Форд Мондео Мк2 - Иван

Започната от Иван Вълков, 21 Септември 2011 18:50:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Иван Вълков

Здравейте, накратко и аз да представя моят Форд. Роден е някъде краят на 96 година, 1.8 Diesel ТI (турбо дизел), има си климатик, ел. стъкла отпред, АБС, CD 6000 RDS, а останалото е стандартно. Аз съм му втори собственик след австриеца от който го закупих. Както се подразбира колата преди малко повече от година е внос от Австрия. През изминалата година съм сменил консумативите (масла ремъци, филтри), един амортисьор, акумулатор EXIDE, скоростна кутия ( че първата изключваше трета предавка), нови прагове + почти цялостно боядисване, последната екстра е CD 6000 rds. Не е първа младост, но с нужната поддръжка ми върши чудна работа. Ето няколко снимки











Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


Bobi

Да не си сменял салона? Супер запазен изглежда, както самата кола..

Alexander

Много готин цвят и много запазено изглежда! Да те слуша дълго време!  :)
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

Pyrhel

Добре дошъл във Форд Клуб България! Мондеото свети, отлично запазено е!

По повод скоростната кутия, проучвал ли си защо изключва 3та? И как точно е изключвала... Караш, караш и по едно време изключи? Питам, защото и аз имам такъв проблем... :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Иван Вълков

#4
Добре заварил. Благодаря за хубавите думи колеги :). Относно скоростната кутия, трета скорост изключваше почти винаги без значение дали превключвам или съм карал "на трета". До такава степен бях свикнал с това че на трета карах много малко и придържах лоста с ръка  :D. Диагнозата е че е заминал синхронизатора на трета скорост или по скоро беше в напреднал стадии. Поразпитах тук там но само синхронизатора ми струваше 350 - 400 лева + монтаж демонтаж на кутията + самото отваряне и ставаше въпрос за сума от порядъка на около 700 лева  :'(. Купих кутия втора ръка, и тя си има кусур при включване на първа но с превключване първо на втора и тогава на първа влиза на 90% винаги. Съвета ми е най-напред ако не си сменил маслото на кутията да го смениш.
Салона на колата е оригиналният, не съм го сменял. Има минимални следи от употреба по него. Веднъж съм го прал(след боядисването на колата). Препарата който използвах е на Медикс за килими и мокети. Метода е на полу-сухо пране, т.е. разпрежда се препарата във вода, после с четка с по-твърд косъм разтриваме и образувалата се пяна обирам с кърпа. Много търкане пада, но е по евтиният и безопасен вариянт.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Pyrhel

Сменил съм го :) При мен проблемът се появява само понякога в моментите, когато не съм подал газ. Според мен също е синхронизатор, но честно казано не ми се занимава с това в момента и го оставям на по-заден план, че е свързано с хамалогия, която на тази кола не мога да й отделя :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

pantata

Натиска ме носталгията като видя запазена МК2  :'( . Моята бивша стои на ул. Иван Богоров, всеки път като мина и ме стяга сърцето, от 2 години не я карат и само събира прах.

Иван Вълков

#7
Ако ще притъпи донякъде носталгията, като си е Димитровград ела за едно кръгче  ;) иначе аз от няколко години живея в града и тази улица "Иван Богоров" нищо не ми говори.

п.п. За носталгията при мен е същото когато видя изпънато Волво 440 бодигард (фейслифт)  :-[ 

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Alexi

тоя лилавия цвят е много маниашки ,жалко че го махат при Мк3 щеше да стои уникално

Иван Вълков

Да така е мерси Алекси. Ако  случайно решиш да си смениш цвета аз съм насреща с номера на боята  ;) - даже ми останаха около 100 грама. Шегата настрана, от майстори бояджии и майстори където правят боята има значение при какво налягане се пръска. 8)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


Иван Вълков

Напред с още една екстра:

сега остава по-трудната и любима част с монтажа  C:-)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Jumper

Мале човече ама тя много лачена! Да те слуша дълги километри и ти да я слуушаш! Салона е адски хубав, а за скростната кутия да не и се ядосваш ей! Както знаем това си е едно от болезнените местенца... Чакам снимки май с тез хубавини ще стане... невероятна

Иван Вълков

Благодаря за милите думи, днес  се надявам да приключа с монтажа на, и новия дисплей за CD -то. Ще пусна снимки по-късно (fri)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Иван Вълков

#13
Ето малко пресни снимки:



преди:
сега:

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Иван Вълков

#14
Малко уп на темата. Ето две снимки на вече светещи фарове за мъгла. Днес сложих и реле на фарчетата за мъгла, изработих и капачки на халогените щото тези нямаха( може да се смеете ама сряразх два празни дезодоранта паснаха супер), регулирах ги, както и основните фарове. Ако някой иска схемата да ми пише т.к. съм я копирал от друг форум и може да има протести.


