Работна температура на двигателя на Фокус МК2 1.6 ТДЦИ

Започната от veniv, 31 Май 2018 21:17:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Alexi

термостата според мен изобщо не затваря .. щом зимата се радвате на 60° на мотора


Ozzie

'ич не ме радва гледката, стрелката да е на 60 градуса
ама и хич не ме радва, всяка година да вадя по 100 кинта за термостат
ще пусна снимки на термостата с който си дойде колата и който смених при обслужването, както и наследника му
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

iwo_19

Нали вече казах, че свалих работещ оригинален термостат и го замених с  нов и нищо не се промени. 130 лв на вятъра , да си начеша крастата. Карайте си  и това е. Той ако се скапе термостата  бързо ще разберете.

ivopolr

Колеги някой може ли да подскаже как да разбера дали имам монтиран - хийтинг с подгревни свещи в антифриза. Питам понеже имам един 80А предпазител в бушонната кутия в моторното отделение и е възможно да е налично подгряващото устройството но да са изгорели свещите.
ПС: Май е това чудо, но къде да го търся?

iwo_19

 В менюто на борда трябва да го имаш . То оттам и се активира отоплението в %  от 0 до 100.

Ozzie

Питах преди няколко дни, на кой колко му показва температурата на таблото на студен двигател, понеже докато се ровех в 7зап.СОМ,
в списъка на какво има и какво няма в колата

попадам на:

"С допълнителен подгревател на въздуха", което би трябвало да е точно въпросната "печка" от стр.2 на настоящата тема.


Продължих да разцъквам в 7зап и срещам

което си го обяснявам, като подгревател за двигателя, макар изобщо да не прилича на това, което е показал ivopolr.

И така, седя и разсъждавам: "След като няма принудително управление на въпросните, логично е компютъра да ги включва / изключва според температурата на двигателя и тази на външния въздух", което се потвърди от прочетеното по- късно във форума.

Тогава се сетих за тази аномалия с градусите (бях я забелязал, мисля че през октомври) и си казах "е как, компютъра да ги включи, щом още в началото отчита 40+ градуса на двигателя?".

Но пък двама души се изказаха за ъпдейт на НЕС, РОМ ииии... абе неща, дето нищо не ми говорят и направо си ми мълчат. :'(
Как става въпросния ъпдейт, пак мълчание. Опитах да потърся някакви резултати с търсачката, но греда.

Цитат на: iwo_19 в 26 Декември 2018 10:55:19В менюто на борда трябва да го имаш. То оттам и се активира отоплението в %  от 0 до 100.
Ако говориш за тест- менюто, него го гледам като индианец. Понятни са ми, вероятно не повече от 5-6% от информацията която извежда.
Сега ще търся материали да се образовам. За предпочитане на роден език / писмо, че хич не ми се впрягат познанията по инглиша.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

daneco

Нямат подгрев на антифриза 1.6 tdci. Написах го по-горе ама ....... F5 - 80А е за въздушния нагревател в климата.... може да имаш инсталация но PTC-то да липсва. Свали си кората при краката на пасажера и провери. Най - добър ретрофит на подгревни свещи за антифриза на този мотор се прави като се байпаснеш вход - изхода на антифриза на EGR-а и там да се забоде нагревателя, но нещо трябва да го управлява. Те от форд са го решили проблема с топлото в купето. Ако го нямате електрическият нагревател в климатика / климатроника - имате си дупка където да го сложите. На мотора и на 60 градуса му е добре ;) Компютъра на колата не отчита грешно температурата колега, таблото ви я визуализира със +40 отгоре. Но и това отчитане не ти мърда стрелката към топлото нали... Този мотор е така.
Д. Й0рдан0в

ivopolr

Цитат на: daneco в 27 Декември 2018 09:02:31
Нямат подгрев на антифриза 1.6 tdci. Написах го по-горе ама не четете май. F5 - 80А е за въздушния нагревател в климата.... може да имаш инсталация но PTC-то да липсва. Свали си кората при краката на пасажера и провери.
Всичко е проверено но уви нямам електрически нагревател /PTC/ за въздуха в купето и инсталация за него и аз съм го написал по-горе. 80А бушон ми е на положение F2 а F5 ми е празен. Между другото очаквам електрическия нагревател да пристигне от Англия, подготвил съм се за инсталацията му и ще пиша за крайния резултат. Относно устройството с подгревни свещи за охладителната течност, специално за Focus, в нета намирам само за Focus mk1 1.8 TDDI.

daneco

Алтернатора ти 150 ли е? Това си смуче доста. Моя се обози след монтажа. Смених го и за сега държи...
Д. Й0рдан0в

ivopolr

Цитат на: daneco в 27 Декември 2018 09:26:08
Алтернатора ти 150 ли е? Това си смуче доста. Моя се обози след монтажа. Смених го и за сега държи...
120А е но вече поръчах 150А, чакам го тия дни.


iwo_19

Аз нямам това отопление със свещи в антфриза , но колегата ми го има , ще го снимам и ще ви го покажа , заедно с менюто на борда , откъдето се пуска/спира. След празниците.

daneco

Цитат на: iwo_19 в 27 Декември 2018 17:33:22
Аз нямам това отопление със свещи в антфриза , но колегата ми го има , ще го снимам и ще ви го покажа , заедно с менюто на борда , откъдето се пуска/спира. След празниците.

