Новият ми "Форд С-Макс" и поддръжката му.

Започната от infomar, 17 Април 2016 17:02:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

infomar

Здравейте всички.

От седмица съм притежател на Форд С-Макс 2008-ма година, 74 кв.
Това е вина: WF0EXXGCDE7U79324.




Ще се радвам да обменяме мнения за колите.
В момента от 4 г. живея в село - плевенски окръг, по начало съм бургазлия - пенсионер.


Pyrhel

Добре дошъл, изглежда много свежа!
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ihovahi

Честито и много да те радва. Така както гледам тенденцията... Мк4 и Максовете се увеличават...
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Ilian Petrov

Честита и от мен! Ако може дай повече инфо за двигателя и още някоя снимчица :)

Dmitarcho

Честито :) Много безаварийни километри заедно :)
Ръца Пръца

Mondeicho

Честито и от мен, с пожелания за безаварийно шофиране! Много ми хареса цвета на автомобила!
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

infomar

Цитат на: Dmitarcho в 18 Април 2016 06:12:09
Честито :) Много безаварийни километри заедно :)
Колата е стандартна














Saarlouis Plant Built
Security Lock Group No.1
Marketing Level 1
Kit - Enhanced Tyre Repair SVC
Power Front Windows One Touch Down
With Manual Rear Windows
With Tinted Glass All Round
With Console Ashtray
With Mini Overhead Console
With Small Floor Console
Int Environment Colour-Dark Flint
Interior Feature Colour - Ebony
With Load Area Cover
With Dipping Rear View Mirror
Drivers Power Heated Convex Mirror
With Pass Convex Elec/Heated Mirror
With 2 Way Adjustable Rear Headrest
With Rear Center Head Restraint
With Drivers Manual Lumbar Support
With Passengers Man Lumbar Support
Second Row - 3 Individual Seats
With Driver 4 Way Mnl.Seat Adjuster
With Pass 4 Way Manual Seat Adjust
With Central Locking System
With Door Entry Remote Control Unit
With Variable Intermittent Windscreen Wiper
With Driver Air Bag
With Passenger Air Bag
With Side Air Bag - Drivers Side
With Side Air Bag - Passenger Side
6.5J X 16" Steel Wheel
205/55VR-16 BSW Tyre
With Standard Suspension
4 Wheel Anti-Lock Braking System
Sports Front Seat
With Fixed Foot Pedals
Steering Wheel-Vinyl/Sat Alum Cuffs
ICE Feature Pack 20
With Halogen Headlamp
With Front Fog Lamps



Dmitarcho

Тя и от вътре толкова лачена и запазена - супер ;)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Ръца Пръца

Ilian Petrov


infomar

#9
Мисля в моята тема да описвам консумативите които стават за моята кола и какво правя текущо по нея. Може да греша по някога и ако е така.. поправяйте ме.

Започвам с горивните свещи.

От различни източници намирам, че за този бензинов 74 kW двигател са препоръчителни свещи:
1. MOTORCRAFT AYFS 22C
Разстояние между електродите: 1,3 мм
Ключ:16 mm
Размер резба: M 14x1,25
Дължина резба [мм]: 25 мм
Момент натягане [Нм]: 15 Nm



Възможни запалителни свещи:

    Beru 14KR-8MUV
    Beru Z177
    Beru UXT7
    Bosch HR7MCU
    Bosch HR8MCV+
    Bosch HR8MEV
    Brisk RR15YC-1
    Champion RES9YCC4
    Champion OE031
    Denso PT16VR13
    Denso ITV22
    Denso 5068
    Denso T16VRU10
    Denso ITV16
    Denso T16VR-U10
    Denso 5338
    NGK 0005
    NGK TR5B-13
    NGK PTR5A13
    NGK TR5A-10
    NGK PTR5A-13
    NGK stk 5

В момента не знам какви са поставили собствениците преди мен и от колко време са на двигателя. Закупил съм и намеренията ми за първа смяна да пробвам с Beru UXT7. Ако има проблеми... ще мисля... но някои от списъка...


Задължително и прилагане на BERU ZKF01 грес.


infomar

Кабели за свещите. Оригиналните кабели за свещите са :

Парт номер: 0 986 357 208
Производител: BOSCH
Държава: Germany

За автомобил:
Ford Focus C-Max 1.6
Двигател: 100 коня - 74 kW - бензин
контактна техника: SAE
контактна техника: M4
външен диаметър [mm]: 8 мм


Могат да се заменят с:
NGK 8541
BREMI 800/174
HERTH+BUSS ELPARTS 51278486
STANDARD 83069
TESLA T972G
UCO 134988

Нямам представа кои са хубави и кои лоши, но при нужда ще се придържам към оригиналните които  са сложени. Ако някой има друго мнение да казва, за да го имам в предвид.

infomar

Бобина за свещите. Оригиналната поставена е:

Бобина BOSCH за Ford C-Max 2007 1.6 - 100 коня бензин
Парт номер: 0 221 503 485
Производител: BOSCH
Държава: Germany


Заместители:
NGK 48027
VALEO 245173
DELPHI GN10205-12B1
BOUGICORD 155075
MEAT & DORIA 10462
TESLA CL403
HUCO 138808

Тази последната доста скъпа!! Имате ли някакви препоръки или при нужда да се придържам към оригинала?

