Избор на акумулатор

Започната от Alexi, 22 Септември 2011 21:52:16

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Alexi

мисля да започна една тема в която всеки да споделя какъв акумулатор/марка е ползвал ,колко е изкарал ,при какви условия и дали е доволен/недоволен от него .. в момента ми предстои избор на акумулатор - моя ще го пенсионирам ,като не бързам , все още върти но миналата зима беше поиздъхнал което е нормално ,оригиналния е а колата ми е с доста електронни джаджи което амортизира допълнително акумулатора ,отделно е обслужваем и бях го изтървал без вода  .. та през годините съм имал Exide Exell 72Ач ,изкара 5 години на бензиново БМВ ,Фордовския оригиналния определено също е читав както и всеки акумулатор за първоначално вграждане - там има специално старание от производителя .. Монбат съм ползвал за служебните коли - не съм впечатлен .. цена подобна на по висок клас вносни марки ,а качеството по ниско ,обикновено изкарва 1-3 месеца след като му изтече гаранцията от 2 години и умира .Ползвал съм и Fiamm - много ги хвалят ,но са средна работа изкарват около 3-4 години


petermitkov

Много лош експирианс от Монбат натрупах без да искам. Два се скапаха на 3тата година при перфектен алтернатор. Сега ползвам пазарджишки и е на 4години -чакам го всеки момент да загине. Полагам превантивни грижи като зареждане на 3 месеца и проверка на гъстотата  на електролита + проверка вода всеки месец но го усещам ще върти по-слабо вече.
sapienti sat

VENTCI

EXIDE са добри .   Купих такъв на Ескорта ( обслужваем ) и се държеше перфектно 5 год. -  докато не последва принудителна раздяла с автомобила. Сега съм с FIAMM - година и половина от както съм с Фокуса не съм го и откачал даже. Наложи ли се да го сменя най-вероятно ще е EXIDE

ffmk1l

Трета година съм с TopLa - 70Ач, словенски, миналата зима след като две седмици не я бях палил се наложи да го зареждам. Иначе съм доволен, обслужваем е, според мен това е предимство.
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

Alexi

попаднах на една промоцийка на IQ Power :
http://www.kit93.com/index.php?option=com_catalog&view=items&catalog=16&Itemid=12
звънях ,наистина са това цените - 70Ач Есо с 3 години гаранция е 130 лв ,намален от 180 лв .. това е по евтино от монбат .. а марката е немска ,като тоя модел Есо е с награда за иновация - с някакви клапани се разбърква електролита да се изравнява гъстотата му .. имат и модел с подгряване на електролита ,за първи път чух такова нещо .. та се каня да си го купя пък колкото изкара ,поне е евтин ..

VENTCI

Три години гаранция , 130 лв. цена и при това немски - превъзходно

G_o_c_e_v

Сложих някакъв Полски, Silver ако не се лъжа на форда, 2 на трактора и 2 на камьона (понеже палят на 24V), като всички са 75Ah. За сега държат, пък да видим до кога....
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Alexi

Цитат на: Alexi в 25 Септември 2011 22:00:38
попаднах на една промоцийка на IQ Power :
http://www.kit93.com/index.php?option=com_catalog&view=items&catalog=16&Itemid=12
звънях ,наистина са това цените - 70Ач Есо с 3 години гаранция е 130 лв ,намален от 180 лв .. това е по евтино от монбат .. а марката е немска ,като тоя модел Есо е с награда за иновация - с някакви клапани се разбърква електролита да се изравнява гъстотата му .. имат и модел с подгряване на електролита ,за първи път чух такова нещо .. та се каня да си го купя пък колкото изкара ,поне е евтин ..
акумулаторчето дойде и вече съм с него .. върти отлично ,само че вместо с 3 години гаранция е с 2 понеже било на промоция  ??? а на него пише на немски "3 години гаранция " .. това само в БГ може да се случи .. интересна е книжката към него ,където са дадени приблизителни стойности на заряда в проценти спрямо напрежението в покой ,ще ги цитирам тука : " напрежението се измерва след не по малко от 5 часа от последното зареждане/каране на автомобила :
12.55-12.8 волта - 100%
12.4-12.54 волта - 75%
12.24-12.4 волта - 50%
11.88-12.18 волта - 25%
> 11.88 волта - 0% " има и плътности на киселината но те се мерят по трудно и не са интересни ,само ще упомена че под 1.26 има вероятност да замръзне зимата и подлежи на зареждане ..
да поразсъждавам малко и върху стария си акумулатор .. той е оригиналния и колата пали с него .. само че държеше 12.2 волта т.е на около 50% и дори и да го заредя след няколко дена пак е така .. т.е. вече не държи заряд .. сега обаче е лято .. зимата заряда пада с до 60% понеже вътре е химична реакция а тя както знаем се забавя при спадане на температурите .. и акумулатора ми от 50% ще остане на 0% ( миналата зима 3-4 пъти го зареждах за да избегна тоя момент) за това го заменям от сега вместо при -15 след 2 месеца да се чудя кво да правя сутринта като не запали ..

