100 000км в размисли и страсти..

Започната от Alexander, 06 Април 2012 22:27:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Alexander

Днес навърших един юбилей с колата и понеже е в мойте ръце от както беше на 3км реших да споделя преживяванията и мнението си!  ^-^



За да не изброявам всички екстри и спецификаций ще сложа линк към Дневника - Ford Focus

Незнам от къде да зпочна, затова ще карам наред!

Двигател и скоростна кутия - 2.0 литра TDCi 136 конски сили и 320 Nm вътрящ момент с 6 степенна механична скоростна кутия! Мисля че това е най-добрия избор за тази кола, ако човек иска и икономия и мощност. Предоставя достатъчно мощност за да може спокойно да се движи с 210км/ч по магистралата и същевременно на 130км/ч разхода да падне до 4 - 4,5л/100км. Голям въртящ момент, създава усещането за едно много прилично ускорение, което всъщност си е такова! Доста бързооборотен двигател, в сравнение с други дизели който съм карал. Шестепенната трансмисия е направена добре, няма излишно дълги или идиотски къси предавки. Много приличен звук има като за дизел и не е само мое мнение, а са го споделяли и странични хора. Същевременно и доста тих когато работи на място. За сега не съм отркил слаби места, освен термостата който смених. Други ремонти по него не е имало - само смяна на масло и филтри. Като цяло МНОГО добър двигател, страшно съм доволен и горещо го препоръчвам на бъдещи собственици.

Окачване и спирачна система - Стандартното окачване и малко високо за мойто разбирания, особенно задницата. При много рязко спиране с висока скорост се усеща как се надига и може да стане доста нестабилна. След като я снижих, този момент изчезна и колат стъпи по здраво на земята и то за сметка на много малка част от комфорта.
Има много добро поведение в завойте, доста спортно усещане за кола то ниския клас, даже бих казал че най-"забавното" ако мога така да се изразя в своя клас. Карал съм и други коли от този клас, но на Focus-а окачването ми допада най-много като баланс м/у спортно поведение и комфорт.
Друг плюс е, че е доста здраво! За 100к километра съм сменил само 1 лагер и то поради причината, че се кара в България и я карам на 18" джанти. Никакви хлабини или потропвания не са установени до момента.
За спирачките мога да кажа, че са страхотни и са ме спасявали не веднъж от сериозни инциденти. Карал съм я и на писта със заводските спирачки и се представят доста убедително, като те, така и цялото окачване. Все пак да не забравяме, че това е семейна кола от среден клас!

Функционалност - Макар и да карам най-нефункционалната версия - седан, съм доста впечатлен от към обем на товар, който побира багажника. Слагал е в малкия си джоб доста други уж по-големи коли. Седалките са комфортни, но може и по-добре. Като минус бих отбелязъл, че се цапат доста лесно. Без видима причина се появяват бели петна по тях и трябва да се изпират веджнъж годишно, за да имат добър външен вид. Мястото за пътника отпред е добро, но отзад е малко оскъдно ако предните седалки са с малко по-спуснати облегалки. Това създава по-голям проблем от колкто това че  са дръпнати назад. Има подлакътник, както за пасажерите отпред, така и за тези отзад, което е СТРАХОТНА екстра и само който е карал кола с подлакътник и после е карал такава без, знае колко е гадно.
Страхотни големи странични огледала, на който се вижда всичко и не приближават, нито отдалечават - всичко което се вижда си е там където го виждате.

Минусите, който се сещам цялостно за автомобила и който са ми направили лошо впечатление са:

Лошо покритие на копчетата в интериора. Инче казано при по интензивно използване покритие пада и остава доста грозна картинка. На мен лично вече 2 копчета са се оголили и доста дразни погледа.
Трудното отваряне на багажника(седан). Коаго си натоварен и искаш да го отвориш, си изисква известно усилие за да го направил и е неприятно.
Понякога кондензационната тръба на климатика кондензира вътре в купето и при краката на пътника капе вода.
ИДИОТСКА позиция на филтъра за купето. Смяната му отнема половин час, което е абсурдно за нещо което се сменя на 20к километра.
Липсата на елементарни екстри, като брояч за смяна на маслото(не че ми трябва, но все пак)

Извършени ремонти по нея за 100 000 километра:

Термостат
Преден ляв лагер(който бе сменен гаранционно)


За начина по който се кара си мисля, че наличието на едва 2 ремонта си е доста добро постижение.

