Работна температура на двигателя на Фокус МК2 1.6 ТДЦИ

Започната от veniv, 31 Май 2018 21:17:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Alexi


ето така изглежда .. към него има и един модул за управление .. всичко може да се присади ,по принцип ..


Петров

Ако споделите и от къде може да се намери закупи този нагревател няма да имате равни.  ^-^ Сега вече разбирам за какво са тези дебели жици в краката на пасажера.

ivopolr

Ford Focus Mk2 Kuga допълнителен нагревател Матричен радиатор 1.6 TDCi 05-11, OEM № 3M5118K463FC, finis code: 1553222    https://www.ebay.co.uk/p/Ford-Focus-Mk2-Kuga-Auxiliary-Heater-Matrix-Radiator-1-6-TDCi-3M5118K463FC-05-11/1809786682

iwo_19

Парно имам , ако не се намали като загрее вътре ти става лошо. Друг въпрос е какво показва стрелката. Тия ел. реотани  .... имам горчив спомен  , просто на една от колите ми даде накъсо и ми запали колата. Едвам се оттървах .... Ремонта излезе 450 лв / инсталация, разтопени въздухопроводи, нов радиатор и т.н. /. Продадох я. Карах я със страх , кога пак ще пламне.

iwo_19

Цитат на: Alexi в 15 Декември 2018 21:07:15
Парно от кола внос от Италия не чакайте .. ако е от МР също - просто липсва печката ,а тя е задължителна
Произведена е в Германия казах , къде ще се продаде кой знае. Сега да звъня в Норвегия да питам имат ли печки ? Ауто хиита е хубав / няма реотани да ти палят колата/ , но не съм уцелил. Колегата с кола внос от Италия , само че е Ц-макс има тая опция и работи, ами голям кеф е ....

Braynoff

Цитат на: iwo_19 в 08 Юни 2018 17:57:24
Моя го смених по същите причини , при загрял мотор не стига 90 градуса , а седи 2-3 мм по-назад. Зимата само да пусна  педала на газта и стрелката се връща. В сервиза преди смяната ми казаха , че термостата е проверен и редовен, но аз настоях да го сменят с нов. Промяна нямаше никаква и по тая причина един оригинален термостат имам излишен. Ако някой иска да го пробва - продавам го.

Наличен ли е все още и ако да, за колко го продаваш?

iwo_19

Тъй като никой не го пожела преди време , го подарих.

jo_jo

това ли е дето го водят в етис:

With Supplemental Air Heater

iwo_19

Да , подгревни свещи в антифриза, топли и купето и мотора, голяма екстра е . Да не говорим ако има и подгрев на предното стъкло - кола мечта.

G_o_c_e_v

Цитат на: jo_jo в 18 Декември 2018 19:13:04
това ли е дето го водят в етис:

With Supplemental Air Heater
Това трябвя да е радиаторче, а не подгрев на антифриза. Аир Хийтър е въздушен отоплител
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


ivopolr

Ето препратка, от другия форум, с интересни коментари по темата: https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=11&t=66695&sid=13d7ed156865e0a0e07c9ab40cf494b4

iwo_19

Единия вариант е радиатор с реотани / който е на снимката/ , но на  Фокус 2 и С-макс е с хийтинг , който е подгревни свещи в антифриза.
В линка се говори  за фордове 2010 +++ година. За  фокус 2 и Ц-макс вече обясних.

Alexi


Ozzie

и не виждам, как точно ще подгрява антифриза... 'щото нали темата е за работната температура на двигателя?
И май, ако някой иска да си монтира такова нещо, май ще трябва сваляне на таблото?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivopolr

Аз си поръчах буквално същия радиатор, който Alexi е прикачил на снимката към поста си. Четох в един руски форум, онагледено е и със снимки, монтажа не е сложен. Радиатора действително няма да повиши температурта на антифриза но сутрин ще помага за размразяване на леда по стъклата, при запотенето им и за отопляне на купето. Бях чел някъде, че отдава оттоплителна мощност 1kw. Не знам колко е мощен алтернатора ми но ако е под 150А и него ще сменя. Пожелайте ми късмет, пък като направя монтажа ще пиша за резултата.

sinnerman

Един колега от форума си го беше монтирал този въздушен отоплител на фокус мк 2.5. Има и подробна тема. Алтернатора пише,че го е сменил на 150А.

daneco

Цитат на: sinnerman в 20 Декември 2018 11:39:17
Един колега от форума си го беше монтирал този въздушен отоплител на фокус мк 2.5. Има и подробна тема. Алтернатора пише,че го е сменил на 150А.

