Декарбонизиране на двигател

Започната от mondeoto, 17 Ноември 2016 11:37:38

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mondeoto

Напоследък гледам много реклами, много нещо за тия декарбонизирания. Включително и един познат с бусове разказва, че ходил в Дунев в София за 2та буса и имало осезаем ефект.
Позачетох се, не можах да намеря особено много реална информация, но на кратко - декарбонизиране - премахване на въглеродните нагари от двигателя. Но не намерих точно обяснение как работи. Някой може ли да разкаже?

Интересно за мен нещо, на което се натъкнах докато търсих как работи е декарбонизиране с обикновена вода. Има страшно много клипове и постове по форуми с вода в пулверизатори и пръскат по малко в колекторите, докато моторът е на 2-3 хил оборота. До колкото прочетох идеята е при изпарението на водата от топлите повърхности да "счупи" и вдигне въглеродните налепи. Също така говорят и за някакъв спрей "Sea foam", който не знам какво е?

Някой пробвал ли е такива или подобни неща?


Mondeicho

Аз също се зачетох от известно време и събирам информация къде да го направв, но е сравнително оскъдно като отзиви. Основно са рекламите на фирмите, които го предлагат, но там е ясно, че всичко е най-полезното за моя автомобил. Ако някой е пробвал да сподели.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Bivola

Тия на бул.Илиянци са ми близо до работата и се колебаех дали да не оставя там колата, но преди това като се разчетох никъде не можах да видя каква всъщност се случва в ДВГ по време на процеса, тоест каква е химичната обосновка (уравнение) на това почистване.Рових в чуждите сайтове, ама нещо май ще се откажа. Не намирам убедителни доказателства в полза на процедурата. А и не знам едно такова ударно почистване на маторя до колко е безвредно за катализатора.

mondeoto

Реално май няма да намерим информация от пробвали хора. То като оная тема с LPG и дизел където някой каза, че прецакалите се не казвт :))

Mondeicho

Във фейса имаше някакви коментари, че са пробвали и са доволни. Аз имам по-важни разходи, но началото на другата година може и да има ресурс за една проба...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

TourneoRS

Аз пръсках с пулверизатор в карбуратора на голфа.Около литър вода изразходих, освен схванатата ми ръка друг ефект не съм усетил.
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

hotblooded

Водата е безсмислено упражнение.  Все едно като карате в дъждовно време без въздушен филтър....  Декарбонизацията - на теория - с пускането на водород съдържащ газ, + чистители на нагар - би трябвало да има много добър ефект. Дали ще замести чистенето с разглобявне - зависи от концентрацията и времето на престой на колата на стенд

Bivola

Какви са тези чистители на нагар? Доколкото чета само водород пускат в мотора.

hotblooded

Цитат на: Bivola в 21 Ноември 2016 22:17:31
Какви са тези чистители на нагар? Доколкото чета само водород пускат в мотора.
Ако пускат чист водород няма да стане нищо...

Mondeicho

Аз вчера ходих на Военна рампа, където е голямата машина. Човека ми разказа как тяхната била най хубава защото пускала на 2000 кубика 27л, а тези малките на другите места пускали максимум 5-6 л. Процедурата трае 1 час, маркуча от машината го вкара през кутията на въздушния филтър до дебитомера. Не се форсирала колата, защото машината си имала мощност. Тъй като нямах някакви осезаеми проблеми с двигателя не забелязвам и голяма промяна. Искам да мине малко време и отново ще споделя. Скоро ще свалям колектора да му сменя силиконовите гарнитури и ще видя дали е имало ефект при него и егр-а. Цената беше 60 лв.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


jo_jo

В wheeler dealers имаше подобно нещо преди години  -

https://www.youtube.com/watch?v=sKTp2DjugOA

Septerra

Интересно ми е при коли с ДПФ къде отива всичко, изчистено от мотора - няма ли да се насложи точно в ДПФ-а? :)

pyle

Цитат на: Septerra в 12 Декември 2016 10:19:09
Интересно ми е при коли с ДПФ къде отива всичко, изчистено от мотора - няма ли да се насложи точно в ДПФ-а? :)

Идеята е всичко да стане на газ и да излезе през генерацията, частици не е хубаво да има, защото може да издерат блока. Колега от Алфа Ромео форума беше показвал с вода как го прави, пред дросела. Колата се форсира на място до 2500 оборота и леко почва да се пръска вода вътре и каза, че почват парчета да хвърчат откъм гърнетата, но това не е добър начин според мен. Друг начин за чистене, който е тежък за мотора е каране на пълна газ да стане всички червено и пак се получава.

