Подгряване на антифриза

Започната от G_o_c_e_v, 18 Октомври 2011 01:02:55

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

G_o_c_e_v

Намира се зад двигателя,зад турбото хванато е за купето и единия маркуч влиза в купето а другия маркуч в блока на мотора.
Мотора е 1.8 ТДДИ '00



Проверете за наличието на тази система и изправността й.

Темата е от другия форум, но мисля че е интересна за предстоящия сезон.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


Pyrhel

На мондеото мислех да присаждам такова нещо, но така и не се убедих в полезното му действие.

На мондео 3 го има като опция подгрева - както електрически, така и с дизелова печка. Интересно е, че опцита е достъпна само преди фейслифта. Интересно дали посне не са видели, че не помага толкова... Не намерих информация защо е махнато в последствие. Интересно е да се знае, че нагревателчетата са 3 обикновени подгревни дизелови свещи. Развиването им в повечето случаи обаче е невъзможно и се къса цилиндъра с резбата от корпуса...



Номер 14 от горната снимка
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

G_o_c_e_v

Цитат на: Pyrhel в 18 Октомври 2011 01:49:35
... но така и не се убедих в полезното му действие.

Ами правил съм си експеримент зимата. За едно и също разстояние двигателя загрява по бързо с тези подгревни свещи.
Общо взето има някаква Файда :)
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

VENTCI

Чел съм някъде, че тези свещи не се сменят или ако това се прави се сменя целия детайл. Все пак си пробвал.  (thup)Както казва Анатолий е твърде вероятно да се скъсат при развиване. Когато купих Фокуса (преди година и половина) профилактично го закарах на диагностика и думите на момчето бяха :  Оооо , че и работят даже         Макар и малък но трябва да има ефект от тях

G_o_c_e_v

Всичко може да бъде сменено стига да разполагаш с нужните средства, ако ми се наложи ще ги сменя и ще споделя цялата операция. Инструмента му е майката :D
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Vasilev

Оказа се, че и при мен го има, но нещо ме кара да си мисля, че не е работещо. Все си мисля, че ако работи, трябва по-бързо да загрява, отколкото в момента.



G_o_c_e_v

2 дена дискутираме с един колега за подгрева и съм забравил да цъкна отметката за копие на съобщението ми, но ще го напиша пак.

На студен двигател се развиват трите гайки на свещите (то са 2 кабела и една пластинка). С пробна лампа се закача на "+" и другия край се мери от горе на свещите, ако свети, свещите ви са изправни. След като установите изправността на свещите, палите двигателя, както са разкачени двата кабела и закачате пробната лампа на "-" на акомулатора и с другия край закачате първо на единия кабел, после на другия, за да видите дали идва ток до двата кабела ! пак казвам това се проверява на запален двигател ! ако имате и ток до кабелите и свещите ви са изправни, вече остава въпроса до колко градуса са направени да се изключват.

Аз лично съм елиминирал този проблем с 2 паразитни ключета, като аз определям колко да е продължителността на подгрева или ако няма нужда от него (визирам през лятото) не ги пускам изобщо.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

road runner

аз съм колегата дето дискутирахме . Значи по описанието всичко е наред ,но днеска установих че термостата явно е запекъл на нещо като отворено ,защото като запаля колата и примерно стрелката започва да застава в средата на плътното бяло ,маркуча след термостата започва да постопля което ме навява на мисълта ,че ще се купува термостат .

Много точно обяснение от колегат G_o_c_e_v . Благодаря ти колега супер си :)

Bobi

Като намеря време ще пусна тема за тестване на термостат в домашни условия

G_o_c_e_v

Цитаттези свещи са същите като тези за подгряване на нафтата
1077725 и 1330705 са им ФИНИС номерата

Да имате предвид (fri)
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


TourneoRS

Едно време имах Фиат ритмо 1.7 дизел .. пробвах му свещите по следния начин . Един кабел на плюса на акумулатора и цъкам леко на свеща , ако прехвърчат яко искри значи тегли ток и работи  :D
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Иван Вълков

Цитат на: TourneoRS в 28 Юли 2012 19:29:12
Едно време имах Фиат ритмо 1.7 дизел .. пробвах му свещите по следния начин . Един кабел на плюса на акумулатора и цъкам леко на свеща , ако прехвърчат яко искри значи тегли ток и работи  :D

....в началото на миналата зима, ходих да ми проверяват подгревните свещи, и докато видя "майстора" ей така с един кабел пробваше "на искра" и след това .....абе тоя предпазител 80А как е изгорял  :o, малко остана да му счупя ръцете. По безопасният метод е просто с мултицет да се замери съпротивлението на всяка свещ, като е откачена общата шина ( при мен е 0.6 ома). Най - сигурният начин е да се свали самата свещ и да и се подаде ток дирекно. По този начин първо се наблюдава дали работи свещта и второ ако работи къде грее точно. Второто е важно поради факта че с времето свещите започват да греят назад по електрода а  трябва да грее върхът.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Alexi

мда това което е казал Ванката е много важно .. свеща може да е електрически изправна но да не грее равномерно .. най добре е свещите да се сменят на 3-4 зими веднъж примерно ,не са толкова скъпи ..

