Проблем с акумулатор, или...

Започната от Spokomen, 01 Юни 2024 17:28:15

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Spokomen

Здравейте,
Колата е Ford C-Max 2009 г бензин/газ, Дуратек 2.0.
За втори път този месец имам следния проблем. Пали нормално, пътувам около 3 километра и паркирам пред нас. На сутринта акумулатора няма никакъв ток. Дистанционното отключване не работи, като завъртя ключа на таблото нищо не светва и така. Свалям, зареждам го и всичко е Ок. Акумулатора е 62 Ah и е на по-малко от 4 години. купуван е нов от магазин от Италия.
Карам колата на къси разстояния и реших, че не може да се дозареди. Но до сега, 4 години пак със същия брой паления и съответно по същия маршрут не съм имал проблем. Може би вече му е дошло времето за смяна, но забелязах една особеност и прди да купя нов, бих искал мнение, ако някой има подобен опит.
И двата пъти когато ме предаде, се случи следното : Предния ден паля без никакъв проблем(последното палене преди да я оставя през ноща). Всичко е Ок с изключение на радиото - оригинално Сони. На дисплея на радиото свети само часа и нищо друго. И разбира се - нито звук. Като опитм да го усиля/намаля с бутоните на волана докато е натиснат бутона, на диспеля индикира повишаващото се ниво на звука ( или понижаващото се) , но реално звук няма.
Като паркирам и извадя ключа от таблото, по принцип радиото и дисплея на колата остават да светят няколко минути и след това гаснат. За съжаление, и двата пъти не останах да видя загаснали ли са - нямах представа, че на сутринта няма да има и грам ток...
Та въпроса ми е - Възможно ли е, компа или нещо друго да се е шашнало и въпреки, че на таблото няма ключ, радиото или нещо друго да е останало да консумира цяла нощ и да е изтощило акумулатора?
Благодаря предварително на всички отзовали се:)
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!


ivchotr

Не е невъзможно да остане включено радиото, но консумацията му едва ли ще скапе акумулатора за една нощ. По-скоро, ако нещо остава включено, трябва да е с по-голяма консумация. Ама ако акумулаторът не е напълно зареден, може и радиото да го скапе.
Аз на твое място бих проверил какво се случва, защото ако проблемът не е в самия акумулатор, ще се прояви и при новия и евентуално ще започне да скапва и него. Което налага да се измери дали има утечка някъде. Но за тази цел колата трябва да се остави да "заспи" и след това да се мери. Ако нямаш гараж е сложно, защото с отворен капак пред блока не е оферта.
Но пък можеш да провериш дали угасва лампата в багажника при затворен капак. На дизеляка на дъщеря ми оставаше да свети и в студено време акумулаторът сдаваше багажа от време на време. Просто трябва да свалиш облегалката на задната седалка и да затвориш капака на багажника и вратите. Ако свети лампата, ще я видиш лесно, особено ако навън е по-тъмно.
Самият акумулатор пък е добре да се дозареди напълно и след това да се тества. В магазините за акумулатори имат тестери, товарни вилки и т.н., та могат лесно да му поставят диагноза.

Spokomen

Благодаря. Нямам гараж, засъжаление...А по принцип, как мога да меря дали има утечка? Свалям клемата на акумулатора и включвам амперметър последователно? Но нали все пак има някаква консумация от компа или имобилайзер или не знам какво...
Явно не съм наясно:)
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

ADiDimitrov

Колега почети в всеки магазин за акумулатори имат уред за измерване капацитета на акумулатора! Моя като правеше така, го замериха и от 450 а пусков ток имаше живи едва 100!!! Мини през някой магазин замери твоя и картинката ще е ясна!

ivchotr

Цитат на: Spokomen в 02 Юни 2024 12:04:22... Но нали все пак има някаква консумация от компа или имобилайзер или не знам какво...


Затова писах, че трябва да "заспи". Обикновено ѝ трябват някой и друг час. Е, може да я оставиш и в сервиз за тази проверка.

