Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS Auto

Започната от _ReSPAWN_, 16 Юли 2021 17:38:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

toto

При мен в движение не блъска и удря автомата. Единствено ако си на наклон винаги издава едни стряскащи удрявния като включваш, но това е нормално и преди при smax  ми беше така, защото аз живея на голям наклон по принцип, та и мен това ме плашеше, но му свикнах. Другото нормално е по-бавното превключване от предна на задна например и изпускането на наклон все едно си на нулева. Това не са неща от които да се притесняваш. Иначе не превключва феноменално бързо, но все пак не е супер клас автомобил да не забравяме така, че според мен колата е добра, аз лично и се радвам и комбито събира добре багаж. Супер си е  ;D


_ReSPAWN_

Какво точно ще рече "PCM ъпдейт" ?  :-\

За предавките съм съгласен и аз лично имам звук/шум само от предна-задна, но понякога май е и от ел. ръчната спирачка, защото си ми я пуска автоматично понякога.
Някой интересувал ли се е какв точно означава "BUY-BACK" опцията на Moto Phoe, че не успях да намеря?
Също така ( понеже това ми е първа нова кола ) някой знае ли дали си струва да се "смени" колата на 5тата година с новия модел, защото аз лично нямам това желание, по скоро искам да си я карам 7-9 години и тогава да я сменя с нова ( ако имам възможност ) , но не знам дали изобщо има подобна опция?

Навигацията ме дразни единствено това, че имам проблем да намеря конкретни номера на улици и трябва да вързвам телефона, също така от FordPass приложението има опция да прехвърля адрес от картата там към колата, но при мен това не работи, някой пробвал ли е?

Другото - наслушах се на комшии, познати и т.н. които се "смеят" и жалват, как на 120к максимум и целия двигател ще е за смяна, защото е три цилиндъра, подигравките нямат край, хубавото е, че хич не ми пука, нека си карат БМВ-тата на по 20-30 години с големите коне и двигатели, според вас има ли истина в тези твърдения, че подобен двигател 1.0 125 коня не може да доживее 150к километра?
Колата на мен и семейството ми ни върши идеална работа, така че всичко друго е  (rofl) (rofl) (rofl)

KoCMoHaBTa

PCM - Powertrain Control Module - или казано по нашенски - компютъра който управлява двигателя (ECU). При бензините 1 компютър отговаря за двигателя и скоростите. При дизелите си има отделен само за скоростите.
При първото обслужване - поисках и ъпдейт на всички модули. Мисля да продължа с тази практика, тъй като ми прави впечатление, че ако не си поискаш или ако нямаш проблем - не се занимават да ъпдейтват модулите.

BUY-BACK означава да ти купят старата кола и да ти приспаднат сумата към новата.
Бегло ми обясниха, че при желание за изкупуване, се прави оглед и техническа проверка на автомобила и се дава оферта за изкупуване. Ако цената те устройва - продаваш. Чувал съм, че офертите за изкупуване са по-ниски от пазарните, но нямам представа с колко.
Аз лично след 4тата година ще поискам да ми направят оферта за да видя за какво става на въпрос.
Дали новия модел ще си заслужава - нямам представа - като излезе ще видим.

ivchotr

МотоПфое изкупуват на безценица и продават прескъпо след това. Често някакви бракми. Поне тези на "Пътеките" в Младост, София.

saggy

Според мен този двигател може да изкара поне до 250-300к км пробег. Турбината колко ще изкара е трудно да се каже. Все пак 1.0 екобустът е от 2011г., 2015 му оправиха проблемите, а сега с този, последния 1.0, са сложили верига и мисля, че е по-рафиниран двигател отпреди 10 години. Сменяйте маслото на 10-12к км и си карайте спокойно. :) В момента се готви фейслифт на Фокус 4 за 2022г., дококото четох засяга повече външният вид на колата. Вероятна причина за фейслифта е, че Фокус 4 не се продава много добре в Европа, а в САЩ въобще не го пуснаха за продажба, а той и фиеста са най-продаваните модели преди да дойде ерата на паркетните SUV-ве.

