Кой как мина ГТП след 22.07?

Започната от ADiDimitrov, 25 Юли 2024 13:24:24

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

Цитат на: ivchotr в 04 Август 2024 10:15:17Вече сме на едно мнение, а  :D

ПарАта управлява екологията и всичко останало. Ако не беше така, щяха отдавна да са забранили и цигарите, а не само да прилагат някакви мижави мерки, които не се спазват и никой не контролира как се прилагат. А пък цигарите убиват много повече народ от автомобилните изгорели газове, при това далеч по-директно.

Аз съм съвестен и ги спазвам - отказах цигарите преди 18 г., баш преди да станат луди пари! Иначе бях кривнал от правия път за кратко. Но като се замисля Викторито от 1.60 /май?/ ми беше сладко ...


perun

https://bntnews.bg/news/izpravnostta-na-avtomobilite-kak-se-pravyat-godishnite-tehnicheski-pregledi-sled-promenite-1288495news.html

По-ясно от това не може да се каже.Или както обичаме да казваме "Всяко чудо за три дни..."

To4kata

#92
Какви ГТП, бе пичове?!!! Ако трябва да сме пунктуални, това преглед ли е изобщо? Камо ли пък годишен ... Колко пъти ви погледнаха под колата, окачване, течове, чистачки, гуми и т.н. За всички прегледи, които съм минал това се е случило само веднъж!!! Каналът е само за украса! Майка като чуеше ча съм минал ГТП и си мислеше, че колата е суперизправна и безопасна! Какво реално беше прегледа: едни мързеливи търтеи да вземат едни пари и да ти турат една лепенка ... за 35 лв! Те това беше! Стана 65 и сега 100! дай лев, дай десен, дълги, айде на валовете, бутне пръчката в ауспуха, айде плащай и бегай! Е това ли е годишен технически преглед на автомобил? Аз не го разбирам така.

ivchotr

На моите винаги са им клатили щангите отдолу, шарнирите, даже веднъж ме върнаха, че беше протекло буталото на спирачен апарат. Без да разбера. Смених го, разбира се и хайде пак на преглед.
Но пак ще тормозят хората, защото ще си остане опцията да караш кола с Евро 1, която бълва два пъти повече вредни газове от такава с Евро 4 или 5, която за някоя и друга десета няма да покрие нормите. Що ли ми трябваше да си харизвам старата бойна Фиатка ::)

To4kata

Макя, жигулите ще поскъпнат  (rofl) !

ivchotr

Ахъм... Онзи ден обикалях с моторетката из западните покрайнини и мернах една "Нива" с табелка, че се продава :D

saggy

#96
Днес минах технически преглед без никакви проблеми. Колата ми остана същата екологична група (4-та), както миналата година. Изгорелите газове са в границите си, заложени по наредбата. Моят двигател е 1.6 бензин, 74kW, 101 кончета с Евро-5 категория.

Да допълня: Платих 72лв за прегледа, излезнаха и две задни биалетки, които леко потракват и ще ги сменя при следващото влизане в бокса.

gras

Понеже виждам ,че тук е нещо като нарицателно.... Миналата седнмица минах преглед,без никакъв проблем,с втората ми кола - ВАЗ 2101 или както го знаят повечето Жигули (която е само на 47години!). Хайде със здраве и си сменяйте катализаторите(аз го направих миналата година, без никой да ме е карал насила!!!)

ivchotr

Цитат на: saggy в 19 Август 2024 18:33:38... Изгорелите газове са в границите си, заложени по наредбата. Моят двигател е 1.6 бензин, 74kW, 101 кончета с Евро-5 категория...