TourneoRS

#13
Ако майстора си е бил майстор , дори нямаше да става дума как да го проверява , но 1995 г мултицетите бяха кът , майсторите също  колко неща съм научил през системата проба грешка  :D .. като да не махаш клемите на дизелова кола при работещ двигател  (hammer) . Всичкото нещо което се нарича ток мина през таблото и нищо здраво не остана . После му правихме ел. инсталацията копи пейст от жигули . Каквото стана толкова .. така и го продадохме >

Свещите поставени така във водна баня са много по-благословени от нормалните работещи в двигателя . Предполагам имат поне 3 пъти по-голям ресурс , Не са подложени на такива температури , но за сметка на това работят повечко минути . Но както е писано е добре да с проверят преди зимния сезон . 
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

BIGFORDFAN

 Аз на моята тази зима два-три пъти й свалях акумулатора докато работи, никакъв проблем, само радиото изгуби станциите...

G_o_c_e_v

Неска се ядосах на чичо форди и му извадих карантиите за да проверя какво ми "свъщи" когато пусна тази система за подгряването на антифриза и с мисълта че там са се получили налепи и възпрепятстват свободното преминаване на антифриза, уви беше чистичко като ново, НО свистенето изчезна и Аз не знам как :))

Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

lengarski

това чудо за подгряване на антифриза продава ли се някъде?
ако някой е правил нещо подобно в домашни условия да сподели снимки / чертежи и какво е ползвал за направата

Alexi

не това е оригинално ,можеш да си го вземеш от морга и да си го присадиш някъде .. но на бензинов автомобил не е необходимо той си загрява бързо

G_o_c_e_v

#18
Примерна схема на свързване с паразитни ключета...

1 и 2 са паразитни ключета свързани с реле 1 и 2, така съм ги наименувал, защото ключ 1 + реле 1 управляват една свещ, а ключ 2 + реле 2 управляват две свещи.
Там където съм писал "+ след контакт" се свързва някъде след контактния ключ или където намерите хубав (стабилен) кабел да има ток след контакт. По ваше усмотрение може да добавите още 2 бушона, естествено по малки, защото все пак релетата не дърпат много ток, примерно 5 ампера ще са достатъчни, а за силовите кабели 20 смятам ще са добре. Бушони след паразитните ключета Не са необходими, защото пускаме управление на релетата през маса.
В. Защо не управляваме релетата с + през ключетата?
О. Защото моята инсталация си има оригинално + до релетата, а Аз съм си добавил управление с ключета през масата на автомобила. Но на вас нищо не ви пречи, ако искате да си управлявате релетата с + през ключетата.

Ако имате въпроси питайте, постарах се да засегна всичко важно за съставянето на такъв тип схема.
Този пост го пускам, понеже ме попитаха, как да си свържат подгряването на антифриза на автомобил без такова подгряване.

Забележка: Има опасност от забравяне на свещите в работно състояние по време на движение (при достигната работна температура) или в процес на запалване на двигателя (двигателя е бил изгасен, без да са изключени свещите)
Като решение, може да се свържат 2 крушки (в никакъв случай последователно), които да напомнят на водача, че свещите са в работно състояние и при достигане на работна температура, водача да се сети да ги изключи.

Това е въпрос на навик, Аз лично карам така вече няколко години и още от поставянето на паразитните ключета нямам проблем с тяхното изключване. Лятото не ги включвам, а зимата ги използвам за по бързо достигане на работна температура, като ги оставям да работят по дълго време от предвиденото в завода.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

didon80

Благодаря, много полезна информация, сега остава да си намеря частите и да мисля за монтаж!
(beer)


mrmef

Ако намерите части на добра цена пишете тук да се ориентираме в цените, също така как стои въпроса с капацитета на алтернатора и съответно допълнителния товар от примерно 1,2kW за 3 свещи?

К.Методиев

Няма никакъв проблем за алтернатора с този товар, алтернатора е 90А.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Alexi

свещите не са 1.2 кВ но ако бяха това са 100А и биха били проблем за алтернатора .. около 700 вата са 3те

К.Методиев

Дори и 100 ампера няма да са проблем, това ще се поеме от акумулатора, но за кратко време. Само дето тогава ще трябва да се захранват от далекопровод.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

didon80

Някой успя ли да вгради допълнително тази система на мондео мк3 дизел? С тези студове се замислям вече...

Alexi

те студовете предстоят като гледам :)) аз съм карал няколко пъти при -14-16 ,мъчителна работа със загряването единия път си карах 30 км почти без парно щото имаше и сняг няма къде да я понатисна и със 80 на 5та няма загряване :(

didon80

Парното при мен идва и е силно, но за целта трябва да навъртя няколко км, а на мен ми трябва веднага за късите градски дистанции. Там и с бензиновото беше същото положение, затова замислям подгрев като ненадминат помощник през зимата.