_ReSPAWN_

Инересно, на мен пък ми харесва "фацата" на Фокуса.
А за двигателя - да, и аз така чета, а и честно казано едва ли ще е при мен колата на 200к + километра, но пък колкото и да е при мен ще е обслужвана само във Форд, масло на 10тина хиляди макс и каквото стане :)
PCM-а ще питам дали може да го ъпдейтнат, интеренсо ми е ще има ли промяна в скоростната кутия, защото на момента работи... "интересно"

Жоро Петков

Цитат на: _ReSPAWN_ в 02 Октомври 2021 18:03:10
Какво точно ще рече "PCM ъпдейт" ?  :-\

За предавките съм съгласен и аз лично имам звук/шум само от предна-задна, но понякога май е и от ел. ръчната спирачка, защото си ми я пуска автоматично понякога.
Някой интересувал ли се е какв точно означава "BUY-BACK" опцията на Moto Phoe, че не успях да намеря?
Също така ( понеже това ми е първа нова кола ) някой знае ли дали си струва да се "смени" колата на 5тата година с новия модел, защото аз лично нямам това желание, по скоро искам да си я карам 7-9 години и тогава да я сменя с нова ( ако имам възможност ) , но не знам дали изобщо има подобна опция?

Другото - наслушах се на комшии, познати и т.н. които се "смеят" и жалват, как на 120к максимум и целия двигател ще е за смяна, защото е три цилиндъра, подигравките нямат край, хубавото е, че хич не ми пука, нека си карат БМВ-тата на по 20-30 години с големите коне и двигатели, според вас има ли истина в тези твърдения, че подобен двигател 1.0 125 коня не може да доживее 150к километра?
Колата на мен и семейството ми ни върши идеална работа, така че всичко друго е  (rofl) (rofl) (rofl)

Не си чел темата май - точно няколко поста назад писах какво значи българското BUY-BACK - в Мото Пфое Люлин ми казаха 12 000лв за моя фокус на 55 000км и 3г., в Рено ми предложиха 12 500. В крайна сметка я продадох за 15 500 на човек. Единствения плюс е, че не се занимаваш с хора да идват да гледат "кусурите" на 3 годишна (дори и 5) кола обслужвана само в официален сервиз. В представителствата на всички марки изкупуват коли от всяка една марка - влез в оказиона (Форд Селект) на МП или на Рено и ще видиш, че не се предлагат само коли на тяхната марка.

Това за комшиите е един от проблемите ни като нация - не се интересуваме на нас какво ще ни е удобно, а кое ще накара съседа ни да завижда. 1.0 двигателя се произвежда от 2012 година. Ако не можеше да изкара толкова километри щеше ли да се продава? Ако не знаеш историята на Форд прочети за 1.6 бензиновия - лимон и веднага заменен с 1.5. Ако 1.0 му имаше нещо отдавна щеше да е история.
Обслужвай го на време, с хубави части и шанса да издържи е голям.


KoCMoHaBTa

За колко си го взел фокуса като нов - интересува ме с колко процента се е обезценил за това време и километри.

Жоро Петков

26 500лв с ДДС.
За 55 000км и 3г. доп. оборудване от мен  - лети джанти с оригинални TPMS сензори. 2ри чифт зимни гуми. Гумени стелки легени за навсякъде
По-добре си пусни колата сам. Дори продавачите от МП ти го казват (поне свестните де). Като си пръв собственик шанса да си я продадеш сам е много по-голям, отколкото да разчиташ на МП.
Buy Back опциите използват хора, които си сменят колите през 1 година и не се вълнуват от цени на гориво/масло, годишна винетка и дълговечност на двигател.

