Проблем с акумулатор, или...

Започната от Spokomen, 01 Юни 2024 17:28:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ozzie

Регулатор (умишлено избягвам думата "реле") и четкодържател от алтернатора на Ц-Макса. В сглобено състояние са с 1 см. по-дълги от лична карта. Намират се под пластмасовия капак на алтернатора. Едва ли при 1,8 бензин ще са ползвали друг вид алтернатор (освен отдаваната сила на тока) и различни части.
В мазата ми се мотае някакъв алтернатор, не знам от каква кола, мога и него да го отворя, да видя какво има вътре, но не вярвам да е нещо много по-различно.

P.S. На един въпрос по-горе - Всичко е консуматив.  :D
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Такива РР се предлагат из сайтовете за авточасти за модела на ФФокус. Ама явно са го направили по-лесно да се разделя с блокчето с четките. Което не му пречи да се е изпържил, де. Като гледам колко му е радиаторчето...

saggy

От всичко, което изказахте до тук, оставам с впечатлението, че най-разумното е Фокуса да си смени/ремонтира Реле-Регулатора и тогава да види дали ще има промяна. Аз не разбрах - само четките ли са сменили в сервиза?

nogopechen

Здравейте, ще се опитам да обясна някои процесите, които се случват при това зареждане. Точно на тази кола зареждането се контролира от компютъра на мотора, по два проводника по специален комуникационен протокол. Когато има проблем с генератора или комуникацията, компютъра записва грешка и предава тази информация на таблото. То светвтва лампата за заряд, повреда. Ако всичко е изправно в генератора (релето), но прекъсне комукацията генератора зарежда в авариен режим, таблото светва лампата. Причините може да са по инсталацията или в модулите за комуникация. Тук това не е чисто "СМАРТ" зареждане, защото няма "датчик" на минуса. Това всъшност е чип ( електронен модул), който мери тока и напрежението между батерията и консуматорите. Така се получава по точно разпределие на енергията и горивото. Тук също има комуникация между модулите. В този случай релето е имало износени четки, но вероятно се появява и дефект в чипа. За по–точно установяване на дефекта се проверява инсталация и сигналите, които пренася. При смяна на друго, но неподходящо реле системата няма да работи правилно. За проверка на тези "релета" и генератори има специални стендове, който работят със съответните протоколи и програми. Това е едно не толкова сложно обяснение.

ivchotr

Благодаря, беше полезно обяснение!
Пак остава вариантът обаче РР да не работи коректно и да се получават подобни проблеми, доколкото разбирам.

В обявите в сайтовете, които предлагат РР за този алтернатор, е посочено, че са за генератори с отрицателен контрол. Какво трябва да означава това?

ФФокус, вземи се разходи до ногопечения и я оправете тази кола. Поне е в София.

F Focus

Цитат на: Ozzie в 22 Юли 2024 18:57:53Регулатор (умишлено избягвам думата "реле") и четкодържател от алтернатора на Ц-Макса. В сглобено състояние са с 1 см. по-дълги от лична карта. Намират се под пластмасовия капак на алтернатора. Едва ли при 1,8 бензин ще са ползвали друг вид алтернатор (освен отдаваната сила на тока) и различни части.
В мазата ми се мотае някакъв алтернатор, не знам от каква кола, мога и него да го отворя, да видя какво има вътре, но не вярвам да е нещо много по-различно.

P.S. На един въпрос по-горе - Всичко е консуматив.  :D

Е баш те това в най-дясната част на снимката постната от Ози ( много му благодаря!) е четкодържателят, който ми е сменен и ясно се вижда, че не е в един корпус с РР.

С удоволствие бих посетил Ногопечения-ше се радвам да ми даде координати на ЛС!

ivchotr

Ще си позволя лек спам, ама понеже беше станал въпрос за РР...
Та днес, нали е малко по-хладно у Софето, реших да проверя за последно РР на моторетката, преди да го пратя на поправка при създателя му. Взех си мултицета, палнах желязото и го сръчках из града и навън да го докарам до температурата, с която беше когато взе да презарежда. На излизане от града на Църна маца някакво ченге бая се загледа по мене или по мотора, ама понеже бях в крайна лява лента, явно прецени, че няма как да ме спре. Обикновено ме спират да ме разпитват какъв е, що е... Та карам си аз и гледам как презарежда. Не много, ама гонеше 14.9 V. Преди да се прибера заредих на едно "Еко" и на тръгване от там във витрината на обекта видях, че фарът не свети. Бутонът включен, светлина йок. Тогава ми светна на мен какво става. Щото до този момент ту презареждаше, ту не. Фара не мога да го видя докато карам, щото ветробранната слюда пречи, а пък онзи ден, когато се случи за пръв път, фарът си работеше и го бях извадил от уравнението. Та щракнах аз на дълги и зарядът се оправи. Като ги изключа, презарежда. Тук е моментът да обясня, че на по-старите моторетки зареждането минава през фара. С други думи трябва да се мери с включени светлини. Прибрах се, зарязах го на паркинга и се разходих да си купя нова ламБа. Сега ми стои в резерв, щото се оказа, че на тази във фара ѝ няма нищо, ами се беше прекъснал кабелът към буксата. На първо време не си личеше, ама като сложих новата ламба и пуснах фара, пак къси йок. Кабелът си стои в буксата и като друсне някъде явно дава верига, после я губи и така... Оправих буксата и вече зарежда нормално :D

