Не пали Ford fiesta 1,6 tdci 2006

Започната от Bobo17, 08 Ноември 2024 10:05:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobo17

Здравейте група, от няколко дни имам проблем със моя Форд. Колата не беше палена близо година акумулатора беше умрял напълно купих купих нов акумулатор смених го и колата запали оставих и 40 минути да поработи проверих маслата покараха из града и реших да я измия без да вдигам капака и да ми е двигателя след което като се качих в колата и опитах да запали колата не иска да запали избутахме я от клетката и се опитах да я запаля на трета скорост с бутане 1.6 дизел 2006 година ford fiesta стартера изобщо не се чува да върти а има ток от таблото радио фарове всичко работи


ivchotr

Ако си брулил с водоструйката и под колата, може да си откачил управляващия кабел на стартера.

И в крайна сметка запали ли с бутане или не?!?

Bobo17

Не съм мил под капака не е отварян дори вдигнах колата на крик понеже стартера е под двигателя. И с бутане не пали освен това забелязах че лампата която е межди стрелката за гориво и температурата мига червено.

Bobo17

За тази лампа четох че може да се е задействал имобилайзера защита от крадци и сега със сигурност няма да запали. Колата като цяло е в много добро състояние но тази 1 година застой не и се утрази добре. Ивчо ти какво мислиш какво може да е станало за да запали след смяната на акумулатора - а след авто мивката не.

ivchotr

Аз като мия кола, бъркам с водоструйката и под купето. Защото там се събира кал и друга гняс, заради които купето ръждясва отдолу. Затова по-горе споменах, че ако си правил същото, може да си разкачил някой кабел. При всяко положение щом проблемът се е появил след измиването, трябва да търсиш нещо, което се е намокрило и е сдало багажа.
В това число и модулът на имобилайзера или някой бушон.

Не е зле да огледаш и за откачен кабел около акумулатора, защото при смяната му може да си полуразкачил някой, отговарящ за имобилайзера и докато закараш колата до мивката, той да се е доразкачил и проблемът да се е проявил при опита за палене при тръгването от там.

Пробвай и да задържиш за десетина секунди контактния ключ в положение "контакт", след което да пробваш да запалиш. Ако вземе да запали по този начин, ще трябва да обучиш наново ключа.

Bobo17

Бушоните ги проверих, ще пробвам да задържа ключа както ми каза.Ще огледам и кабелите, къде се намира имобилайзера знаеш ли? И знам че този заводския имобилазер при много въртене на ключа влиза в режим защита от крадци и от там тази лампа която е най горе започва да мига на интервали

nogopechen

Вероятно е изгнила и се прекъснала някоя жица. Винаги е "плюс" или комуникация."Прочетете" колата с диагностика. Проверете дали има "ток" до стартера и компютъра на мотора. Това е лесно и бързо. Според получените резултати от приверките се вземат мерки.

Bobo17

Аз се опитах да е прочета с OBD II но тя е пиратска работа и с нея не излиза нищо. Днес ще търся някой с лицензиран софтуер за да стане ясно какво се случва. Дали е възможно тази мигаща червена лампа да се поправи с диагностиката или по точно да се изтрие грешката за имобилайзера?

ivchotr

Цитат на: Bobo17 в 09 Ноември 2024 00:34:32... къде се намира имобилайзера знаеш ли?

Не. Но няма да се учудя, ако е някъде в коша под бушониерата, примерно. Потърси в Мрежата.

Цитат на: Bobo17 в 09 Ноември 2024 00:34:32И знам че този заводския имобилазер при много въртене на ключа влиза в режим защита от крадци...

Затова предложих да се обучи ключът. Може и да не реши генерално проблема, но не е лошо да се опита.

