Съобщение за акумулатор

Започната от toto, 31 Януари 2022 11:50:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

toto

Здравейте,  от 2 дена колата ми фокус мк4 ми показва следната съобщение:please turn ignition off or start engine.
Това става ако като отваря колата не запаля до около 2-3 минути. Очевидно е нещо за запазване на акумулаторът, но като го замеря с мултицета си е ок. На някой да му се е слечвало до сега? Вероятно заради студа тия седмици и ако я карам малко през деня ме предупреждава не знам?


Жоро Петков

Системата за запазване на акумулатора.
На колко години ти е акумулатора. Ако го мериш след като си карал може да ти показва висок волтаж, но след престой да пада.
Най-добре карай един ден поне 1ч или зареди акумулатора. Остави го да престои поне 1 нощ и тогава го замери.
Най-вероятно е тръгнал да си отива акумулатора.

saggy

Акумулаторът не е ли 2-3 годишен макс, че да пада? И колко волта ти показва, като си го замерил?

toto

Ами колата е 2019г. сега ще става на 3г. Не ми се вярва чак пък толкова да замине акумулатор. Иначе на запалено е 14,5 на студа оставена 2-3 часа показва 12,2 някъде, а след каране става на 12,6.

Жоро Петков

Остави я поне 12ч. Казвам ти го защото един акумулатор на мотора и той така - докато карам се зарежда, включвам го зарежда се, след 1-2часа си показва 12.4-5. След 8 часа обаче паднал на 11.5.
Има и голяма вероятност системата като засече температури под 4 градуса и да изписва предупредително. Имай предвид, че на Запад доста от потребителите не си дават елементарен труд да разбират автомобилите и техниката си. Не се съмнявам да има подаден съдебни искове за умрели акумулатори и затова сега превантивно да излзиа съобщението.
Ако продължи да излиза като се затопли времето тогава евентуално може да я закараш в МП да прочетат дали няма някоя грешка.
Старт-стоп системата как ти се държи?

toto

Дразни ме тази система и я изключвам. Според мен предупреждава от рано да не си играеш много на изключен двигател, че те тия коли вече хиляди функции имат, то акот електронна игра  (rofl)

ivchotr

Като отключиш колата, фаровете светват ли автоматично, дори и да не си запалил? Ако е така, не се учудвай на съобщението. Особено в тези студове. Но нищо не пречи да дозаредиш акумулатора. Даже е препоръчително.

KoCMoHaBTa

Фокус Mk4 имат проблем със BMS-а (системата за управление на акумулатора). Най-общо казано моделите произведени до към края на 2019г са масово засегнати. След това е на шанс в зависимост от това с коя версия на BMS хардуера и софтуера е произведена колата.

Информацията която излагам по-долу е преразказана от мен, основно на базата на информацията от тази тема - https://www.motor-talk.de/forum/start-stopp-ohne-funktion-wegen-zu-geringer-ladung-der-batterie-auch-nach-laengerer-fahrt-t6612404.html

Симптомите:
Колата си мисли, че акумулатора не е зареден достатъчно и се опитва да пести ток.
Първо спира да работи старт/стоп системата, като в меню-то пише, че колата се зарежда.
След това отказват сензорите за безключовото отключване/заключване на пасажерската и задните врати - тоест работи само шофьорската.
След това почва да пести от лампите в купето и от фаровете - гаси ги прекалено бързо.
От там на татък може да гаси и други екстри, да изписва съобщения, като даже в даден момент може да спре безключовото изцяло.

Причината:
Кобинация от бъгав хардуер и софтуер които не измерват и не зареждат правилно акумулатора.
Ъпгрейд само на едното не решава проблема - трябва и двете.

Последствия:
Акумулатора в даден момент може да се прецака, тъй като се поддържа в състояние с нисък заряд дълго време.
Подмяна на акумулатора не решава проблема - просто ще си прецакате и новия след време.

Решението:
Ако колата ти е в периода на заводската гаранция (2г след производство) - ще ти сменят BMS сензора и ще ти ъпдейтнат софтуера гаранционно. Ако се окаже, че и акумулатора се е скапал - получаваш нов.
Ако не - германците яко отказват. При нас - може да пробваш.

Номера на проблемния сензор завърша с BC. Сменят го с номер завършващ на BE.
Ако и а налична нова версия на софтуера - задължително трябва да се ъпдейтне.
[attach=1]
[attach=3]

След процедурата - акумулатора трябва да е зареден на 100% и BMS модула трябва да се ресетне задължително, за да може да започне да измерва заряда отначало. Това също се прави задължително, ако някой ден си смените акумулатора от старост - по този начин казвате на колата, че има нов акумулатор, инак ще ви мисли че е още със стария и няма да зарежда и работи както трябва.

Ако случайно BMS сензора ти не завършва на BC, a както при мен на BD или още по-добре BE - софтуерен ъпдейт и ресет на BMS-a ще ти решат проблема. В Etis може да видиш наличните ъпдейти за всичките модули по автомобила.

