Как да измеря маслото на мотора!!!

Започната от ADiDimitrov, 16 Март 2020 20:30:28

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

ADiDimitrov

Колеги много коли съм карал, но такова чудо като тоя Форд не е било! Гледам редовно да меря маслото, защото както всички знаят тия мотори си го похапват, а аз не искам да утърва коня  (tooth)! И понеже за малкия период от година и половина, от когато имам колата, съм забелязал, че меренето на дори малка неравност показва сериозно разминаване на щетака. И ето сутринта оставам колата на равно на паркинга и след 8 часа отивам вдигам капака и почвам да меря и изненада щеката е на минимума, но тук забелязвам че до максимума щеката е напълно суха, е след това отново има масло което е доста над максимума! Викам нещо се е изцапало, бърша старателно, меря втори път, същата работа, чистя меря 5 пъти, все тая, масло до минимума, суха щека и после масло над максимума! Хванах се за главата, затворих капака и газ за детето. Там пак спирам на равно, мотам се половин ча, взех детето, вдигам капака и пак меря и изненада -щеката на масло точно до максимума като по учебник. Чистя меря пак и пак е на максимума!!!! И сега на какво да вярвам на мерене на престоял мотор на 8 часа или на мерене на престоял 30 мин.???? На предната смяна на маслото пак ги имах тия драми, щеката все показваше на минимума и те така като смених маслото от двигателя източиха стабилно количество, а щеката все на минимума и даже под него!!!! Не знам, вече мисля да не барам тая щека и да доливам само ако светне лампата!


Ozzie

Не си първия с тази драма.  ;D
Пращам ти лично.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ADiDimitrov

Цитат на: Ozzie в 16 Март 2020 20:36:43
Не си първия с тази драма.  ;D
Пращам ти лично.
Прочетох и пак се сещам за един друг въпрос който ме терзае:
-как се разбира дали има запушена картерна вентилация???

ivchotr

Принципно маслото се мери така - двигателят се пали след няколкочасов престой и се оставя да поработи няколко минути. Гаси се. След минута-две се вади щеката, почиства се, вкарва се в двигателя и след изваждането й може да се смята, че ще покаже точното количество на масло в двигателя. В общи линии при теб се е получило това около детската градина/училището или откъдето там си взел детето.

clodd

@Ozzie може ли да споделиш тук инфото как правилно се замерва маслото?
Или се прави както е казал колегата ivchotr ?

zz_stefanov

Цитат на: ivchotr в 16 Март 2020 22:57:27
Принципно маслото се мери така - двигателят се пали след няколкочасов престой и се оставя да поработи няколко минути. Гаси се. След минута-две се вади щеката, почиства се, вкарва се в двигателя и след изваждането й може да се смята, че ще покаже точното количество на масло в двигателя. В общи линии при теб се е получило това около детската градина/училището или откъдето там си взел детето.
Ми тия от форд да го бяха описали в инструкцията. Там пише на равно и на студен двигател.
Това омаслеване на горе по щеката в последствие от какво се получава?

ivchotr

Омасляването по щеката се появява при работата на двигателя, защото загрялото масло отделя пари, които са омазнени. Затова повечето двигатели имат и отдушници на картерните газове. В последно време тези газове се прекарват отново през цилиндрите с цел екология и т.н.
Маслото може да се измери и без стартиране на двигателя преди това, ама се предполага, че ще се е сгъстило след продължителен престой (особено пък в студено време) и вероятно ще покаже по-малко количество. При по-топло време е същото, защото след определен пробег маслото започва да губи част от качеството си и съответно като изстине, течливостта (гъстотата) му се променя. Ако измериш (замерваме се с яйца и домати в последно време :D ) по-ниско от нормалното ниво на маслото без да припалиш двигателя, най-вероятно ще решиш, че има разход на масло и ще долееш по норма. Когато маслото загрее обаче, най-вероятно ще подмине максимума на щеката, което означава, че в двигателя има повече от препоръчаното количество. Което също не е добре за него. Най-често избива през гарнитурите, повишава се налягането в картера и т.н.
Идеята на припалването на двигателя не е да го държиш да вдигне градуси, а да разбърка малко маслото.

clodd

@ivchotr благодаря ти за подробните обяснения :)
Може ли само да споделиш каква е логиката при студен, непален скоро двигател - при първото вадене на щеката маслото да е на минимума, а при всяко последващо да си показва около максимума?

ivchotr

Чак такава разлика не би трябвало да има.

