Пуши само при загрял ДВГ 1.6 tdci 109

Започната от envo, 18 Септември 2019 08:22:13

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

envo

Здравейте!

Скоро си премахнах ДПФ+катализатор физически и софтуерно и проблема се започна...
Само при загрял двигател колата пуши бяло. На празен ход също пуши!
Изчетох малко из пежо форума и там пишат, че е възможно да е от настройките на компа.
Възможно е колата да влиза в регенерация и да впръсква повече нафта за охлаждане и от там да пуши.
Това естествено са предположения.
Някой с подобен проблем?
Преди да премахна дпф-а не ми е пушела.
Дюзите са смъквани и проверявани на стенд - ОК са.
Колата е 1.6 тдци 109 к.с.
Благодаря предварително!
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.


iwo_19

Няма как да влиза в регенерация , като е премахнат ДПФ и физически  и софтуерно. Или нещо са омотали при премахването или тръгнала гарнитура на главата. Поглеждай си казанчето с антифриз. И върви при майсторите да си прегледат софтуерната намеса.

Pyrhel

Вероятно софтуерът е правен с някоя от автоматичните програми и е намазан...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

envo

Цитат на: Pyrhel в 19 Септември 2019 14:02:43
Вероятно софтуерът е правен с някоя от автоматичните програми и е намазан...

Възможно е, да.
Проверих нивото на антифриза и нивото на маслото. Проверих и маркучите на водната система дали надуват при загрял двигател. Всичко е ок.
Ще ходя пак при момчето, което ми прави софтуера и ще видим какво ще излезе.
Мисля да изключа и ЕГР-а този път, защото той не ми го е изключвал.
Четох малко из нета, за подобен проблем като моя и от изчетеното до сега, клоня към софтуера...
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

Pyrhel

ЕГР-а не бих го изключвал. Ако не работи коректно - предпочитам смяната му пред изключването. За мен единственият недостатък е, че през 100тина хил км е хубаво да се свали колектора да се поизчисти.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

ако не омазнява от турбото колектора е сравнително чист даже ( това поне първите 100к ,вече от 300 до 400к ще е друго )

ivchotr

Има ли лесен и безопасен начин да се почисти колекторът без да се сваля? В ТОВА клипче някакви ентусиасти пръскат със срей за почистване на изпускателни системи, само че във всмукателния колектор и като цяло колата изхвърля някакви чернилки. Въпросът е доколко тази интервенция е свалила нагара от колектора?

TourneoRS

Не , може да стане и по-лошо... като да хвърлиш мотор.
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

ivchotr

А бе то и аз имам същите съмнения, щото тази гняз от колектора все пак трябва да мине през цилиндрите. Стига този спрей да я сваля ефективно, разбира се.

Everio

Аз имам едно питане към собственика.
Какво продиктува махането влизаше постоянно в регенарация (авариен режим) питам, защото наще коли нямат индикатор който да светва когато е задръстен филстъра да го продухаш магистрално.
На колко километра е колата и явно е имала доста градско.


envo

Цитат на: Everio в 20 Септември 2019 08:15:53
Аз имам едно питане към собственика.
Какво продиктува махането влизаше постоянно в регенарация (авариен режим) питам, защото наще коли нямат индикатор който да светва когато е задръстен филстъра да го продухаш магистрално.
На колко километра е колата и явно е имала доста градско.

Взех колата на 150х. км. Има фактури, които доказват, че колата е на истински километри.
Махнах филтъра, защото ми светваше чека и грешката, която записваше (не помня номера) беше за ДПФ.
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

envo

Малко да ъпдейтна темата.

1 ден преди да отида при майстора, който ми маха софтуерно дпф-а, колата спря да пуши напълно!
Загряла не загряла не пуши и това е.
Не мога да си го обясня. Може би калпава нафта ...
Закачихме я на диагностика и не е записвала никакви грешки.
Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

ivchotr


envo

Focus MK2.5 1.6TDCi 109к.с.

ivchotr

Последните 2 - 3 дни се натъквам на някакви БМВ-исти, на които колите им изпушват при ускорение, все едно са на кюмюр. Ама яко дим, направо скриват пътя (hammer) Някаква мода явно е тръгнала да си премахват филтрите.

Alexi

+ чипче и половин милион км :) остава и да не кади ..

exclusiveremix

Добави и правите тръби без катализатори към формулата на Алекси.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Alexi

аз имам едно много елегантно решение ако пуши само на загрял двг - махаш термостата :))

ivchotr


mimomimov

Виждам че темата е стара но да не пълним форума с подобни теми реших да питам тук . Това че на въпросният мотор 1.6 тдци му е махнат и дпф и катализатор и бачока седи празен може ли да окаже негативен ефект на турбото , тоест поради липсата на обратно налягане да започне да пренадува и от там да се строши по бързо от нормалното .
Ще се радвам да чуя мнения и особено на някой който има тоя случай от дълго време .


Ozzie

#20
@mimomimov
Ако има повишено налягане в колекторите, компютъра, при изправни EGR и управление на променливата геометрия ще го редуцира чрез тях.
Може да се очакват по- високи обороти на турбината, но не съм толкова силен по физика, за да кажа, дали липсата на съпротивление след турбината, наистина би се отразило на оборотите ѝ, които пък зависят от ъгъла на лопатките на променливата геометрия и силата на изходящите газове които я задвижват.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

mimomimov

Прочетох тук там разна информация и общото мнение е че не би следвало да има проблеми при турбо двигателите , разтоварващият клапан на турбото би трябвало да си свърши работа ако вземе да се засилва много ! Виж при атмосферният бензин било съвсем друга работа .

Ozzie

При моя двигател (1,6 TDCi) разтоварването на налягането става чрез промяна на ъгъла на лопатките (намаляване на оборотите на турбината) а е необходимо още- през ЕГР клапана.
Това ми го е казал човек, на който вярвам, че има по- добри познания от мен по двигателите и работата им.
Едва ли и при твоя ще е по- различно.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...