BMS ресет можеш да си направиш само по следните начини:
1. С компютър, през Forscan, стига да имаш кабел за диагностика
2.  8) Ръчно, без компютър и каквато и да е техника (примерно при смяна на акумулатор)
- даваш на контакт
- дърпаш/пускаш лоста за дълги светлини 5 пъти (не го прави бързо, трябва да има интервал между премигванията 0.5 до 1 секунда)
- натискаш и пускаш педала на спирачката 3 пъти (също не бързо)
- наблюдаваш лампата на таблото за акумулатора - в рамките на 15сек трябва да примигне няколко пъти

Ако горната процедура не работи - пробвай да коригираш интервала между действията. Алтернативно:
- даваш на контакт
- натискаш копчето за задните фарове за мъгла 5 пъти
- натискаш копчето за аварийките 3 пъти
- наблюдаваш лампата на таблото за акумулатора - в рамките на 15сек трябва да примигне няколко пъти

[attach=2]

Моята история
При мен старт/стоп-а изчезна малко след първото обслужване (1г), към което си поисках и софтуерен ъпдейт на всички мосули. Месец след това изчезна и безключовото на пасажерската врата). Уви решение на проблема от форд още нямаше. Почнах да се ровя из форумите и документацията и открих процедурата за BMS ресет. При повечето хора, след ресет, проблема се оправял за около 2 седмици (толкова се води че трае калибрацивта на сензора след ресет). Викам си, няма кво да стане - или ще сработи или не и ще чакам решение от форд. Направих един бърз ресет и о чудо - всичко заработи. Сега остана да видя дали ще се сговни пак след 2 седмици. Минаха 2, 3, 4 седмици - колата си работи. Порових се още малко и намерих информацията за проблемните сензори. Оказа се, че моя не е от проблемните + последен софтуер и 6 месеца по-късно - колата си работи нормално.

По-интересното в тази история е, че открих един страничен и лично за мен приятно неочакван ефект от ресета на BMS-a. Освен да занули паметта на BMS-a, този ресет се оказа, че също ресетва всички адаптивни настройки по двигателя и скоростите. Разбрах го като след ресета, веднага се промени поведението на автомата - при мен сменяше малко грубо, но след тоя ресет се пооправи. Даже след няколко месеца го ресетвах пак, за да понауча автомата в по-подходящи условия. Та, ако решиш случайно да ресетваш сам - имай в предвид, че преди ресета, колата трябва да е загряла хубаво и да покараш малко извънградско след това, за да може автомата да се адаптира наново. Аз лично го направих като бях тръгнал на път.

toto

Да ви кажа. Вчера имах работа из София и с едно ходене от Орлов мост до Люлин и обратно проблемът приключи. Явно от студовете и краткото ми каране през деня с всички тези подгреви на седалки и волана и парно, повече харча ток от колкото да зарежда. Спря да излиза съобщението и заключването на вратите си работи като преди. Очевидно е чувствително към макар и малко спадане на батерията и веднага влиза в някакъв пестелив режим. Това не е лошо човек да си знае.

toto

А и да като отключиш и отвориш всичко светва като елха дневни светлини дисплеи лампи, така, че все пак явно предупреждава за всички тези консуматори.


ivchotr

Ми трябва да се продават и акумулатори. Как няма да свети като коледна елха :D

toto

Е то за това е старт/стоп системата хаха. Тя най-добре обработва акумулатора.

saggy

Акумулаторите ви не са ли AGM и да са по-корави заради всичките консуматори? Хипотетично, ако свалиш акумулаторът да го зареждаш и го върнеш обратно след зареждането в колата, трябва ли да ресетваш БМС сензорът? Такъв сензор има от Фокус 3 насам, но там не съм чул за подобни проблеми, но се ресетва БМС при слагане на нов акумулатор.

toto

Нямам никаква идея да ти кажа. Тази кола от както съм я купил само я карам и не барам нищо да не си прецакам гаранцията, че онези само това чакат хаха. Само в началото даде дефект някакъв сензор по горивото и ми го смениха и се надявам така да продължава, само за масло да ходя като дойде време  ;D

KoCMoHaBTa

Цитат на: saggy в 01 Февруари 2022 15:23:38
Акумулаторите ви не са ли AGM и да са по-корави заради всичките консуматори? Хипотетично, ако свалиш акумулаторът да го зареждаш и го върнеш обратно след зареждането в колата, трябва ли да ресетваш БМС сензорът? Такъв сензор има от Фокус 3 насам, но там не съм чул за подобни проблеми, но се ресетва БМС при слагане на нов акумулатор.

Акумулаторите са EFB. Няма нужда да ресетваш BMS-a след разкачане и/или зареждане, само след смяна.

saggy

#15
Понеже гледам, че KoCMoHaBTa е по-информиран за поддръжката на Фокус 4, може ли да сподели за други дефекти при модела или други сервизни акции, за които знае. Има сходна тема, в която са обсъждани технически данни за модела и може да се продължи в нея - https://fordbg.com/forum/index.php?topic=12085.msg143277#msg143277.