Аз също си монтирах въздушен нагревател - AUX HEATER / PTC HEATER... колата ми е 1.6 tdci 90  от Италия. Не ми загрява (и 50 км. градско да карам не ми мърда от 60 градуса стрелката). Смених 2 термостата за 2 месеца. Сега съм с мале (mahle) или нещо подобно. Алтернатора си ми беше Денсо 150А, PTC нагревателя си го взех от ebay.co.uk за около 15 паунда + 6 кинта за доставката. Нямах я инсталацията, пуснах я за 2 часа (метър и половина кабел + 8 или 10 квадрата директен от бушоните при акумулатора през 80А предпазител) - минуса директно от рамката на климата и към GEM-а 2 жички за управлението.  Активирах си го с elmconfig. Стават от волво V50, S40 и C40, фокус мк2 и мк2.5... има много оферти на изгодни цени. Най-важното е да се купува такъв който е резнат с кабелите и буксите за да си стане "фабрично". И с 120А алтернатор няма проблем да се сложи - имам колега с Ц-макс 1.6 / 109 DPF, който е със 120А фабрично и си има нагревател в климатроника. Установих, че и без да ми мърда стрелката колата си е в режим и термостата си отваря и затваря затова не и обръщам много внимание. С нагревателя на около втората минута тръгва хладкото, стъклото се поразтапя и до 5 мин. вече започваш и ти да оживяваш (ако си зиморничав като мен де). Има много теми и тук и по други форуми за това как се монтира, какво представлява и т.н. Със 120А може да не се пуска до 100% на запалени фарове и подгрев на задното стъкло, но пак ще си работи и няма да "претоварва" алтернатора. На 100% смуче около 60А, като позагрее колата ако не си на MAX на климата се изключва сам. Дразнещото е че, ако е активиран освен в GEM и в HEC докато работи ти свети един жълт диод под оборотомера и на борд. компютъра статуса е с приоритет и мръднат ли процентите ти крие разхода и пробега и ти изписва натоварването към AUX HEATER-а. Успех :)
Д. Й0рдан0в

Ozzie

Я да помоля, всички дето караме 1,6 TDCi и следим тази тема, утре сутрин, докато още е студено и не е пускан двигателя, да пуснете тест менюто и после да напишете тук, каква стойност показва за температурата на двигателя.
Върти ми се нещо в кухата кратуна, но ми трябват данни от няколко източника.
Ако утре ми остане време (ама надали), ще развия теорията ми цветно (с картинки). Ако не, то в неделя със сигурност ще имам повече време.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivopolr

Цитат на: daneco в 20 Декември 2018 17:11:46
Смених 2 термостата за 2 месеца. Сега съм с мале (mahle) или нещо подобно.
С този "mahle" промяна има ли?
В отговор на запитването на колегата Ozzie, в 07:30ч. при околна температура - 0 градуса теста отчете, че и температурата на двигателя е 0 градуса.

Десислав

#49
Вчера си купих такъв термостат гейтс
https://www.autopower.bg/термостат-gates-ford-focus-2-da-1.6-tdci-th41183g1-g6078c44-i10823992.htmlhttps://

като го монтирам ще пиша как е положението струва 57 в макскар


ivopolr

Цитат на: sinnerman в 20 Декември 2018 11:39:17
Един колега от форума си го беше монтирал този въздушен отоплител на фокус мк 2.5. Има и подробна тема.
Линк към темата     https://fordbg.com/forum/index.php?topic=8527.40

G_o_c_e_v

При -4, температурата на двигателя пак е толкова
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

mimomimov

При мен е 1 градус разликата ! Външна - 1 , мотор - 0 градуса .

Ozzie

При мен - външна 4°С, на двигателя 46°С, веднага след стартирането...  (rofl)
Значи ми се е бъгнал датчика за температурата. Въпроса е, само един ли е, този, който е на тялото на термостата или да търся и друг?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

daneco

При мен теста от сутринта външна температура -2, мотор 38. От показанията на мотор се вадят 40 и се получава реалната стойност. 38-40 = -2. Това не е проблем с температурен датчик, а някви десетични глупости и визуализации. Не е проблем по принцип, но може да се оправи със ъпдейт на версията на HEC-a (таблото).
Д. Й0рдан0в

Ozzie

Цитат на: daneco в 22 Декември 2018 15:56:54..може да се оправи със ъпдейт на версията на HEC-a (таблото).
А това по какъв начин може да се направи?
И какво е НЕС?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivopolr

Имате тези разлики в градусите защото РОМа на НEС модула /който командва приборното табло/ са ви стари. Нямате повреди умишлено е така. Ако си ъпдейтнете НЕС модула с  нов РОМ  градусите ще са коригирани.

Десислав

#57
Цитат на: ivopolr в 22 Декември 2018 16:14:29
Имате тези разлики в градусите защото РОМа на НEС модула /който командва приборното табло/ са ви стари. Нямате повреди умишлено е така. Ако си ъпдейтнете НЕС модула с  нов РОМ  градусите ще са коригирани.
В такъв случай:
1 ако се ъпдейтне рома дали ще се коригира показанието на скоростомера - при 100 км/ч показва 110
2 ако е така как може да е стар рома като моята е 2008 г. с червеното дисплейче
3 Благодаря ако отговорите
4 Със точните джанти и гуми съм

daneco

Цитат на: ivopolr в 22 Декември 2018 07:25:51
С този "mahle" промяна има ли?
В отговор на запитването на колегата Ozzie, в 07:30ч. при околна температура - 0 градуса теста отчете, че и температурата на двигателя е 0 градуса.
Същата работа от гледна точка на мърдането на стрелката. Според мен обаче мотора си се темперира и работи в режим. От парното не мога да се оплача след монтажа на допълнителният подгрев.
Тези фокуси нямат подгрев на антифриза с подгревни свещи. Имат печки, дизелови. И имат въздушни нагреватели (Ако са поръчани при покупката).
За размер на гумите имаш опция в elmconfig, не знам дали този параметър е в HEC или в PCM. Това с температурата не мисля че е някакъв проблем. То така я изписва на дисплея, но реално компа си знае реално колко е.
Д. Й0рдан0в

veniv

По показание на дисплея на таблото ; на 114 - отваря термостата ; на 122 се включи перката