Смених задните накладки и останах без ръчна спирачка :(

Започната от Chernoto_Mondeo, 13 Май 2012 13:53:16

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

Chernoto_Mondeo

Здравейте, днес смених старите задни накладки с нови. Всичко мина по мед и масло за 30 мин. стана, спирачките са си ок, но ръчната изчезна. Някой да се е сблъсквал с подобен проблем ?  (hammer) ПС. Колата е Мондео МК3 '02, 2.0 ТДЦИ, 130 кс., седан.


Marlboro

Освен да не са ти закачили жилата за ръчната, не знам какво друго може да е.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

Chernoto_Mondeo

Ама то аз си ги сменях и всичко си е закачено, ръчната сега я пробвах, като я опънах докрай и държи съвсем леко на последния зъб.

Alexi

може би трябва да я натегнеш ,това се прави от винт падащ се под ръкохватката ,там се съединяват 2те жила .. ще ти трябва канал

Backstage

Аз когато смених дискове и накладки 2 дни едвам спирах  :o ...даже първия ден изобщо нямах спирачки и момчетата с които ги сменяхме ме предупредиха 2-3 дена да не се силя...трябвало да улегнат и било нормално да са така 2-3 дни...Може това да е проблема и ръчната да се оправи сама но провери и жилата както те е посъветвал Алекси

Chernoto_Mondeo

Ами ще пробвам да я натегна, но преди да сменя накладките хващаше на 3-ти зъб.  ::)

hotblooded

  Има саморегулиращ механизъм който осигурява постоянен натяг на ръчната (при дисковите механизми е необходимо). Вероятно при свалянето на старите накладки си го върнал в "първи клас". Имай предвид че ако не работи - при изстиване на спирачните дискове може ръчната да "изпусне", дори и да си регулирал жилата.

Chernoto_Mondeo

Така, вече я покарах 400 км. от смяната на накладките и ръчната все още я "няма". Проверихме с майстор, отникъде няма механизъм за натягане, навсякъде е капсуловано ...  ::) ::) ::) ::)

twister

Цитат на: Alexi в 14 Май 2012 07:51:38
може би трябва да я натегнеш ,това се прави от винт падащ се под ръкохватката ,там се съединяват 2те жила .. ще ти трябва канал
Alexi натягането на ръчната спирачка от жилата на автомобил със саморегулираща се ръчна спирачка е една от най-големите грешки, които могат да се направят. Буталата на апаратите на задните дискови спирачки са на "винт", при смяна, задните бутала се навиват(когато ръчната не е в диска на отделна система), там механизъма е доста сложен за човек който не се е занимавал с това. Моят съвет е да се обърнеш към специализиран сервиз за спирачни системи или към майстор, който знае какво прави - може да е необходимо разглобяване, почистване, регулиране и сглобяване на задните спирачни апарати, което както казах по-горе не е за всеки, без да искам да обиждам или подценявам когото и да било (имах сервиз за ремонт на спирачни системи 12 години - по здравословни причини смених професията и в момента само брат ми се занимава с това).
Принципно жилото за ръчната е закачено на една планка, която при опъване на ръчната завърта една ос, на нея е закрепен един щифт, който избутва винта, на който е навит буталото и то натиска едната накладка а движението през шейната на апарата се предава на другата (май стана малко объркано ама ...... :-X). На моето Мондео все още не съм ги разглобявал (а трябва, но не  ми остава време) и не знам от кой точно тип са защото има някои, които на вътрешната накладка откъм буталото има един щифт(зъб), който трябва да влезе в един канал на буталото, другия вариант е без това нещо но тогава вътрешността на апарат е малко по-различна. Стана малко дълго ако имаш някакви по-конкретни въпроси питай, ще се радвам да помогна с каквото мога.

Chernoto_Mondeo

Ами ако някой може да ми препоръча такъв специализиран сервиз за спирачна система в София ще му бъда благодарен  ;)


Bobi

С две ръце ти препоръчвам сервиз Аутоекспрес 2 в жк.Дружба. Някъде в раздел " Сервизно обслужване" имаше координати.