Като цяло си обичам колата! Качвал съм се в какви ли не други коли, но тази си е чувствам моя и ми пасва най-добре и не бих я заменил. Имам още много планове за нея от към подобрения, така че се надявам да и навъртя поне още толкова пък тогава ще мисля за смяна. И не забравяйте, че автомобил не се плаши от каране, а от лошо подържане!

Надявам се темата да ви е харесала и да е полезна на някой.
Очаквайте скоро развитие в дневника по един отдавна чакащ ред проект!  (stir)
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded


Dmitarcho

Дай боже още толкова да му навъртиш на Фокусника без да вижда доктор за сериозни диагнози ;)
Ръца Пръца

Alexi

всъщност повечето коли изминават 100-150к без съществени ремонти и няма нищо учудващо .. проблема е когато тия км са горублянски а не истински .. и аз ти пожелавам още толкова безаварийни

KILLAP


don_Kyci


p_yanev

#5
Цитат на: Alexi в 12 Април 2012 11:16:48
всъщност повечето коли изминават 100-150к без съществени ремонти и няма нищо учудващо .. проблема е когато тия км са горублянски а не истински .. и аз ти пожелавам още толкова безаварийни
Според ревютата на Ауто Билд, това не е точно така. ::)

p_yanev

А по темата - единственото, което ме изненадва е този теч вътре в купето - него не трябва ли да го отстранят гаранционно?
С колко точно си смъкнал окачването?

И защо смяташ,че седана е по-нефункционален от хечбека?

Marlboro

#7
Защото много неща не можеш да натовариш, дори колело трудно влиза.  Много ми хареса разбора на 100-те хиляди, успех с фокуса занапред.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

Vas

Браво за темичката  (thup) и честито за 100-те хил. км  ;) Дано още 2-3 пъти по толкова те слуша, а след това нещо ново

Alexander

Цитат на: p_yanev в 01 Май 2012 13:00:24
А по темата - единственото, което ме изненадва е този теч вътре в купето - него не трябва ли да го отстранят гаранционно?
С колко точно си смъкнал окачването?

И защо смяташ,че седана е по-нефункционален от хечбека?

Ами не съм стагал чак до там.. не е нещо супер фрапиращо та да ходя да хабя нерви да се разправям...
А окачването мисля че се водеше 30мм/30мм

А по отношение на функционалността, колегата над мен мисля че ти отговори! На хечбека можеш да използваш цялото пространство до тавана!  ^-^

П.С. Благодаря на всички за добрите отзиви и пожеланията!  (fri)
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded


p_yanev

Хм - баща ми кара хечбек и не мисля, че това пространство е нещо - все пак прозореца е доста скосен ,за да се създаде спортна визия. Да не говорим, че седанът вози доста по-добре от хечбека, но вие си знаете.

itskin

Здрасти колега,

отлично описание и доста точно.
Твоят фокус е със  сивия климатроник и/ или радио и те наситина се трият особенно ако пушиш или се пипат с ръце намазани с крем за ръце, но наскоро разбрах, че имало някакъв пич, който ги оправял, така че мога да потърся, един колега си оправи бутоните на A4.

А има и начин да сменяш филтъра на купето за 3 мин, без да махаш педала :)

Поздрави

p_yanev

Цитат на: itskin в 02 Май 2012 20:29:29

А има и начин да сменяш филтъра на купето за 3 мин, без да махаш педала :)

Поздрави

Ами тука е мястото да кажеш как.

itskin

Ще потърся из руския форум за детайли, там съм го виждал , но общо взето леко се сгъва филтъра по дължина и се напъхва...
По-лесно е ако вместо болтчета на капачето се сложат болтчета пеперуда, така и на ръка лесно се маха, на Волвото е така, особено на S40