Mondeicho

#13
Човека с машината твърди, че при близо 100% запушен дпф след почистването показвал около 35-40% замърсяване. Иначе нямало проблеми със запушване на системата защото всичко изгаряло и след форсиране и каране 30-40 км в обороти всичко излиза от ауспуха.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Mondeicho

#14
След водородното почистване преди 2 седмици ми предстоеше смяна на силиконовите гарнитури на всмукателния колектор. Използвах го и като проверка какво е състоянието и на егр след процедурата. Да кажа, че нямах някакви осезаеми проблеми, колата си върви прилично, просто реших да опитам. След над 400 км не усещам разлика от преди почистването. Чистена е преди около 30 000 км - сваляне на колектора и егр клапана. След водородното егр също беше позацапан, около стеблото на клапана си седеше сериозно затлачено. Според мен няма ефект от това почистване с водород. Може би ако е много задръстена и проблемна. Правих го на Военна рампа с наистина голяма машина, не като масовите по рекламите, които са колкото машина за зареждане на климатици. Цената беше 60 лв. с времетраене 1 час.
Ето и резултата:
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Благодаря. Твоя пост е единственият по нета, който съм виждал, с някакъв реален довод и снимки след процедурата, а не "въри, мноу е яко братлье". Честно казано никаква вяра нямах на процедурата, но по другите форуми четох колко възхитени са хората и взех да се чудя дали да не отида и аз от келешлък, ама ей-на (beer)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bivola

Явно е някаква мода това наистина и всеки който е ходил възхвалява ефекта. Малко са обективните мнения като на колегата. Факт е обаче, че на Военна рампа е лудница. Лично според мен и това ще отмине.

momo76

То няма как да почисти този колектор и EGR. Ако има нещо почистено ще е вътре в мотора - горивната камера или по изходящия колектор и турбото.

Sent from Правец 82


Mondeicho

Аз не претендирам, че съм голям разбирач, но това е копирано от сайта им:
Процедурата отстранява замърсяваня на:

    - клапаните;
    - турбо;
    - цилиндър стени;
    - буталата;
    - свещи;
    - инжектори;
    - пръстени;
    - датчици и отчасти EGR клапаните;
    - катализатор DPF филтър; ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

TourneoRS

IVECO -  с него не се ходи надалеко .


К.Методиев

"Цилиндър стени" това и как се цапа? Това са пари на вятъра, някой ако е мил колектор на дизел с пароструйка ще се сети, че гадта без да я зачегърташ не пада, та тия шитни водород и глупости не ги вярвам.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

V.Buzev

Преди малко водих мондеото на ГТП в пункта където си ходя вече 10 години и гледам, че пичовете са взели такава машина за Водородно почистване.
Взели са я преди 2 месеца и вече имат почистени към 80 автомобила и всеки от тях е казал че е доволен.
Понеже не ми се рискува с мондеото ще закарам старото меганче и ще прежаля едни 50 лв. за тая процедура да видим дали има ефект, че ми е интересно, а и аз обичам да експериментирам с разни такива неща. Със сигурност има натрупан нагар по клапаните пък и са понатегнали малко, че нещо няма вече силица в ниските обороти. Бензиновите ми инжектори със сигурност са се запушили, защото се кара повечко на газ и само паленето му е на бензин.
Та като мина през процедурата ще драсна резултата, за тези на които им е интересно :D.

К.Методиев

Това ако отпуши бензинов инжектор и препасне клапаните сервизите затварят и ваните с ултразвук спират. :D

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

hotblooded

Цитат на: К.Методиев в 17 Април 2017 14:36:07
Това ако отпуши бензинов инжектор и препасне клапаните сервизите затварят и ваните с ултразвук спират. :D
Що бензиностанции фалираха от "брауновия газ",  а оцелелите от брауновата ху*ня фалираха от оня "токоизправител" дето се слага в запалката....   Сега иде и реда на автосервизите  (rofl)  като гледам из сураттескерето как се появяват реклами " 20 годишен милионер разкрива как се печелят по 8000 лв на ден" с притеснявам за БНБ - как ще сварят да печатат толкова пари....    (rofl) (rofl)