Manolcho78

Цитат на: twister в 28 Май 2012 22:47:32
Alexi натягането на ръчната спирачка от жилата на автомобил със саморегулираща се ръчна спирачка е една от най-големите грешки, които могат да се направят. Буталата на апаратите на задните дискови спирачки са на "винт", при смяна, задните бутала се навиват(когато ръчната не е в диска на отделна система), там механизъма е доста сложен за човек който не се е занимавал с това. Моят съвет е да се обърнеш към специализиран сервиз за спирачни системи или към майстор, който знае какво прави - може да е необходимо разглобяване, почистване, регулиране и сглобяване на задните спирачни апарати, което както казах по-горе не е за всеки, без да искам да обиждам или подценявам когото и да било (имах сервиз за ремонт на спирачни системи 12 години - по здравословни причини смених професията и в момента само брат ми се занимава с това).
Принципно жилото за ръчната е закачено на една планка, която при опъване на ръчната завърта една ос, на нея е закрепен един щифт, който избутва винта, на който е навит буталото и то натиска едната накладка а движението през шейната на апарата се предава на другата (май стана малко объркано ама ...... :-X). На моето Мондео все още не съм ги разглобявал (а трябва, но не  ми остава време) и не знам от кой точно тип са защото има някои, които на вътрешната накладка откъм буталото има един щифт(зъб), който трябва да влезе в един канал на буталото, другия вариант е без това нещо но тогава вътрешността на апарат е малко по-различна. Стана малко дълго ако имаш някакви по-конкретни въпроси питай, ще се радвам да помогна с каквото мога.

Така, да се проявя и аз като археолог :) но нуждата ме кара :)
значи понеже на задно дясно колело механизма за ръчната задържаше, вчера откачих въжето от лостчето, напръсках с препарат за развиване на гайки и хубаво го раздвижих, даже сложих и грес, да не запецва в бъдеще. И ефект имаше - ръчната се появи - наистина на към 6-7 зъб, но държеше, а и механизма се връщаше в изходно положение, днес ми минах ГТП, няма проблем. Проблема се появи докато се връщах от прегледа - лампата за ръчната първо почна да мига, след 10 км вече си светеше постоянно. Оказа се че спирачната течност в казанчето е намаляла. След оглед на спирачните механизми се оказа че тече от лостчето на механизма за ръчната спирачка на въпросното колело. Свалих спирачния апарат, извадих буталото чрез лоста за ръчната, обаче самия механизъм за ръчната и винта си остават вътре - май има една семерина ли е какво е, - пръстен, който ми се струва, че може да демонтира, и който според държи останалата част вътре. Та въпроса ми е - това как се демонтира и даже и да успея да го демонтирам - аз или майстор, продават ли се резервни части - по точно уплътнението откъм лоста за въженцето?
Свят - шарен, шматки - бол :)

baibradar

Нещо се бъркате. Мондео 3 няма механизъм за автоматичен натяг на ръчната. Прави се ръчно с винт както е казал Алекси. Натяга се от долу и нищо не е капсуловано там. Сменял съм жило и съм го виждал. То ако е капсуловано как ще смениш жило ако се наложи?

Manolcho78

Аз съм с фокус, но си мисля, че механизма е като на мондео. А иначе колегите може би наистина се пообъркали - нищо не е капсуловано, просто т.нар.  саморегулиращ се механизъм е вътре в спирачния механизъм - в самото бутало и един винт, на който се навива буталото, като частта от буталото, в която се навива винта, е подвижна спрямо буталото, т.е. вътре в буталото трябва да може да се върти около оста. Следобеда може да добавя и малко снимков материал, тъй като в момента съм го разглобил донякъде механизма, ама все още не напълно ;)
Свят - шарен, шматки - бол :)

доницети

Темата е доста стара, но може би е хубаво да продължим да разсъждаваме, за да се стигне до някакви изводи 8) Още повече "черното мондео" не е писал за резултата...

И аз имам проблем с ръчната- постепенно взе да хваща все по-горе и по-горе, въпреки че накладките са добре. Четох, питах и тук, и информацията е доста противоречива: официално системата е със самонатягане , но доста колеги споменават за винт за натягане. Явно има и двата варианта, така че всеки трябва да действа според неговата действителност. Имам съмнения, че това е в зависимост от фейслифта, така че няма да е лошо само колеги които са го виждали (а не само чували) при тях, да кажат при каква модификация какво регулиране има.

Когато се сменят задните накладки и се навиват буталцата, трябва да им се зададе специална позиция, за да работи саморегулирането им. То коригира хода въобще при износване, това влияе и на крачната, така че тогава би трябвало да няма спирачки въобще  ::) Вече ми предстои смяна на накладките и тогава ще пробвам как влияят различните позиции- може и това да се окаже проблема >:(


