Проблем с акумулатор, или...

Започната от Spokomen, 01 Юни 2024 17:28:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

saggy

Да нямаш проблем със спойките по таблото? Че са проблемни таблата на Фокус 2 и това странно светене, без да имаш записани грешки и при читави стойности на акумулатора, може и да в проблем в таблото. На стария ми Фиат лампата за маслото просто спря да свети при контакт. Проверявахме датчикът с пробна лампа, всичко беше ок, но лампата так и не светваше. После и стрелката на температурата почна да играе странно, и най-вероятно беше таблото. Доста километри изминах така с него, без да е имало проблем.


F Focus

Точно този проблем не вярвам да е свързан със спойките на таблото.
Накрая от много светене на символа "аку" ще му изгори крушлето и проблемът ще се реши! (tooth)
М/у другото крушлета ли светват зад различните символи, или светодиоди? Ако са крушлета ще се окажат много издръжливи! ^-^

П.С. Саги-вчера около 11 ч. да си пътувал по "Тракия" за Пловдив...? (wave)

saggy


F Focus

Леко връщане към темата-тези сутрини, когато температурата в 6.30ч. първият път беше 10С, а вторият 8С напрежението на заряд скочи от 14.0 до 14.1 В.  Днес по това време температурата беше 13С и зарядът беше 13.7 В. Към 16ч., когато тръгвам да се връщам от работа същото пада на 13.6 В. и не мърда. Пробег до работата-9км. в София, което отнема около 18 мин.
Карам си така, както писах от доста време-вече станаха 3 месеца, пък ще видим...

ivchotr

Щом е над 13.6V, няма никакви проблеми. Ти преди споделяше за напрежение под 13.6V, което вече е проблемно. Ако не ме лъже паметта, де, че не ми се рови назад в темата.

F Focus

Цитат на: ivchotr в 18 Септември 2024 22:03:56Щом е над 13.6V, няма никакви проблеми. Ти преди споделяше за напрежение под 13.6V, което вече е проблемно. Ако не ме лъже паметта, де, че не ми се рови назад в темата.

Толкова беше, ама в жегите-13.4-13.6В.

ivchotr

Вчера пак отказа акумулаторът и на Хлопела. Предният път беше преди около година. Имаше спасителна операция с подаване на ток, а днес беше на преглед при акумулаторчик. Оказа се, че е набор 2017 г. Капацитетът на батерията се беше сринал почти на половина - от 680 Ач на малко над 400. Под товар при развъртане на стартера напрежението падаше на 9 волта. Алтернаторът зарежда коректно. Направо го сменихме с батерия на Гигават. Били от семейството на Бош. С връщане на стария акумулатор, новият стъпи на 170 лв.

April

Оня ден на Мегана 4 на жена ми умря оригиналния акумулатор на 6 години.
Сменихме го с испански Бош от фирмата на бул. Овча Купел. Струваше 170 лева.
Там съм си купувал много акумулатори и винаги са били дълговечни.

gras

Пичове от мен да знаете Бош акумулатори не произвеждат! До преди две години акумулаторите версия S3,S4,S5 (със сребърно легиране на плочите), кактo и всички Гигават се произвеждаха от Варта,  и само им лепяха резлични етикети Varta-Bosch ; Perion-Gigawatt. В момента така наречените "силвър" акумулатори на Бош се произвеждат от EXIDE , а Гигавата все още се произвежда от Джонсън Контролс(Varta) в Чехия(завода в Чешка Липа).