На какво гориво правиха измерванията за газовете?

ivchotr

Днес прекарах на преглед моторчето на жена ми. Едноцилиндрова, карбураторна "пистарка" с първа регистрация в края на март 2006 г. Изрично ме питаха преди да почне прегледът дали е с карбуратор, че инжекциите се справяли трудно ::) Зяпах в монитора да видя какво се случва и пак останах с впечатлението, че всичко е такъв ташак...
Системата каза да се държи празен ход в диапазона 500 - 1000 об/мин. Някои модели го могат, де. Както и да е. Заводският празен ход на моторчето е около 1100 об/мин. Та дотук нищо общо с програмата. После единият техник каза да дръпна смукача, че да се вдигнели малко оборотите, за да измерят емисиите в този режим на работа. Аз му казах, че ако задействам смукача при загрял двигател, ще объркаме съвсем емисиите и най-вероятно моторът ще загасне. Онзи ме изгледа с умен поглед и в крайна сметка подадохме жега с ръчката на газта. Около 2 - 3000 оборота, като при колите. И като взе да отчита едни СО-та, не е истина. Излезе друг младеж от офиса, когото съм виждал там и преди, седна на мотора и го газира до към 6 - 7000 оборота. СО-то падна на 0.1 и си остана там до приключване на теста. Като цяло оборотомерът влиза в лютеницата доста по-нагоре. По-интересното е, че програмата изчисли ламбда индекс или каквото беше там, което не знам как стана. Моторът няма нито една сонда, ама и да има, все тая. Освен сензора в ауспуха, друго не му закачиха. Няма и катализатор, но има някаква система за екология, която още не съм разучавал как действа. Следващ преглед след 2 години - това им е едно от хубавите неща на моторетките. Догодина трябва да прекарвам на преглед моето желязо с четирите карбуратора :D

Ето и малко видео за ниските обороти :D :



saggy

Дай някоя снимка на тези моторетки, толкова ги споменаваш, а не ги показваш.

ivchotr

Ама и ти не каза на кое гориво ти прегледаха колата :D

ivchotr

А тук сме някъде по Адриатическото крайбрежие:


saggy

Сузукито караш ли го из града, че ми изглежда доста едричко да минаваш между колите? :)
Фордът ми е само на бензин, няма газ и не планирам газ, като ви гледам как се оплаквате от леко дразнещи технически проблеми покрай газта + голямата дилема с реглажа на клапани.

ivchotr

Сузукито го карам в града предимно между колите :D Иначе за какво ми е да карам мотор в града ::) Свикнал съм му с габаритите.
Впрочем, ако повече хора караха мотоциклети, движението щеше да е с по-малко задръствания, с по-малко вредни емисии в атмосферата, с повече места за паркиране, с по-толерантни шофьори и т.н. Радва ме, че от няколко години виждам все повече обучаващи се с мотоциклети и все повече жени с такива.

Вчера след мен на канала застана една Лада "Веста". Заприказвахме се със собственика ѝ и човекът сподели, че колата е Евро 6, с двигател на Нисан, автоматик. Вътре всякакви екстри, някои от които при другите марки вдигат яко цената. За петте години откак я е купил чисто нова, не е ремонтирал по нея нищо, с изключение на някакъв модул за мигачите на страничните огледала, който струвал 30-тина лева. Питах го как е положението с частите и консумативите, нали все пак Русия е във война, а той каза, че няма никакъв проблем с намирането им. Преди пет години се е продавала за 28 500 лева нова. Единственият проблем бил, че у нас се внасял вариантът с 1.6 кубиков двигател, а за останалата част на Европа имало вариант и с 2.0. Не чаках да видя дали ще мине прегледа, де.

nogopechen

Вчера минах Черният Маверик. Гори само бензин. В резервоара имаше около 30 литра стар бензин, защото го карам, когато не работя. Сипах една добавка, карах го една седмица ( отпускар ), и един ден преди прегледа сипах 15 литра 100 октана. Отидох в един квартален пункт, който ползвам повече от десет години. Поседях на една пейка, докато го проверяват, платих и си тръгнах с четвърта Софийска ,,еко" група.

saggy

Мда, май изряден автомобил ще си мине ГТП-то, без значение година на производство. Интересно колко висока еко група са ти дали, а колата е от 2006година.

locke

Цитат на: nogopechen в 13 Септември 2024 02:42:18Вчера минах Черният Маверик. Гори само бензин. В резервоара имаше около 30 литра стар бензин, защото го карам, когато не работя. Сипах една добавка, карах го една седмица ( отпускар ), и един ден преди прегледа сипах 15 литра 100 октана. Отидох в един квартален пункт, който ползвам повече от десет години. Поседях на една пейка, докато го проверяват, платих и си тръгнах с четвърта Софийска ,,еко" група.


