Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS Auto

Започната от _ReSPAWN_, 16 Юли 2021 17:38:12

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

KoCMoHaBTa

Тука може да видиш най-популярните екстри които може да си пуснеш - https://my-ford-focus.de/en/forscan-via-configuration/
В същия сайт има и допълнително информация относно хардуера.


_ReSPAWN_

#61
Цитат на: KoCMoHaBTa в 06 Август 2021 16:28:43
Тука може да видиш най-популярните екстри които може да си пуснеш - https://my-ford-focus.de/en/forscan-via-configuration/
В същия сайт има и допълнително информация относно хардуера.
Благодаря колега, ще разгледам обстойно и ще взема един кабел сигурно, защото виждам, че това чете и грешки и какво ли още не, което ми се вижда доста полезно.

ЕДИТ: А дали има опасност да се прецака нещо, или да отпадне гаранция и т.н?

KoCMoHaBTa

Ще го кажа така - ако се прецака нещо, гаранцията няма да ти го покрие.
Но цялостната гаранция няма да падне. Само тази покриваща прецаканите компоненти.

Примерно, ако не дай си боже си прецакаш ECU-то и в същото време ти се развали дръжката на вратата - вратата ще ти я оправят гаранционно, понеже няма отношение с ECU-то.
Но, ако вследствие на прецаканото ECU, двигателя се прецака или друга свързана електроника - духаш.

Естествено всичко си е на твой риск.
Аз за мен съм си решил да не барам докато съм в гаранция.

_ReSPAWN_

Цитат на: KoCMoHaBTa в 07 Август 2021 14:55:59
Ще го кажа така - ако се прецака нещо, гаранцията няма да ти го покрие.
Но цялостната гаранция няма да падне. Само тази покриваща прецаканите компоненти.

Примерно, ако не дай си боже си прецакаш ECU-то и в същото време ти се развали дръжката на вратата - вратата ще ти я оправят гаранционно, понеже няма отношение с ECU-то.
Но, ако вследствие на прецаканото ECU, двигателя се прецака или друга свързана електроника - духаш.

Естествено всичко си е на твой риск.
Аз за мен съм си решил да не барам докато съм в гаранция.

И аз взех това решение преди малко :) И без това повечето неща, които има там не ме вълнуват, а останалата част от нещата могат и в Мото-Пфое да ми ги кажат.
Мерси за информацията.

stefan4o

#64
Честит автомобил, колега.
Отскоро и аз съм собственик на Фокус, но предната генерация с дизелов мотор 1.5. Много ми се искаше да е бензинова. Но, колкото повече научавам - толкоз повече си мисля, че съм купил правилната моторизация.
Возих се на новия модел - като твоята, само че хечбек 150к.с. - не останах много впечатлен от динамиката. Тя и моята не е самолет де (95 кончета е само), но сякаш ускорява по-добре. Според мен също е хубаво масълцето да си го менкате всяка година или на до 10 000км някъде, ако смятате да оставате с тази кола и след гаранцията. Длъжен съм да призная, че салонът и мултимедията на новия модел е няколко крачки напред, а пък за тишината - определено е много тихо вътре с бензиновия мотор.
А това, че моторът е с верига, а не с ремък в маслена баня - може само да ви радва. Понеже за вторият вариант получих оферта от над 1700лв за труд и части от МП. Трудоемка процедура е - човекът каза, че се сваля дори главата.

ivchotr

Сваля се главата за смяна на ремък ??? Това и от Форд не вярвам да го измислят ::)

stefan4o

Така ми каза приемчикът в сервиза. Иначе, защо според вас, ще е такава голяма разликата -
1. За моето 1.5тдци ми направиха оферта около 800лв. с труда и частите
2. За 1.0 Екобууст - офертата беше къмто 1800лв.

