Ford командирова Fiesta в Румъния?

Започната от ForeverFord, 21 Февруари 2014 11:07:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ForeverFord

Производството в северната ни съседка може да спести по най-малко 1300 евро от всяка нова кола



Автомобилният концерн Ford очевидно не намира мира в Европа. След затварянето на три фабрики в Белгия и Англия сега компанията трябва да вземе нови важни решения. Така например в момента представители на работниците и служителите и управлението дискутират дали следващото поколение на малкия автомобил Ford Fiesta може да се произвежда в Кьолн.

Промяната на модела към новата версия ще се случи през 2016 г. За състоянието на преговорите по тази тема работническият съвет е информирал служителите по време на среща в Кьолн – Ниел, пише германският всекидневник Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Ford иска да вземе решение за местонахождението на новото производство на Fiesta още през тази година. ,,Ние се нуждаем от бързо решение", заяви главният изпълнителен директор на компанията за Германия Бернард Матс по време на автомобилното изложение в Детройт.

Скоро компанията ще трябва да се свърже с доставчиците, които трябва да се адаптират към мястото на производство.

Според информация от Надзорния съвет на Ford Werke GmbH Кьолн се конкурира като място на производство за следващата версия със слабо натоварения завод на Ford в Крайова, Румъния. "Ситуацията на разходите с малките коли като Fiesta е трудна в Германия", казва член на контролния съвет.

Става дума за това да се договори пакет, който дава възможност за оставяне на монтирането на модела с нисък марж в страна с висока заплата, каквато е Германия. Според слуховете производството на Fiesta при сегашните условия не би било рентабилно в Кьолн. Затова в бъдеще служителите ще трябва да работят по-гъвкаво, по-ефективно и по-евтино, отколкото сега.

Когато производителят на мобилни телефони Nokia взе решение да премести производството си от германския Бохум в Румъния, цялата Федерална република бе обзета от протести. Румъния се счита за значително по-евтина дестинация, отколкото Германия - както по отношение на разходите за труд, така и в областта на енергийните разходи.

Данни на Института CAR към Университета в Дуисбург показват, че разходите за труд в Румъния са в размер на едва 10 процента от разходите за труд в Германия - малко под 5 евро на час. Ако се приеме, че например за производството на Fiesta са нужни 30 работни часа, то производството в Германия, измерено единствено от гледна точка на разходите за труд, ще бъде с 1300 евро по-скъпо, отколкото в Румъния.

През годините Ford Fiesta се превърна в едва ли не символ на Кьолн, подобно на катедралата. Като единственият модел, които се сглобява тук, Fiesta, която вече е в своето седмо поколение, е почти незаменима. За 35 години тук са асемблирани повече от седем милиона автомобила от този тип.

През 2013 г. колата е най-продаваният малък автомобил в Европа. Почти цялата продукция в Кьолн е за износ. Освен малката кола, в поделението на компанията в Кьолн с общо 17 300 служители се произвеждат двигатели, скоростни кутии и отливки.

Крайното решение за мястото на сглобяването на следващата Fiesta в крайна сметка ще бъде взето от шефа на Ford за Европа Стивън Одел. Роденият във Великобритания мениджър се счита за твърд реставратор, който не се плаши от непопулярни решения. 58-годишният мениджър, който спечели популярност във Ford най-вече с продажбата на губещата марка Volvo, вече взе някои трудни решения, откакто стана главен изпълнителен директор на Ford за Европа през 2010 година.

През октомври 2012 г. Ford обяви без предупреждение и като пълна изненада закриването на заводите в Генк, Белгия и Саутхемптън в Обединеното кралство, както и намаляването на производството в Дагенхъм. В хода на преструктурирането компанията закрива приблизително 6000 от 47 000 работни места в Европа. Производството ще бъде намалено с около 360 000 единици, една пета от общия брой досега сглобявани коли.

Така Ford отговаря на факта, че европейският автомобилен пазар се е свил с около една четвърт от 2007 г. насам. Фирми-производители като Ford, Fiat и Peugeot са неблагоприятно пресирани между германските производители на премиум коли Audi, BMW и Mercedes, които ги конкурират с нови компактни модели, и компании Dacia и Hyundai, които предлагат достъпни модели.