Аз ще следя темата с интерес. Мк2 1.6 tdci нямат от магазина свещи за подгрев на антифриза. Ел. Калорифера за който говорим също дава само статус на дисплея. Най-вероятно колега, ако ще покажеш нещо от тази кола с този мотор то ще е печка дето си смуче и гори нафта, която доооста малко хора имат или биха си сложили някога. Ще го кажа за н-ти път... Тези фокуси с този мотор НяМаТ подгрев на антифриза с Ел. Свещи.  Ако изписва на екрана AUX HEATER % това е ptc нагревател за въздух в купето който няма отношение с антифриза и не може да се регулира от борд компютъра.....
Д. Й0рдан0в

ivopolr

Май ще се прибягва към методите от епохата на руските бараки - с чохлите отпред! Пример:

Alexi

ако ви липсват корите под мотора - сложете ,помага и това .. с Мондеото имах подобни проблеми макар и не толкова ясно изразени но пусна ли на свободна зимата ( за моторна спирачка да не говорим ,тогава изключва и дюзите ) мотора изстиваше ,оправия няма - оправията е смяна на колата с такава дето е мислена за зимата ..

Десислав

ами на мене ми липсва под мотора и над мотора  (tooth)

ivopolr

Аз пък на моя мотор да взема да му изплета елек!!! (tooth)

Ozzie

Цитат на: Alexi в 29 Декември 2018 09:49:28
ако ви липсват корите под мотора - сложете ,помага и това...
и под мотора имам
и тази под предната броня също
долу- горе, все същата
миналия месец, при едно от първите застудявания, Варна- Камчия, 30 км. и малко повече, закова стрелката на 60° и до там
за първи път след като бях сменял термостат миналата есен и зиме, лете си загряваше до около 90° и си ги държеше
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Десислав

Ето след смяна на термостата след 5-6 км извънградско с около 90 км/ч това е резултата държи 90 и почти не мърда. Термостата е гейтс от макскар купуван 57 лв

daneco

При мен не ми мърда стрелката от 60 градуса..... Термостата ми работи, но мотора по комп не загрява над 50% (90 по табло в тест режим минус 40). Понеже ми стана интересно реално къде е проблема и днес си направих един тест с термовизията и си се оказах прав... термостата си ми е затворен, но колата не загрява. За колегата който ще монтира нагревател му направих снимки. Първата снимка е минута след палене на двигателя и около 30 сек. след пускане на парното на макс., втората е 30 сек. след първата (около мин. и половина след старт на мотора и минута след пускане на парното). В ограденото е изхода на термостата посока радиатора..... както се вижда е студен на кокал.... двигателя към момента на снимки 3 и 4 е около 45/50 градуса след 20 мин. работа на празен ход (пари на пипане върху вакум-помпата). Това е от мен по темата. Околна температура 2 градуса.
Д. Й0рдан0в

Alexi

е къде отива топлото според теб .. 1.5 мин е много малко ,трябва да покараш стрелката ти да отиде на 60 ( при което термостата ти трябва все още да е затворен ) и тогава да провериш кое колко градуса е .. бас държа ,че термостата ще е частично отворил


daneco

Това с минута и минута и половина показвам ползата от електрическия калорифер..... след 20 мин. казвам, че термостата не е отворил и не пропуска грам, а мотора е вече на 50 градуса и спира да загрява нагоре повече... Факт е обаче, че на изправен термостат без каране над 50 не вдига при околна температура 2 градуса и повече от 60 при каране.... При мен е така.... Колегата дето е снимал как му е стрелката на извънградско след 5 мин. направо не знам ква газ му е давал или пък неговия е някакво чудо не знам. Аз смених 3 термостата, първия май си е бил в час и той.... щом сега със такъв за 88 пари с отстъпката няма ефект.

Едит: Той ако е частично отворен на снимката на термостата тръбата щеше да е поне малко мръднала нямаше да седи ледена... все пак 20 мин там се джурка антифриза и мотора е 45/50 към момента на снимането.
Д. Й0рдан0в

Alexi

по скоро зависи колко градуса е околната .. под нулата проблемите са големи даже на 2.2 ,за по малките мотори на Форд мога само да си представям .. при Пежото ми обаче подобен проблем тотално отсъства ,как са го решили не знам - има ли печка ( вероятно да ) и каква е ,но стрелката отива там където си стои и лятото ( около 80° ) за 4-5 км и повече не мърда от там ,а парното ще те опече ако го бутна на макс .. леко топло почва да духа буквално докато напусна квартала ,няма и 500м ,макар че стрелката още не е мръднала

daneco

Цитат на: Alexi в 02 Януари 2019 15:18:02
по скоро зависи колко градуса е околната .. под нулата проблемите са големи даже на 2.2 ,за по малките мотори на Форд мога само да си представям .. при Пежото ми обаче подобен проблем тотално отсъства ,как са го решили не знам - има ли печка ( вероятно да ) и каква е ,но стрелката отива там където си стои и лятото ( около 80° ) за 4-5 км и повече не мърда от там ,а парното ще те опече ако го бутна на макс .. леко топло почва да духа буквално докато напусна квартала ,няма и 500м ,макар че стрелката още не е мръднала