_ReSPAWN_

Динамиката ( поне за мен) е достатъчна за изпреварвания в извънградски условия без да му мислиш много.
Разходът в града само за момента не ме кефи ХИЧ, ама бензин, София, малки разстояния + автоматик - може би е нормално.
Вътре наистина са я барнали, истината е, че предните два пъти като купувах кола ( стара ) се спирах на Тойота пред Форд заради визията на колите им вътре, просто не ми харесваха.
А двигателя не се чува, но пък като даваш мръсна газ има дори леко спортен vibe, не знам как са го направили, сигурно има микрофон до мотора някъде  (tooth)
За какъв ремонт са ти обявили цена от 800 и за какъв 1800 лева от Мото Пфое би ли пояснил?

KoCMoHaBTa

За звука, някои казват, че имало изкуствено озвучаване от говорителите. Други пък викат, че заради 3-те цилиндръра, звучало като V6. Веригите също придавали допълнително шум.
Иначе и на мен ми прави впечатление, че като влезе в обороти, звука се променя. Не съм карал V6, нито кола с верига до сега, ама между 2000-3000 оборота ми звучи като пералнята у нас на която леко й е тръгнал лагера на барабана (tooth).

Жоро Петков

Чува се точно, защото е 3 цилиндъра, но трябваше да се развърти над 3500 оборота.
Изкуствен звук има добавен само на ST и RS вариантите.


To4kata

Цитат на: stefan4o в 09 Август 2021 07:15:21
Трудоемка процедура е - човекът каза, че се сваля дори главата.

Естествено, че не се сваля главата!!! Нещо не си разбрал колега ...

Ozzie

Цитат на: KoCMoHaBTa в 11 Август 2021 08:44:00Други пък викат, че заради 3-те цилиндръра, звучало като V6.
V6 реално са два трицилиндрови двигателя, обединени в едно. И двата типа двигателя (V6 и редови 3 цилиндъра) принципно имат неравномерна работа. В някои V6 има балансиращи валове с цел редуциране на вибрациите. Може би има такива и в трицилндровите. Още не ми е опряло да гъзЪТ да карам такъв.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

абе гласа няма нищо общо с шестак няма смисъл да се коментира темата :))

_ReSPAWN_

Аз не говорех за шестак или Мустанг или нещо такова, а по скоро, че за 3 цилиндъра 999 кубика звучи много прилично като го настъпиш и като реши скоросната кутия да смъкне предавката :)

ivchotr

Да нямаш пробойни по генерацията :D

_ReSPAWN_

Цитат на: ivchotr в 12 Август 2021 12:19:57
Да нямаш пробойни по генерацията :D
Може и в ушите да имам пробойни :D  (tooth)  (rofl)

Жоро Петков

Не ги слушай, не са го настъпвали фокуса и не знаят, че си вади супер звук.
Мен сега мондеото мн ме дразни звука. От обезшумяването звучи като обикновен атмосферен бензин (а е дизел...), отвън трака трактора, а вътре никъв звук як.

stefan4o

#77
Цитат на: _ReSPAWN_ в 11 Август 2021 08:13:06

За какъв ремонт са ти обявили цена от 800 и за какъв 1800 лева от Мото Пфое би ли пояснил?
1. Смяна ангренаж - труд плюс части за тдци около 800лв. (в тая цена не влизаше горивен филтър)
2. Смяна на ангренаж - труд плюс части за 1.0 екобууст около 1800лв.
Ето едно видео, което е показателно. Да, вероятно аз не съм разбрал правилно - маха се само капака на клапаните, а не самата глава.
https://www.youtube.com/watch?v=RaM_acrirZU&ab_channel=ALLTHINGSJIM
Въпреки това, си е доста разглобяването.

ivchotr

За какво ти е звукът на двигателя вътре? Слушай музика. Говори си с жена ти.

_ReSPAWN_

А много ясно, не седя да слушам, просто го чух един два пъти. Ако исках да слушам мотора щях да взема Мустанг дет се вика  (rofl)


_ReSPAWN_

Направих и вече 2-3 хилки на колата от които 1.5к градско  :'( и искам да споделя моите впечатления към момента.

