Промиване/почистване на двигател

Започната от Jumper, 23 Септември 2011 09:15:08

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

tzankov

#30
Колеги, имам Рено Лагуна 2,  2.2 DCI 150 кс От месец го купих с счупено турбо и какво ли не правя по него... вчера отворих капака на клапаните.. и какво да видя:

Въпроса ми е към тези които са имали подобен проблем: Как се чисти такова нещо и с какво, без да се сваля двигателя?

Благодаря на всички отзовали се!








Инвентаризации, Проверки, Контрол, Ревизии на Работещи и не работещи бизнеси!!!
Citroen C5 2.0hdi 110Hp автоматик 2002, Renault Laguna 2.2 dci 150 кс/ 2002 г.Nissan Primera 1.6i 99 кс/ 1999 г., Renault Twingo 1.2 55 кс/ 1993 г.


TourneoRS

С промивно масло се чисти , поне два пъти.

А за тези които се притесняват за вискозитета, няма смисъл, накрая става едно и също. :))
https://www.facebook.com/torquestudioautomotivo/videos/1730396230608723/
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Mondeicho

Той колегата ще го изчисти с масло или добавка към маслото ако му работи двигателя, като чета за турбото...
Ако не работи обаче задачката става доста по сложна...
Така и така е разглобено поне да се изчистят и всукателния колектор и около него каквото може, защото предполагам не е по малка гняс...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

nixel

И аз съм на тема смяна масло и промиване, та се нагледах на красоти - Цък
Някой може ли да препоръча добавка за прочистване?

Pyrhel

Красотите са от силно нередовна смяна на маслото. На Фокуса лесно ще видиш има ли смисъл - като отвиеш капачката за наливане се вижда единия вал. По темата е било 2011та като имах желание да го правя това и после се отказах, но рових доста за съдържанието на добавките. Повечето за почистване в същността си са нафта/газ за горене + разредител/кореселин (прибл. 2:1 части), сипва се около половин литър в маслото да потрака на място при вече загрял двигател 15-20 минути и после се източва всичко като се остави да изкапе максимално преди наливането на новото масло.
На бензиновите се познава доста лесно дали има нужда от промивка, на долната снимка са щеките на маслото от 2 бензинови двигателя с масло на ~10к км.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

nixel

Да видях, че е стара темата, но все пак реших да не отварям нова.
Аз доколкото четох промиването със добавки на базата на разредители, киселини не се препоръчва понеже уврежда семеринги, гумички, уплътнения. Може да стане голяма беля.
На мен ми се ще да направя една промивка, понеже все пак колата е от Италия а маслото ми става черно почти веднага.
И от всичко което четох стигнах до извода, че е най-добре с промивното масло на приста (около 20лв за 4л). Ама никъде не го намирам освен в продавалника - https://www.olx.bg/ad/promivno-maslo-4l-prista-oil-ID3JgYs.html

А дали има или няма смисъл, така и не мога да преценя, но за 20-25 лева отгоре не виждам проблем да се пробва. Все пак е масло а не добавка.

Pyrhel

Колко смени си направил на маслото откакто си я взел и на колко го сменяш? А щом почернява - добре, значи отмива. От многото ровене стигнах до извода, че от промиване на двигателя има смисъл ако има много сериозни нагари, т.е. много километри без смяна на маслото или много лошо минерално масло. В останалите случаи (когато валът не е като кебапче :D) - с хубава синтетика и по-честа смяна се обезсмисля промивката. На силно замърсените мотори 150-200мл разредител и 300-400мл газ за осветление за 20тина минути нищо няма да им направят на семерингите, не са толкова нежна гума, но съм сигурен, че не може да е толкова мръсен твоя. Хубаво масло (без изхвърляния, т.е. евтино), по-дълги пътувания и по-честа смяна => за 1 година се е поизмил.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

nixel

Амо то с маслото при мене е дълга историята.
Още като взех колата - при майстора. Двигателя хвърляше масло, което ще рече че италианеца постоянно е доливал (то затова си беше и бистро като ново). Не знам колко е доливано и какво е слагано.
Първо от недоглеждане сложихме 10w40 D-Parts, или по-точно от непроверяване по каталог.
След около 5хил км видях че е черно, и сложихме хубаво 5w30 не се сещам за марка. Тези масла ги вземам на доверие понеже ги продава мой роднина и знам че няма да ме излъже. Това 5w30 си го слага в мерцедеса и хич не беше евтино.
После се "пообразовах" малко за маслата и си взех от интернет Castrol Magnatec 5w40. Късно разбрах, че направих грешка. Това масло не поддържа спецификацията за моя мотор WSS-M2C-913C.

Та този път искам да направя нещата както трябва, че голяма мешаница стана. Единствено се чудя Castrol или Yacco да избера, но това е друга тема.

BillyBADBoy

Купуваш едно Liqui Moly (т.нар. петминутки) и го слагаш на топъл двигател непосредствено преди смяната. 10-12 мин. на празен ход. Източваш маслото, слагаш нов маслен и наливаш промивното масло на Приста ойл (което си е минерално масло). 10 мин. на празен ход и хубаво източваш и оставяш да се изцеди. Сменяш нов маслен филтър и наливаш новото. Yacco Lube F 5W30 e ок.

