Кое твърдение за Акумулатора от двете е вярно?

Започната от Marlboro, 02 Март 2012 00:23:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Marlboro

Преглеждам темите и се натъкнах на противоречие.
В едната тема:
Цитат на: Jumper в 26 Септември 2011 10:53:24
Не купувайте по-голям акумулатор от предписания, няма смисъл тъй като алтернаторът няма да може да го зареде на максимум и така или иначе ще имате същият разполагаем капацитет и един разреден акумулатор!
http://fordbg.com/forum/index.php?topic=197.0

В другата тема:
Цитат на: Bobi в 26 Ноември 2011 01:07:56
Гаражни легенди:
- Големият акумулатор няма да се зарежда достатъчно от наличния алтернатор - НЕВЯРНО! Изправен алтернатор зарежда еднакво добре батерии със всякакъв капацитет. По-големите се зареждат по-бавно, но и също толкова по-бавно се изтощават от консуматорите, така че при нормална експлоатация е все едно.

http://fordbg.com/forum/vsichko-ostanalo/akumulatori-faq/

Интересно ми е дали пречи или не по-големият акумулатор. Би било добре да се уточни, кое от двете е вярно за да няма подвеждаща информация.  8)

Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!


Backstage

По пътя на логиката не би трябвало да има проблем...докато двигателя работи - алтернатора ще зарежда...мисля че за него не е от значение колко мощтна е батерията....и друго,няма спор: по голяма батерия - по малко проблеми
Но нека да кажат и механиците какво мислят

dimkaraganchev

Второто твърдение се приближава най-много до истината. По-големият акумулатор иска повече време за да се зареди и по-бавно се изтощава. Но все пак, трябва да се намери правилния за всеки автомобил баланс. Не винаги е икономически оправдано да се набиват повече пари за нещо, което и с по-малко пари ще ти върши същата работа. Както казват, въпрос на вкус. ;D

petermitkov

Мойто лично мнение е че щом конструктивно са преценили че колата трябва да работи с акумулатор с даден ампераж то тогава няма смисъл да се дават повече пари за по-голям акумулатор.
Разбира се че са допустими отклонения в апеража т.е. динамото може да зарежда по-голям акумулатор.
sapienti sat

Alexi

както е остановила моята практика по голям е по добре .. той осигурява запас от ток в големите студове и живее по дълго .. със заряда няма проблеми - за завъртане на стартера трябва определен ток ,който после алтернатора възтановява .. дали тоя ток ще го вземеш от по голям или от по малък акумулатор не е от значение възтановяването му ще е за почти едно и също време ..

supertorr

Съгласен съм с Алекси

Между другото някой да извади справка по марки, модели и модификации какви акумулатори се препоръчват?

Vasilev

И аз не мисля, че не е проблем големия акумулатор. Ако производителя вгражда един и същ на Trend и Titanium оборудване, реално всеки с ниско ниво на оборудване кара с по-голям акумулатор от необходимото. Но пък това не прави избора на по-малък удачен. Любо (roadrunner) кара неговия фокус с 60 и няколко Ah, и доколкото помня каза, че на големите студове е палил с 2-3 подгрева и нови свещи. Аз като смених свещите, с 74Ah си паля от раз. По-големият няма да създаде грижи, за разлика от по-малкия.
Edit: Миналата година, като купувах, в сайта на Bosch имаше пълен каталог, като за всеки модел и двигател даваше три варианта, но нещо не мога да го издиря сега.
Edit 2: Bobi го е качил преди да изчезне от сайта на Bosch :) Цък

supertorr

#7
Цитат на: Vasilev в 02 Март 2012 09:44:40
Любо (roadrunner) кара неговия фокус с 60 и няколко Ah, и доколкото помня каза, че на големите студове е палил с 2-3 подгрева и нови свещи. Аз като смених свещите, с 74Ah си паля от раз. По-големият няма да създаде грижи, за разлика от по-малкия.