1. Разхода
- градско на къси разстояния ( карам детето на градина около 3км отиване и връщане) - така гори най-много, което е нормално, но разхода е около 9, даже 9 и нещо на 100км.
- градско по-дълги разстояния с нормален трафик - доволен съм, между 6.5 и 7.5л/100 км.
- градско дълги разстояния и интензивен софийски трафик - пак съм доволен 7.8 - 8.5/100км
- извънградско магистрала 130-160км/ч - разхода е около 7, 7.5л/100км ако съм със 120-140км/ч - пада на около 6.8л/100
- извънградско път с ограничение 90км/ч - разхода е около 6-6.5/л100км

2. Интериор
Тук съм приятно изненадан, колата е доста стегната, не пращи, трака или нещо такова, дисплея и SYNC системата се справя прилично, не е сред най-бързите, но пък върши всичко, за което е направена без никакви проблеми. Седалките са удобни, подгряват се много бързо и много добре, волана също изглежда доста качествен. Има достатъчно място за всичко, безжичното зареждане за телефон прекъсва от време на време, но за мен това не е проблем, защото често съм свързал телефона с кабел.
Като цяло съм много доволен от интериора и екстериора на колата, за момента няма от какво да се оплача, освен може би от едно леко потракване ( пластмасово ) някъде от горния край на шофьорския колан, но това да е проблема :)

3. Шофиране
И тук нямам забележки, държи се доста приятно на пътя, двигателя хем е много тих хем като го натиснеш се чува и звучи много приятно, да кажем доста по приятно отколкото на старата ми Тойота  2.0 D4D. Не е най-бързата кола на света, но да ви кажа честно на мен и семейството ми ни върши повече от идеална работа, не съм имал проблеми при изпреварване, нямам проблеми да си карам със 140-150 по магистралата, нито да се изнижа бързо на някой светофар или СТОП, така че - всичко каквото ми е нужно го има. Вози приятно, и е доста широко, или поне на мен ми е достатъчно широко ( аз съм около 1.80 - 87 килограма ). Старт/стоп системата по светофари + автоматичната спирачка работят без проблемно и като свикне човек после ми беше зор като се качих в автоматик без автоматична спирачка :)
За момента колата е на 3.4 хиляди километра и оплаквания нямам, което предполагам е нормално, дет се вика ще видим след 40-60к :)

Като минуси бих изтъкнал:
- Леко нестандартния размер на гумите 205/60/16 което прави всяка гума с по 15-25 лева по-скъпа :)
- Звукът от фабричните колони, бас има, но високите са кът
- Пластмасата между предните и задните седалки, само с поглед се драска ( макар, че това и на един приятел на БМВ-то ми се стори същата история )
- На мен лично не ми харесва и това, че малко трудно се следи скоростомера, защото е много в дясно на таблото, но за сметка на това мога да си ползвам дигиталния, който е в средата

Май това е, доволен съм от автомобила за момента, ако се окаже читав и след 50-100 хиляди километра ще продължа с тази марка и поне за момента истината е, че бих си взел нов Форд всеки ден пред това да взема БМВ, Тойота или Ауди ( имал съм и трите марки) за горе долу същите пари но по на 100-200к километри, така че да ме извиняват БМВ маняците, ама това си е мое мнение :)

Ако някой има някакво питане съм насреща.


toto

Аз да ти кажа на градско трудно падам под 11л. А по магистралата до морето да кажем ако карам 120-130 ми пада разхода 5,5л. и то пълна кола с багаж, макар, че то един багаж колко да тежи 50-100кг ако ни задръстил багажника. Между другото на комбито багажника е добър преди имах s пax таме ясно , че място колкото искаш, но и с тази събирам същото каквото и с другата.

saggy

Как е предницата на фокуса - не е ли ниска и опира ли се в бордюрите? Че на външен вид ми изглежда нисичка, както е при много други коли в този клас.

Alexi

мен ме интересува автомата адекватен ли е .. червъсто ли сменя ,тази кутия 8 скорости пак пауършифт ли е или е хидро

Жоро Петков

Класически хидро-трансформатор е 8 степенната.
За предницата много зависи за какви бордюри говорим - в България няма стандарт.
Мисля, че клирънса се води 16см.

toto

Моята е st line и е ниска и опира даже като си излизам от двора малко стържа отдолу, но мисля, че другите модели са малко по-високи?
Автомата става не е формула 1 ама работи добре, особено ако си сменяш с перата като искаш повечко ряз става. Това не е ли секвенциална кутия, че не съм много ситурен? 