Що пуснах спама, ли? Ми щото да подчертая, че понякога, да не казвам сравнително често, резултатите от направените проверки може да изглеждат обещаващо нормални, но да не са. Затова винаги трябва да се ръчка всичко до откат, за да не се вкарва човек в сериали. И винаги да почва от най-лесното и да отива към най-сложното за проверка, което може да му спести не малко средства. Днес си оправих проблема срещу 0.20 лв. за една клема от железарията. Ако бях огледал първо кабелите, нямаше да се изръся с 11 лв. за ламБа Н-4 от бензиностанцията :D Камо ли пък за стотина лева за ново РР, правено от човек. Щото оригиналните са си емали бамата...

П.П.
Ако на някого му се наложи да сменя РР на мотоциклет, лодка и прочие МПС различни от автомобил, или пък на някоя четириколесна антика с отделно РР, да се обажда. Ще му дам контактите на човека, които ги прави качествено и изкарват с години.

F Focus

Четох, четох по темата и съм писал, ама дали съм реагирал баш тук не помня, та да се повторя-Админ-а на другият форум бра такива ядове с фабричното радио  на "Мондео" "Сони"-600, чийто някакъв чип, ако се скапе продължава да смуче яко ток(около 2-3 А
П.С. При Форд замерването на утечка  се прави след определен престой-около 40 мин. след спиране на двигателя.

ivchotr

Не е само при Форд. Всяка кола с компютри в нея трябва да се остави да "заспи", преди да се мерят утечки.

F Focus

Споделям наблюдения по темата-зареждането на аку-то след смяната на четките на алтернатора си остава ниско, но и след неколкодневен престой аку-то е живо ( напрежение 12.9 В.)
Да речем, че мултицета и забучената "въшка" в гнездото на запалката не са верни, но кодо-четеца ELM-327 Pro OBD-II сутрин след 4 дни престой след стартиране на двигателя показва OBD Module Voltage- 13.6V. След двайсетина минути градско пада на 13.4 В. с всички вкл. консуматори. И това, ако не е поредният фокус на "Фокус"-ника не знам какво друго може да е? :o  Червеният символ "аку" на таблото не е светвал.


ivchotr

Карай я така, пък то ще се разбере някой ден фокуси ли прави или не. Ако тези 13.4 волта са точно измерени, след известно време акумулаторът трябва да позагуби волтаж.

F Focus

Точно това мисля да направя, Ивчо!
Както писах след смяна на четките на алтернатора, като едната беше осезателно по-износена спрямо другата (??) напрежението на заряд се вдигна с около 0.2 В., но след три седмици използване на колата на градско на къси разстояния с всички вкл. консумативи в жегата аку-то е "живо"?! Чак ми стана много интересно дали и кога аку-то ще  се предаде? ^-^ Засега се държи добре.

ivchotr

Ами прави ѝ през седмица контролни измервания и споделяй. Че ми стана интересна тази история.

F Focus

Цитат на: ivchotr в 12 Август 2024 20:21:54Ами прави ѝ през седмица контролни измервания и споделяй. Че ми стана интересна тази история.

Ивчо-всеки ден правя замервания от 8-ми Юли, когато тръгнах за Китен, когато символът "аку" светна 15-20 пъти дотам, та ми изкара акъла! >:(  Както писах на връщане символът светна 3-4 пъти само?
Всичко съм описал до немай-къде максимално подробно и щом аку-то след неколкодневен престой е съвсем "живо", и на мен ми стана много интересно, но не се притеснявам вече и гледам сеир, докъде ще стигнат нещата-свикнах с фокусите на Фокус-ника, щото явно няма друг начин! ^-^

П.С. Последно писах данните от кодочетеца ЕЛМ-327 Про ОБД-2-колко е вярно не знам-ти кажи. След 10-на километра градско следобяд в голяма жега напрежението според него пада до 13.2 В. с вкл. всички консуматори. При изкл. на фарове и климатроник отива на 13.4 В. ....От три седмици каране чат-пат градско на къси разстояния символът "аку" не е светвал.