Всичко ще ти се върже 100-120 лв. отгоре, но ако искаш да си сигурен спокойно можеш да го направиш.

ivchotr

Газта за горене е обикновен керосин с някакви незначителни добавки. Мисля, че и основната съставка на WD 40 също е керосин. Различен е от кореселин. Кореселинът е силно агресивен към гумените уплътнения. Керосинът, казват някои, само ги втвърдява леко. Личният ми опит с газ за горене (керосин) е свързан с миенето на веригата на моторетката. Сваля бързо и лесно всякакви мизерии от нея, в това число и маслото, с което е била смазана. При това веригата е с гумени "О" рингове. След почистване с керосина, иска добро подсушаване и добро смазване след това. В този ред на мисли смятам, че добавена към маслото, газта за горене неминуемо ще го разреди, поради което не е добре двигателят да работи дълго време с разредено по този начин масло. 10 - 15 минути ми се струват дълго време при тези условия. Иначе вероятността да свали нагарите е голяма, но пък всеки сам си решава дали да рискува със смазването на частите в двигателя.
Аз лично бих заложил на редовна смяна на качествено масло и ако се прави промивка, то тя да е с по-тънко масло. Едно време ни учеха, че промивка на двигател се прави именно с по-тънко масло, а не с газ за горене.


nixel

#40
Тези минутните добавки най вероятно са ефективни понеже действат агресивно. Мен това ме плаши.
Или ще взема маслото на приста да поработи както го дават или ако ще е с добавка ще е от бавните - Liqui Moly

ivchotr, нали знаеш че Господ първо е създал WD40, а после всичко останало на негова база  (rofl)

Ето малко информация за бързите и бавните добавки: ЦЪК
А ето и по принцип кога се правят промивки и какви рискове крият: ЦЪК


А иначе имам конкретна оферта около 105 лева ще ми излезе Castrol Magnatec 5w30, филтър и бърза добавка (3-5 минутна)

BillyBADBoy

Аз я направих операцията с добавката на Liqui Moly, която се слага непосредствено преди смяната и нямам проблеми с течове вече 10 хил. км. Още повече, че пише, че добавката е неутрална към гумените уплътнения.

Ако искаш наистина добра и скъпа добавка ето

nixel

Много ми е интересно как ли ще ме гледат по сервизите като им кажа че трябва да източат горещо маслото. И дали някой ще се навие с цялата тази операция. А и няма къде да си направя сам нещата. То не че е сложно, ама като нямам канал...

Pyrhel

Пфпфпфпфп, 47 лв! :)) Карате ме като сменям маслото да сипя половин литър нафта, да видя дали ще почернее повече за 15тина мин. работа на място.
Аз досега не-горещо масло не съм източвал - излизам за 15тина км с повечко газ да загрее хубаво и веднага отвъртам пробката и филтъра. Пàри, но пък е доста по-рядко и със сигурност остава по-малко по стените.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

ако има гняз то тя няма да изтече и по тоя метод

nixel

Цитат на: Pyrhel в 22 Май 2017 11:15:41
Красотите са от силно нередовна смяна на маслото. На Фокуса лесно ще видиш има ли смисъл - като отвиеш капачката за наливане се вижда единия вал. По темата е било 2011та като имах желание да го правя това и после се отказах, но рових доста за съдържанието на добавките. Повечето за почистване в същността си са нафта/газ за горене + разредител/кореселин (прибл. 2:1 части), сипва се около половин литър в маслото да потрака на място при вече загрял двигател 15-20 минути и после се източва всичко като се остави да изкапе максимално преди наливането на новото масло.
На бензиновите се познава доста лесно дали има нужда от промивка, на долната снимка са щеките на маслото от 2 бензинови двигателя с масло на ~10к км.
Само гледам и ровя и още не мога да го измисля. Сега гледам пак снимката ти. Моята щека става черна още от началото, може би на 1000-2000км. А може и по-рано.
Хем взех да се отказвам, хем ми е влязла мухата и искам да го направя по най-безопасният начин.
И все пак 50-100 лева отгоре няма да дам. До около 20 лева се ядва. Не че е проблем, ама за 100 лева предполагам ще ми свалят картера да го изчистят.

nixel

Честно казано не намирам никакви реални оплаквания от хора строшили си двигателя по вина на такива добавки. Повечето хора казват че е опасно само защото така знаят. А аз толкова време му отделих да разучавам и все още нямам някакво мнение по въпроса. Има хора с проблеми, но там не добавката е винонва. И все пак ще си кротувам засега. 
Пропагандата ми се струва по голяма отколкото реалното потребителско мнение. Има и доста платени текстове из интернет и ЗА и ПРОТИВ без никакви обоснования.
Кашата в главата ми е пълна и ще я оставя да престои до следващата смяна.