Има и друг показател от голямо значение точно при паленето- Стартов ток
Има акумулатори с нормални Ah,  но малко / или много/ завишен стартов ток

Оригиналния от моето Мондео-  Мотокрафт е 680 A / 70 Ah.
По каталога на Bosch /
2.0/2.2 TDCi, TDDi [01]10.00→74 Ah. / 750 A/  model S5 007 Bosch /  С такъв съм в момента/
                                                72 Ah./ 680 A/ model S4 007 Bosch

Alexi

аз нали есента купих акумулатор ..70Ач ,630А .. при -18 палеше с много голям зор и нулиране на табло и ми писна ,продадох го ( то той реално си е нов и читав просто дойде малък ) и сложих Exide Premium 85Ah ,800A - балкан разлика ! тоя върти като луд ..

hotblooded

  Значи много по важен е максималният ток който може да дава един акумулатор - поне за стартиране през зимата. Има зависимост между капацитета и максималният ток, но не е "твърда". По принцип, акумулаторите с по висок "стартов ток" имат по ниско вътрешно съпротивление, и при изтощен акумулатор (паднал под 10 волта) "по-големия" ще "опъне" по-голям ток.


Vas

На Астрата съм с 72Ah, а трябва да съм с 60Ah и вече 5г. никакви проблеми нямам

hotblooded

Цитат на: Vas в 02 Март 2012 18:42:36
На Астрата съм с 72Ah, а трябва да съм с 60Ah и вече 5г. никакви проблеми нямам
Проблем може да дойде ако вътрешното съпротивление на батерията е по-малко. Зависи от капацитета, но както казах - зависимостта е доста "широка". По принцип качествените батерии дори и при нисък капацитет Ah имат голям максимален ток често над 10 пъти капацитета (сиреч батерия 65 Аh има максимален ток - над 600 А) - oсобенно за дизляците това е много по важно. Доста често има хора си казват:  Оригиналния акумулатор беше 50 Ач, сега сложих 65 - по трудно пали! - именно - оригиналния е давал един максимален ток, евтинджоса или ментето - дава по малко, в резултат стартера се развърта по-дълго време, консумира повече мощност - Ампер часове, акумултора прави повече цикли "пълно-празно" и заминава по-бързо, въпреки че е с по-голям капацитет! Така че гледайте максималния ток, а после ампер-часове. Може да се окаже че ще купите по "голям" акумулатор, а няма да върши работа като малкия!

Marlboro

Идеята на темата е да се уточни, кое от двете е вярно и да се оправи грешното, за да няма подвеждаща информация, но като цяло темата почва да става доста подробна. ^-^
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

hotblooded

 Първото не е вярно - динамото ще зарежда докато реле-регулатора изключи. Или ако акумулатора е твърде голям - вътрешното му съпротивление ще е много ниско, което по закона на ОМ (батерията става консматор при зареждане) ще доведе до голям ток (ампераж) в динамото и греене по диодната плочка - което издиша първо... Има динама които има вграден ограничител на тока, но сега не мога да кажа на изуст при коли се срещат, масово се регулира само напрежението което "излиза от динамото".
  На практика - акумулатор които се събира на мястото на вашия - не може да ви причини проблеми! Ако не се съобразявате с изискването за макс. ток - много е вероятно да си купите батерия с по голям капацитет, която няма да ви върши работа. И ще псувате че са ви изментили - изментили сте се сами (освен ако написания на батерията макс. ток се окаже лъжа)

dimkaraganchev

От много години не се монтира динамо в колите. То произвежда прав ток. В колите се монтира алтернатор, който е с доста по-малки размери и произвежда променлив ток.

hotblooded

Цитат на: dimkaraganchev в 03 Март 2012 10:44:01
От много години не се монтира динамо в колите. То произвежда прав ток. В колите се монтира алтернатор, който е с доста по-малки размери и произвежда променлив ток.
Приемам забележката, монтира се трифазен генератор с вграден токоизправител, при някои коли, пардон автомобили има и извод за променлив ток, който предполагам че знаеш за какво се използва.....