Жоро Петков

ST-to е поне 3см по-ниско от нормалния фокус.
Ето я кутията:

https://en.wikipedia.org/wiki/AWF8F35

KoCMoHaBTa

Кутията не е тази (Aisin) от линка на Георги, а е съвместна разработка между Ford и GM.
За бензиновите двигатели 1.0 и 1.5 модела е 8F24.
За дизелите - 8F35 и 8F40, съответно за 1.5 и 2.0.
Класически хидротрансформатор.

От към поведение - със смесени чувтсва съм.
В началото като взех колата, сменяше грубо, което беше очаквано за периода на разработка.
По-късно, поомекна леко, но се появиха няколо проблема
1. превключване от 4та на 5та придружено със силен удар (думкане) и придърпване
2. бавно превключване (2-3 секунди) между предна/задна и обратно + ако си под наклон - през тези секунди колата е все едно на неутрална и тръгва да движи свободно като пуснеш спирачката (а очакваш да потегли в посоката която си и задал)
3. превключване между паркинг/задна/предна придружено с удар (думкане)
4. странно поведение, на случаен принцип, смяна на предавките изразено с леко придърпване и/или рязко краткотрайно и неочаквано ускорение, най-често при смяна на по-ниска предавка с пусната газ

Хубавото е, че 1, 2 и 3 се оправиха с 2 ъпдейта на PCM.
4 се оправи след ресет на адаптацията на кутията, който случайно открих, че мога да направя без специална апаратура.
Към момента кутията сменя доста добре и за сега съм доволен. Очаквам с нетърпение следващия PCM ъпдейт с надеждата, че още няколко незначителни дреболий ще се оправят.

На база информация от един немски форум, където много хора с тази конфигурация пишат, бих обобщил, че описаните проблеми са характерни само за бензиновите двигатели, като 1 (със сигурност) и 4 (може би) само за 1.5, произведени до към края на 2019. За дизелите и бензини (след 2020) няма информция за проблеми с кутията.

Относно другите неща.
Колата си е нисичка. Мен лично ме дразни, че парктроника не хваща добре бордюрите отпред - вече го ядох веднъж и не му вярвам :)
Разхода съм го коментирал вече -> ~10 градско

Start/Stop системата към момента работи. Има един всеизвестен проблем с BMS сензора, който го подменят гаранционно. Симптомите се проявяват в следната последователност:
- S/S спира да работи и в инфото на дисплея в таблото пише, че зарежда колата
- безжичното отключване/заключване работи само от шофьорската врата
- плафоните в колата и багажника гаснат много бързо

При мен това се случи към 13-14-тия месец, само че се направих на хитър и реших да пробвам да си го ресетна софтуерно сам - от както го ресетнах си работи без проблем - та чакам да видя дали ще се прецака пак.

От към интериор - като цяло съм много доволен. Вътре е тихо (до към 80-90км/ч)
Седалките на Vignale-то са много твърди и дори бих казал неудобни, но им свикнах. Отне ми 2-3 месеца докато си намеря правилната поза.
Най-големия недостатък според мен, е че няма памет на ел. седалките. За сметка на това маркировка с тиксо върши работа (колата ежедневно се подмята между мен и жена ми)
Музиката - бива. Малко ме дразни, че задните колони са осакатени и озвучаването е концентрирано отпред, ама с настройка през SYNC меню-то ги докарах що годе.
От към работата на двигателя - нямам никакви забележки.
От към SYNC - еми малко си е старичка система и леко лагва. Последния ъпдейт понамали лага значително, но пак си го има на моменти. Като цяло, когато съм на път, ползвам CarPlay от iPhone-a. Готина екстра е Valet мода, който ти позволява да заключиш мултимедията, примерно ако си оставиш колата на автомивка, че много обичат да ги разцъкват и разбазикват настройките.
Може би най-готината екстра е FоrdPass приложението, с което можеш да си палиш колата през телефона с цел подгряване/охлаждане през зимата/лятото.

