Как да измеря маслото на мотора!!!

Започната от ADiDimitrov, 16 Март 2020 20:30:28

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Ози, друже-ние с по-новите фордове имаме по-големи ядове! >:(
Ама мачът е свирен и няма връщане назад! ^-^


zz_stefanov

Щеки да искаш :)
Пише даже как се бърше :)

ivopolr

То пък като е толкова решаващо как ще я забучиш щеката защо не са направили един ограничител да влиза само в правината позиция?! Да им се чуди човек на германские инженери.... или по-скоро на тези дето са измислили двигателя!

ivchotr

Tук само дуратеци, дураторкове... Нещо за зетек няма ли :-[

ADiDimitrov

 В интерес на истината колегата е прав. Проверих нагледно и резултат е точно така. Мерене с щека завъртяна към шофьора показа малко под средата. Следващо мерен с щека обърната към предната емблема показва почети на максимума! Три опита, все тоз резултат!!! Защо става така, няма идея и физическо обяснение, но факта е на лице! Такваз идиотия могат да сътворят само в Форд!

ADiDimitrov

Малко извън темата, но не се сещам кой питаше и къде относно смяна на верига. Та пак братушките верига не сменят, карат до откат. Но с времето омеква и губи тайминга, та се налага отваряне и нов тайминг. Но до тази процедура да не ви се налага да стигате, че се вади целия матор 😛😉😛

ivchotr

Утре ще пробвам с моята щека. Но продължавам да смятам, че посоченият резултат е възможен при много дебела щека и ъгъл на потапяне в маслото от поне 45 градуса.

ADiDimitrov

Цитат на: ivchotr в 11 Декември 2020 19:11:34
Утре ще пробвам с моята щека. Но продължавам да смятам, че посоченият резултат е възможен при много дебела щека и ъгъл на потапяне в маслото от поне 45 градуса.
Ами и да пробваш едва ли ще е същото, моя мотор е последния вариант на Дуратек, а твоя е друг.

ivchotr

Сигурно. Поне ще си изясня въпроса с ъгъла на потапяне на щеката в маслото.

Bizu

@F Focus Ако цялата тази агресия е била насочена към моя въпрос, значи нещо си се объркал. Въпросът ми беше с какво помага обръщането на щеката, че не схващам, т.к. не си пояснил. А като гледам не съм и бил единствен неразбрал.


ADiDimitrov

Цитат на: Bizu в 14 Декември 2020 00:25:56
@F Focus Ако цялата тази агресия е била насочена към моя въпрос, значи нещо си се объркал. Въпросът ми беше с какво помага обръщането на щеката, че не схващам, т.к. не си пояснил. А като гледам не съм и бил единствен неразбрал.
Нищо не помага, просто в двата варианта показва различно, колкото и да се странно. И тук идва въпроса кое от двете показания е вярното, след като едно просто завъртане на щеката дава разлика от 200 300 мл. !

F Focus

#41
Ще отговоря за последно по темата-пусти мерак да съм полезен, защото ми се отщя да си призная!
Давам ясен, верен и категоричен отговор на извечният въпрос как се мери маслото на пустите маздови бензинови мАтори, по която се дискутира от създаването им, и по която са изписани сума ти грешни постове, и по която в МП мрънкат общи приказки! И вместо някой да ми каже едно голямо "благодаря" получавам съмнения, спорове и недоверие(като Бизу и други подобни например)!
Ако не можете да си представите щека потопена в картера под ъгъл и не можете да си обясните защо САМО едната страна на върха е мерителна няма какво повече да кажа, или обясня!
Писах и в другия форум, за да знаят хората и изобщо нямаше подобни критични коментари!Е-нямаше и благодарност, де...абе булгаристанска му работа, кво да праиш...
Отделен въпрос е ЗАЩО производителят не е заковал точно как става пустото измерване! Ама това да му е грехът само...!
Та така-още някой нещо да не е разбрал? Последно ще отговарям до 19ч. днес! (tooth)
Има безценна информация в руският форум, откъдето взех и тази, и ще е много полезно за всички да попрочетат едно-друго там за фордаците си-това м/у другото-особенно за дуратеците, но нямам никакво намерение повече да снасям наготово и впоследствие да се нервя от отговорите-айде нЕма нужда!Но, ако не знаете руски с "преводача" се получават големи смешки!
Поздрави и успех с разрешването на проблемите!

