Зимни гуми - мнения, отзиви, коментари

Започната от Bobi, 17 Септември 2011 02:04:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

hotblooded

Като увиснат колелата във въздуха - няма значение с какви гуми си. А когато снегът е на коловози - това рано или късно става. Едно време в книжките за колите - гледал съм и на полски фиат и на вартбург - пишеше да не се кара в коловозите- имаше и картинки. А да се кара до коловизите. Е друг е въпроса на сняг до колко е възможно


PcMan

#91
Да бе, това да те успокоява, че на коловоз нямало разлика. Навсякъде има разлика! Скиор съм и както гледаш минус 20 сутринта, така в същата сутрин ставам в 7, около блока живо пиле няма, изринвам гаража, паля, минавам 300км, от които 100 въобще не пипани(първия голям сняг), 4 часа чакане в бензиностанция да отворят хемус, влизам от майн**та си в боровец защото на главния вход разбира се нещо голямо се е завъртяло, карам, спирам на хижа на 1200м, сутринта не мога да дишам от студ отвън, снега над кръста(снимки), паля и тръгвам по тунела, изкопан от трактора със гребло, паркирал до мене. И така след седмица или две пак. Тази зима се спуках от каране на як сняг повечето нечистен, и повярвай ми нямаше много коли при ниска скорост особено(маневри, тръгване, паркирания, такива неща, там най-много си личи) и въобще крайни условия да имат моето сцепление, а нямам и 1 ел. система за стабилност/буксуване и т.н.

И познатите ми така обичат да казват, доста типично "в най-лошите условия все едно с какво караш и с какви гуми" - нали !

След миналата трагична зима се чудех защо дадох 800лв за гуми, карайки ги по вода, камъни и сол цяла зима(е, защото ги имах и не мисля като горните умове), но тази зима просто съм над всички умове, на които са им затрупани колите пред блока/заседнали някъде/нямат акумулатор да запалят. Като се прави нещо, се прави като хората  (beer)

amplified

#92
Щото колата ти тежи няма и тон, затуй така говориш ;)
Не ти ли е скучно да си все така стабилен с тия гуми :) Аз бих полудял, по принцип спирам всички системи като има повече сняг, че става по-интересно. Иначе съм като на асфалт кажи-речи.
Само не знам що ама предницата ми има навика да потъва в снега(последната седмица само) и да се окопавам като пате в калчища.
Явно снега е кофти последните дни. Това е като паркирам и я изоставя за 4-5 часа.

Честно казано наистина хубавата гума е страхотно удобство, системите и те. Карал съм с какви ли не галоши, и със стари премиум марки и сега с нови. Не е като да нямам опит в тая гняс, където не съм решил там не съм се качил(никога не съм слагал вериги, за да го постигна). Преди месец летях със 110 по сняг/лед и бях залепнал на пътя. По черен лед също нямаше мърдане.  Когато остарее снегът обаче и няколко пъти се топи-навалява и става айде бегай.

Малките коли са много по-добре на снега от големите, не го забравяй, секунда невнимание с влака и дерейлираш  (happy) ;)



momo76

Това за леката и тежката кола е абсолютно вярно. Мондеото не мога да го изкарам от квартала. На всеки 50м се окопава юнашки. С Фиестата никакъв проблем - минава отвсякъде, дори дърпам други коли да се откопаят.

dimkaraganchev

Ей, ама много се заблуждавам някои хора. Сега е момента да си премерим гумите. Фиестата я карам с всесезонни гуми. Мога да се хвана на бас с всеки, че откъдето мине той, ще мина и аз. Продължавайте да давате пари за глупости. То те са си ваши, но поне не заблуждавайте тези, които нямат излишни средства, да се набутват със скъпи гуми, които вършат същата работа.

hotblooded

Цитат на: PcMan в 14 Февруари 2012 22:17:17
Да бе, това да те успокоява, че на коловоз нямало разлика. Навсякъде има разлика! ..........След миналата трагична зима се чудех защо дадох 800лв за гуми, карайки ги по вода, камъни и сол цяла зима(е, защото ги имах и не мисля като горните умове), но тази зима просто съм над всички умове, на които са им затрупани колите пред блока/заседнали някъде/нямат акумулатор да запалят. Като се прави нещо, се прави като хората  (beer)
Естествено че има разлика - ако беше видял по-назад щеше да видиш и аз какви гуми съм купил. Но когато коловозите са по дълбоки от клиренса на колата и колелата се въртят във въздуха - все тая.

escobar

Разликата е, че по-скъпите издържат повече сезони.
През дълбок сняг, ако не си висок и 4х4 каквито и гуми да имаш все тая.


