Смяна термостат

Започната от AmbitioN, 26 Януари 2018 10:28:57

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

AmbitioN

Здравейте! Може би въпросът е излишен, но за смяна ли термостата? На снимката съм изминал 50 км извънградско при скорост 100-120 км/ч, малко по-късно стрелката закова на 60 градуса


TourneoRS

Малко по-късно какво ще рече? Спрял си и е паднала на 60 градуса температурата или по време на движение ?
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

AmbitioN

По време на движение. Като намаля скоростта и слиза на 60 градуса, примерно ако съм в населено място. Увелича ли скоростта стрелката си застава на нормално състояние.

G_o_c_e_v

Ако това положение на стрелката е "нормално" в движение, а при престой стрелката пада, обезателно си за термостат. Ето ти една тема да прехвърлиш на бързо, тей като нашите двигатели още са Екзотика и няма много яснота по въпроса...
>>><<<
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Mondeicho

И аз си мисля, че е за термостат. Само провери дали си с 1 или 2  :o
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

ivchotr

Ако не е проблем, да ползвам темата на колегата, че да не отварям нова.

Някой има ли идея дали охладителната система на Фокус 1, 1.8 ТДДИ, 90 к.с. 2000 г., има пробка за обезвъздушаване? След смяна на водна помпа по-миналото лято колата постепенно загуби парното и периодично, без никаква конкретна повтаряемост губи и антифриз. В смисъл, че се налага да се долива по малко, а онзи ден й долях почти половин литър. Няма видими течове, по термометър загрява до средата, маркучите към парното са леко затоплени, но изходящият не е. Към маркучите към парното има включен някакъв нагревател, предполагам за да затопля антифриза преди да е загрял двигателят. Но и той не върши работа, явно. Съмнява ме, че някъде из ситемата се разхожда въздух, който не ще да излезе.

Mondeicho

#6
След като губи антифриз и няма външни течове най-вероятно е заминала гарнитура на главата. Особено след последния случай и доливането на толкова много течност определено имаш проблем и той не е термостат (или поне не ти е основния)...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

G_o_c_e_v

Цитат на: Mondeicho в 28 Януари 2018 23:01:46
...След като губи антифриз и няма външни течове най-вероятно е заминала гарнитура на главата...
Или теча е толкова минимален, че при изтичане се изпарява и не оставя следа от къде тече. Може само в определен момент да пуска по-малко, като примерно при студен двигател към стопляне или от топъл двигател към изстиване.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

jo_jo

виж си маслото (и капачката) за боза.

ivchotr

#9
Моето предположение е, че в системата е останал въздух, който не ще да се маха от там. Когато е загряла държи нивото на максимума, до където съм долял. Като стои една нощ на студа, сутринта нивото се е смъкнало до средата между минимум и максимум. След като загрее, пак си го кове на макса. Това ме навежда на мисълта, че ако има въздух в системата, изстивайки създава вакуум, който присмуква антифриза от разширителния съд, а след като загрее, въздухът се разширява и пак го избутва в разширителя. При работещ двигател и отворена капачка на разширителя нивото си стои без да мърда. Доколкото мога да видя всички връзки, не са налични следи от изпарен антифриз около тях. Колата не пуши като при изгорен антифриз, няма и следи от него в маслото. Работи като часовник.
При всяко положение трябва да съм сигурен, че е обезвъздушена като хората, за да търся други причини, но не виждам пробки за обезвъздушаване. А пък очевидно не ще да се обезвъздушава сама.
Та ако някой може да ме ориентира къде да търся такава пробка, ако я има, ще бъда благодарен. 

П.П. Забравих да спомена, че след като загрее, за няколко секунди задухва леко топъл въздух от парното и после постепенно изстива. В купето също не са налични следи от пробито радиаторче или други течове.


Mondeicho

На Мондеото пробката е на помпата на хидравликата ???, но при твоя двигател не знам. Огледа ли внимателно над водната помпа няма ли някое винтче за обезвъздушаване?
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

ivchotr

Този двигател са го нахвърляли с лопатата и е такава гъчканица... Помпата е завряна да не казвам къде и не се вижда много, но благодаря за подсказката. Когато протече бях разглобил половината кош за да се уверя, че е от нея, а не от някой маркуч. Пък аз по ризка :D Странното е, че нагревателят към парното явно не успява да подгрее достатъчно течността, поне докато не се е отворил големият кръг. Освен и той да е сдал багажа. Някой има ли идея дали този нагревател работи през цялото време или изключва когато антифризът достигне някакви градуси? Второто ми се струва логично, ама знам ли.