Жоро Петков

https://www.ford.co.uk/owner/resources-and-support/sync-bluetooth/update#/

Въвеждаш си вин-а и ти показва дали има ъпдейт. Аз го направих оказа се, че има но така и не го направих, защото си ползвам андроид ауто.
Има и инструкции как се прави - сваля се на чисто форматирана флашка и трябва да караш доста време - поне 30мин.
Четох по чуждестранни форуми - при някои минава безпроблемно, при други нищо не става.


KoCMoHaBTa

Аз до сега 2 пъти си я ъпдейтвам през настройките на SYNC-a. Без проблеми, просто става много бавно.
За целта трябва да вържеш колата към WiFi или Hotspot от телефона. На мен през Hotspot ми отнема към 1 седмица да я ъпдейтна (всеки ден, сутрин и вечер, докато пътувам за работа и обратно). Хубавото е че си пази прогреса на свалените файлове след прекъсване. След всяко успешно сваляне, инсталацията започва след рестартиране на колата (спираш, гасиш, излизаш, заключваш, чакаш неизвестно количество време, палиш и тръгваш - едно нормално ежедневие за което не се замисляш). През това време, докато чакаш да благоволи да започне инсталацията на даден модул или карта - пише, че няма нови ъпдейти.
На кратко - прсто си караш колата вързана към интернет и магията става сама, ама много бавно.

Определено метода с флашката е по-бърз (мисля че около 30—40-60мин), като през това време колата трябва да работи (може и в движение).
От линка на Георги, също може да намериш инструкций, само че при мен от английския сайт не ми излезе ъпдейт - а от немския и инструкцийте бяха съответно на немски   ???
След инсталация, трябва да изровиш някакъв xml лог файл от флашката, който трябва да го качиш на сайта, иначе няма да ти отчете ъпдейта и май няма да ти показва че има нови ъпдейти.

Подробно алтернативно инфо може да намериш тук - https://my-ford-focus.de/en/sync-download-links-2/
И няколко полезни видеа, за съжаление на немски
SYNC Upgrade - https://youtu.be/VsE7SzTP5as
SYNC Downgrade - https://youtu.be/I5qaBnLMBus
Целия Youtube канал - https://youtube.com/c/MyFordFocus

toto

А в Мото Пфое не чогат ли да ми го направят като съм отишал за обслужване например. Трябва да ги питам.

Alexi

с удоволствие ще го направят ,примерно 3 часа по 75 лв или колкото там е станал часа ,що не

ivchotr

За дъртите талиги като моята дали са правили ъпдейти през годините?

toto

Може пък да го правят ако си поискаш и без пари  (rofl). Между другото на буса ми правиха веднъж някакво обновяване без да плащам ама не помня много за какво беше, май нещо за дпф филтъра до колкото помня.

ivchotr

Аз презаписвах целия софт някъде към края на 2016. Ако е имало ъпдейти, може и да съм ги закачил. Затова питам.

iliyan84

Здравей,
Производителят дава ресурс на този двигател 300000 400000км,От това колко ще изкара колата зависи от няколко компонента.
- редовна смяна на маслото според спецификацията и без експерименти, ако питаш МП 20000км или една година, 20000км е по-скоро за еко активистите. Руснаците препоръчват на 10000км,но за нашия регион до 15000км или една година.
- Колата трябва да се кара с качествено гориво А95 (  в България това е трудно упражение) и като препоръка на 7500 км един резевоар А100 нещо от премиум класа.
- редована смяна на антифриза на 3 години със такъв предписан от производител. Като следиш нивото на антифриза и охладителните маркучи,задължително и ако усетиш че се губи някъде отиваш в сервиз директоно, а не си правиш експерименти с доливане.
- Когато запалиш колата не тръгваш веднага, малко да загре то се усеща по звука на двигателя, при спиране не се гаси колата веднага а поне 1 2 минути да повърти на място да се охлади, нищо че има такава система

ivchotr

Колите обикновено загряват, като работят на място :D Липсва им насрещният въздушен поток към радиатора на двигателя, както е в движение. Освен това, ако е загряла при движение, дори да я угасиш веднага, вентилаторът си свършва работата и при угасен двигател. Това изчакване с работа на място се препоръчва при двигатели с турбина, които са газирани яко преди спиране. Атмосферните двигатели не се нуждаят от подобни магии.

iwo_19

Палене на място  убива  мотора, четете , четете ...  Ниски  обороти с гъсто масло , слабо налягане на маслото  поради ниски  обороти  и  т.н. Загряване ва мятсо  е съвет от стар тракторист , в днешно време  не важи ....

toto

Когато се спре карането е добре да не се гаси веднага двигателя за да се охлади турбото, а не двигателя.