hotblooded

Цитат на: escobar в 15 Февруари 2012 10:31:27
Разликата е, че по-скъпите издържат повече сезони.
През дълбок сняг, ако не си висок и 4х4 каквито и гуми да имаш все тая.
Това за по-скъпите не е вярно. Доста често по-скъпите гуми изкарват по малък пробег, но имат мнооого по добро сцепление поради по високото качество на материала за протектора. Естествено по високото сцепление се постига с по меки материали, които наистина се износват по-бързо. Отделно че с течение на времето зимните гуми си губят качествата и въпреки че имат още много грайфер - пак губиш сцепление - когато гумата старее се втвърдява. И когато сравняваш 3 годишни гуми може да се окаже че скъпите са наравно със евтиджосите. Но при нови гуми определено не е така.

amplified

Аз пък карам жигулата със 17 годишни всесезонни континентал и минавам през какъвто сняг има, ама тя тежи няма и 900кила, а гумите са 155/75/13.
Пак казвам едно е да поднесат 4.5метра тежащи тон и половина и съвсем друго е да поднесат 900 кила къса база.
Едното с един камшик го вкарваш в пътя, а другото може и въобще да не си върнеш контрола.  (fri)

hotblooded

 Баба жужа има досто по-добро разпределение на теглото и е с по-голям клиренс от доста по-съвременни коли. А и няма кой знае колко коне и върт. момент че да се разбоксува докато дадеш газ. Докато нашите коли - и на сухо могат да пробуксуват дори и на 3та :)


PcMan

#100
Зимната гума не е просто по-мека, следователно по-добра. Има си тестове и за износване, вижте индекса на мишелин А4 (не си правя реклама). Адак са тествали зимна гума на 2 сезона и същата гума чисто нова, резултатите са почти 100% еднакви. Разбира се гумата е топ модел и е съхранявана правилно. Ще направя 2 снимки на моя грайфер към 10 000км е.
Цитат на: hotblooded в 15 Февруари 2012 09:53:46
Естествено че има разлика - ако беше видял по-назад щеше да видиш и аз какви гуми съм купил. Но когато коловозите са по дълбоки от клиренса на колата и колелата се въртят във въздуха - все тая.
Е много ясно, кофти е при всички положения. А в тази зима предната броня направо се унищожи с пазене и без, сигурно има над час в режим снегорин. От там главно  :D Хубаво си е човек да е с каско, пък на старо фокусче е и без пари, дори в най-големия застраховател (без реклами).
Цитат на: dimkaraganchev в 15 Февруари 2012 09:50:09
Ей, ама много се заблуждавам някои хора. Сега е момента да си премерим гумите. Фиестата я карам с всесезонни гуми. Мога да се хвана на бас с всеки, че откъдето мине той, ще мина и аз. Продължавайте да давате пари за глупости. То те са си ваши, но поне не заблуждавайте тези, които нямат излишни средства, да се набутват със скъпи гуми, които вършат същата работа.
Карал съм моя фокус 09/10 с ласа 14", с които съм карал предната 08/09 сиерата(същия комплект). И все по планини. 10/11 и 11/12 съм с моите, и са 200лв не защото са хипер скъпи, а защото се изхвърлих да са 16". Смятам, че имам малък, но достатъчен опит да не говоря на изуст за по-скъпата покупка, бъркайки хората. Просто не поясних и е нормално да си помислиш, че съм пишлеме, което е минало директно на скъпата гума и не знае какво е с 2 различни коли и 2 различни гуми. И нали знаеш, разликата м/у смъртта и живота е супер малка - живота е скапан и изненадващ, а за едни 200лв разлика? Някой ще каже зимата е главно мокър път - ДА, ама с ласата абс-а тръгва веднага на фокуса, на сиерата въобще не спира(и то когато бяха по-пресн), а с мишелина кова яко на студения гнусно/кално мокър/ асфалт (fri)

Alexi

както се казва ,максималната скорост с която можеш да минеш даден завой е много близка до тая ,с която не можеш .. едни хубави гуми могат да си избият цената с едно спиране ..

petermitkov

Цитат на: Alexi в 15 Февруари 2012 20:25:50едни хубави гуми могат да си избият цената с едно спиране ..
Много точно казано.
sapienti sat

KILLAP

Е ОК... толкова класации, в нито една от тях няма TOYO. Аз си взех такива, защото си бях купувал едно време и нови летни. Струват колкото ULTRA GRIP-овете. Не знам другите как са като шум, но тези не се чуват грам. Движат се перфектно в преспи сняг. Взех си това http://toyotires.bg/tire/pattern/snowprox-s953 - поне са правени в Япония... или те японците не могат да правят гуми?