С 2.0 Hdi един приятел на Ц-МАКС е по същия начин (110 к.с. мисля или 136 няма значение). Мисля че е без печка неговия, но за 5 мин. каране и тръгва топлото. А логиката е, че малкото моторче като му е по - мъка би трябвало да се загрява по - бързо.... нещо не са ги сметнали както трябва май.... или е много високо КПД-то  (tooth)
Д. Й0рдан0в

Alexi

КПД на кажи речи всеки дизелов мотор е около 0.5 ,по интересни са температурните загуби но те са минимум 20% т.е. на едни примерно моментни 30-40 кВ които ползваш имаш 6-8 кВ топлоотдаване ,това си го представи колко много е за това купе и мотор че да не може едни 80° да вдигне ,явно че охладителната система не е адекватна и се топлоотдава към атмосферата твърде много по един или друг начин ..

daneco

Ами аз си мисля, че точно моя екземпляр не е много окуцен в сравнение с фабрично докато е бил нов... Имам си всичките кори - отдолу, отгоре малката от Пежо, изолацията на капака е там и не се е разпаднала. Единствено не съм сложил един картон на радиатора. По - скоро си е инженерно недоизпипан този 1.6 мотор... Но е и факт, че има хора с този мотор, които нямат проблема със "Стрелката ми не мърда от 60 градуса". Мистерия !!!
Д. Й0рдан0в

Alexi

и Реното ми е с печка ( 1.5 ДЦИ ) ,като цяло няма подобни проблеми - бързо стопля ,ако температурата на мотора почне да пада от средата надолу ( спускане на скорост при -10 примерно ) включва печката на първа степен ( има 2 степени ) да държи температурата в норма .. като цяло е помислен в това отношение макар и малък мотор ,но се усеща липсата на топлоотдаване понякога .

Everio

И на моя 1.6 - 2014г от последния преди 1.5 на МК3.5 пак не са могли да го оправят.
Горе долу загрява по добре от на колегата дига 90* като е под товар на околовръсното примерно и не на 6та а на 5та нарочно.Спра ли на сфетофар пада седи малко над 60* като го карам градско. И бавно дига градуси. Стане ли над 10* температурата се чувства супер.Затова градско си карам клито 1.5DCI загрява добре и си седи на 90*.А и пазя DPF на лиглата  (rofl)

daneco

Ами аз май като чета, ще се примиря с температурата на мотора и ще се радвам* поне на тази в купето :) Дано само алтернатора да не ми стане консуматив...
Д. Й0рдан0в

iwo_19

Някои модели на Пежо са с ел. реотани и парното тръгва след 60 секунди. Но моето пежо се запали от тези реотани .... Както казах и на мен стрелката ми пада до 60 градуса , но парно имам. Ако е загряла до 90 гр., и е под нулата и спра на паркинг за 10-15 минути стрелката пада и до под 60 гр., но парно има. И парно като казвам , че имам , имам предвид яко парно ... Затова си карам така и не се кахъря много.

Десислав

Цитат на: daneco в 02 Януари 2019 13:37:59
Това с минута и минута и половина показвам ползата от електрическия калорифер..... след 20 мин. казвам, че термостата не е отворил и не пропуска грам, а мотора е вече на 50 градуса и спира да загрява нагоре повече... Факт е обаче, че на изправен термостат без каране над 50 не вдига при околна температура 2 градуса и повече от 60 при каране.... При мен е така.... Колегата дето е снимал как му е стрелката на извънградско след 5 мин. направо не знам ква газ му е давал или пък неговия е някакво чудо не знам. Аз смених 3 термостата, първия май си е бил в час и той.... щом сега със такъв за 88 пари с отстъпката няма ефект.

Едит: Той ако е частично отворен на снимката на термостата тръбата щеше да е поне малко мръднала нямаше да седи ледена... все пак 20 мин там се джурка антифриза и мотора е 45/50 към момента на снимането.

Пак да напиша - смених термостата защото помня миналата година как се държеше стария .  Новия на снимката дето сочи 90 градуса и съм писал след 5-6 км изобщо не съм го напъвал напротив даже. Днес пътувах софия - горна оряховица, сутринта около 7 и 30 на витиня беше -7. През целия път почти не е мърдала стрелката прави леки колебания , с изключение на спускането след витиня - по инерция с включване на 2-3 места долу в ниското беше малко над 60 градуса но това е спускане около 10 км и както писах горе беше -7 надолу се качи температурата до към -2-3 .  Явно че колегата не му се вярва ама аз файда нямам да лъжа .