Антифриз

Започната от Радко, 17 Декември 2012 16:42:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Да съм казал, че не си прав, че концентратът има по-висока точка на замръзване от разредения? Какво всъщност е "сироп за антифриз", има химически вещества, а антифризът се прави от поливалентни алкохоли (и разни други бъркочи с противокорозионно действие) и бъди сигурен, че това, което наливат в тубичките и го продават не е концентрат. Между другото не си прав също и за съотношението 1:1 за получаване на най-ниската температура. Попринцип е горе-долу 1:2 (вода:концентрат).
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Alexi

мда това което ние наричаме концентрат всъщност е смес подготвена за -70 .. в него си има вода и то доста .. ако водата е малко става един такъв гъст като сироп ..

Backstage

Цитат на: Alexi в 22 Декември 2012 21:54:05
мда това което ние наричаме концентрат всъщност е смес подготвена за -70 .. в него си има вода и то доста .. ако водата е малко става един такъв гъст като сироп ..
моя стана така като го сложих във фризера за проба

supertorr

Цитат на: Backstage в 22 Декември 2012 23:13:55
моя стана така като го сложих във фризера за проба
какъв е станал? Гъст понеже е замеъзнал?

hotblooded

Цитат на: supertorr в 23 Декември 2012 09:21:45
какъв е станал? Гъст понеже е замеъзнал?
Антифриза е смес на етиленгликол или пропиленгликол (х-гликол) малко глицерин и вода. Най ниска температура на замръзване се получава когато съотношението  е 1:2 (тоест в 1 литър антифриз имаме 333 грама вода и 666 грама х-гликол) и точка на замръзване -75*С! След това се получава "насищане" и течността се сгъстява при ниски температури, стига се до утаяване на единия компонент (не си спомням кое отиваше на дъното) и водата останала "сама" замръзва.

Backstage

#35
Не не ми е замръзнал...просто се сгъсти като го сложих във фризера...стана една пихтия такава...как ше замръзне....концентрат е не би трябвало..от камерата го извадих в течно състояние просто беше леко желиран

hotblooded

Цитат на: Backstage в 23 Декември 2012 15:16:34
Не не ми е замръзнал...просто се сгъсти като го сложих във фризера...стана една пихтия такава...как ше замръзне....концентрат е не би трябвало..от камерата го извадих в течно състояние просто беше леко желиран
Bальо, антифриза е разтвор, способността на едно вещество да разтваря друго зависи от темепратурата. Най простия опит е вода със сол или захар - сипваме, сипваме, сипваме и в един момент солта/захарта не се разтварят, а падат на дъното, загряваме малко - и се разтварят, охлаждаме - пак се утаяват. Това се получава и с водата и гликолите. Няма да ти замръзне антифирза, а само водата която се е отделила от разтвора. В никакъв случай няма да се повреди мотор, радиатор или каквото и да е. Просто защото замръзналата част ще е твърде малко и има какво да поеме разширението на леда.
   Водата като цяло е по-добра топлоемкост от антифриза, но с вода съвременните охл. уредби няма да работят добре, защото те са закрит тип и подържат по висока температура, което с чиста вода няма как да стане, дори на самите блокове и глави няма да им се отрази добре водата, особено ако е чешмяна.

piper

Цитат на: hotblooded в 23 Декември 2012 10:07:07
Антифриза е смес на етиленгликол или пропиленгликол (х-гликол) малко глицерин и вода. Най ниска температура на замръзване се получава когато съотношението  е 1:2 (тоест в 1 литър антифриз имаме 333 грама вода и 666 грама х-гликол) и точка на замръзване -75*С! След това се получава "насищане" и течността се сгъстява при ниски температури, стига се до утаяване на единия компонент (не си спомням кое отиваше на дъното) и водата останала "сама" замръзва.
Това е най-ниската температура за ползване на антифриз - няма такова нещо като -50 градуса и повече. Тези градуси само казват как да смяташ за разреждането, под -35/-40 не важат. Тръгват наобратно - по-концентрираният от това което казваш за най-добра смес замръзва по-лесно. Така карането само с концентрат излиза безмислено и даже опасно в случай на студено време.