капанец

Бош наистина поръчват да им се произвеждат продукти на много места, включително и в България се прави бяла техника, на която се слага логото на Бош и дори проектирането, цялата развойна дейност, поръчка матрици, тестове, прототипи, всичко се прави в България, Бош само одобрява.
Но да питам и тук, че в другата тема няма отговор. Проблем ли е ако си купя акумулатор 640А, вмосто оригиналния 590А и не го отбележа в системата на колата, иначе ще си направя ресета. Всички други параметри са като на оригиналния, дори и марката. Просто на пазара няма от оригиналните на Варта, доставяни на Форд за първоначално вграждане и резервни части, които са с 590А. Колата е Фокус 3 2015 г.


ivchotr

По-високият капацитет не мисля, че е проблем за алтернатора. Ако обаче трябва да се отбелязва изрично какъв е капацитетът на батерията, по-добре го направи, защото смарт системата за зареждане би трябвало да прави някакви изчисления колко ток да му пуска. На коли с обикновено зареждане, в смисъл само с алтернатор без смарт изгъзиците, съм слагал неведнъж по-яки акумулатори и не е имало проблеми. Стига самата батерия да е читава, че залежалите по рафтовете без да са залети с електролит, не изкарват много време след пускането им в експлоатация. По мои наблюдения, а и според мнението на професионални акумулаторчици, критичният срок за държане на суха батерия без да е залята с електролит, е макс година и половина. След този срок някои не избутват дори и до края на гаранцията.

капанец

Капацитетът е същият – 60 Ah, само пусковият ток е по-голям – 640 вместо 590 А.

ivchotr

Искам да кажа, че всяко отдаване на пусков ток после трябва да се възстанови. Това е пряко свързано с капацитета. Всяко недозареждане му влияе отрицателно. Затова и по-горе се изразих така за състоянието на хлопелската батерия.
А иначе на капацитетът му влияят много фактори, като брой цикли на зареждане-разреждане, външна температура, време без да се ползва, презареждане, разреждане под минималния праг, който е определен за съответната батерия... Та затова мисля, че малко по-високият стартов ток няма да е проблем. По-лошо е, ако стартовият ток е по-нисък отколкото му трябва на стартера. И, ако трябва да се отбелязва, че батерията е с по-висок стартов ток, но не се направи тази промяна, смарт системата ще пуска ток като за батерия с 590А стартов ток. Предполагам, де. И най-вероятно новата няма да се дозарежда ефективно. Дали това ще я скапе по-бързо мога само да гадая, защото дори и да не се зарежда като 640 амперова, все пак ще отдава ток като за стартер и ел. система, предвидени за 590 ампера.
А ме съмнява алтернаторът сам по себе си да има ограничение по отношение стартовия ток на батерията.

Alexi

това е максималния пиков ток който може да отдаде батерията .. няма връзка със зареждането

April

Цитат на: April в 20 Септември 2024 09:16:03Оня ден на Мегана 4 на жена ми умря оригиналния акумулатор на 6 години.
Сменихме го с испански Бош от фирмата на бул. Овча Купел. Струваше 170 лева.
Там съм си купувал много акумулатори и винаги са били дълговечни.

Даже 163 лева бил... видях сега бележката. Моделът е Bosch Power Plus 0092PP0050 63Ah 610A. Дали е правен от Бош или за Бош на мен ми е горе - долу все тая - да изкара колкото стария ще съм доволен :)

saggy

Според мен няма какво да се притесняваш. Електрическата система е проектирана с някакви резерви. И дали акумуалторът ти действително ще отдаде 640А, а не по-малко, както се случва при доста тестове с акумулатори, може само да се провери с товарна вилка. Тоест според мен недей разчита, че щом пише 640 CCA ще отдаде толкова при запалване, ако е поседял в магазина може и да са по-малко. Аз обаче друго съм гледал за моя Фокус - в каталозите на производителите на акумулатори има 2 модела акумулатори за моя двигател - един бюджетен модел с 540 CCA и един премиум модел с 600 CCA. Тоест моята кола спокойно може да понесе и по-големият ток от премиум модела. Така е при каталозите на Exide и Varta. И тук пак идва моментът с проектирането на ел. системата и свободния запас. Според мен гледай да ресетнеш правилно BMS модула и да тръгне старт/стопът и си карай.