Bobo17

Бушоните са в жапката а за ключа съм сигурен че не е в него проблема. Проблема започна след измиването на колата


ivchotr

Ама си го въртял много пъти в опит да запалиш, предполагам. Или поне с такова впечатление останах.
Както и да е. И колегата Ногопечен ти казва да провериш захранването на стартера. Аз даже бих му пуснал един директен "+" от акумулатора при ключ в положение "контаткт". Колата да е на ръчна спирачка и свободна предавка, естествено. Ако двигателят запали, значи проблем с имобилайзера няма. Е, остава възможността имобилайзерът да прекъсва веригата за подмагнитване шалтера на стартера, което ще наложи ползване на другия подход - да се проверява по схема, ако е налична такава. Проверката с директния плюс не отхвърля вероятността кабелът към шалтера на стартера да е просто откачен или прекъснат. Ако стартерът завърти, но двигателят не пали, трябва да се търси проблем по захранването с гориво. Той може да е свързан с прекъсване работата на помпата или някой клапан от имобилайзера или по друг начин.

А пък, ако ти изглеждат сложни тези проверки, просто закарай колата в сервиз и там да се оправят с нея.

Bobo17

От акумулатора да допра кабела на ключа? 0878624405 можеш ли да ми звъннеш ако е удобно за теб

ivchotr

Не.
Трябва да закараш "+" от акумулатора до клемата с по-тънък кабел на гърба на шалтера на стартера. Там отива ток, с който се задейства шалтерът, посредством който пък бендиксът се изхвърля така, че да зацепи в маховика на двигателя. Освен това в шалтера има плочка, която прави мост между двете яки клеми, към една от които е вързан якият червен кабел от акумулатора, а от другата яка клема на шалтера излиза кабел, който влиза в корпуса на стартера. Той прехвърля якия ток към четка и от там се развърта роторът на стартера. Плочката няма как да я видиш, защото се намира вътре в корпуса на шалтера.
Та с две думи, ако закараш директно ток на клемата, която задейства шалтера, бендиксът ще се зацепи в маховика, а стартерът ще се развърти и така ще развърти и двигателя. Ако контактният ключ в този момент е в положение контакт, ще е захранил всички останали компоненти на хранителната система на колата - помпа, клапани и т.н. и тя евентуално може да запали. Ако има проблем в имобилайзера, който прекъсва друга верига, а не тази за задействане на стартера, колата няма да запали най-вероятно. Ако запали по описания по-горе начин, значи по някаква причина не отива ток до шалтера. За това причина ще е или имобилайзерът, или някакво друго прекъсване по веригата на кабела, който ти имитираш с допълнителния такъв.
Ако с докарването на ток до клемата за управление на шалтера се чува само щракане без да се развърти стартерът, вероятно плочката в шалтера му е нагоряла и не прехвърля големия ток между яките клеми, до които се опира при задействане на шалтера. В този случай трябва да закараш ток от плюса на акумулатора с някакъв многожилен кабел (по възможност със сечение като тези, дето са вързани за акумулатора), до клемата на стартера, от която излиза як кабел и влиза в корпуса на стартера. По принцип това упражнение може да се направи и с отвертка или някакъв по-як гаечен ключ, като с тяхна помощ направиш мост между двете яки клеми на стартера. Така имитираш плочката, за която писах по-горе. Ако стартерът е наред, трябва да завърти. В този случай, с подаване на захранване и на клемата за управление на шалтера, стартерът ще развърти и двигателя. Ако и така не завърти, може да има изтрити четки, прекъсната верига в ротора или статора, разбити втулки на ротора или нещо друго.

П.П.
Не ти звъннах, защото казаното отлита, а написаното остава, както е казал преди много години Матей Преображенски - Миткалото. Той е имал друго предвид, но мисълта му е актуална и в нашия случай.

Bobo17

Проблема е че стартера е на много лошо място и нама как да се бръкне там лягайки под колата. :(

ivchotr

Aз затова предложих и варианта със сервиз.

Bobo17

Оказа се че е изгубил връзка в кръга на ключалката и имобилайзера Иво ако имаш възможност може да ми звъннеш поне да ме насочиш какво да правя

ivchotr

Ако имобилайзерът е в ред, би било добре да се пробва с обучение на ключа. Потърси в мрежата как се прави. В този форум също има тема по въпроса, но не съм я чел цялата, щото имам 2 бр. Мк 1, а за тях има писано още в самото ѝ начало. Може да има инфо и за твоя модел. Ако не стане с обучение на ключа, няма да мога да ти помогна.