Като обобщение, бих казал, че като цяло съм много доволен от колата. Само да си пооправят бъговете в софтуера на кутията и всичко ще е 6. Ако не започне да ми създава някакви потенциално сериозни проблеми до края на лизинга - с удоволствие бих си я оставил.

zloster

За най-малките двигатели е означението 8F24. Иначе моделите за повече въртящ момент са 8F35, 8F40 и 8F57. Бегло информацията е засегната в статията за 10-степенната автоматична скоростна кутия на GM/Ford (Дженерал мотърс/Форд). Първият абзац тук: https://en.wikipedia.org/wiki/Ford-GM_10-speed_automatic_transmission.
Имат договорка за споделяне на разработките: GM прави 9-степенна за напречно разположен двигател, а Ford прави 10-степенна за надлъжно разположен двигател. Тези разработки са продължение на сътрудничеството им по 6-степенна автоматична скоростна кутия. Ето споменатите в абзаца четири препратки:
https://web.archive.org/web/20180325045257/http://articles.sae.org/12015/ - лекция от шеф във Форд на тема новата им скоростна кутия 8F35
http://www.thetruthaboutcars.com/2014/12/exclusive-inside-look-fords-new-10-speed-transmission/ - статия с много технически подробности за 8F35
https://www.autonews.com/article/20180423/OEM01/180429934/no-thanks-ford-says-to-9-speed-offered-by-gm - малко технически подробности защо при Форд 9-степенната кутия става 8-степенна
https://jalopnik.com/why-ford-isn-t-using-gm-s-nine-speed-automatic-transmis-1825465785 - като горното

Ето още няколко материала от Интернет. Почти няма информация по темата. Ако някой попадне на нещо, да пише да го допълня:
https://www.transmissiondigest.com/ford-motor-company-and-the-hat-trick/ - тук в подробности разглеждат техническите прилики и разлики на 8F24, 8F35 и 8F57
https://www.motortrend.com/news/peeking-inside-the-gmford-transverse-nine-speed-automatic/ - стара статия с малко информация за варианта на GM, споменават какво е "selectable one-way clutch/SOWC" (с хидравлика се избират един от двата му режима на работа: 1) блокиран е в едната посока на въртене, върти се свободно в другата; 2) блокиран е и в двете посоки на въртене). Това е съществената "магия", с която успяват да съкратят общия брой съединители.
https://gearsmagazine.com/magazine/fords-new-8-speed/ - още технически подробности
https://advancedtransmission.com/2021/01/12/the-new-ford-8f35-8-speed-transmission/ - предъвкват информация от горните статии
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10163576-0001.pdf - един от малкото сервизни бюлетини от САЩ в каталога на NHTSA за 8F35. Проблемът е  "Clean and remove any debris from the separator plate orifice" - прави замърсявания, които пречат на работата ѝ.
https://www.ford-trucks.com/forums/1626685-edge-8f35-transmission.html - Съобщение в голям американски форум от 2020 година ( Threads: 1,655,947, Posts: 20,029,594, Users Registered: 756,194 към момента). Описаният проблем е странно поведение на скоростната кутия. Местните техници в представителството са се постарали и са направили проверки за каквото са се сетили. Работна диагноза обаче липсва. Проверили и втори автомобил със същия двигател и скоростна, който бил оставен там. Същата работа.
"They took it for a drive with their scanner connected and it acted up. They got no codes, checked fluid level, electrical connections and anything else they could think of, and all was ok. The tech said it seemed to be hunting for the right gear, or locking and unlocking the torque converter.
So then they took a new leftover 2019 with the same engine and tranny off the lot for a drive and it acted up too.
So now they don't know what to do, and will call the hotline and ask for help from the engineers."
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Alexi

жалко че не е кутията на Айсин ,доста е прилична карал съм пежо с нея