Купих си Фюжън 1.4 80hp 2003 бензин

Започната от Power_V, 05 Януари 2020 18:36:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Power_V

 ;D Привет и ЧН2020, фенове на Форд, от заглавието на темата става ясно за какво МПС ще си говорим тук. Ще се опитам да пиша без много грешки(напук на телефонната клавиатура  :'().

Защо Фюжън?  ??? Това ме питат всички приятели - казвам им - елементарно е  ;D - изгледах няколко ревюта на български език, после силно се впечатлих от няколко руски клипа и от факта, че в Русия много шофьори са заложили на този модел - това го разбрах по коментарите под клиповете. Висока, просторна, става за лек офроуд, става и за превоз на багажа на семейството. Никога не съм карал съвременен дизелов автомобил и липса на турбо-бързина не ме дразни.

Повече за Фюжънът ми? Най-евтиния бензинов по обявите в българските сайтове под 3000лв(бюджетът за сделка). Нов внос със собственик от Северна Италия, обл.Милано. По талона от Италия виждам, че е купил автомобила през 2014г от Автокъща в Милано, където на витрината са наредени лъскави коли. Това ме обнадеждава, но се надявам господинът да е експлоатирал грижливо Фюжъна в периода 2014-2019. Има книжка със сервизна история, която отразява единствено 2003-2005 с навъртени около 12 000км.

Утре ще минавам бг регистрация, след което се отправям към сервиз за обслужване. Ще се радвам, ако някой колега сподели инфо за добри ремонтни услуги в Пловдив.  :D

В сайт за авточасти забелязах, че този мотор съществува по 3 вида абревиатури завършващи на A,B,C. Моята завършва на А.  ::)

В последните месец-два търсих доста информация, но като цяло в български форуми няма много подробни мнения и се надявам тук да се получи добра информационна тема.  ::)

Здраве и късмет през новата година!




Power_V

Първи вести от сервиз:

- здрава ходова част;
- добри дискове и накладки, които могат да изкарат дълго време и в края на лято 2020г ще бъдат погледнати;
- захабени бяха ремуците;
- неизбежно ще обслужвам ремъци, водна помпа, антифриз, масло и филтри.

Имаше треволяци отдолу по окачването и вероятно е газила във вода. В тази връзка майстора препоръча да следя как влизат скоростите и ако стават трудни за боравене трябва да се обърне внимание на машинка, която е свързана с тяхната работа. Като отворихме капака тя се намира близо до левия фар, но е ниско и може да е намокрена.

Също ми препоръча, като мина на летни гуми да се ослушвам за виещи лагери.

Отбелязваме, че водната помпа е външна и това е в плюс, според професионалиста.

Като цяло всичко е добре, няма ръжда. Парното работи, бутоните са активни, радиото няма проблеми, музиката озвучава прилично.

Чувам скърцания откъм кората на багажника като завивам или минавам по дупки и неравности.

Направи ми впечатление, че доста силно чука като мина по някоя по-коварна дупка, която не съм видял, но това чукане явно е нормално за стегнатото окачване и пластмасите. След като си поговорих с майстора съм спокоен, че всичко е здраво и това си е до окачването на колата.

Тепърва ще правя засичане на разхода в градски условия, но първо да я обслужа без да рискувам излишно.

Power_V

#2
Интересно!  :o

Поръчваме 2 ремъка - продават се БЕЗ ролки?! Системата на търговецът не предлага ролки за смяна. Нормално ли е или трябва да се търсят от другаде?!  ::)

След кратка справка в ютюб, благодарение на обстойно клипче разбрахме защо няма ролки в магазина. Ролката е солидна метална, двуканална.

https://youtu.be/aFtN6iC-VaY


Ozzie

поооо принцип, ремъци и ролки са отделни позиции
справка за OEN номерата можеш да правиш на ford.7zap.com/en/ след въвеждане на VIN кода
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Power_V

#4
Хм, влезнах в сайта, въведох ВИН, но не мога да открия въпросната ролка.
Порових в гугъл и ми излиза продукт за Форд - Паразитна ролка. Това ли трябва да си купя за двата ремъка?