Иван Вълков

Потвъждавам че има фиксирана позицищия н а буталцето( има резки), в мануела пуснат от Анатоли за Мк3 го има. При моята кола има болт за регулиране но според мен разковничето е в правилното позициониране на буталото спрямо накладката( има пъпче което уцелва канала). Системата освен натягане от хода на жилата има и самонатягащ механизъм. Примерно натискам спирачките и припомпвам и ръчната и се осеща потъване при дърпането на ръчната и след това отпускане при свалянето на ръчната. За колегата преди мен, най-вероятно задните накладки вече са ти доста износени щом вече горе ти хваща ръчната.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

hotblooded

 Също е важно като се демонтират накладките да се внимава с "отварянето" (връщането на буталото и насрещника в изходна позиция) - не малко "мИханици" го правят силово - като забият яка отверка между накладката и диска и натискат до край, а после като свалят накладките се чудят за какво са оформени изрезите или отворите в буталото. Има и "екземпляри" който са успявали "отворят" накладките и при дръпната ръчна - познайте после дали има и помен от ръчна, и дали работи механизма за саморегулиране на хлабината между накладката и диска (компенсира износването на накладките)... Също се случва дори и с уредчето за въртене на буталото - връщането да става бавно и трудно и някой "помагат" с чукче или друг "силов" инструмент - пак е предпоставка да се прецака нещо...

Dmitarcho

E тоа защо не го писахте преди да сменя задните накладки :D  Цялата процедура мина без проблеми при мен, прибрах си буталото с "шестограм" смених си накладките и после си зглобих всико.... Не съм обръщал внимание за пъпки и блязки :( Сега ми се случва, от време като седна в колата ... педала на спирачката е твърд ... не съм забелязвал дали съм дръпнал ръчната или не /не я дърпам винаги - зависимост на какъв тен  съм спрял. Но нямам проблеми нито с крачната спирачка ... нито с ръчната. Ще ме карта да се разглабям пак :D
Ръца Пръца

доницети

Цитат на: Иван Вълков в 28 Август 2015 15:48:15
За колегата преди мен, най-вероятно задните накладки вече са ти доста износени щом вече горе ти хваща ръчната.

Там е проблема- накладките бяха като нови, аз не съм сменял или дори променял нещо, а ръчната не е същата. Два пъти ги свалях и слагах и последния път нещо съм объркал, та от едната страна са задържали и се износиха и сега вече трябва да ги сменя. Иначе неизносените и в момента имат поне 1 см.

Иван Вълков

#19

ачи
Значи, за по голямо улеснение папка 2 снимка 51 и 52. Колега няма как да имаш 10мм или 1 см и да не ти държат накладките. На чисто нова задна накладка феродото е 10мм, освен ако не си я мерил заедно с основата. За ръчната пробвай да припомпиш няколко пъти крачната спирачка за да бере луфта между диска и накладката и тогава дръпни ръчната. друго което се сещам да не би петлето на ръчната да е заяло?

п.п. Ето един ремонтен комплект в ибей ЦЪК

Ето и няколко снимки какво има задният апарат в него




Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


доницети

Добре де, накладките не ги мерих, но имаха мнооого месо- повече от 6-7 мм, та затова казах 1 см. А крачната си хваща- проблем има с ръчната. Все едно не са опънати жилата и трябва да вдигаш ръчката прекалено много, А и на предния ГТП чичката мърмори, че ръчната е леееко над минимума и за малко да не ме пусне. За крачната каза, че и четирите са ОК.
И како казах, странното е, че това се случи без да пипам каквото и да било по спирачките и дори по главини или ходова част  >:(

Pyrhel

Свали щита над генерацията, натегни кобилицата и не се притеснявай. И при мен по едно време все едно се разтегнаха жилата без да съм пипал нищо, затова натегнах няколко оборота и заспа.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

доницети

Гарантирам при мен няма нищо за натягане- свалих щита над гърнетата. Както пише в книгата, това става автоматично чрез механизма на лоста. Това е за TDCI 130 к.с. 2002 г.

По проблема с ръчната- лостовите механизми на спирачните апарати се движат свободно, нямам затегнали жила, луфтовете са се обрали от буталцето, накладките са чисто нови, сложил съм им и специална смазка. Остава само лостовия механизъм да е повреден- има празен ход при опъване  >:( Вижда се отдолу- аз опъвам ръчната, а тъста гледа отдолу и първоначално при дърпане на лоста, жилото не мърда.

Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

доницети

Имат цилиндрични накрайници които образуват едно Т в края (както бяха жилата на Балкана) които със завъртане се промушват в кантарчето/ планката. В другия край са си пъпките които се закачат на спирачния апарат.  Късото/първото жило е с две Т-та- едно за кантарчето и едно за лоста. Точно така е показано и в Хайнеса който имам.

Pyrhel

Точно това Т (кобилица някаква) в средата няма ли шпилка с гайка, която (шпилката) е хваната за жило, което отива до лоста на ръчната?


Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

доницети

Тц! При  мен е със същия накрайник като дългите жила и няма нищо за регулиране.

Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

momo76

Първите МК3 са с автоматично регулиране. Ако се повреди се слага от следващите, които са с ръчно регулиране. Автоматичния дори го няма като резервна част.