малко са се замазали снимките но нямах време да фокусирам т.к. бях доста изцапан C:-)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

amplified

Супер!
Много искам да покарам тоя мотор...
Защо липсва подлакътникът?

Иван Вълков

#16
Ми като организираме национална среща ще имаме възможност да си огледаме магаренцата, предполага и да ги пробваме. За подлакътника - липсва защото не е ниво Ghia. Бих казал че мотора е задоволителен за това купе, винаги може повече но..... това е (happy)

Edit: Ми подлакътник може и да има ако си наметя същият цвят като останалият интериор :-[. Но и аз се учудих като видях че е без подлакътник но се свиква (beer)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

amplified

Е, моята беше 93-та GLX с подлакътник бре :)
Питам, защото това е първото мондео, което виждам без подлакътник, а много съм ги заглеждал.  ::)

Иван Вълков

Няколко снимки след баня












Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Виктор Велев

много красиво и запазено мондео поздравления колкото до подлакътника намират се такива които са без моето беше едно от тях но като купих рекарото ми дадоха направо и конзолата с подлакътника  ^-^


Иван Вълков

#20
 С застудяването и на мен не ми се размина консуматива ТЕРМОСТАТ. По съвета на един приятел, който е и механик: " Купи си оригинален термостат, щото другите са страшни ментета" , преди година две и той сменя на неговият Ескорт, първо купи някъв неоригинален но пак към 40 лева и зимата на -10 градуса щеше да си прегрее колата, после смени с друг, който пък на 2 седмица отказа и той и накрая си купи оригинален от МП и нещата "заспаха" . Така купих си термостат от МП Габрово, ето го







сега остана смяната само.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Иван Вълков

Малко ъп на темата...... днес както бе уговорката ми пристигнаха, задните биалети и предният къс накрайник.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Иван Вълков

Да възобновим малко темата, че пише: тази тема не е активна от 45 дни..... :-\
В петък монтирах тампоните който си поръчах от eurocarparts


Освен нови тампони за носачите, "чичо Фройд" получи и комплект нови филтри - въздушен, на купето и горивен. Филтрите са на марката Filtron

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Иван Вълков

Да добавя още един ъпдейт, купих си от пазара десен фар, че моят от както е дошла колата е забит на най-ниско положение и няма мърдане. Също така от трите машинки за електрокоригиране успях да ремонтирам, събера и даже да работят две  (happy). Явно зимата си казва влияние след петъчният основен оглед на машината(мотор, ходова част и т.н.), констатирах теч на ГНП-то от турбокоректорният клапан, за сега не е почнала да се форсира, което означава че може и да мина с няколко О-пръстена.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

supertorr

Цитат на: Иван Вълков в 25 Март 2012 09:43:03Филтрите са на марката Filtron

Взел си възможно най-лошите филтри >:(

Иван Вълков

Да продължим напред.......

след смяната на тампоните на носачите, открих че имам малък теч от ГНП-то. Днес си купих ремонтен комплект О-пръстени...и мисля да я натискам утре или в други ден, само ми липсва ключ или камък 36  8)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Alexi

помпата наистина ли има толкова О-пръстени  (omg)

BIGFORDFAN

 Браво колега, много добре си поддържаш колата сам, явно ти се отдава. Ама не мога да ги разбера тия австрийски коли защо ги купувате, то пък никакви екстри не е имало...бахти австриеца-мазохист дето го е карал.
П.С.1:защото и моето е 1996 (януари), мотора новия или стария ти е?
П.С.2:климатик има ли?

Иван Вълков

Мотора е по новият-има малко незначителна разлика. Климатик си има, ел.стъкла(предни), ел.фарове, вече и халогени, хидравлика подгрявне на задния прозорец. Не ми се впуска в спорове италиянка или австрийка. Основното е че аз съм втори собственик и за годините си е Ок всичко.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

hotblooded

 Понякога за старите коли екстрите могат да се превърнат в проклятие. Ако ще е кола от чужбина - предпочитам от Германия или "БеНеЛюкс"-а и Австрия.... Макаронките има доста екстри, ама макаронаджийте са по-големи цигани и от нас относно обслужването - там може и да купиш кола на 100 000 със оригиналното си масло... Е и на "германка" която е била карана от някои турчин или арабин можеш да попаднеш - те тогава си "бере лайката". Или ако автокъщата в Германия се "държи" от поляк, руснак или арабин - бягай далеч, нищо че са евтини колите - има защо :)