Spokomen

Измериха акумулатора. Ок е. Човека каза- Има хляб в него. Предложи ми разбира се, ако искам да си купя, но било безсмислено. Да си търся проблема другаде....
Междувременно изскочи и друг проблем. При свалянето на акумулатора се разкъса, макар и леко, въздуховода от въздушния филтър към двигателя. Явно му е дошло времето. Захванат е с две скоби, което предполага, че и сам мога да го сменя:)
Въпроса е - от къде в София да си купя на "човешка" цена? В същност изобщо нямам представа колко струва това нещо.
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

ivchotr


ADiDimitrov

 В МП същия оригинален е 54 лв. Не е някаква драма. Аз от там си го взех. Като цяло по автърмаркет магазините не се предлага.

Spokomen

Цитат на: ivchotr в 03 Юни 2024 12:32:09Виж дали това ще ти свърши работа: https://ar-demo.tradesoft.pro/search.html?article=1684286&brand=FORD&withAnalogs=1
Благодаря. Точно това е. Сега трябва да се ориентирам за доставката( как и колко). Довечера ще се регистрирам и ще видя как е.
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

Spokomen

Цитат на: ADiDimitrov в 03 Юни 2024 13:21:56В МП същия оригинален е 54 лв. Не е някаква драма. Аз от там си го взех. Като цяло по автърмаркет магазините не се предлага.
Благодаря. Ако разликата заедно с доставката е от няколко лева, може да го взема от МП.
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!


ivchotr


Ozzie

https://www.motopfohe.bg/serviz/rezervni-chasti/?brand=1&part_id=1684286

OEN 1684286
Цена с ДДС - 65,35 лв.
Наличност - йок.
Според мен въпросния маркуч може да се намери и афтърмаркет по магазините за авточасти, след като се предлага и в Аутодок.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

Въпросът с нЕкои афтър-маркет маркучи при "Фокус"-2 е каузата невъзможна-личен опит! >:( Както съм писал, ако карах "Мерцедес", "Ауди","БМВ", или "Фолксваген"-за "Опел" да не споменавам щях да имам голям избор от качествени афтър-маркет части на "човешки" цени, ама..."Форд" си е баси марката-или оригинално, или нищо! (tooth)

П.С. Прочетох набързо темата (уж), ама само аз ли не разбрах какво е напрежението на заряд на акумулатора-на празен ход и вкл. светлини и климатик (климатроник), щото от там трябва да се тръгне. и после да се мъдрува.  Ако е така се извинявам!

ivchotr

Ако зарядът не е в ред, акумулаторът щеше да е изтощен в някаква степен. А той при проверката е бил без забележки, доколкото се разбра.

F Focus

#14
И каква е била проверката точно?
Авторът на темата да си измери напрежението на заряд при вкл. всички консуматори на празен ход, после на високи обороти на двигателят, пък после ще го мислим-така се прави за начало и никак инак!
Вариантите са:
-Алтернаторът е за ремонт.
-Акумулаторът е тръгнал да си "ходи".
-Вероятно е клетките на акумулатора да са се оголили откъм електролит, но на повечето "необслужваеми" акумулатори може да се долее дестилирана (дейонизирана) вода-като се разлепят лепенките отгоре "лъсват" врътките над всяка клетка, но някои, макар и рядко са наистина необслужваеми!
-Варианти по темата и драма няма-ако алтернатора си зарежда, значи аку-то е за смяна. Дори и да може да му се долее дестилирана вода в клетките, същите, ако част от тях са стояли дълго време "сухи", значи са аут. Допълване с вода ще има съживяващ ефект, но не за дълго.
При закупуване на акумулатор препоръчвам да се купи такъв с 3 години гаранция,

П.С. За Протокола-да се има предвид, че при много, или не толкова скапан акумулатор читав алтернатор се товари и дава скапани показания!
 И още нещо важно(!)-при моделите Фокус, Мондео и Ц-Макс, и С-Макс оригиналната аудио-система "Сони" при дефект в някакъв свой чип лапа яко ток ( 2 А/ч) дори при изваден ключ, когато всичко е в покой (уж), та задължително трябва да се провери за утечка, НО 30 мин. след изваждането на ключа, а не веднага!!!