escobar

Според мен е най-добре да се взема такъв препоръчан от производителя, издържа бая време и не съм имал проблем с никоя кола. Освен с Ровъра, ама то при него нямаше нищо нормално.

hotblooded

Цитат на: escobar в 03 Март 2012 15:13:34
Според мен е най-добре да се взема такъв препоръчан от производителя, издържа бая време и не съм имал проблем с никоя кола. Освен с Ровъра, ама то при него нямаше нищо нормално.
Taka e, за всяка кола консумативите се делят на препоръчани от производителя и "други"!  (thup)

escobar

Иначе на една Астра и нафунтяхме много по-мощен акумулатор и оттогава лампичката за акумулаторчете не гасне! Работи 3 или 4 години, което ми се вижда малко, ама то зависи от много фактори.

hotblooded

 Щом не е заминал акумулатора - факт че се зарежда нормално! Лампичката свети поради една особеност на ел. схемата по която е свързана лампичката...


tropper

 (thup) Второто твърдение.
На hotblooded мненията са най-точни.

В допълнение от мен:
1) Ако две батерии са произведени по една и съща технология (имам предвид разположение на плочите, оребряване, електролит и т.н.) тази с по-големия капацитет ще има по-малко вътрешно съпротивление (оттам и по-голям стартов ток), но и по-големи размери.
2) Ако две батерии са с еднакви размери е много вероятно тази с по-големия капацитет да има малко по-голямо вътрешно съпротивление и съответно по-малък стартов ток.

Колкото до зареждането - вече е казано - ще се зареди, може и да е малко по-бавно, но не пречи. За изгарянето на изправителя (и/или намотки на алтернатора) - трябва разликата между този който слагате и оригиналния да е голяма - да има поне 30-40% по-малко вътрешно съпротивление (по-голям ток).

Както се коментираше по-горе - ако влезне на същото място, няма да изгори нищо.
Естествено ако напълните багажника с акумулатори и искате всички да се зареждат от стария алтернатор, съвсем скоро ще разберете как гори алтернатор и/или изправителен блок  :D
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

dimkaraganchev

#21
Цитат на: tropper в 05 Март 2012 12:53:27
...2) Ако две батерии са с еднакви размери е много вероятно тази с по-големия капацитет да има малко по-голямо вътрешно съпротивление и съответно по-малък стартов ток...
Не е баш така. Ето 3 различни акумулатора с еднакви размери дължина 242 mm, ширина 175mm, височина 190mm:
- Varta Black Dynamic - капацитет 56 Ah,  тока при студен тест 480 A;
- Varta Blue Dynamic - капацитет 60 Ah,  тока при студен тест 540 A;
- Varta Silver Dynamic - капацитет 63 Ah,  тока при студен тест 610 A.

hotblooded

Различна активна площ на "плочите" (различен брой "порички" на кв.см. повърхност) - това е обяснението. Пак имаш по-голям акумулатор в по-малък обем!

dimkaraganchev

Миналата година смених акумулаторите и на двете коли с Varta Silver Dynamic. Тази зима се държаха безупречно. Но ми е интересно, колко години ще изкарат.

hotblooded

Цитат на: dimkaraganchev в 05 Март 2012 19:33:18
Миналата година смених акумулаторите и на двете коли с Varta Silver Dynamic. Тази зима се държаха безупречно. Но ми е интересно, колко години ще изкарат.
По лоши пътища с повече вибрации и лашкане - изкарват по-малко. Иначе на опел-а съм с неизвестен акумулатор (купих колата с него, човека от който я взех също я беше купил с него в Германия) - изкара 5та зима само при мен и още поне 1 при предишния... преди това - не се знае... В семейството имаме и един "трактор" 190d със Бош Силвър е - на 7 години - от 3 зими насам се налага при първите студове да се зареди веднъж и откарва цяла зима...