Mondeicho

В случая не те бърка много този нагревател, неговата роля е просто да стопли по-бързо антифриза. Ако е този с трите свещи трябва да го усетиш че работи по консумацията на ток, доколкото знам загрява до някакви градуси и изключва...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

ivchotr

Нагревателят е нещо като ТОЗИ. Има ли възможност да се е задръстил и да не пуска течността към радиатора на парното? Защото той пари, но маркучът след него е леко топъл.

Ще имам възможност да я ръчкам тази кола след 5-ти, че тогава щерката няма да я има. Сега не мога да я видя спряна, така да се каже.

galinvayov

#14
Няма пробки за обезвъздушаване. Двете високи точки (радиатора и главата) са свързани с горната част на разширителния съд и въздуха се гони там. Добре е да се проверят тези маркучи за проходимост, също и щуцерите. В маркучите има дроселиращи тапи от страната на разширителния съд.
Промяната на нивото в разширителния съд в зависимост от температурата е напълно нормална.
Някакви други оплаквания освен спорадичната загуба на течност?
Кръга на парното ( ел отоплител, топлообменник на EGR клапана, радиатор парно и топлообменник масло) сравнително лесно може да се отдели от охладителната система и да се промие или тества за проходимост. Единия край е включен в главата, отзад от страната на въздушния филтър, а другия край е под тялото на термостата, къс Г-образен маркуч.

ПП Аз имах някаква загуба на течност, тя изчезна след смяна на гарнитурата на водната помпа.
Може помпата нещо да се бъзика или просто да се е задръстило радиаторчето за парното.
A Lone Rider

ivchotr

Тези проверки с проходимостта така или иначе съм ги планувал за след 5-ти февруари. Даже мисля от най-висока точка на малкия кръг да доливам през радиатора на парното и ако поеме течност, поне ще знам, че той е пълен. Ако има въздух някъде, така може и да го излъжа да излезе. Правил съм го с други коли и е ставал номерът. На бензинката парното за сега е чук и промяна в количеството на течността в казанчето не забелезвам в такива обеми като на печката. Лошото е, че карам щерката да ми дава ежедневен отчет какво забелязва с нивата на антифриза, ама тя забравя  ;D Нали има кой да се занимава с ремонтите :D

ivchotr

#16
Tакаааааа...
Преди няколко дни проверих какво се случва с печката. Беше хладно и колата вдигна градуси на уреда за около 30 - 40 минути, при работа на място с няколко леки увеличавания на оборотите. След като достигна средата, парното духна за няколко секунди леко топло и след това упорито задуха студено. Маркучите към парното си бяха трайно студени, както и тези към радиатора отпред. Реших, че ще е добре да сменя термостата за всеки случай.
Тази вечер го смених. По уред загря осезаемо по-бързо, но маркучите към парното пак са си студени, както и горният към радиатора отпред. Долният се затопля малко. След като вдигна температура по уред, я оставих да бръмчи на място сума ти време, обаче маркучите така и не се стоплиха. Има някакъв вариант новият термостат да не работи, но ме съмнява. Два - три пъти отварях капачката на разширителния съд с идеята да разбутам налягането в системата, обаче единственият ефект беше, че всеки път нивото на течността в казанчето се покачваше и след затваряне на капачката не се връщаше надолу. Маркучите са супер меки и имам чувството, че няма течност в тях. Като слагах този към термостата, му долях малко течност и така го монтирах. Тази работа не можах да я направя с всички други, щото се мръкна и ми писна.
Почти съм сигурен, че има въздух из системата и утре ще го мъча да го гоня. Ако съм прав, ме озадачава нещо друго - защо тази кочина не прегрява? Поне по уред. И защо като помпя на маркучите, не ще да се обезвъздушава. С Фиата нямам такива проблеми.
Та ако някой може да ме ориентира къде се намира термометърът, който дава сигнал към уреда на таблото, ще ми е от полза. И ако някой може да ме ориентира има ли реле, което да управлява подгревателя на малкия кръг, както и някакви бушони за него, също ще ми е от полза. Тази джаджа по Коледа грееше, а сега не ще. Нямам книжка за този модел, а по капаците на бушониерите не мога да се ориентирам кое какво е. Има някакви знаци с нещо като съд с течност и реотан, обаче за него ли са, не са ли...

А, забравих да спомена и нещо друго. След цялата тази сага отгоре, пробвах какво ще стане ако му пусна климатика. Ами завъртяха и двата вентилатора за охлаждане на радиатора и не спряха, без значение, че изключих климатика. Предполагам, че не е съвпадение, защото радиаторът си беше студен. Вентилаторите спряха след спиране на двигателя.

