Фокус 00 автоматично вкл. фарове

Започната от G_o_c_e_v, 06 Август 2012 19:34:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

G_o_c_e_v

Общо взето прегледах таблото и веднага сътворих една примерна схема:

Каква е идеята:
Реле 1 нормалното е R6 от снимката по долу, ще подам "+" към R12 на същото гнездо, което отговаря на №3 от релето. Също така №5 ще се съедини с крачето на №5 от R12 (реле 2 13,4V). Когато ключа на фаровете е на позиция "0" реле 1 има "+" на краче №4, който ще се свърже с краче №1 на реле 2, така при запалване на двигателя и достигане на напрежение 13,4V релето ще сработи и ще затвори веригата на късите светлини без да пали и габаритите. Когато обаче решим да включим фаровете от ключа той ще задейства бобинката на реле 1 и ще премести котвата от краче 4 към краче 5, така прекъсваме тока на второто реле и то отпада от играта.


Има ли някаква истина в размишленията ми или нещо може да се обърка?
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


G_o_c_e_v

Като прочетох малко и в другия форум, се досетих, че когато дам на дълги релето на късите ще изключи и ще светят и двете жички едновременно. Така че се търси друг източник за подаване на ток след запалване
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

TourneoRS

#2
Гоцев , бих ти препоръчал това  http://smartdrl.com/index2.html  , имам приятел с монтирано такова устройство и е много доволен .  (fri)

един обикновен пример ..

IVECO -  с него не се ходи надалеко .

G_o_c_e_v

Поправих си системата :)) Само да отбележа че реле 2 13,4V може да го разглеждаме като реле 3 :P

само добавяме още едно реле което да се управлява от дългите или иначе казано, когато дадем на дълги релето изключва това, което сме нагласили да сработи на 13,4V и от там системата ни не потдържа късите заедно с дългите, когато пък дадем на къси, системата не работи, защото сме спрели тока още от релето за късите.

TourneoRS - това което си предложил кога сработва, когато запалим двигателя или при подаване на контакт да стартираме двигателя? Така като му гледам кабелите и черната работа предполагам, че е нещо близо до това, което съм намислил само че е по компактно. Все пак Аз не съм Еладжия, а съм любител и засега до толкова успях да измисля
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

TourneoRS

След включване /заработване / на двигателя джаджата измерва напрежението в бордовата инсталация и плавно включва фаровете . Поне така пише в ръководството ... http://smartdrl.com/SmartDRL6v3.pdf

Пробвай твоето дали ще работи , мен малко ме е шубе да пипам ел . инсталации понеже съм малко нервен  :D
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

G_o_c_e_v

Какви ли пари ще е тази екстра. Аз на моето табло имам място да боцна 2-те релета, само трябва да събера мат`риал :D
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

momo76

А защо не си го направиш както си е оригинално. Добавя се едно реле и резистор да светят по слабо (може и без резистора).

G_o_c_e_v

Нямам оригиналната инсталация. Затова си създадох тази.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

G_o_c_e_v

Ето с какво се сдобих... естествено без кабелите, които стърчат от него...

ето и схемата от която нищо не разбирам...

и малко запояване преди ключа за фаровете...

Нищо не се реже или преправя, само добавяме това реле за време, което ни устройва (от 1 сек. до 5 мин) и при запалване на двигателя, фаровете се пускат без габаритните светлини на колата, обаче съм поставил и ключе, с което мога да изключа тази добавка, а ако решим да си пуснем фаровете по нормалния начин просто си ги пускаме без да се конфронтира с тази добавка.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

TourneoRS

Цитат на: G_o_c_e_v в 06 Август 2012 21:35:53
Какви ли пари ще е тази екстра. Аз на моето табло имам място да боцна 2-те релета, само трябва да събера мат`риал :D

Мисля че беше 40 лв но не съм сигурен . Хубавото му е че можеш да намаляш светлината на фаровете , ще светят по-слабо през деня .. и няма да товарят динамо крушки бла бла ... .
IVECO -  с него не се ходи надалеко .


G_o_c_e_v

Модулче
Ето какво си поръчах, предното, което вградих се оказа несполучливо. Когато пристигне ще го монтирам и ще пиша как е...
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Vas

А така  (thup) Пиши като го сложиш и дали има и други екстри, че повече май ще трябва да взимаме

G_o_c_e_v

Мене лично друга екстра от пускането на фаровете автоматично не ми трябва, мисля че няма някакви проценти за намаляване на светлината, а и Аз така ще го подвържа, че ще имам къси и дълги без да ми светят габаритните светлини и таблото.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

G_o_c_e_v

Така, след като стана 2 пъти си поръчвам модули и не ми ги пращат се реших и си купих това...

На Фокуса се закача много лесно и отделно от самото "нещо" си поставих и лампичка, която да ми показва, че фаровете са включени и ключе с което да ги изключвам при продължителен престой на място със запален двигател (визирам зимата, когато чакам колата да загрее или някого да слезе)
Пали фаровете до 15 сек от подаването на контакт (което е малко дразнещо, ама не си намерих хубав модул, който да ги пали само при запален двигател)

П.П. забравих да спомена, че го купих за 20лв от Шумен
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!