Всъщност на този артикул, който открих пише, че може да се монтира на Фюжън, но 68к.с. Вероятно трябва да търся точно за моя двигател - 80к.с. ::)

П.п.Успях да намеря паразитна ролка за моя двигател. Въпросът е колко трябва да закупя като бройка, за правилна смяна на 2 ремъка?

Уточнявам, че ангренажен комплект отделно съм си поръчал. Дилемата с ролката се отнася към другите ремъци.



Ozzie

Пусни VIN кода тук или на лично, както ти е удобно.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Power_V


zloster

#7
Погледнах в каталога за авточасти на Континентал. Ето схеми как минава пистовия ремък. Има два варианта:
1) без компресор на климатика
2) с компресор на климатика (тогава са 2 ремъка).

Единствената нещо, което аз вижда да е ролка е шайбата на коляновия вал. Означена е като "CS" на схемите. Всички други завои са на агрегати (водна помпа, алтернатор, компресор на климатика или помпата за сервото на волана.

Ето и каталога на Шефлер (Schaeffler с търговските марки INA, LuK, FAG, Ruville). Пак не се вижда ролка при пистовите.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Power_V

Благодаря, Злостър! Полезна информация. :D

zloster

#9
Цитат на: Power_V в 07 Януари 2020 10:01:19
Първи вести от сервиз:

- здрава ходова част;
- добри дискове и накладки, които могат да изкарат дълго време и в края на лято 2020г ще бъдат погледнати;
- захабени бяха ремуците;
- неизбежно ще обслужвам ремъци, водна помпа, антифриз, масло и филтри.

Задели и 30-40 лв. за смяна на маслото на хидравликата на волана. Ако не е сменяно, ще има кафяво-черен оттенък.
Добави 20-30 лв. за 1-2 литра хубава спирачна течност. Според замърсеността на течността в казанчето преценете дали да промиете. Под литър отива за замяната.

Цитат на: Power_V в 07 Януари 2020 10:01:19
Отбелязваме, че водната помпа е външна и това е в плюс, според професионалиста.
И се слага на прилично по-мощни модели. От вече цитирания каталог на Континентал един комплект водна помпа и ангренажен ремък се слага на твоята и на Фикус МК2 1,6 бензин/115 кс. А пък Шефлер тяхната водна помпа до 04/2005 я дават и на надутите Пуми (1,7 92 и 114 киловата). Най-долу зелената лента с "PC" вляво и "+" вдясно.


Цитат на: Power_V в 07 Януари 2020 10:01:19
Тепърва ще правя засичане на разхода в градски условия, но първо да я обслужа без да рискувам излишно.
Тук съм описал проста рецепта как да провериш и сметнеш набързо какво да очакваш - немско-международния разход + 1 или 2 литра.
Добавено: бях пропуснал препратката за рецептата за разход.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


Power_V

 Злостър, благодаря за вниманието! Непременно ще проверя хидравличната и спирачната течност. 

Напазарувах някои неща:
- водна помпа Airtex 4104;
- 4л масло Techno FE plus Q8 Q5w30;
- 3бр антифриз х 1.5л червен G12 SWAG;
- 2бр ремъци Dayco;
- ангренажен ремък комплект Ina rr1018;
- 4бр филтри - купе, въздух, гориво, масло.

Всичко 206лв платени след отстъпка.

zloster

Добавих в последното ми писано препратката към рецептата за ориентировъчно смятане на разход.

Пропуснах следните точки по обслужването:

  • обърнете внимание и на тампоните на двигателя и скоростната кутия. Към преден десен калник отгоре на двигателя над ремъците и около скоростната 2 броя. Из Европа, а при нас, издържат доста дълго. При руснаците се предават по-рано с по-тежките им експлоатационни условия
  • Почистване/смазване на механизма за превключване на предавките - https://fordbg.com/forum/index.php?topic=9825.0
  • Казанчето за охладителна течност - появяват се цепнатини с годините. Може да издържат много време, но може да те изненадат неприятно, когато не трябва. Сравни цените, но оригинално даже от Мото-Пфое излизаше около 10 лв. по-скъпо отколкото предлаганите аналози от други производители. По сайтове 40-50 лв., при Мото-Пфое беше 50 и нещо.