През изминалата година в Европа са били продадени най-малко коли за последните двадесет години. А бързо възстановяване не се предвижда. Всяка година Ford отчита няколко стотици милиона евро загуба в европейския си бизнес. Подобно на конкурента си Opel компанията ще успее да осъществи обрат едва в средата на десетилетието.

Заводът за Fiesta в Кьолн–Ниел има 4100 служители и заедно с работниците в многобройните доставчици се е превърнал в един от най-важните индустриални работодатели в града и региона. В румънския завод в Крайова работят 4000 души. Там се произвежда петместният ван B-Max – на базата на Fiesta. Такива големи семейни коли започнаха наскоро да губят фенове. Затова и конкурентът на Ford Opel си сътрудничи при разработването и производството на ванове с партньора си Peugeot.
Легенди:(fe) "качи света на колела";
    Stop Walking,Keep Driving by (fe)


mike28

 Затова ли фиестата е толкова скъпа? В последния Топ Гиър купиха VW Up!, фиеста за 42 000 лв. и дачия сандеро - всичките с 1,0 двигатели. Мей даже избъзика Хамънд, че може да си позволи да изгуби неговата дачия (18 000), да си купи още една и пак да му останат достатъчно пари.

escobar

Fiesta, Micra, Yaris, Corsa, Swift, Polo... всички са в един ценови диапазон. Mini-то и А1 са по-скъпи.
Всеки търси по-големи печалби... и от Фиат заявиха, че в ниския и средния клас печалбите са ниски и ще се ориентират нагоре.

Alexi

Цитат на: mike28 в 21 Февруари 2014 14:56:51
Затова ли фиестата е толкова скъпа? В последния Топ Гиър купиха VW Up!, фиеста за 42 000 лв. и дачия сандеро - всичките с 1,0 двигатели. Мей даже избъзика Хамънд, че може да си позволи да изгуби неговата дачия (18 000), да си купи още една и пак да му останат достатъчно пари.
освен това фиестата изкара най малко на теста с горивото ,а уж гори малко ..

hotblooded

 Фиеста за 42 бона....  да не е била ST?

mike28

 Там е работата, че не беше.
Дадоха им да изхарчат точно по 23 л. бензин за 160 км., където се намира Чернобил.  (rofl)
Е, фиестата спря поне 20 км преди града, а онези двамата, колкото и да караха на ниска скорост с високи обороти - не успяха да ги изразходват.

Dmitarcho

Това е спорно за разхода в серията на Топ-а ;) Хамънд ускоряваше и натискаше спирачката почти постоянно ...   Когато им беше скучно по пътя , Мей остана много очарован от Дачията си, са 18 000 ;) Фиестата май беше Титаниум ... гласов контрол, с високият клас музика ... Като цяло Топ Гиър не правят много обективни тестове ;)
Ръца Пръца

Bobi

Мислех, че го правят за да спестят по 4-5 к на кола, а те за някакви 1300 евро. Заеби, брат!

Alexi

е ,то тая сума се умножава по милиони бройки .. освен това крайната цена няма да падне ,ще се вдигне печалбата :)

Bobi

И какво ще се окаже - само Фокус и Мондео ще останат немски сглобки или се лъжа?


Alexi

за мондео се лъжеш .. преди се сглобяваше само в Белгия ,сега ще е в испания или друга държава от 3тия свят не знам точно коя

escobar

Сигурно ще е в ЕС, заради общия пазар. Жалко, че няма да е в България.

Alexi

мне не е жалко все пак мисля да си купувам и от новите модели :))

hotblooded

Цитат на: Bobi в 21 Февруари 2014 19:27:17
И какво ще се окаже - само Фокус и Мондео ще останат немски сглобки или се лъжа?
Фокус се събира и в Испания и в Русия :)

Bobi

Това какво общо има с моето мнение?  Знам, че се правят и там, моята е правена във Валенсия.

В текста се говори за местене на производството, а не за произвеждане И в Румъния.

Както и да е, все още не е сигурно. Но ми е интересно кои модели се произвеждат в Германия. Някой знае ли ги?

pAbLo

Цитат на: Bobi в 21 Февруари 2014 19:00:26
Мислех, че го правят за да спестят по 4-5 к на кола, а те за някакви 1300 евро. Заеби, брат!
Има и по фрапантни случки.
Крушка Н4 вместо Н1+Н7 - за теб разлика няколко ЦЕНТА на брой,за производителя - хиляди или милион евро 8)
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D