до 2009-та трябва да е трета група  :-[

nogopechen

Червеният Маверик също има четвърта група. Минах го пролетта, в пункт на другият край на София.

ivchotr

#109
Един роднина прекара на преглед Ситроена си без катализатор. Колата е 1998 г., ако не бъркам, но по някаква причина е с Евро 3. Бензин. На предварителната проба преди да пуснат системата към държавната агенция, за Еко 3 е била на кантар и са му предложили да я пуснат като за Еко 2, за по-сигурно. След прегледа е излязъл със стикер за Еко 2.


locke

това казвам, всичко е имитация на екология

ivchotr

Такаааа...
След предложенията да се забрани вносът на автомобили под Евро 4, а на собственицте на такива да се забрани да ремонтират такива (идеята е и да се забрани вносът на части и консумативи за тях), както и да се забрани продажбата им от едно физическо лице на друго, педалчетата са излезли и с ново предложение - да не може човек да си продава колата на части - https://www.pariteni.bg/novini/taksi/zabraniavat-da-si-prodavame-kolata-na-chasti-250715
Това предложение, естествено, е прикрито зад грижата за околната среда. Излиза, че само скрападжийниците ще могат да продават колите ни на части. И в предложението не става дума само за стари автомобили, ами по принцип. Защото и автомобилите на 1 - 2 години, които по някаква причина са станали негодни за употреба, ще трябва да се продават на скрападжийниците. А те, както всички предполагам, че знаят, не дават много пари при изкупуването на тази стока. Нали се сещате какви печалби ще се калкулират от скрападжийниците при разкомплектоването и продажбата на автомобил на части?
Генералният извод е, че всичките тези предложения в крайна сметка обслужват интересите на хората в този бранш и вероятно нечии конкретни. За сметка на интересите на обикновения данъкоплатец.

ADiDimitrov

Ами такова е, като само седим и пишем по клавиатурата, ни се качват на главите! Що в Гърция такова нещо няма да мине без бой и протести?!?

ADiDimitrov

Днес минах Нисана 1.2 бензин, представи се добре даже му вдигнаха категорията от 3 на 4, незнам защо. Явно в катализатора има живот. Но предния ден са спрели 4 коли и все бензини. След три седмици ще пробвам и Фокуса.

Ozzie

Цитат на: ADiDimitrov в 13 Октомври 2024 11:07:51...даже му вдигнаха категорията от 3 на 4, не знам защо...
Ц-Макса, малко преди да го продам мина ГТП. На него също му дадоха следващата група. Други хора са споделяли същото.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

Следващите дни и аз трябва да мина ГТП-дано не ми дадат 6-та група, че вероятно трудно ще я защитя след 10-20 години... (tooth) Ще пиша, разбира се.
Имам питане-предишните два пъти на ГТП ми казваха, че биха ми дали и по-висока категория, но годината на п-во на колата не позволява и си останах с 4-та, а сега може-така ли? :o

Ozzie

Тя 4-та група май е най-високата която можеш да вземеш.
5-та дават на електрички, някои хибриди и май EURO 6.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Жоро Петков

Само на електрички дават 5.
Тая хомо-категория е абсолютно излишна вече. Да е ...жива и здрава територията, в която правим крачка напред и после с маршово темпо 150 назад.

ADiDimitrov

Абе като цяло това минаване на ГТП е много нервно, като те видят с бензин веднага като хиени почват "имаш ли катализатор" "вчера върнахме трима като теб" "няма минаване ако светнеш в червено". А накрая да е по горна категория дадоха! Много напрягат.  А дизелите пред мен кадяха като стар локомотив и никакви грижи!!! Абе българска работа!

F Focus

Утре ше минавам ГТП и ше пиша, разбира се! ^-^
Лошото е, че няма къде да поразтрия двигателя из центъра на София, ама съм си измислил маршрут, който да мина предварително два-три пъти на втора и трета предавка с високи обороти (3-4000) преди прегледа! ^-^