KoCMoHaBTa

Цитат на: ivchotr в 09 Ноември 2021 17:27:08
Това изчакване с работа на място се препоръчва при двигатели с турбина, които са газирани яко преди спиране. Атмосферните двигатели не се нуждаят от подобни магии.

Двигателя за който говорим е с турбина, че даже и повечето модерни малолитражни бензинови автомобили вече.
Това си е добра практика, ако си ръчкал здраво преди това.
И целта не е просто да се охлади ламарината, а маслото което циркулира по турбо пътищата.
Когато загасиш двигателя - маслото спира да циркулира и се препича от нагрятото турбо.
Като го оставиш да работи за минутка на място - се охлажда докато циркулира.

ivchotr

Нали и аз това казвам.

Мен лично ме дразнят новите цикалки, надути с турбини. Защото двигателят не изкарва много. Не знам изобщо заслужава ли си човек да дава една торба пари за подобен нов автомобил. Според мен не, ама това си е мое мнение.

Жоро Петков

Колко километра си навъртял през живота си до тук на 1 кола?
А общо?
Средностатистическия човек не прави повече от 25 000км на година.
за 10г. това са 250 000км. Новите коли имат ресурс от по 300 000 - 400 000км ПОНЕ. Повечето "цикалки" както ги наричаш имат изключително по-добри всякакви характеристики спрямо "старите надеждни коли преди 2000-та".
Като не ти се дават пари за нова кола си караш старата и надеждната и всеки месец ходиш за нещо дребно и си викаш - абе то нищо не се чупи.
За мен лично ако търсиш "оферта" и изгода в цената на кола си с грешен подход в живота. Колата се купува, за да ти е удобна. Не е инвестиция.
Ако си купиш чисто нова кола - ти си я избираш, ти си първия пръднал вътре. Аз го направих и съм супер доволен от живота. Да дадох повече пари, защото сега си взех кола на 2г и половина и дадох доста по-малко пари.
И пак в заключение - колата НЕ Е парична инвестиция. Купува се, за да те радва и да ти е удобно!

ivchotr

Ми на предишната ми кола съм и направил към 200 000 км и когато я купих, беше 12 годишна. Беше ми супер удобна, никога не ме е оставяла на път и съм сменял кажи-речи само консумативи. Взех я за 3900 лв. Накрая я подарих.
Не съм седнал да правя сметка на никого как и за какво си харчи парите. Всеки е свободен дори да ги хвърля на вятъра.
Обаче дилърът на определена марка да ти каже право в очите, че чисто новата им кола с еднолитров турбиниран мотор едва ли ще изкара повече от 150 000 км преди да стане тотал щета, ама за това удоволствие ти иска няколко десетки хиляди лева... Ебем ти удобството. Чак толкова не ща да ми е удобно.

Alexi

всъщност всичко е въпрос на доходи .. нов фокус със средно оборудване като ти е 6-8 заплати ,не е проблем да си го купиш нов и да го продадеш на 1/3 от цената му след 5-6г взимайки си нов ,даже ще ти се кара по скъпа кола .. тия дето ги купуват нови ,не ги карат над 150к км най често и изобщо не ги интересува какво се случва след тия км

ivchotr

Според мен опира по-скоро до преценка как да си харчиш парите. Моите предпочитам да ги влагам в недвижими имоти, а не в някакви купчини желязо на улицата. Но както казах и по-горе, всеки има правото да си харчи парите както намери за добре. Мен това изобщо не ме интересува. Но пък и няма начин да ми се промени мнението за цикалките с турбини. Още повече отнесено към парите, които им искат. За парите на чисто нов Фокус с цикалкиния двигател, човек може да си вземе 3 годишен Мустанг с истински мотор под капака.