ivchotr

Ако алтернаторът не зарежда, обикновено всяка кола дава индикация на таблото с някое червено акумулаторче или нещо подобно. Тук за такава индикация не се спомена. Този, дето е тествал акумулатора, едва ли го прави за пръв път. Не, че няма смисъл да се провери как зарежда при включени консуматори при работещ двгател, ама едва ли ще покаже нещо по-различно от нормална работа. Но така или иначе трябва да се търси проблемът, нека човекът да опита.
Впрочем, за да изчезнат всички видове индикации и прочие, трябва да има тотално прекъсната връзка между акумулатора и колата. Дали ще е заради хлабава клема, дали заради прекъсващ контактен ключ, имобилайзер, маса и т.н., трябва да се провери задължително. Свалянето на акумулатора за зареждане просто вади от равновесие проблема и така докато пак се прояви.

F Focus

Грешиш, но няма да споря-дано авторът на темата сподели от какво е бил проблемът, а не се покрие, като други мишоци пуснали тема тук, и които впоследствие изчезват!

За Протокола, Ивчо-ако алтернатора се опитва да зареди скапан акумулатор няма да ти светне никаква лампа.
-Ако аку-то е хептен зле (какъвто не е случаят баш) може и да светне зареждането.
Ако алтернатора хептен се е скапал ще светне лампа на таблото задължително.
И така-какъв е случаят без измерването, за което говорих...? Само си пописваме, в което няма лошо! :)

F Focus

Лека нощ-авторът на темата е на ход! ^-^

ivchotr

Е, аз приемам измерването на акумулатора в лабораторни условия за точно. Нищо не пречи да се пробва и в колата, естествено. Само, че и в колата не е съвсем меродавно, ама това е друга тема. Да не забравяме все пак, че този модел, както и повечето други на марката от поне 20 години насам са със смарт зареждане.
Да не забравяме и, че колкото и да е скапан акумулаторът, в него ще има сила да запали ламБите по таблото. И някой фар, примерно. Ако е толкова скапан, че да не може да го направи, няма зарядно на този свят, което да го съживи дотолкова, че да завърти стартера.

Както и да е.

Лека нощ!

nogopechen

Вероятно радиото прави проблем. Изважда му се буксата или бушона и се чака да се изтощи акумолатора.


ivchotr

Някой, ако има идея колко ток харчи радиото, да сподели. Защото акумулатор, който не се дозарежда с външно зарядно през определен период от време и се ползва на къси разстояния, неминуемо ще загуби от капацитета си. Тогава вероятно и радиото ще е способно да го скапе така, че да не може да завърти стартера. Но пак ще има ток да светнат лампите по таблото. И това е така, защото диодите в таблото харчат минимални ампери, докато стартерът е способен да глътне до към 160 ампера в момент на развъртане. А с алтернатора този ток се възстановява за около 30 - 50 км пробег.
Та, ако приемем, че акумулаторът не е за изхвърляне, трябва да се открие кой му реже всичкия ток. Сблъсквал съм се с подобен проблем заради хлабава клема на акумулатора, заради прекъсната маса, която от време на време дава верига, заради скапана розетка на контактния ключ... В такива случаи няма гък, няма мък. Няма никого нито на таблото, нито под капака отпред. А има и други варианти освен изброените, но трябва да я погледне електричар, който си разбира от работата и познава модела, защото от Форд са царе да създават ел. проблеми на хората.

perun

#21
Какви лаборатории, какви специални сервизи, какви специални тестове за акумулатор около 100лв...?!? :-X
И то при положение,че стария е на близо 4год., производител неизвестен и купуван от жабарско...

ivchotr

Който впрочем е в добро здраве според онзи, дето спокойно е можел да каже, че не става и да продаде на нашия човек нов. Ама не го е направил, защото се е сетил, че колата има друг проблем и го е казал на нашия човек. Щото, ако му беше продал нов акумулатор, когато и той се скапе заради проблема в колата, ще трябва да му го сменя гаранционно.

