Черната Перла

Започната от opex, 11 Октомври 2013 21:31:02

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

opex

Е Анатолий направи една снимка в Неделя, нека я пусне, айде. Като знам колко го сърбят пръстите... :D
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


Pyrhel

Фаф неделя му я пуснах по месинджъра, вижте го колко го мързи, ааамаха:

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

opex

qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

К.Методиев

Ей го.


Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

opex

qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

opex

#95
///Получи се доста дълъг пост, който мислех да е доста кратък, но си заслужава да се изчете според мен.///

Според ЛС-тата някъде в началото на Юни миналата година съм сложил първия от тези два модула. Втория преди 2 седмици и ... о м г, но за това по-долу.
Всеки модул представлява стабилизатор и повишител на напрежението. По спецификации държи до 7А макс или с 6А е ок. Не съм сигурен дали и до колко това има зависимост спрямо с колко е повишено напрежението над базата/подаваното.
Защо го пробвах - 2 причини.
Първо, поради какви ли не причини, които и до момента не съм се заравял да определя конкретно от къде идват (защото и с модула си реших проблема почти, а с втория вече - напълно), напрежението в колата падаше дори под 13в.
Второ, заради един тест и теория, която ми се въртеше из главата.
С кое да започна първо. Не знам, обаче исках да имам хубава яка искра на тези хубави платинени свещи с 1,3мм разстояние, заводско и препоръчано от Форд ( http://prikachi.com/images/868/8896868l.jpg из една интересна книжка, която си купих наскоро, за тези които не вярват, съмнявали са се, или те си заят че не трябва защото мислят че имат повече опит и знаят повече от инженерите на Форд :) ).
Малко сметки:
Според Ford TIS (също пише 1,3мм и тип свещи) бобината повишава напрежението на >>минимум<< 37 киловолта http://prikachi.com/images/900/8896900Q.jpg
Ако предположим, че 14 е средното подавано напрежение, то бобината го трансформира и повишава ~2640 пъти. При това положение ако напрежението към бобината падне на 13в, на изхода на бобината ще има 34320в - цели 2680в по-малко, 2,7kV min по-слаба искра..
От друга страна, виждали сме много коли с повреден алтернатор, който повишава напрежението до дори 17в и може да се кара така дори седмици без повреда в бобината. Тогава какво ако се кара постоянно с 15в.
И така имаме 39600в към свещите - 2600в над тези 37кв, които даже са посочени като минимум, от които се образува и коефициента на трансформация т.е. ако вземем за база той би бил още по-висок.
В крайна сметка се получава така, че имаме по-силна искра, със стабилно напрежение и много по-добро изгаряне на сместа постъпваща в цилиндъра - иначе казано ако се подаде повече гориво то се изгаря също много добре и имаме осезаемо повишаване на мощността. осезаемо по-жива в ниските, усеща се повече тяга, което позволява малко повече каране на по-висока предавка с ниски обороти, което помага за икономията. Т.е. "`арчи малко бега много" :D
И така година ++.

Въпреки задоволството ми обаче все пак ме тревожеше факта, че всичко останало работеше на онова напрежение в инсталацията, което се движи с не-малка амплитуда.
Нека вземем за пример инжекторите. За дадени обороти или натоварване знаем, че компютъра дърпа едни данни от някакви географски атласи (добре де горивни карти...), после смята с разни адаптационни карти по коефициенти, които постоянно се променят за даден % натоварване и обороти и формира импулс с някакво време, за което през инжектора минава едно количество гориво. Това при едно дадено напрежение. В следващият момент се пускат разни консуматори, напрежението пада, към инжекторите съответно също (защото към тях се подава постоянно +12в, а масата се 'превключва' от компютъра за да затвори веригата на бобината в него) и цялата тая адаптация отива по дяволите, защото за импулса, който се получава като резултат минава по-малко гориво отколкото си мисли компютъра, че е дал и колата забива муцуна, прекъсва, няма мощност и си плете краката защото са и избягали смесите.
Да вземем останалите елементи по мотора работещи на 'акумулаторно'? 'инсталационно'? (не знам как да го нарека за по-кратко) напрежение - клапан за празен ход, дебитомер!! - отклонение на напрежението в него води също до отклонение освен на смесите и на предварението на запалването, а "стъпковото не държи обороти".
А компютъра - да той има някакъв стабилизатор в него, но е далеч от ефективен и това дава отражение при генерирането на 5 волтовата линия захранваща останалите датчици - датчик позиция на дросела (TPS), датчи разпределителен вал и двата температурни сензора - на двигателя и на входящия въздух.
И така преди две седмици най-накрая си купих още един модул и сега на първия са вързани бобина и клапан за празен ход, а на втория компютър, дебитомер и инжекторите. Първия е настроен на 15в, а втория на 14,5в.
В крайна сметка компютъра и двигателя са отделени от инсталацията на колата един вид, в нея напрежението е стабилизирано и постоянно дори напрежението в останалата част да падне на 9.
За връзването - към входа масата е с по-дълъг кабел някъде от купето, а плюса съм прекарал през 5А диод и след него има кондензатори за допълнително стабилизиране. Идеята на диода е при подаване на контакт да зареди модула и последващото палене, при което стартера гълта много ток и напрежението пада, да не го "дърпа" и разтоварва от модула, а да стои в него за да даде пълния капацитет на бобината.
Не знам дали си спомняте зимата как палех с една умряла клетка и акумулатор на 9,5-10в сутрин на -10.
А ефекта е.... о м г. Бижу. Стабилна доста по-отчетлива работа на мотора, още по-приятно дърпане и вървенето се повиши стабилно, да не споменавам цифри пред Ikea :D

Не гледайте много плетеницата, беше подредено, но разхвърлях за да вържа втория :D
Снимката е от преди няколко дни, сега има още някой друг кондензатор към втория за тест и тн преди да се поопакова и прибере дасанегледа :))




В края на краищата искам съвсем сериозно едно нещо: брутално идиотско е! Защо - защото всички ние правим това и онова за да изтискаме още някой кон от тия коли - неща, които са механически и струват поне по 50, 100 и на горе лв, искат време и инструменти и условия за да се направят. А един такъв модул е 15лв и производителя им е един много готин пич - Тошко a.k.a tropper :)
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

К.Методиев

Хубаво се и аз карах с такъв знаеш, ам сега не карам може би и тук ще има положителен ефект но нещо не ми се разправя.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.