ivchotr

Ми не знам, честно казано. Според мен, както и преди писах, зареждане от 13.2 - 13.4 волта не е о'к. Имал съм проблеми с алтернатори, които не зареждаха като трябва, сиреч бяха под 13.6 волта и след каране така известно време, се скапваше неминуемо и акумулаторът. Затова ми стана интересно какво ще се случи при теб. Защото смарт, не смарт, акумулаторът си иска зареждане с определен волтаж над собствения му. Иначе просто се разрежда. Защото е такава физико-химията му.
Друг е въпросът, ако всичко си е наред, а просто стойностите при измерванията да са по-ниски по някаква причина.

F Focus

#105
Друже, Ивчо (жив и здрав да си!)-от време оно знам, че оптималното зареждане е от 13.8 до 14.2 В.!
Ама при мен от бая време тези стойности не са факт и понеже ми писна да се занимавам с проблема, а и аку-то е "живо" и не създава проблеми писах, че започвам да се забавлявам, следейки изкъсо процеса, обаче!
Допускам, че, както писах в големите жеги при читав акумулатор въпросната смарт-система намалява доста заряда-инак как да си обясня, че за толкова време аку-то е ОК?! Досега за толкова време акумулаторът трябваше да е сдал багажа, нали? Ама не е-а, сега, де?!
Абе тъмна работи-вътрешни болести-нищо не се вижда и не е ясно! ^-^

П.С. Мерих с какво ли не напрежението на заряд, вкл. с еталонен мултицет, с личният ми такъв, с няколко други, чрез кодо-четеца., за който писах...Максимално напрежение показа мултицета висок клас-13.6 В.-другите с около 02-03В. надолу.

ivchotr

Явно там е заровено кучето - под мултицета от високия клас. Което иначе казано значи, че зареждането е нормално, като не слиза под здравословния минимум.

nogopechen

Тук обясняват цветно, в картинки за алтернатора. Данил слага в малкият си джоб половината Автожичкаджии в София.    https://youtu.be/HqAE6f4ZZ8Y

F Focus

Много си прав-за съжаление!
Благодарско за клипа!

Водниядух1

#109
На мен ми прави впечатление,че алтернатора зарежда зимата около 14,4 в. ,а лятото окло 14в.  Аз имам волтметър вътре в купето и постоянно го поглеждам, МАКАР ЧЕ е ''от пазара'Не съм имал драми с акумулатор и зареждане.


zaho


F Focus

#111
Интересен клип, Захо-благодаря!
Не знам при Фокус-2 и Фолксваген какви са разликите в "умното" зареждане, ама при мен след смяна на четките на алтернатора зареждането си остана ниско и това е! Карам така от 8-ми Юли до ден-днешен, ама акумулаторът е топ (уж), но и след 3-4 дневен престой пали рязко и бодро от четвърт оборот.  Последен пример-преди четири дни навъртях 1000 км., от които 800 км. по магистрала и 200 км. по шосе. Реалният волтаж на зареждане беше 13.5-13.6 В. и на стотина километра от София за сефте светна червеното аку и така до връщането, както беше и преди смяната на четките, но сега светваше в пъти по-често-колкото свети, толкова и не свети! Като светне заряда се вдига до 14-14.1 В. и така от 20 до 60 секунди. После не свети за малко и пак се започва...Като видях, че напрежението се вдига при светване на аку-то се успокоих-не, че няма проблем, де. Интересното е, че никога на градско с вкл. климатроник и фарове аку-то не светва-само на високи обороти на дълъг път, а на градско напрежението си е ниско, а акумулаторът след 3-4 дневен престой е ОК...? При изкл. на фаровете напрежението се повишава с 0.1 В.

zaho

Аз наблюдавам зареждането в скритото меню на дисплея, като запаля и тръгна зарежда 14,3 волта, след десетина километра пада на 13,1 после стига и до 12,9 и по-малко. Акумулатора е оригиналния ВАРТА, с който е купена колата от профила ми, вече на шест години и осем месеца.

ivchotr

Аз пък четири дни и половина зареждах акумулатора на печката, че от некаране го бяха сринали на 11.9 волта и едвам завъртя двигателя на 125-чката. У Фокуса само цъкваше шалтера на стартера и то не много уверено :D Зарядното издържа. През цялото време бая печеше. Зарежда с 0.5 ампера, а пък акумулаторът е 75 Аh. Колко са му били останали преди зареждането нямам идея. Един ден и половина след като приключи зареждането, напрежението в акумулатора не пада под 12.8 волта. Тези дни ще ходя да го върна на мястото му в дъртия кош и ще трябва да проверя за някаква излишна консумация ::)

F Focus

#114
Заряд от 0.5А на разреден 75 А/ч. акумулатор е крайно нисък-зарядът би трябвало да тръгне от 4 до 7 А някъде (според мощността на зарядното) и, когато спадне след време до 0.5 А значи, че аку-то е почти заредено. Ако зарядното може да отдаде по-висок ток на заряд, а успява да зарежда постоянно с 0.5А само, значи, че аку-то е аут и мъчи зарядното през целият процес, а не само в първите един-два часа, когато зарядният ток е висок.