Ама какво ли се занимавам и аз да обяснявам?!?

perun

Айде сега пък дълбоки конспирации...
Майко мила.. :'(

ivchotr

Прочети какво е писал авторът на темата, за да не преразказам  :D

F Focus

#25
Консумацията на радиото, ако се знае мощността му може лесно да се изчисли по закона на Ом.
Ако мощността на едно фабрично стерео радио е 2Х10 Вата на канал, което никак не е малко (ако е по DIN)-демек обща мощност 20 Вата консумацията на ток при 12 Волта захранващо напрежение ще е около 2 Ампера, като се имат предвид и задължителните загуби. При допълнително монтирани усилватели и ВГ. консумацията нараства в пъти до степен, че на пълна мощност и неработещ двигател аку-то може да се скапе за няма и час.
Като стана дума за радиото за протокола искам да спомена, че според немския стандарт DIN мощността на даден високоговорител може да е истинска, ако на пълна мощност същият издържи 24 часа без да се скапе и звуковите изкривявания не надвишават 30%! Този стнадарт от десетилетия не се спазва, щото не отърва на производителите, особенно на азиатските и е нормално високоговорителче с диаметър няколко сантиметра да има надпис, че е с мощност 100 Вата! ???

Spokomen

;D
Такаааа,
Ами нека мишока даде още малко информация. Не съм писал, защото не съм решил проблема.
Но явно в първоначалния пост не съм успял да обясня добре всичко. Първо за акумулатора. Както писах в началото, проблема се явява за втори път. След първия път, макар че нищо не разбирам, реших да измеря напреженията в различни режими. Измерването направих една седмица след като бях заредил акумулатора и всеки ден карах( на къси разстояния, както съм писал вече).
Имам клипче, но е ужасно обемно- снимал съм на висока резолюция около 4 минути...и едва ли ще мога да го кача. Ще опитам да прикача няколко снимки, след като напиша поста.
Резултатите: Колата е стояла цяла нощ пред блока. Преди да я запаля, напрежението на акумулатора е 12,65 волта;
В момента, в който завърта стартера, пада до 10,6 волта за секунда и след това с вече работещ двигател се установява на 14,45 волта с отклонения от 0,02 волта. При запалени фарове( дълги) натисната спирачка и пуснати радио и климатик, напрежението варира между 14,4 и 14,6 волта. При малко над 4000 оборота, напрежението не се променя - продължава да е между 14,5 и 14,6 волта.
Затова реших, че алтернатора е Ок, но може и да не съм прав. Клемите не са хлабави (проверено е:)
За теста в магазина/сервиза. Не познавам човека, но ми изглеждаше сериозен. Мери го близо 15 минути - и като моето първо измерване, и с "товарна вилка", както каза той... После го свали и го вкара вътре, но там не видях какво прави. И учидващо за цялото нещо не ми взе лев( Дадох му после 10 лева да пие една бира).Въпреки това, не мога да твърдя че е изключителен специалист.
За радиото. Не е изчезнала съвсем цялата индикация. Последния път остана часовника и индикираше когато се опитвам да го усливам и намалявам. Предния път светеше още нещо - мисля, че беше забило на средни вълни. Но и в двата случая не се чуваше никакъв звук и не се управляваще от бутоните, включително бутона on/off.Затова се чудех, дали не харчи нещо в подобен шашнат режим. Между другото, още като купих колата, веднъж се шашна така, но след няколко спирания и тръгвания ( писах вече, че карам на кратки разстояния) си се оправи само и аз реших че проблема се е самооправил.(Между другото, тогава светнаха и няколко индикатора на таблото, но те също се оправиха паралелно с радиото, без да правя нищо...) Сега пак си работи нормално... до следващия път. Може да не е от радиото - това беше външната проява на проблема, но може да има нещо, което не съм видял, или не се вижда. Но при положение, че предния ден запали нормално и всички ел. консуматори нямаха проблеми, а на другата сутрин нямаше грам ток, явно нещо го е изтощило. Наистина е близо 4 годишен, наистина се кара на кратки разстояния и може би не успявам да го дозаредя....но явно освен него имам и друг проблем, на който трябва да си търся решение.
А сега за въздуховода. По принцип, наистина оригиналните части са най-добри, но тъй като това е въздуховод, в МП както се видя го няма, а от друго място не е ясно какъв му е произхода, реших, че това:
https://www.febest.bg/index.php?route=product/search&search=1684286&description=true
ще ми свърши работа. Ще го доставят до една седмица, въпреки, че пише, че е наличен... Ще запазя и стария известно време - все пак дупката е малка, но си е дупка и от там смуче въздух. За всеки случай:)
Стана прекалено дълъг пост за което се извинявам. Съжалявам, но не успях да прикрепя снимките от измерването, но по късно ще опитам пак
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