П.С. И само за протокола, а и с възпитателна цел-когато някой ми е помогнал винаги съм му бил благодарен, което съм изказвал и писмено!
Също така при питане за даден проблем, независимо дали ми е било помогнато, за разлика от мнозина съм споделял решението му, както и стойността-в другият форум даже един се изцепи, че съм се хвалил колко съм богат, за да давам такива пари за ремонти-нЕам думи за такЪви! >:(
По този повод имам предложение към Модератора Alexi-такЪви да влизат в "черен списък" и никой занапред да не им отговаря-така паразитите ще се възпитат!И още нещо-за неверни и направо глупави, или заядливи коментари да се получава предупреждение с последващо наказание, ако се продължи-така Форумът ще изглежда по съвсем друг начин-само мое мнение!

toto

Здравейте, нека и аз да кажа как се мири масло на Форд. Най-точно е след като колата е работила и загряла, спираш на равно и след около 20-30мин. като се отече маслото в картера мериш на щеката. МАСЛОТО ПРИ ФОРДОВЕТЕ ДО КОЛКОТО ЗНАМ ТРЯБВА ДА Е ПО СРЕДАТА НА ЩЕКАТА МЕЖДУ МИН. И МАКС. ТОВА ОЗНАЧАВА, ЧЕ ВСИЧКО Е НАРЕД! 

ivchotr

Що тогава при Форд не са сложили просто една резка на щеката, която показва къде е средното положение и да се равни маслото по нея?

И с какво двигателят на Форд е по-различен от другите ДВГ?

А какво правим с двигателите във Форд, взети от Пежо, Мазда и не знам още от коя друга марка?

П.П.
Градските легенди не са най-сигурният източник на знания в автомобилния свят.

toto

Питал съм хората, които ми сменят маслото как да си го следя. Всъщност като се замисля и с другите е така, защото преди имах една петица дизел и на нея беше в средата нормално положение. Сега имам новия Фокус бензин и на него ми казаха, че трябва да е по средата на пръчката. Въпросът е, че не трябва да е на студено все пак, а да е на работил двигател и да се изчака да се отече маслото от двигателя. Така трябва да е най-меродавно.

ivchotr

A замислял ли си се какво се случва с нивото на маслото в картера, когато автомобилът се изкачва по стръмен наклон, респективно се спуска по такъв. Как помпата успява да го засмуче от картера, още повече когато не малка част от него е качено в главата или се стича някъде из двигателя?
Ще ти дам жокер. Стънтърите с мотори наливат над максимума, че да не "изсъхва" картерът когато ги кантарят. И пак няма добро смазване.
Аз пък от 30 години почти наливам на личните си коли и мотори до максимума и досега проблеми не съм имал. Тези белези на щеките се слагат за да не пада маслото под определено ниво и да не се качва над него. Не за да се търси средата му. В този ред на мисли по-удачно е маслото да е на максимума. Така имаш повече резерв за в случай, че колата не се движи по хоризонтален път и особено, ако случайно го разходва по някаква причина.

Alexi

нормалното положение на маслото е между минимума и максимума ,като на всеки двигател  :D тия майсторчета да ги смениш

ADiDimitrov

Момчета объркахте темата! Всеки знае къде трябва да е маслото на щеката че да не окоти мотора! Тук темата е как правилно да отчетем показанията на щеката на Дуратека. И както се разбра има някои тънкости, които са доста по различни от други марки и модели автомобили. А пък това за баири наклони и т.н. вече идва малко в повече 🤣

ivchotr

Ами не е. Щото малко да не е равен теренът където правиш измерването и се вкарваш в сериал :D

zz_stefanov

Цитат на: ADiDimitrov в 15 Декември 2020 18:27:16
Момчета объркахте темата! Всеки знае къде трябва да е маслото на щеката че да не окоти мотора! Тук темата е как правилно да отчетем показанията на щеката на Дуратека. И както се разбра има някои тънкости, които са доста по различни от други марки и модели автомобили. А пък това за баири наклони и т.н. вече идва малко в повече 🤣

Тънкостите според мен са, че нивото в тръбичката не е същото като в картера, защото въздухът в нея е затапен в горният и край. За това и в инструкцията пише 'вадиш, бършеш, пъхаш, пак вадиш и отчиташ'.