Логиката за мен е тази от предния ми пост. При студен двигател, особено през по-студените месеци, маслото се "свива". Когато се развърти двигателят за някоя и друга минута, маслото си покачва температурата и съответно си увеличава обема. Тук е важно да се отбележи, че не трябва да се чака да се повиши много тепературата на двигателя, защото маслото ще се загрее и съответно ще си увеличи обема повече, отколкото е необходимо за коректно измерване.
Преди тридесетина години зимите бяха къде - къде по-люти от сегашните и в казармата се стигаше до там да се греят с огън картерите на машините, за да се стопли маслото преди да се старират двигателите. Гъстото масло се движи трудно по маслените магистрали и мазането на двигателя се влошава драстично.
Онзи ден рано сутринта тръгнах на работа с мотора. Беше 1 - 2 градуса над нулата. Моторът в момента стои на открит паркинг. Запали от втория път, като трябваше леко да му подам газ, независимо, че беше на смукач до откат. Явно и бензинът беше позамръзнал :D Винаги при първо палене за деня стискам и съединителя. Е ми като го пуснах, двигателят претрака - скоростите и съединителят се мажат с двигателното масло. Явно и то е било позамръзнало. Като се посгря, нещата си дойдоха на мястото. В ръководството на мотора е описан точно този начин на проверка, който описах по-горе. Само дето нямам щека, а прозорче на страничния капак на съединителя. Ама то е същото - все ниво се следи.
Честно казано, в ръководството на Форда не съм се зачитал как препоръчват да се измерва нивото на маслото, но принципът не би трябвало да е различен.

F Focus

Цитат на: clodd в 20 Октомври 2020 15:21:24
@ivchotr благодаря ти за подробните обяснения :)
Може ли само да споделиш каква е логиката при студен, непален скоро двигател - при първото вадене на щеката маслото да е на минимума, а при всяко последващо да си показва около максимума?

Ами то и при моя бензинов фокусник 1.8-125к.с. е точно същото-при първо вадене на щеката едвам се забелязва наличие на масло в самия и край, доста под минимума, докато при повторно мерене е на максимум...?! Това при студен двигател-а, сега де...?


saggy

Аз нямам такива проблеми при 1.6 бензин - каквото е на първо вадене, такова е на 2,3,4 и тн.

F Focus

Руснаците слагат точка на извечният въпрос относно измерване на маслото при тези маздови двигатели, а именно-след продължителен престой(колата е на равно място) при повторно поставяне на щеката, каквото покаже-това е! НО-мерителната част на щеката трябва да е насочена напред при вкарването и-ако е вкарана наобратно(към шофьора ще покаже с около 30% по-малко).
Така, че бележете си жълтата дръжка на щеката с капка червен лак за нокти, например ^-^ , преди да я вкарате в правилното положение и бъдете спокойни за нивото на маслото!
Аз, докато го прочета това от руснаците съм попредобрил с около 200-300гр. количеството масло в двигателя, ама ще карам така, че времето стана неприятно за улични занимавки по автомобила >:(

Bizu

Това пък с какво помага се чудя?

F Focus

#13
Аз пък се чудя какво не разбра и какво не ти е ясно?!
Или просто ни е кеф да си пописваме и да критикуваме?
Какво не Ви стана ясно и какво не Ви се стори полезно-моля да поясните!
Заради такива, като вас много хора, които биха могли да са много полезни по много теми се отказват да пишат във форумите!
А, такЪви, като вас се появяват, като имат проблем и така до следващият, без изобщо да са полезни за форума!

ivopolr

#14
Аз, докато го прочета това от руснаците ...

Колега F Focus я когато ти е удобно дай линк към темата, да прочетем как тачно са го коментирали братушките!

ivchotr

Фокусът пак влезе в цикъл. Успокой се, ве  :D В интерес на истината и на мен не ми стана много ясно какво значение има как е обърната щеката, че да показва с 1/3 повече или по-малко количество в картера ::) Все пак става въпрос за завъртане на 180 градуса на една пластина.

F Focus

Съжалявам, но съм дърт и не вдявам много-много от компютри, така, че не мога дам линк, но знам руски! ^-^Търсите "Форд форум Россия" и се появявя "Автомобили Форд и его друзья". После има марки и модели и т.н.-пишете колата си и "замера уровня масла"
Не се съмнявайте в това, което съм казал, но Ви разбирам, че искате да се убедите лично!
Всъщност по всички въпроси руснаците са номер едно-за мен!