Bobi

Toyo е много добра гума! Не мисля, че си направил грешен избор  (thup)

G_o_c_e_v

Издумках гумата в един бордюр (hammer) сега има странична дупка и конците са скъсани. Сложиха ми лепенка, но седи издуто и се чудя дали с вътрешна не е най добре да се направи?
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Bobi

Решението с такива балони е само едно - нова гума! Ако не си авантюрист естествено :)

G_o_c_e_v

С широка подложка и вътрешна гума си мисля че може да стане, но ще видим утре, като тръгна по гумаджиите...
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Bobi

За ниски скорости може и да стане, но при скорости 80 + гумата е подложена на огромни натоварвания. Аз лично не бих бил спокоен да карам с такава, заради което не бих и го направил! По-добре си намери някаква 2-ра употреба с подобна шарка и ги слагай за задни.

Vas

Приятел не си губи времето. Спасението е да се сложи голяма платова лепенка 12-ка или 20-ка и фуската поне малко ще се прибере, но няма да изчезне.
А ако сложиш вътре в гумата голяма подложка и вътрешна гума, после на баланса ще ти покаже най-малко 100г. а от там ще ти се откъснат ръцете при каране.
Задължително ако направят гумата, слагай я задна. Ако ли не търси нова или слагай летните.
Казвам ти го от опит  ;) Гумаджия съм


Alexi

за съжаление гумата е за хвърляне .. и аз имам такъв случай с гума на 1000 км  ,здраве да има ..

Чебурашка

сигурно,както написаха,е за изхвърляне,но ако имаш каско може да се пробваш да ти платят ::)

G_o_c_e_v

Нямам такива екстри. Видяло се е ще се купуват нови 2, въпроса е да ме закара до Шумен
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

hotblooded

Цитат на: Чебурашка в 21 Февруари 2012 19:58:51
сигурно,както написаха,е за изхвърляне,но ако имаш каско може да се пробваш да ти платят ::)
Без протокол за ПТП - трудна работа за гуми и джанти... Преди година и половина познат съсипа 2 гуми и джанти в дупка на магистрала Хемус - дупката беше 70х40х30 см!!!! Нацели я със 140... Пасата беше на 40 дена - гумите и те на толкова - едната джанта се скъса от звездата, другата само се изкриви, поражения и по окачването имаше - обади се по телефона - казаха му "Протокол от КАТ" иначе гуми и окачване - не се изплащат. Със 300 мъки и кандърми КАТ-Шумен му направиха протокол за ПТП, като му изцепиха причина "несъобразена скорост"... И го глобиха....   Иначе гумата - щом е скъсала корди (конци) - заеби - не става!

ForeverFord

Бях споменал че Мондеото е с Michelin Pilot Alpin  PA2,на снежна обстановка се справят,но миналата седмица имах пътуване и точно тогава всичко се топеше и установих негатив "аквапланинг" което си е кофти,явно каналчетата за изхвърляне на вода при по-висока скорост си губят ефективността
Легенди:(fe) "качи света на колела";
    Stop Walking,Keep Driving by (fe)

hotblooded

Цитат на: ForeverFord в 23 Февруари 2012 23:45:08
Бях споменал че Мондеото е с Michelin Pilot Alpin  PA2,на снежна обстановка се справят,но миналата седмица имах пътуване и точно тогава всичко се топеше и установих негатив "аквапланинг" което си е кофти,явно каналчетата за изхвърляне на вода при по-висока скорост си губят ефективността
Няма как гуми които са добри на сняг да се справят на вода като летните.... За снега се искат много и тънки ламели, за водата се искат широки канали

dimkaraganchev

Точно това е слабото място на зимните гуми - мокър и сух асфалт. Затова има всесезонни гуми, които се справят много по-добре от зимните в такива условия, а и на сняг се справят. Изводът си го правете сами.

Vas

Къде ги тези всесезонни? Я дай 2-3 марки да видим

mrdgd

Цитат на: dimkaraganchev в 24 Февруари 2012 18:25:39
Точно това е слабото място на зимните гуми - мокър и сух асфалт. Затова има всесезонни гуми, които се справят много по-добре от зимните в такива условия, а и на сняг се справят. Изводът си го правете сами.
всесезонна гума и зимна гума просто нямат връзка (thup)

dimkaraganchev

Много хора продължават да се заблуждават. Но то си е тяхна работа. Фиестата си има 2 комплекта гуми - летни и всесезонни. Примерата я карам с 3 комплекта гуми - летни, зимни и всесезонни. Утре ще махам зимните гуми. Просто вече не е за тях. А вие си продължавайте със зимните. ;)
П.П. Тази зима за първи път реших да купя зимни гуми, просто да видя дали ще има някаква разлика. Е, разлика не видях. И повече зимни гуми едва ли ще купя. :))