По принцип може и да няма разлика в начина на обучение на ключа при моделите пуснати в различни години, така че можеш да пробваш по този начин:

ivchotr

A това направи ли го?

Цитат на: ivchotr в 08 Ноември 2024 23:52:06Пробвай и да задържиш за десетина секунди контактния ключ в положение "контакт", след което да пробваш да запалиш.

ivchotr


Bobo17

Опитах няма развитие, носих двата ключа на ключар, ключовете нямат нужда от убочение проблема е връзката между компютъра и имобилайзера, трябва да се синхронизират. Чрочетоха колата и дава грешка в имобилайзера


Alexi

проверили сте сигурно но да кажа - бутона който се задейства при удар и прекъсва тока вижте по някаква причина да не е задействан ,той се възтановява ръчно

Bobo17

Къде се намира този бутон. Колата като даваме контакт има ток на таблото. Сега ключара се опита да въведе кодове за ключовете но неуспешно изписва че компютърът не разпознава и двата ключа

Bobo17

Въпреки всичко аз продължавам да си мисля че след измиването на автомобила се намокри нещо и от тогава не пали. До тук всеки пренабрегва този момент но може и да греша

nogopechen

Амии, Аз съм написъл какво трябва да се направи, за начало. От разтояние никой няма да го направи. Лично Аз за 500 ( ПЕТстотин ) лева бих обърнал внимание на вашият проблем, в някоя слънчева неделя. Но в момента куцукам на крак и половина. След Нова година отново ще бида в режим "Онлайн". Търсете сервиз.

ivchotr

По отношение на измиването и аз изказах мнение още в началото. Ама ще се повторя. Всяка кола има по няколко замасяващи кабела. Компът мисля, че е снабден с такъв. Имобилайзерът може също да има отделна маса. Ако водоструйката я е обрулила и разкачила, е твърде вероятно да не сработи. Това важи и за захранващите кабели.
Като цяло това с миенето е вариант, който не е много реалистичен по принцип, защото колата е създадена така, че да издържа на намокряне. Представи си да тръгнеш да изпреварваш ТИР по двупосочен път в дъжд и тя да угасне. А на среща ти друг ТИР. Далеко, ама не за дълго... Но не е невъзможно като цяло.
Струва ми се по-вероятно някой гризач да е схрускал важен кабел и от там да идва проблемът. Нали колата не е карана дълго време. В един Мерцедес мишки си бяха направили гнездо в коша на двигателя и бяха направили половината инсталация на салата.
Та, ако не можеш да се справиш сам, пробвай при някой електричар в сервиз. Или я закарай в МотоПфое. Там поне ще знаят къде се намират физически имобилайзерът и разни други модули.

П.П.
При Фокус Мк1 има предпазител, който се намира на гърба на бушониерата в купето и той отговаря за системата за сигурност на колата. Трудно се стига до него без разглобяване на корите. Не е невероятно и Фиестата да има подобен. Намери си ръководството за модела и го разгледай обстойно. Един такъв изгорял предпазител може да стане виновник за подобни главоболия.

ivchotr

Ето ти и ръководство за модела. Има всякакви обяснения вътре, включително и къде се намира бутонът за прекъсване на горивото, за предпазителите... Стартерът също трябва да има предпазител и евентуално реле. Прегледай ги на място един по един, ако трябва.
https://www.manua.ls/ford/fiesta-2005/manual?p=102

Alexi

факта не е пренебрегнат ,макар че не ми е ясно мотора защо сте го мили но с пари се оправя всичко  (tooth)

nogopechen

Всеки "ключар" може да провери имали сигнал на антената за имобилайзера. С такива повреди е добре да се занимав един човек или екип. Защото: един нещо "прочел", втори нещо пипнал и т.н. И без схеми и качествена диагностична апаратура е трудно и бавно. Някъде вероятно има прекъснал кабел. Аз бих го търсил в близост до ЕДЦ-то.

Bobo17

МОТОРА НЕ Е МИТ КАПАКА НЕ Е ВДИГАН ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ КАЗВАМ КОЛАТА Е ПРЪСНА ВЪНШНО С ВОДОСТУЙКА

Alexi

значи миенето няма никаква връзка с това че не пали ,насочи се в друга посока