ADiDimitrov

Цитат на: Alexi в 08 Октомври 2021 10:50:20
с удоволствие ще го направят ,примерно 3 часа по 75 лв или колкото там е станал часа ,що не
Последно като питах МП Варна за ъпдейт на софтуера, ми обявиха крайна цена 85 лв. с ДДС, но се оказа че нямат нов софтуер за моята тараляска.

KoCMoHaBTa

По молба на saggy от тази тема, споделям проблеми и сервизни акций за които знам за Focus MK4.
Някои от проблемите съм ги имал, други не.
Повечето от информацията е базирана на дискусии от този форум.
Имайте впредвид, че доста от дискусиите са гигантски. Аз лично ги следя от както си взех колата- началото на 2020г. За по-любопитните, ще слагам линкове към съответните теми, където мога.

Проблеми отстранени или потушени до минимум със софтуерен ъпдейт:
- при 1.0 EcoBoost - често излиза съобщение, че GPF-a е задръстен, особенно в студено време. При някои хора все още се показва съобщението, докато при други след ъпдейта, казват че нямат проблеми. Допълнително информация
- при 1.5 EcoBoost - грубо превключва между 3-та, 4-та, 5-та и 6-та скорост. Една от темите в които е обсъждан този проблем. Също успях да намеря документ който описва симптомите при Ford Escape.
- при 1.5 EcoBoost - грубо превключване при всякакви комбинаций между P, R, N, D - отново. И този проблем имах - оправи се след последния ъпдейт миналата година + адаптации. Клипчето от тази тема говори само за себе си.
- при 1.0 и 1.5 EcoBoost - 2-3 секунди забавяне при превключване между R-D и D-R. Другия проблем свързан с този е, че когато колата е под наклон - по време на това забавяне - се движи свободно. Също го имах този проблем, като след ъпдейта превключва доста по-бързо и при наклон задържа спирачките докато зацепи и тръгнеш. Допълнително информация
- понякога изписва грешка на таблото, че системата за спешни повиквания не работи. Повече информация
- 21C12 - системата за спешни повиквания понякога може да не сработи.
- при Focus ST - по спомен имаше някакъв проблем с гаснене ако я изцедиш до лютеницата на максимална скорост. Мисля че е оправено с ъпдейт.

По-значителни хардуерни проблеми свързани със сервизни акций:
- 18U33 - някакъв болт на педала спирачката не бил затегнат при фокусите произведени между 10.2018 – 12.2018 (баш първите бройки)
- 20S28 - проблем с кабели по автомата и двигателя 20S28]Повече информация
- 20S74 - отново проблем с кабели. Повече информация.
- Проблемите с BMS-a за които съм писал тук. За този проблем няма издадена сервизна акция.

Други проблеми:
- Дневните светлини премигват.
- понякога парктроника и стандартните предупредителни звуци които колата издава не се чуват от колонките, а от някаква пищялка от таблото (като 8 битова мелодия). Имаше някаква тема по въпроса, не ми се рови да я търся. Случвало ми се е 5-6 пъти за последните 2 години. След рестарт на колата се оправя от самосебеси. Не съм търсил решение на проблема, тъй като не ме дразни.
- дрънкане на при висок бас - при мен наскоро се раздрънка шофьорската врата при висок бас. Към края на месеца ще ходя за обслужване и ще им кажа да го погледнат.
- Скърцане на пиано лак лайсните (B-Pillars) при Vignale - при мен го оправиха в Мото Пфое. Казаха, че са го пръскали с някакъв спрей. Общо взето скърцаше лятото при сухо време. В темата някои при някои хора пръскането със спрей не е помогнало, но пък има снимков материал как да си оплътниш лайсните и да си решиш проблема сам.