Разбрах и защо ford.7zap.com не ти е свършил работа. Когато се разглежда раздела "FORD Fiesta 01-08 / Fusion 01-12 (CBK)" и бъде избран тип двигател "Zetec 1.4 DOHC EFI" - категорията "Двигател 1.4 EFI" не се показва по-късно. Виждат се всички други подкатегории. Ето препратка към подраздела "Ролки и пистови ремъци/Pulleys and drive belts" за 1,4 бензин: https://ford.7zap.com/en/car/54/no/14/1550/15373/. Обърни внимание, че най-горе пише:
"7zap->Catalog FORD [Cars]->Modifications FORD Fiesta 01-08 / Fusion 01-12 (CBK)->Group Parts->Zetec 1.4 DOHC EFI->Powertrain->Accessory Drive"

Относно ресурси и информация за Фиеста/Фюжън: май с руския език се оправяш. По-изчерпателен, систематизиран и поддържан ресурс из Интернет едва ли ще намериш: https://www.fusionguru.ru/faq/catalog/. Прегледай често задаваните въпроси, поразгледай форума им.
"*Casper*" е основател на проекта. Написал е ElmFFn програмката - по-проста от Форскан, но някога можеше неща, които Форскан-ът не умееше. Има няколко видео откъса в канала му в Ютюб. Примерно как се сменя езика на бордовия компютър https://www.youtube.com/watch?v=_ZvNcay557c.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Power_V

 ???
Тайникът е там!

След видяното в турско ревю за Фюжън реших да пробвам и успях!  :D Седалката до шофьора има механизъм, който я отваря и се получава малък тайник.  :o Очаквах пачка с евраци, но уви...счупено парче пластмаса и малко прахоляк.  (tooth)

П.п. Злостър, благодаря за информацията и за съветите по поддръжката на Фюжъна. Пожелавам ти много безаварийни километри!

Power_V

#13
Изненада!!!  :D

Купеният горивен филтър за смяна отпада  :o - Фюжънът ми няма опция за смяна на горивния филтър.  :o Липсва като самостоятелен консуматив.  ???

Майсторът ми обясни ситуацията. Всичко е нормално.

Изникна ми проблем с радиото... ::)

След обслужването не работят станциите и ми търси код. Имам книжки за колата, но не знам там дали ще го пише? Или да търся във форума? Идея нямам.

zloster

#14
"Радиото ми иска код - тема за разкодиране" е втората най-посещавана тема във форума. Цък към статистиките.

Горивен филтър има:
https://ford.7zap.com/en/car/54/no/14/1550/15386/66908/#9155
FINIS/OE код 1140129

Примери за алтернативни:
https://catalog.mahle-aftermarket.com/eu/product.xhtml?eid=3945#divider
https://catalog.mann-filter.com/EU/eng/catalog/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Fuel%20Filter/WK%20511~2

Официално няма отделна позиция за цедката/филтъра в кошницата с нивомера и бензиновата помпа. Там само алтернативни части, които не знам дали ги има в БГ. Като ще трябва да сваляш резервоар (или да режеш ламарина), по-добре е и другите неща да се сменят. По руско я измиват с разтворители и т.н., но там си имат проблеми с качествата на горивата.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Power_V

#15
Дааа, разгледах темата и ще се пробвам да стигна някак до серийния номер за разкодиране.

Инак по темата за горивния и моя майстор така каза - според качеството на горивото и животът на помпата ще се стигне до евентуална смяна на филтър.  (fri)

Прочетох в гугъл начин за извеждане на сериен номер по електронен път на радио-дисплей за Форд Фокус. Комбинация с бутони 1+6 или 2+6. Натискат се едновременно за секунди и на дисплея се появява серийния номер. Някой пробвал ли го е и дали ще важи за Фюжън?

https://www.radiocodes.co.uk/ford-fusion-radio-codes

Опалааа, май трябва да става и за Фюжън -  You will find the serial number printed on a label or by pressing 1 & 6 on the radio.

