Sierra 2.0 Zetec

Започната от toretosz, 22 Септември 2011 09:47:41

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

kenwood

Не трябваше да си триеш първия пост...хубаво си си отговорил на въпроса...., ама да беше си изтрил и втория :) ...от моя опит на 30см от термостатното тяло разликите са 5-6градуса и това не с един датчик за да си го говоря ей така


S.Stoyanov

А от моя, не говоря за коли, а за ДВГ монтирани в доста по-сложни системи и с доста по надеждни измервателни прибори(разбирай сензори), до 3метра нещата стават малко по иначе.
Да дебит няма да има(или почти няма да има докато не отвори термостата), но конвекцията при 50градуса на 30см не знам за колко време ще изравни температурите, но няма да е много.Другия момент, до кога оказва влияние температурата от тези 2 сензора.За таблото ясно-постоянно се виждат някакви показания, за този за екуто-да му каже кога колата е топла и да прехвърли в други режими на работа.И 2-та ще започнат да мерят що годе коректно, в момента в който термостата отвори или и тогава пак има разлика, ако има от къде идва, няма друг топлообменник освен радиатора, или по дългата тръба ще почне тя самата да конвектира неясно в каква посока с околната среда, ами те по принцип водните пътища не са 5см, че това да оказва чак толква влияние.Не че не съм съгласен с това, което казваш, но е редно да спазваш малко от малко добрия тон и като твърдиш нещо да се обосновеш, а не "Ами така казвам, защото имам опит", ок но това всеки може да го твърди, и мислиш ли че 20годишен датчик или нов произведен незнайно в кой гараж има нужната калибровка, зададена на екуто, че то да работи на 100% коректно, който иска надеждност минава на малко по друг тип температурни сензори, от рода на Pt100, но не знам за проект за 3000-4000-5000лв дали си заслужава подмяна на датчици, най-евтиния от които е от порядъка на 80-90лв.
Така,че поздрави и наистина пречупете си малко езика, не всеки е хванат от гората, че да не знае за какво става на въпрос.
В тази връзка щом казваш че има 5-6 градуса разлика, колко е границата на опасната за мотора температура, че да прегрее поради невярна информация, подадена към екуто, не говорим, че примерно ще даде малко по-голям разход примерно за около макс15мин и то зимно време?

kenwood

Чакай сега по-спокойно.... изслушах те, сега ти ме чуй...за да се изкажа обобщено ми трябва повече информация от тази на две три снимки, затова ти споделих че искам мнението и на колегата със сиерата.

Не мислиш ли че има значение и за какво се ползва колата, а аз не знам в случая за какво ще се ползва,  замислял ли си се че поне малко, като гледаш колко и какви мнения имам във форума, че като казвам от "личен опит", нямам намерение да си налагам мнението??? Айде сега се замисли, като ми гледаш проекта с фиестата, както сигурно си го виждал дали като говоря "от личен опит"  си говоря глупости...моля те отговори на този въпрос.

Още нещо...да си дойда на думата...както използвам зетека при мен само и единствено за ръчка и в комбинация с турбо повярвай ми 5градуса грешка при над 115 градуса примерно мислиш ли че е малко. Замисли се каква е температурата на главата, в каква посока върти водната помпа, защото знаеш два варианта са и има куп неизвестни които НЕ ГИ ЗНАМ, затова и просто подметнах и при повече инфо ще коментирам. Датчици не коментирам или ползвам нов или стар и в двата случая проверени по таблица. Температурата за екуто в случая не е толкова важна защото след 60-70 работи без обогатяване..има проблем ако екуто контролира перката. Разход на гориво не коментирам.  А вече кога отваря теермостата са...други разсъждения.

Следващия път помисли преди да ми определяш мнението саркастично и общо казано безполезно, защото както ти каза по-горе "По принцип не би трябвало да има чак такива големи разлики в температурите"...с такова мислене после идват  проблеми и процнали двигатели. Тук сме да си помагаме и да коментираме....и по добре от личен опит, отколкото попринцип без опит :)

S.Stoyanov

Моля модераторите да изтрият последните ми постове, че стана баси мазалото в темата на колегата.И колега не умаваловажавам проекта ти или опита ти или нещо такова, проста начина, по който се изказваш не е правилния поне за мен.
P.S. само не знам на тези 115 градуса какво правиш че да са фатални 5-6градуса разлика, защото ако кажеш, че и при отворен термостат  и при работеща водна помпа пак ги има, трябва се върна в 5-6 клас да си припомня физиката.

deshi

Дайте малко по спокойно, и двамата сте прави , но начина не е да се карате. Единия е имал едни проблеми а другия други. Има много голямо значение каква е охладителната  система , какъв е дебита на помпата , какви са перките , какъв е термостата...
Грозен си кат` OHC  .....