ivchotr

Такаааа...
Както изглежда, само аз съм чел внимателно какво си писал до тук :D
В това число и за радиото. Понеже беше споменал, че му остават някакви индикации по дисплея, но не беше писал за звук от колоните, питах за консумацията на радиото, а не на говорителите.
Не знам дали има връзка между радиото и таблото и електрическият проблем да се прехвърля между тях, така че колата да не пали при изправен акумулатор. Защото 12.65 волта при изключено захранване е повече от добро състояние на батерията. Падането до 10.6 волта в момента на развъртане на стартера също е в норми. Зарядното напрежение между 14.45 и 14.6 волта е перфектно като за след запалване. След по-продължителна работа на двигателя напрежението може да падне до 14.1 - 14.2 волта, което също е много добре. С други думи, не се оглеждай повече в алтернатора и акумулатора, ами търси утечки или причината за временно прекъсване на веригата на запалването. В първите си постове бях дал варианти за това.
А, и ако имаш пак съмнения в акумулатора, спокойно можеш да ползваш услугите на същия човек. Явно си разбира от работата и не е негодник да пробутва стока без да има нужда.

Spokomen

Тези напрежения ги мерих една седмица след като бях заредил акумулатора. За съжаление, не се сетих да меря веднага след проблема преди да го заредя, но нямаше и как да го натоваря. За прекъсване на веригата на запалването.... Нямам никаква представа( нищо не разбирам), но ако по някаква причина колата е прекъснала някаква верига, то е прекъснала всички - не работеше отключването, нищо в колата не светеше, при опит да запаля осветление - не светваше крушката( не съм я забравил включена след това:)... просто предполагам, че акумулатора беше разреден здраво. Явно има някаква утечка, която се появява инцидентно, но.....То ще си покаже като ме остави на пътя:)
Когато си на брега - движи се лодката, когато си в лодката - движи се брега!

F Focus

#29
Аз пак си пея да се измери утечката на ток след 30 мин., ако радиото е фабрично "Сони" 600, или нещо такова беше?
За този проблем преди време сподели Админ-а на другият форум.
Инак стойностите на напрежение са ОК, но при читав акумулатор и топло време "интелигентната" система на заряд при тези автомобили дава напрежение 13.5-13.6 Волта. Зимата след 2-3 дена престой заряда стартира от 14.4 В. и бързо пада до 14.0-13.8 Волта. 14.5 на заряд е добре по принцип за по-старите возила без тази система, но за конкретният автомобил според мен аку-то си е тръгнало. За целта съм забучил една джуджавка в запалката, за да следя нещата, че да взема мерки овреме.

За Протокола-колкото по-скапан е акумулатора, толкова по-високо напрежение на заряд ще набива алтернатора, ако е с т.н. интелигентна система, която е много полезна! И толкова повече ще се натоварва!
За да спре драмата измери първо за утечка след 30 мин., а най добре смени акумулатора.
Аз от опита си съм разбрал, че почнат ли проблеми с аку-то, значи трябва да се сменя и изобщо не бавя нещата!