Pyrhel

Прочете ли това, което написах по-горе:

Цитат на: Pyrhel в 22 Декември 2012 21:34:04
Да съм казал, че не си прав, че концентратът има по-висока точка на замръзване от разредения? Какво всъщност е "сироп за антифриз", има химически вещества, а антифризът се прави от поливалентни алкохоли (и разни други бъркочи с противокорозионно действие) и бъди сигурен, че това, което наливат в тубичките и го продават не е концентрат. Между другото не си прав също и за съотношението 1:1 за получаване на най-ниската температура. Попринцип е горе-долу 1:2 (вода:концентрат).

Концентрат по бензиностанциите НЯМА! Всичкото, дето се продава на -75 е разредено 1:2 и НЕ е концентрат!
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

#39
Цитат на: piper в 23 Декември 2012 18:32:44
Това е най-ниската температура за ползване на антифриз - няма такова нещо като -50 градуса и повече. Тези градуси само казват как да смяташ за разреждането, под -35/-40 не важат. Тръгват наобратно - по-концентрираният от това което казваш за най-добра смес замръзва по-лесно. Така карането само с концентрат излиза безмислено и даже опасно в случай на студено време.

Това че някои е добавял нещо повече от етиленгликол и малко глицерин и е произвел нещо което само името му е антифриз е съвсем друг въпрос. Ако ще и чист етиленгликол, или пропилен-гликол, че и глицерол си напълни охладителната система- няма нищо да замръзне. Други работи особенно с глицерола може да ти се случат, като да се запалиш примерно. Няма смисъл да се добавя повече етиленгликол от съотношение 2:1 с ДЕСТИЛИРАНА вода. Няма да замръзне нищо повече от малката част от водата която няма да е в разтвора, а ще се отдели защото разтвора ще е наситен. При -18*С етиленгликола е с гъстота на веро (старото веро, не сегашните "гел"-ове). 


hotblooded

 Така, както всички неща които не се ползват - знанията изветряват (или тиквата ми е проветриво място). Има съществена разлика между температурите на замръзване на пропиленгликола и етиленгликола когато са чисти вещества. Чист етиленгликол ще замръзне още при -15*С (или така пише в дебелите книги, или термометъра не е бил верен, или не сме чакали достатъчно или е имало примеси в етиленгликола които не замръзваше при -18). Чист пропиленгликол - при -68. Но смес 1:2 на вода:етиленгликол си замръзва при - 75*С. Тоест, ако някои си зареди охл. система с чист етилен-гликол и разчита на това - ще се "наиграе". Но това което се продава като Антифриз концентрат - трябва да е смес на 1:2 на вода:етиленгликол, а не чист етиленгликол - тоест ще замръзне при -75*С

Backstage

Цитат на: hotblooded в 23 Декември 2012 15:42:18
Bальо, антифриза е разтвор, способността на едно вещество да разтваря друго зависи от темепратурата. Най простия опит е вода със сол или захар - сипваме, сипваме, сипваме и в един момент солта/захарта не се разтварят, а падат на дъното, загряваме малко - и се разтварят, охлаждаме - пак се утаяват. Това се получава и с водата и гликолите. Няма да ти замръзне антифирза, а само водата която се е отделила от разтвора. В никакъв случай няма да се повреди мотор, радиатор или каквото и да е. Просто защото замръзналата част ще е твърде малко и има какво да поеме разширението на леда.
   Водата като цяло е по-добра топлоемкост от антифриза, но с вода съвременните охл. уредби няма да работят добре, защото те са закрит тип и подържат по висока температура, което с чиста вода няма как да стане, дори на самите блокове и глави няма да им се отрази добре водата, особено ако е чешмяна.
Благодаря ти Иво за този пост...нещата ми се изясниха....в голяма степен точно за това питах цяла тема... 8)