Mondeicho

Специално за тази кола нямам наблюдения, но на моите бензинови винаги съм слагал това, което си е било оригинално и не съм имал проблеми.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

infomar

#13
Днес смених останалите консумативи по колата. Смяната стана на около 165000 км. или след 6000 км. работа на двигателя.


1. Свещи FoMoCo HR8MEV - проверени. Наличните с леко кафеникав загар, работили добре - оставени да поработят още поне 5-7000 км.
Нямам информация какви са - иридиеви или платинени.... но добре са работили.
По време на завиването не се ползваше динамометричен ключ а на око... стягане по усет.
Кабелите за свещите видимо в добро състояние.
Заб: Трябва да си купя ключ за свещите.... 16мм. и да си ги сменям сам. Никаква философия.

2. Сменен филтър купе - с "FILTRON K1154A филтър, въздух за вътрешно пространство".
Филтър с активен въглен:  височина, мм:  34,  дължина, мм: 240, ширина, мм: 209
Пасна идеално на мястото. За да се смени бе необходимо да свалят педала за газта.. неприятни емоции за сменящият. Старият филтър не бе много зацапан. Този ще го сменя след 10 000 км. без оглед на времето. Карам само извънградско, няма големи замърсявания.

3. Маслен филтър. Поставен "MAHLE ORIGINAL OC1051 маслен филтър";
Навиващ филтър : • височина, мм: 73,5,  вътрешен диаметър 2, мм: 62,  диам. на гарн., мм: 72,  диаметър на корпуса, мм: 76,  Препоръчан специализиран инструмент, : OCS 1,  свързваща резба, : 3/4`-16UNF-2B ;
Старият филтър - някакъв бял "БОШ" го развиха с "верига", беше доста стегнат и новият също го стегнаха добре. След смяната изчистиха със спрей олятото с масло по картера... сега не ли личи омасляването.

4. Смяна на масло. Наляхме 4 литра Castrol Magntic 5W-30 A5.
Старото масло е било GTX 10 W 40. Смяната я направих на  6000 км пробег и една година календарна. Маслото беше леко жълтовато, не много черно, омазваше пръстите. Колата с него вървеше добре, но аз не съм специалист...
От новото масло наляхме точно 4 литра и щеката се маркира на горната отметка "MAX". Остана един литър за доливане. Ще наблюдавам какви шумове издава двигателя, но  за сега не виждам някаква разлика със старото.... но времето ще покаже.


5. Смяна на акумулатор - поставен EXIDE Premium EA612 - 61Аh/660А / 12V / R+ батерията е тип Ca/Ca. Размер  242 x 175 x 175 мм. Тегло  14.98 кг   При закупуването отчете ток с уред - стартов 680А/12.75 в. Гаранция 3 години.... и отлична цена.  Пасна точно на мястото.
По време на свалянето беше прекъснато захранването по автомобила и след възстановяването с новият акумулатор не бяха отчетени никакви грешки на компютъра. Само радиото искаше код, но с това се справих без чужда помощ. Смяната като гледам не е нещо сложно, трябва да се ползва тресчотка с дълги накрайници.... и да знаеш какво да правиш. Първо развиха захващащите болчета, после измъкнаха страничният капак и накрая акумулатора излезе лесно напред. После по обратният - първо вкарване акумулатора на мястото, после слагане страничният капак, следва горната удържаща планка със завиване на гайката и... донаместване при необходимост.
Отрицателни моменти: - не се ползваше помощен акумулатор по време на смяната за да не се обезточи колата.

6 Сменен въздушният филтър на двигателя с  "HENGST FILTER E1010L въздушен филтър"
височина, мм: 210,8  външен диаметър, мм: 153,  вътрешен диаметър, мм: 70
Старият не беше много мръсен - може да му се увеличи времето за ползване с 50%.


7. Прегледана визуално хидравличната течност на кормилната уредба - на цвят жълтеникаво зелена. Нивото - над половината, по-близо до "MAX:
Заб: Трябва да закупя едно шише да имам резерва при нужда. Ако се наложи аварийно казаха, че мога да ползвам наличното розово DEXRON II D и после пълна смяна с оригинално.

8. Направен цялостен подробен оглед на колата от долу- без забележки. Да наблюдавам задният десен амортисьор за евентуален пропуск на масло. Уж няма... ама има наличие на нещо слабо което не се знае от къде е дошло....
Другото - здраве.

TourneoRS

Ако ти се занимава може да се регистрираш в този сайт и да си попълваш разходите за гориво, части, консумативи и т.н. Ползвам го ими е удобен , ако съм забравил кога съм сменил нещо хвърлям по едно око..

http://www.carspending.com/bg/vehicles/2558-ford-focus-c-max-tdci-ghia
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

infomar

Цитат на: TourneoRS в 25 Май 2016 16:31:02
Ако ти се занимава може да се регистрираш в този сайт и да си попълваш разходите за гориво, части, консумативи и т.н. Ползвам го и ми е удобен , ако съм забравил кога съм сменил нещо хвърлям по едно око..

http://www.carspending.com/bg/vehicles/2558-ford-focus-c-max-tdci-ghia
Става и той, но си мисля, че това което слагам/правя, ако не е правилно, тук все някой ще ме коригира и ще се поправя... от друга страна нямам навика да отчитам километри за всяко действие и ще се забатача с цифри...

Mondeicho

По важните цифри ги записвам и в едно тефтерче-смяна на масло и филтри, спирачна течност, ремъци, ролки. Другото не е толкова фатално и да е над предписанията.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.