Използвай, докато аку-то може да стартира двигателя и отивай да купиш ново аку-може и да не е 75А/ч. чак, но ти си решаваш. Искам да кажа, че не е добре (да не кажа вредно) да се монтира аку с по-голям капацитет от оптималният-темата е дълга, а и не искам да споря за нещо, в което съм абсолютно убеден! Ако се монтира аку с десетина % по-голям капацитет е ОК, но не повече, защото е много вероятно щатният алтернатор все да не успява да го зареди напълно, което скъсява животът му-особенно на градско-това е накратко.

ivchotr

След 6 дни престой без да се ползва акумулатора, зарядът му падна на 12.76 волта. Утре трябва да го монтирам в колата и тогава ще стане ясно какво що.

ivchotr

Такааа... Монтирах акумулатора. Двигателят запали от четвърт оборот. Пооправих бутона в бравата на задния капак, че преди време плафонът пак беше свалил така предишния акумулатор. Не съм го ремонтирал, де. Напръсках го с течна смазка и го пораздвижих докато да се уверя, че изключва плафона.
Младежите карат повече Хлопела, щото нали е по-нов и Фокусникът мързелува пред блока. Та може да е нищо и никаква ламБата в багажника, ама с времето токът напуска батерията, ако остава да свети и колата не се кара често.

П.П.
Споделям опит за онези, които не са сигурни в знанията си. А не, че имам желание да споря за неща, в които съм убеден :D
Зарядното ми е с твърда големина на зарядния ток - 0.5 А. Не може да се регулира нагоре и надолу. Направено е така от човек, който разбира нещата много повече от мен. Идеята е, че високият заряден ток срива батерията и е най-вреден баш когато тя е с паднал много капацитет. Знам, че се препоръчва зарядният ток да е със сила 1/10 от пълния капацитет на батерията, обаче когато съм зареждал каталясали батерии с такива зарядни, не са изкарвали много. От друга страна, с 0.5 амперовото зарядно съм съживявал няколко мъртъвци, които по всички писани мнения къде ли не, са били за изхвърляне. А те работеха с години след реанимацията :D
Та такива ми ти работи.

F Focus

#117
Безспорно продължителното зареждане на всякакЪви аку-та с минимален ток е най-щадящо, но само лично мнение според мен първо-нямам нерви да чакам заряд от 0.5А няколко дни според капацитета на аку-то. Второ-аку-то стигне ли до сваляне за зареждане го пиша тотал-щета и купувам ново аку. Наясно съм как може аку-то да продължи животът си някой и друг месец повече, но съм убеден, че ще ме предаде във възможно най-неподходящият момент-личен опит след много опити.
Не желая и няма да влизам в спорове-всеки да върти и суче, както желае, за да удължи животът на аку-то си за известно време и да е много горд от това -няма проблем! :) Съмнявам се обаче впоследствие да се сподели реалният резултат от усилията си-дано да греша, ама твърдо не вярвам!
Аз изказах само и единствено личното си мнение-ако някой иска да го нарече некомпетентно няма да се нацупя!

ivchotr

Както казах - нямам намерение да споря. Няколко пъти са ме предавали, баш когато не трябва, акумулатори в гаранция. За които дори не е имало причина да бъдат сваляни за зареждане. Както си палят всяка сутрин без проблем, идва поредната и БАМ!!! Няма никого :D На малката моторетка акумулаторът изкара 10 години с периодични дозареждания. Със сваляне от мотора, естествено :D Не виждам причина да се хвърлят едни пари на вятъра, при положение, че може просто да се дозареди батерията. Което се отнася и за акумулатора от горния случай. Ама всеки е свободен да прави с парите и с вещите си каквото иска, което мен абсолютно не ме интересува. Ако на някого ще му бъде полезно горното, да го ползва. Ако не, все тая.

F Focus

По темата-от вчера до преди малко изминах около 500 км. по магистрала и червеното символче "аку", колкото време не свети, толкова и свети...Като светне зарядът става 14 В., после пада на 13.9 В и след време символът изгасва-и така непрекъснато! Като не свети символът напрежението на заряд е 13.5-13.6 В.
Аман от фокуси, значи! >:(