерни за всички дизели на определени км - маховик ,турбина дюзи си имат определен живот ( който ако колата е от Горубляне най вероятно е към края си ) .. задължително я закарай на диагностика в МР ,особено ако е нов внос без сервизна история ( или с фалшива такава ) .. и още нещо - 7-8 годишен дизел на 120к км няма да знаеш :)

Ladjov

Линковете ги оправих но вече съм към целите обяви не само към снимките на конзолите .

За ЕГР ми е ясна процедурата и ако имам време ще си го промивам и едва ли ще  купувам нов , както направих на Алфата.

За малкото километри на дизела ми е ясно че няма как да е освен ако не е нещо много ударен .
Турбината може ли да се ремонтира или само с нова се лекува .

Освен в Мото-пфое другаде читава диагностика има ли къде да се направи нещо такова като клубен сервиз имате ли ?

Благодаря за бързите и отзивчиви отговори и топлото посрещане 
Аlfa Romeo 156 SW 1.9 JTD CF3 115CV progression/ Limited edition (I) {06.01г.} - My love

BIGFORDFAN

 Добре дошъл, колега! Аз ти писах да се регнеш тук, и предполагам тепърва ще ставаш голям Фордаджия. Колите дето си им хвърлил око си имат забележките, км със сигурност са други, но пък около 6к лева за Фокус 2007 си е супер цена, мисля че донякъде ще компенсира последващите ремонти (лично мнение). Този втория има ESP, което е полезна екстра... Официален клубен сервиз нямаме, но почти всички модерни Фордове ходят в Поликар и са предоволни, Alex Devil също разбират от тези мотори, тъй като са си Пежо. Успех и да се похвалиш!

П.С. ако искаш компания за оглед, съм насреща  (fri)

Ladjov

Тоя с джантите еленови рога ми е фаворит , но имам някави съмнения че е удрян като го гледам по снимките. Като ги видя 3-4 на живо ще мога да правя някакви изводи . За момента още съм на 1ви етап проучване и предполагам до седмица или две ще ходя да ги гледам .

А дали ще стана голям фен на Форд незнам има много да ме впечатлява докато ме жегне в сърцето както  Алфата .
Аlfa Romeo 156 SW 1.9 JTD CF3 115CV progression/ Limited edition (I) {06.01г.} - My love

niko_nenchev

Цитат на: Ladjov в 23 Август 2012 21:56:40
Тоя с джантите еленови рога ми е фаворит , но имам някави съмнения че е удрян като го гледам по снимките. Като ги видя 3-4 на живо ще мога да правя някакви изводи . За момента още съм на 1ви етап проучване и предполагам до седмица или две ще ходя да ги гледам .

А дали ще стана голям фен на Форд незнам има много да ме впечатлява докато ме жегне в сърцето както  Алфата .
Колега,гледай внимателно и не бързай!Специално този Фокус номер 2 се намира в нещо като автоморга-огледай другите преложени коли от този дилър.Друг съвет-диагностиката е силно препоръчителна.Иначе модела е много добър като цяло,разбира се като всеки друг съвременен дизел си има съответните болежки-турбото най-вече + дюзите и съединителя при голям пробег.Окачването е страхотно и това може би е най-големия плюс на Фокуса.Желая ти успех в търсенето и ако нещо те притеснява пиши тук-с готовност ще помагаме!

hotblooded

 Колега, добър избор, НО: такива пари - по 7-8 хил лв, за кола на 5 години - заеби! Дори Лада не губи 75% от стойността си за 5 години. Умножавай километражите по поне по 3 за да получиш реалните километри щом става дума за дизляк и особенно за комби. И гледай добре за удари - на фокусите ако е бил удрян отзад - почти е невъзможно да няма луфт в някоя от задните врати. Запали колата на отворен капак - ако демпф. маховик е тръгнал - чува се едно специфично притропване с леко прискърцване докато палиш или гасиш. Ако има сервизна книжка - виж дали е каран равномерно през годините - ако изведнъж започва рязко да увеличава времето за което прави пробег за сервиз - книжката е фалшификат. Диагностика в МотоПфое - задължителна!!!! По добре се набутай с 50 лв от колкото с 7-8 бона. Турбото може да се рециклира, дюзите - май не... помпата - ако не е била гърчена с кофти нафта и филтри куча марка - трудно ще "хвърли топа" - обърни внимание до колкото можеш дали е обслужена с оригинални филтри(най вече горивния)....