S.Stoyanov

Гео аз съм спокоен, но не става въпрос за водна помпа(понеже Цанко няма да сложи електрическа че да е с по голям дебит), за термостат ако слушам колегата най-много да сложи по студен(да отваря на по ниско градуси), за перките ами каквито и да са няма да са по малки от оригиналните, че то няма смисъл и за мен всичко си клони, че дори и при всички тези неща ако има разлика няколко градуса, пак казвам ако има, в което дълбоко се съмнявам няма да е фатална.

toretosz

Всеки съвет ми е от полза,но по принцип и обстоятелствата са основен фактор. Моята концепция е следната,идеята е да ползвам максимално части без преправяне(първоначално си мислех за хоме маде термостатно тяло).Идеята беше да мине покрай всмукателя но това е огромна играчка.Видях че англичаните масово го вадят от към изпус. колектор  http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=158173. Относно електрониката заради това че бях с Мега колата е с перки  с ЦК ключ(постоянни) и с датчик ладен който ги пуска сам и ще остане така компа няма да пуска перки.Сега ще търся и термостат с ниска темп. В момента орязвам планките за предния тампон за да може всмукателя да излиза без демонтирането им.Идеята е да мога да пипам навсякъде без да свалям и други неща.

искам да попитам за генерацията мисля да я правя на ф60 с едно средно гърне и после от средата е пусната на около ф70-73 с едно крайно какво мислите.
Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P

kenwood

Stoqnov...вземи се стегни малко и спри да пишеш, защото барем едно нещо да беше казал и да си полезен за проекта. Ако не можеш да ме разбереш какво имам предвид като казвам помпа (откъде ти хрумна големина на перки на водна попа не знам), но и т.н.... има техн. литература, а иначе си се връщай ако искаш направо в 1-ви клас :)

Аз студен термостат не успях да намеря дори и в Англия когато търсех и си набавях частите, най студения който намерих беше 88 или 87 мисля, но така и или иначе мотора е доста "студен" и лесно се охлажда...няма общо с онзи античен CVH с който бях преди и нямаше охлаждане.  Другия вариант знаете го с дупчен термоста пак върши работа. Най добрия вариант е качествен, смених няколко както и тия евтинджоси от евро 07 не си давайте парите, работят страшно мудно. Ползвам велер или нещо подобно забравил съм вече и се държи супер адекватно и бързо.

Между другото съм намерил всички стартови настройки на мегата които съм събирал през годините, и ще ги постна тук, а когато тръгнеш да настройваш ще ми пратиш файла и ще се опитам да ти направя адекватни някакви за разработка и тестове.

S.Stoyanov

Не знам на теб къде ти хрумна, че съм имал предвид големина на турбината(не на перка), а не по голям дебит, а за проекта със сигурност съм направил малко повече от теб, но няма значение, и 5градуса разлика на термостата май са си нещо или искаш твоя да отваря на 60.Айде със здраве и си карай безаварийно колата, на 115градуса където разлика от 5-6градуса имат голямо значение дали ще се изпържи мотора тогава или малко преди това.Поздрави.

Радко

Според мен по-добра идея е тръбата да е с еднакво ф цялата.


opex

#220
Цанко според мен идеалната среда е вътрешен диаметър за двигателят в този вид е ф57мм от начало до край. Относно гърнетата аз бих сложил "ускорително" средно от този тип, който Радко е сложил на сиерата, а крайното - хубав ремус.

Имам един въпрос за разпределителните валове, всичко зацепено както трябва да е заводски ли е?
Ако да, в случай че имаш възможност да замериш или усетиш разлика би било добре да си поиграеш с аванс на 2та вала, в диапазона до 5-6 градуса, но изпускателния все да е с 1-2 по-малко от всмукателния. Т.е. ако например е даден аванс на всмукателния 5, изпускателния да е 3 или 4.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

toretosz

Остана още малко и скоро палим, генерацията е ф60 до първото гърне от там до крайното  ф70 . Ще е малко шумна  8)

Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P

cosworth team ruse

според мен е голяма тази генерация и най-вероятно може и да спре да върви  8)
FORD SIERRA POWER