Понеже не мога да реша категорично ще промивам ли или не - още сега отивам до магазина вземам една формула и филтър и бегом до сервиза за смяна. Така ще си реша проблема с нерешимия казуз - "Да бъде или да не бъде промит" (rofl)

Bivola

Преди време мислех да промивам с Xenum М-flush, тъй като само него намерих на разумна цена. Иначе Lube Guard engine flush LXE го хвалят, но там отиваш на 45лв.
А за 50тина лева може с Xenum-а и прясно минерално 15W40  и мотора ще светне.

А най-добре сипвай Формулата и забравяй за случая...както направих и аз.

nixel

Цитат на: Bivola в 26 Май 2017 11:55:01
А най-добре сипвай Формулата и забравяй за случая...както направих и аз.
Вече го направих  (race)

Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


nixel

Цитат на: nixel в 26 Май 2017 13:20:26
Вече го направих  (race)
Тука имах впредвид, че сипах формулата и забравих. Днеска даже врътнах 100 км и съм много доволен.

niko_nenchev

Колеги, знаете ли магазин, който със сигурност продава оригинално масло Формула?Изключвам МП по обясними причини.

nixel

Цитат на: Pyrhel в 27 Май 2017 16:29:42
Nixel, специален поздрав, тамън за теб :)) :))
https://www.youtube.com/watch?v=Xf1WCjvkwsc

https://www.youtube.com/watch?v=_7RXthOQknE
След като ги изгледах, мога да кажа едно - Радвам се че взех правилното решение. :-X

TourneoRS

Аз пък съм доста разочарован. Очаквах за 24 часа гумата да се  е разложила. Това показва, че с една промивка  за 15 минути нищо няма да им стане. Но ако вече са спечени, стари и заминали, нормално е да протече.
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

nixel

Лично за мен си направих някои изводи. То всеки сам си решава. Факт е че има въздействие върху гумата, както и че почистващите свойства са на кантар. То зависи и кой какво очаква де.
В крайна сметка като остарее достатъчно колата според ситуацията ще се прецени - почистване и ревизия на семеринги и гарнитури или нова кола.  :D

opex

#55
Всяка една добавка, която съм гледал по рафтовете, за промивка на двигател, в съдържание пише керосин и 2-3 други съставки.
Керосин = газ за осветление.
За мен от промивка на двигателя (маслената система) има смисъл само когато е доливано без смяна и е започнало да става на гъста каша. Иначе не.
С газ за осветление обаче бих насецал цилиндрите до горе (докарват се да са на едно положение, не един горе един долу) при първа възможност, когато се сменя масло - влиза между сегментите, разкисва нагара, освобождава движението и повишава компресията. До тук на 4 различни мотора съм го пробвал и на 4те се усети положителна разлика.

Наскоро напипах още една яка работа. Става дума за раздвижване на лопатките на турбото, когато се е натрупал много нагар.
Купува се това: https://www.apta.bg/perilni-i-pochistvashti-preparati/spetsializirani-preparati/apta-preparat-za-furni-grilove-i-skari-500-ml
Развива се фланеца на даунпайпа и се отмества настрани, след което с подходяща тръбичка удължение ако се налага се пълни цялата турбинна част по възможност. Оставя се да седи така и през 15 минути се размърдва актуатора. И така поне 2 часа. Допълва се ако трябва и да изтича гняс.
Връща се обратно даунпайпа на мястото си, пали гаси и тръгва.

Ако е друг продукт важното е да е на основата на натриев хидроксид или иначе казано сода каустик. Това също ви задължава да носите предпазни ръкавици 1-2 чифта и поне очила. По-висока концентрация по-добре, но някъде пишат, че не е хубаво да капе на алуминий или разни гуми. За апта-та казват, че няма такова нещо, но все пак едно на ум.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

BillyBADBoy


Pyrhel

Почернявало маслото, викаш :D
Направих клипче на една стара тиква за скрап как изглежда, карана с най-евтиното масло и я сменяно, я не: https://www.youtube.com/watch?v=ceNt62Pjdbo
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Pyrhel

Темата с промиването и кисненето ми стана доста интересна и се зарових да почета. Казват, че добавките за промиване, с които се кара 100-200-300км не е никак добра идея да се оставят след каране, защото цялата мизерия се спичала на дъното на картера като изстине маслото. Затова - сипва се, кара се 100-300км и се точи веднага преди да изстине.

Нещо, което не мога да намеря е ако има спечени маслени сегменти, дали има смисъл от киснене (soaking) ако се прави промивка (flushing). По форумите някои киснат, други промиват, рядко и 2те. Мисълта ми е ако са спечени и се налее нещо за промивка, маслото така или иначе отива по сегментите и трябва "добавката" да разкисне мизерията? Масово ползват за киснене или промивка добавки (главно мурикански форуми чета - Marvel's mystery oil, Seafoam и подобни, които са all-in-1 - сипват в маслото, в горивото, киснат, декарбонизират...), но много хора сипват и керосин или ATF. Даже някои сипват директно ATF вместо масло и тракат на място 15-20 мин.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

спече ли така като на клипчето ти няма оправия квото и да го промиваш .. за това сменяйте редовно и това е