В предният си пост съм дал текста. :)


ivchotr

Бърше се, защото маслото се е плискало при работата на двигателя и щеката се омърлячва по начин, по който директното измерване ще е неточно.

toto

Значи имам бус и кола, които  са ми гаранционни и от Мото Пфое ми казват, че маслото трябва да е между мин. и макс. На старата ми фиестичка, която ми я подържа един майстор от много отдавна и ми е оправял всички коли та му имам доверие пълно, също винаги ми казвал, че трябва да е по средата на пръчката между мин. и макс. Проблем с масло и двигател да чукам на дърво не съм имал.

ffmk1l

Искрено се забавлявах докато чета писаниките по темата. Малко спам - прекалено много се вживявате в най-елементарни неща, на моя Форд маслото винаги е било на максимума и не съм имал проблеми. Меря го на студен мотор, когато се е оттекло в картера.
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

ivchotr

Скоро ходих на рожден ден с такси. Не вървеше да вкарам дезинфектант в кръвта и да шофирам след това :D Заприказвахме се с таксиджията имал ли е премеждия с колата, че ми се видя малко мудна. Нищо особено, само дето преебал двигателя по време на разработката (rofl) (rofl) (rofl)
Каза човекът, че като я взел нова от фирмата, му казали след нам колко си километра да мине през сервиза да й сменят маслото. Той чат - пат проверявал щеката, уж било на средата маслото... Ама по едно време колата прегряла и се оказало, че маслото е под минимума. Та така... Карайте си ги както искате, аз моите съм ги държал, държа ги и ще продължавам да ги държа на максимума. 150 - 200 грама масло няма да ме съборят.

ADiDimitrov

Не вярвах че пак ще пиша в тази тема, но ето на изненада .... От известно време забелязах че маслото на щеката е на минимум / мерено по всички изброени по горе правила/ Долях към 200 млн. и понеже това масло много ме дразни, реших да го сменя. Деня преди смяната отново го мерих / пак по всички правила/ и беше малко под средата на щеката. И ето я изненадата, точим старото масло и го наливаме в туби, че се използва повторно за други цели и познайте, от картера излезе 5 литра масло! Очите ми на мармалад, при условие че този мотор събира 4.3л. а щеката беше под средата, от маторя изплуваха цели 5 литра. Направо вече незнма или щеката ми е преебана или нещо в картера, където се топи щеката не е наред, нямам друго обяснение !!!!!

ivchotr

Сравнявал ли си твоята щека с друга от същия модел?

ADiDimitrov

Цитат на: ivchotr в 17 Май 2021 22:44:55
Сравнявал ли си твоята щека с друга от същия модел?
На живо не, само на снимки.

ivchotr

На снимки и аз изглеждам бая висок, ама в последно време всъщност не съм чак толкова с моите 1.82 :D

ADiDimitrov

Проблема не е в щеката, защото сега като налях новото масло на 4,2 л. си показва напълно коректно, малко над средата. Проблема почва в последствие, че По неизяснени причини щеката показва под минимума, а в картера маслото е ок. Е тоя феномен вече ми е пълна Индия.

ivchotr

Eдиствената причина за това явление, която ми хрумва в момента, е ако мериш маслото на студен двигател. Както си описал още в първия си пост в темата. Ако го мериш на студен двигател, маслото макар и да е точното количество, ще показва по-ниско ниво на щеката. Когато сте го сменяли, двигателят е бил загрял, предполагам. Сиреч и маслото е било загряло. Което предполага леко увеличаване на обема му.

Пробвай следващия път да го измериш след няколко минути работа на двигателя, гасене, изчакване 2 - 3 минути и проверка на щеката.