Ladjov

ясно е че ще има диагностика и ще се кара в сервиз .

1,8 чувам че е много по здравият вариант от 1,6 за които мненията са от супер доволни до Топят смукателни колектори (скъпи са) ебават им се ЕГР-и (ма не се затапват или чистят като на италианския дизел, а се сменят) ебават се турбини и много други проблеми. Ебават се ДПФ-и и т.н. и т.н

Вие кое бихте ме посъветвали да взема 1,6 или 1,8 то ясно че трябва да е по-читавия , но кой е по успешния според вас .Защото ме притеснява икономията  от 500 гр нафта да не излезе в части в повече .
Аlfa Romeo 156 SW 1.9 JTD CF3 115CV progression/ Limited edition (I) {06.01г.} - My love

Alexi

и аз съм на мнение ,че 1.8 е по здрав ,но говорим за коли втора ръка така че се взима по запазената кола по принцип


hotblooded

   Много зависи в какво състояние е конкретния екземпляр - винаги може да попаднеш на кола която ще ти счупи нервите и джоба от всякъде. EGR на евро 4 мотори май няма затапване без да даде грешка, Фокус-а не е малка кола, така че по-големия двигател (1.8, защо не и 2.0 TDCi) трябва да му стъпи по-добре. А +/- 0,5 литра гориво - зависят и от начина на каране.

Ladjov

Принципно колата ще се кара 95% градско затова търся по-малкия мотор и разход . Именно за това съм се спрял на форда пред Ланчия Либра , която за тия пари ще е бъкана с екстри и също е много здрава кола.
А бензинките как държат на газифициране че нещо като гледам дизела ще стане 3 лв може и отгоре пък газта не е мръднала кой знае колко последно време . Спрямо когато имахме кола на газ цената се е дигнала в пъти (тогава беше 0,54 - 0,70 лв./л ),но пак ще е по тънкана .
Аlfa Romeo 156 SW 1.9 JTD CF3 115CV progression/ Limited edition (I) {06.01г.} - My love

Alexi

предимно за градско търси 90 коньовия мотор поне е в ниския данък ( разликата не е малка ) бензина става на газ но трябва да е ГИ .. при него поддръжката би трябвало да е по евтина ако не случиш на кошара

Bobi

На твое място бих погледнал тази : http://www.cars.bg/u766022 . Вярно, че е от автокъща, но пък тя е единствената, за която съм чувал добри думи. А и лично съм забелязал, че това е може би къщата с най-голям поток от автомобили.

BIGFORDFAN

 От тази автокъща взехме преди 4 год. Фиестата на сестра ми, имаше някои джамбазки изпълнения, но като цяло беше добра колата, малко са трудни за пазарлък.... Иначе наистина МНОГО дръпнаха напоследък, работя до КАТ и постоянно засичам техните репатраци с коли, влизащи за регистрация.

Ladjov

Тоя доста добре изглежда ама нещо се хвърлих в размисли дали няма да е по- добрият вариант да взема нещо бензиново и да го газифицирам . Но за съжаление в Бг има само една и тя е със същите снимки като дизела в същата автокъща .

Аlfa Romeo 156 SW 1.9 JTD CF3 115CV progression/ Limited edition (I) {06.01г.} - My love

hotblooded

 Ако ще вземаш Фокус - около 100 коня - газификацията е по-добро решение. Но пак трябва да се внимава при избора.

BIGFORDFAN

Цитат на: Ladjov в 27 Август 2012 18:22:53
Тоя доста добре изглежда ама нещо се хвърлих в размисли дали няма да е по- добрият вариант да взема нещо бензиново и да го газифицирам . Но за съжаление в Бг има само една и тя е със същите снимки като дизела в същата автокъща .

Днес минах покрай автокъщата и едни хора бяха вдигнали капака на Фокуса и го оглеждаха, ама гледам че не е капариран още...

П.С. щом искаш бензин, това не ти ли върши работа? http://bomiauto.cars.bg/u776350

Ladjov

#18
Цитат на: BIGFORDFAN в 27 Август 2012 21:18:16
Днес минах покрай автокъщата и едни хора бяха вдигнали капака на Фокуса и го оглеждаха, ама гледам че не е капариран още...

П.С. щом искаш бензин, това не ти ли върши работа? http://bomiauto.cars.bg/u776350

Малък му е багажника иначе става . При мене проблема е ,че ми трябва голям багажник на моменти а на моменти не трябва нищо по-голямо от Смарт за 2ма . С него ще работя и ще се возя сложно е за обяснение.