F Focus

Цитат на: ivchotr в 09 Декември 2020 21:01:05
Фокусът пак влезе в цикъл. Успокой се, ве  :D В интерес на истината и на мен не ми стана много ясно какво значение има как е обърната щеката, че да показва с 1/3 повече или по-малко количество в картера ::) Все пак става въпрос за завъртане на 180 градуса на една пластина.

Ивчор-не очаквах такава реакция

F Focus

Щеката влиза под ъгъл спрямо картера-сега изясни ли ти се, или...?

ivchotr

Дано не съм те обидил, ама понеже и аз съм дърт, ми стана интересно как палиш от четвърт. Трябва да си по-спокоен. Както казват японците, не всяко потупване по рамото е покана за дуел. Изказването на колегата по-горе на мен не ми прозвуча като заяждане. Както и да е...

То е ясно, че щеката влиза под ъгъл, ама едва ли е по-дебела от милиметър, та да окаже такова влияние обръщането й. Ако беше дебела към сантиметър, вече е друго нещо. Ама щом казваш, така да е.

П.П. И ще ми купуваш костюм :D


F Focus

#20
Абе хора-какво ви става?
Толкова ясно съм написал какво-що и как, и вместо да ми благодарите нЕкви ме критикуват! :o Майната им на критикарите и занапред не чакайте от мен постове, въпреки, че обичам да съм полезен, но в този фирум, и с някои от потребителите никак не ми е кеф-тр0шете си кратуните без мен!

А, пък аз преспокойно ще се справя и без вас, както и досега!

ivchotr

Ей го на. Пак запали. А ве ти у вас ракия нямаш ли? Сипи си една и се успокой. Никой не те критикува за нищо. Загубил си чувство за хумор с годините, май :D

F Focus

Ивчо-нали четеш кВи отговори получавам от нЕкои, бе човек!Аз им давам решението на проблем, а те ми се зъбят, вместо да благодарят!Бахти отношението! А точно тия с нищо не са полезни на останалите-помисли...

ivchotr

Според мен се нервиш излишно. Помагай с каквото можеш, пък който иска да ползва помощта ти, добре дошъл. Който не иска, негова работа. Колегата Злостър изчезна някъде, а беше доста полезен с разни данни, които изравяше незнайно от къде, но описваше педантично. Понякога се "сдърпвахме" за нещо, но винаги в името на това да не остават неизяснени неща. Надявам се без лоши чувства.

F Focus

Ами то така се случва във всички форуми-нЕкви си питат, после не споделят решението на проблема, междувременно изказват мнение по други проблеми, без изобщо да са в час...ама тези лъсват веднага и би трябвало да се вземат мерки спрямо такЪви-Собственика на форума да решава-добре е, че има такъв!
Нескромното ми мнение е, че съм като цяло полезен с участието си тук, но мога и да греша-оставям Вие да прецените. Като цяло всичките си проблеми не съм решил чрез форумьт, а чрез руският, но не това е важното за мен.
И когато реша да съм полезен по важна тема(за нивото на маслото) нЕкви ми се правят на интересни и не вдяват елементарни неща, които им казвам-например що има разлика как е поставена щеката...?! Трябва да си голям тъпанар да го кажеш това!
Както и да е-имам много ракия, Ивчо и ти казвам наздраве! :-*

Alexi


F Focus

#26
Наздраве, Алекси-да си жив и здрав-готин си, кефиш ме, което е рядко!
Не е по темата-извинявам се!

Ozzie

Абе я покажете я тази щека на що мяза, че е толкова важно кое ѝ е отпред, кое отзад.  :D
P.S. Моята е кръгла, та ѝ е все едно как ще я сложа.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

#28
Ози-щеката от едната си страна е плоска с разграфяване макс/мин, а от другата е полукръгъл профил.
Абе аз ли немога да Ви обясня нещо толкова просто?
След малко ще се гръмна-наздраве! ^-^

Ozzie

ясноооо, тя нак'ва спецялна, хубу, че съм с по-прост модел

Цитат на: F Focus в 09 Декември 2020 23:14:42След малко ще се гръмна-наздраве! ^-^
дооообре  (tooth) :)) (tooth)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...