Този Форд е ебати мистерията ::)

ivchotr

Цитат на: ivchotr в 09 Февруари 2018 22:10:03
...
Та ако някой може да ме ориентира къде се намира термометърът, който дава сигнал към уреда на таблото, ще ми е от полза. И ако някой може да ме ориентира има ли реле, което да управлява подгревателя на малкия кръг, както и някакви бушони за него, също ще ми е от полза. Тази джаджа по Коледа грееше, а сега не ще. Нямам книжка за този модел, а по капаците на бушониерите не мога да се ориентирам кое какво е. Има някакви знаци с нещо като съд с течност и реотан, обаче за него ли са, не са ли...



Някой нещо ::)

galinvayov

Без да съм напълно сигурен, термосензора май беше на късата страна на главата от страната на скоростната кутия.
A Lone Rider

ivchotr

Аха, мерси.

Аз между другото имам малко развитие по въпроса. На сутринта след смяната на термостата, течността в казанчето беше изчезнала (tooth) Явно след като е изстинал двигателят, свиващият се от студа въздух в него беше създал вакуум и я е издърпал някъде из дебрите на този кош. Вадя този извод, защото нямаше локви под колата, нито следи от течове по всички видими водни съединения. Та воден от тези прозрения долях течност и в маркучите към радиаторчето на парното, след което и в разширителния съд. Колата загря сравнително бързо, като този път стопли маркучите към радиаторчето на парното и към охлаждащия радиатор отпред. Демек отвори и големия кръг. Радиаторът отпред също се затопли. Баш тогава заваля дъжд и приключих с ремонтите в полеви условия :D Парното започна да духа леко топло. След като изстина двигателят, течността от казанчето не е изчезвала. По мои сметки е дръпнала не повече от 50 - 100 грама, което при процес на обезвъздушаване е нормално.
Обаче не мога да намеря в магазин нов нагревател за парното, като онзи от линка по-горе. Проверявах бушоните, които са с означения с реотани и всички са здрави. Релето не съм го проверявал, но ако и то е здраво, явно ще трябва да сменям този нагревател.

В тази връзка имам въпрос. Някой знае ли дали този нагревател работи винаги, когато колата се пали студена, дори и лятно време? И нещо кара ли го да гасне по някое време? Колата няма борд комп, ако това има някакво значение.


G_o_c_e_v

Цитат на: ivchotr в 12 Февруари 2018 19:09:18
...В тази връзка имам въпрос. Някой знае ли дали този нагревател работи винаги, когато колата се пали студена, дори и лятно време? И нещо кара ли го да гасне по някое време?...
На моя Фокус работеше Абсолютно винаги на студен двигател, независимо от околната температура. За това го направих и с паразитни копчета, за да не работи лятото, защото той си загряваше много бързо, а зимата го ползвах по дълго от нормалното. Има температурен датчик или компа го гаси, при достигане на определена температура. Друго, което се сещам сега е, че релетата са 2. Едното управлява само 1 свещ, а другото управлява останалите 2, които са с една шиничка помежду си.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

ivchotr

Ако тези трите неща са свещи, дали се сменят? Би било по-лесно като манипулация, вместо да се откача целият нагревател от водната система.

G_o_c_e_v

Битуват приказки тук във форума, че тези свещи не могат да се сменят/развиват и е препоръчително да се смени комплект с цялото тяло. На мен не ми се е налагало да ги развивам за да ги сменям, просто не са изгаряли при мен. Купих си такова чудо с идеята да го поставя на Ц-макса, като си изградя и инсталацията, защото не се предлага, като екстра за моя автомобил, а силно ми харесва, когато това чудо работи. На Фокуса работеше и определено имаше разлика С и без тези свещи за един и същ маршрут.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

ivchotr

Мммм, даааа... Ще трябва да откривам топлата вода (tooth)

s_toshkov

Нагревателя работи винаги

ivchotr

Двама човека ми казаха, че свещите се сменят, като единият твърди, че са обикновени подгревни свещи. Но компът би трябвало да ги изключва до към 40 градуса на антифриза и на практика за наличието на добро парно зимъска, този нагревател не играе никаква роля..
В тази ситуация остава да подменя радиаторчето на парното, щото след всичко направено до тук проблемът се очертава в него. Освен ако не се е запушил самият нагревател, защото когато доливах по маркучите, като разхлабих този, който излиза от него, прокапа доста ръждива течност. Обаче както е тръгнало, ще го разтурям като се стопли, че сега навън не е за стари хора като мен (tooth)