Не че искам бензин . Бензин не съм карал от както карах курсовете на Ескорт . Просто цената на дизела като гориво до нова година ще стигне 3 лв. и ще е по добрият вариант да бъде бензин на газ пък и няма да мръзна зимата . Честно казано в момента и аз незнам какво искам в момента . Може и да поизчакам малко

Аlfa Romeo 156 SW 1.9 JTD CF3 115CV progression/ Limited edition (I) {06.01г.} - My love

Chr81

Не съм сигурен доколко този двигател 1,6 100кс бензин е податлив на газифициране. Имаше 1 колега от другия форум, който ми обясняваше, че е имал страшни проблеми и за около 50000км на газ му се е скапал двигателя на кола от 2008г. Само, че каза, че е било без система за мазане. Пък и на този двигател колекторите ли, повдигачите ли, клапаните ли /не съм съвсем грамотен технически  ;D/ са пластмасови и газифицирането май не било добро решение????


Alexi

зависи с каква газова и кой го прави .. слага се лубрикант за клапаните инак прегарят много са тънки  .. целия мотор е кекав то всички нови са така

Ladjov

Ако е бензин имам предвид тоя с 116 кончета.
Щом са така нещата ще се взима печка явно .
Аlfa Romeo 156 SW 1.9 JTD CF3 115CV progression/ Limited edition (I) {06.01г.} - My love

Alexi

115 коньовия сигурно ще стане на газ и той .. при печките има други разходи :)

Ladjov

#23
Какви нива на оборудване имат фокусите МК2 .
Конкретно ме интересува да имат пълен ел .пакет - ел.огледала с подгряване , 4 ел.прозорци (те не са най-задължителни ама все пак като се има предвид че често ми се налага да въвеждам родителския контрол за отварянето им ги предпочитам ) , и двузоновият климатроник , за кожа не смея и да мечтая и има близо да нас един тапицер психопат и може да ми направи такъв кожен салон , че оригинален ако изобщо съществува за модела пасти ще яде .  (happy)

До тука гледам 2- 3 Джия (за което разбрах че е някакво дизайнерско изпълнение ) имат това което търся .

ПП: Някой знае ли и каква е процедурата при вкарване на кола от германия с ДДС как може да се приспадне при положение че ще се води фирмен автомобила .
Аlfa Romeo 156 SW 1.9 JTD CF3 115CV progression/ Limited edition (I) {06.01г.} - My love

hotblooded

Колега, от Ghia до Ghia има разлика. Във форума се продава Фокус със 2 зонов климатроник, 4 ел стъкла, подгряване на огледалата мисля че няма за Фокус, ел.огледала, абе май всичко което може да се поръча във фокус, без кожа. Може да се купи през МП включително и на лизинг, така че да се оправи ДДС-то. Цената е висока, но колата е хубава. Ето ти линк


hotblooded

 Хубав е! За ДДС то знам че има начин, защото бившия ми работдател купуваше за службени цели баничарки и бусове от Германия. Едва ли се е набутвал с ДДСто

Чебурашка

Това ддс се връща когато автомобила е за износ извън европейския съюз и то трябва да се върнеш там откъдето си я купил с документ че е напуснала територията на ЕС .То пак може да се върне но ще се начисли в БГ. ;) Фокуса е хубав но сметни си  колко ще ти излезе докарването на кола от майната си, не се окаже по-скъпа от същата от горубляне със обслужването,мисля че като се регистрира на фирма няма значение откъде е купен  ::)

hotblooded

 Кола от Горубляне, Дупница, Враца - рано или късно излиза скъпо. Ако има възможност да се метне на аероплана или най-добре да се качи с приятел на кола, да отидат да гледат и да си я купи от Германия, Австрия, Холандия - най-добре. Джамбазите купуват барутници и ги "гримират" за да изкарат пари, а не за да ти продадът добра кола!

Чебурашка

Зависи от цената,защото хубавите коли в страните които изброи си държат висока и отделно докарването е поне 1000 лв.Като се купи от Германия обаче не е сигурно че ще е хубава,защото по-голяма част от автокъщите са със сръбски,турски или румънски собственици които конкурират горубляне по-скриване на проблеми.Моето мнение е че не си заслужава да обикаляш европа за кола която тук може да се купи тук  за 6-7000 и дори и с ремонтите пак ще излезе по-евтино.+ сега се продават много фокуси 2006-2007