Power_V

Добър вечер, след началното обслужване всичко е на ниво. Количката пали и върви доста прилично. Като е по-студено скоростите работят трудно и ще правя профилактика на машинката. Когато е топло няма ядове. Много съм доволен. Фюжънът ме радва с присъствието си в семейството. Евала на Форд за този модел.

zloster

Трудното влизане на скоростите може да е от възрастно/неправилно масло. Порови из форумите - срещат се такива оплаквания.
Безаварийни километри.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Power_V

Привет отново!

По проблема със замръзването на скорости - смених си маслото. Когато е студено пак трудно се бачка с тях.

Разрових в гугъл и попаднах на тема засягаща този проблем, но на Фиеста. Там са сменени жилата и проблемът е отпаднал.

Но понеже вече времето стопли и нямам проблеми със скоростите на Фюжъна, затова ще сменям жила за следващата зима чак.

Други оплаквания за 3 месеца градско каране нямам.

vova

#19
На скоростната кутия жилата движат едни майни.Трябва да ги разкачиш ако може и задължително почистиш и смажеш.Намират се от долната страна,така че ще ти трябва канал или подемник.Имах същия проблем с моята кола,само че при мен е малко различно.По твоята болежка има писано от братушките,мисля имаше и клип.Успех. Понеже са от долната страна и се пълнят с боклуци,като са студени железата и трудно се движат.Затова и като се стопли се оправя.По-лошият вариант да имаш заминал синхронизатор на втора скорост.


zloster

Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

vova

Да,малко съм недоскив като е от телефона...

vova

Цитат на: vova в 06 Март 2020 20:10:45
Да,малко съм недоскив като е от телефона...
и го писах пред фурната в кухнята  8)

ivchotr

От вътрешната страна на десния сенник няма ли лепенка с кода за радиото?

Ozzie

@ivchotr
Няма логика, кода за радиото да го има някъде в купето, пък и му решихме дерта на колегата още тогава.  :-*
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Щото съм виждал лепенки с вида и номера на радиото ::) Тези, дето им се сваля панелчето с част от бутоните, могат ли да се задействат с панелче от друго радио?

zloster

Цитат на: ivchotr в 07 Март 2020 20:34:18
Тези, дето им се сваля панелчето с част от бутоните, могат ли да се задействат с панелче от друго радио?
Извън темата: ПокажиСкрий
Свалящите се предни панели имат някаква защита от ползване с друго радио. Но не е непробиваема - даже всъщност май е доста лесно и не иска кой знае какви умения. Преди 2-3 години един познат се сдоби с такова панелче срещу скромна сума (15-20 лв.). Някъде около горублянските автоджамбази.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Power_V

Цитат на: Ozzie в 07 Март 2020 00:26:12
@ivchotr
Няма логика, кода за радиото да го има някъде в купето, пък и му решихме дерта на колегата още тогава.  :-*

Честно казано преди 1 седмица като си свалих шофьорския сенник, щото ми блестеше слънцето - има лепенка и там е кода.  (rofl) 

Power_V

Цитат на: zloster в 06 Март 2020 20:04:48
По-горе https://fordbg.com/forum/index.php?topic=11415.msg136941#msg136941 точка 2) не е ли същото?

Като ходих за смяна на маслото на скоростите отвориха кутията с раздвижените накрайници на жилата.
Майстора изпадна в луд екстаз, щото кутията беше фул с боклуци - почва най-вече.
Обясних, че допускам, че колата е газила някъде в порой и не съм изненадан.
Кофтито беше, че липсваше едната раздвижваща част и жилото буквално работеше на шайби с болт.
Понеже беше събота и за да си я взема на деня в сервиза са направили някакъв накрайник с подръчни материали и явно това изобретение на науката не помага и в студено не действа, та със сигурно ще сменям жилата и се надявам да се оправи за другата зима.

ivchotr

Цитат на: Power_V в 12 Март 2020 12:56:29
Честно казано преди 1 седмица като си свалих шофьорския сенник, щото ми блестеше слънцето - има лепенка и там е кода.  (rofl)

И аз съм виждал, иначе нямаше да пиша. Не знам дали ги слагат в завода или някой препатил си ги е правил сам, ама изглеждат някак си заводски ::)

Та работата е малко като в щатските филми - качва се някой в чужда кола, сваля сенника и от там изпада ключът за запалването...