hotblooded

 Виж и другия ми пост (последния мой преди твоя).  Но имай предвид че няма кой да се набута да ти продава чист етиленгликол.... По скъп е от водата :)

piper

#43
Цитат на: hotblooded в 23 Декември 2012 21:03:18
Но смес 1:2 на вода:етиленгликол си замръзва при - 75*С. Тоест, ако някои си зареди охл. система с чист етилен-гликол и разчита на това - ще се "наиграе". Но това което се продава като Антифриз концентрат - трябва да е смес на 1:2 на вода:етиленгликол, а не чист етиленгликол - тоест ще замръзне при -75*С
Не е вярно, отивам да проверя. Благодаря за напомнянето за името на етиленгликола.

След проверката:
90% коцентрат замръзва на по-топло от 50%. Минималната температура на замръзване до кокал е някъде -55 градуса при 70% ратвор. Намерих само цитирани някои концентрации, за 66% точно няма. Който намери, да пише. Знам, че под -40 има нерешим проблем с антифриза - би трябвало да не е до -70 в никаква смес.
Извод -  50 - 60% е истината.

Радко

За такива сибирски студове като -30 и надоло слагайте направо водка или типично нашенско .... ракия и няма ядове  :))

piper

Ставаше дума, че не е добре да се налива концентрат повече от нужното и че замръзването не е според разпространената представа. С темепратурите трябва да се внимава, защото дори киша да е в двигателя, пак може да направи беля при опит за палене и запъване на водната помпа.

hotblooded

Цитат на: piper в 27 Декември 2012 12:51:50
Не е вярно, отивам да проверя. Благодаря за напомнянето за името на етиленгликола.

След проверката:
90% коцентрат замръзва на по-топло от 50%. Минималната температура на замръзване до кокал е някъде -55 градуса при 70% ратвор. Намерих само цитирани някои концентрации, за 66% точно няма. Който намери, да пише. Знам, че под -40 има нерешим проблем с антифриза - би трябвало да не е до -70 в никаква смес.
Извод -  50 - 60% е истината.
Дай да се разберем какво ползваш за концентрат - ако използваш чист етиленгликол, 10% вода с 90% етиленгликол ще замръзне на около -20. Под "антифриз-концентрат" аз разбирам смес 1 част вода с 2 части етиленгликол.  Има фирми тарикати които слагат повечко вода и техния концентрат замръзва при -60*С, при -50.... естествено не пишат съотношението вода-етиленгликол а само "антифриз-концентрат, -50*" и се стига до спорове :)
При под -40*С се използват пропиленгликолови или глицеролови (но глицеролът е запалим !!!! ) антифиризи, те са по-скъпи, почти съм сигурен че няма на пазара такива по нашите географски ширини. В "дълбокия север" братята руснаци са решили проблема с антифриза радикално- не го използват, сутрин наливат гореща дестилирана вода и двигателя пали от раз, вечер я източват и наливат във "водогрейката" да е готова за сутринта. Някога и в казармата е било по този начин - по мое време бяхме на антифриз които се се водеше на по-строг отчет от бензина, но баща ми е мъкнел 20 литрова туба с гореща вода да пали "молотов"-ката.

moni74

Аз в казармата не помня колко тона вода съм изпопренесъл в 20л туби :) Карах и ЗИЛ, и БРДМ. Всяка сутрин за физзарядка пълниш, следобед изпразваш :)


----------------------------

TourneoRS

До колко е нормално от сменен антифриз да хвърлиш гарнитура ?  ::)
Три буса , след смяна на антифриз хвърлиха  гарнитура . Антифризът  е Сибириан или нещо такова .
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

radikn

На старото Мондео му замина гарнитутрата на главата веднага след смяна-и то с хубав от ШЕЛ,
на по-новото му текна водната помпа като го смених с МаФра (май и е било време ако е верен километража)
та има нещо, което е променя...

С нашите чайници по 10 литра, трябва във 200 литрови варели да го купуваме (rofl)