escobar

Според мен, щото покрай един Ровър, много бях навлязъл в акумулаторите и тоците по колата, е много важно акумулаторът да се купува от оборотен магазин и на оборотна марка. Някой залежал с години Бош от бензиностанция, може да се окаже далеч по-голяма греда от някоя неизвестна марка.
Оборотни магазини, само за акумулатори, които знам са така наречения ГРАФА на бул. Сливница и едни юнаци, който се падат след банята Овча Купел вдясно - http://www.abt2001.bg/.

Ако по тоците всичко е наред, съм доволен и от Варта, и от Бош, и от Фиам и от български.

Alexi

ми той тоя модел Есо на IQ power е от 2010 та няма как да е твърде стар .. забравих да похваля фирмичката за 1 нещо - те ме питаха каква е колата и са ми пратили нископрофилния модел  ,с височина 175 мм ..стандартния модел е с височина 190мм и няма да се затваря капака на акумулатора .. за това определено заслужават похвала ,нископрофилния изобщо не е листнат на сайта им .


Bobi

Ето "малко" ръководство за експлоатация на акумулаторите.

Какво трябва да знаем за акумулатора си?
Акумулаторът остарява или се поврежда бързо по ред причини и ако не умеем да го експлоатираме правилно трябва да се сърдим само на себе си. Бил съм свидетел на всевъзможни издевателства, затова реших да напиша това малко ръководство за експлоатация.
И така какво трябва да знаем?
Акумулаторът е съставен от отделни клетки, поместени в обща кутия и свързани последователно с мостове. Всяка клетка е с номинално напрежение 2 волта /12 волта за целия акумулатор/. Трябва да внимавате никога да не допускате напрежението да падне под 10,2 волта/. Във всяка клетка има положителни и отрицателни плочи. Плочите са разделени със сепаратори. В течение на експлоатацията активната маса на плочите постепенно се поврежда и част от нея изпада на дъното на акумулатора., поради което плочите не опират на дъното, за да не се свържат накъсо. Клетките се напълват с воден разтвор на сярна киселина. Плътността на разтвора на напълно зареден акумулатор трябва да бъде 1,28 г/см3. Измерва се с устройство наречено ареометър /действа на принципа на спиртомера за проверка на градусите, като си варите домашната ракия  / Полузареден акумулатор е с гъстота 1,25 а недопустимо разреден под 1,18. Трябва да следите нивото на електролита да е винаги на 10-15 мм. над нивото на плочите, в противен случай те ще сулфатизират. При спадане нивото на електролита в акумулатора се налива само дестилирана вода и нищо друго – чешмяната вода е абсолютно забранена. Осевн това при минусови температури вода в акумулатора може да се налива само преди относително дълго пътуване, за да има време да се смеси добре с електролита. В противен случай тя ще замръзне.
Акумулаторът се разрежда дори когато към него не е включен никакъв консуматор. Саморазреждането е по-бавно, ако акумулаторът е на студено място, затова ако имате намерение да не го използвате, то по-добре да си стои в колата, а не в мазето. Обаче трябва да го сваляте и зареждате отвреме-навреме – примерно 2-3 пъти месечно. През лятото саморазреждането достига до 1% на ден, което означава, че само за 2 месеца той ще се разреди с 60 % /ако приемем, че преди това е бил зареден на 100%/. Подобно разреждане е опасно за акумулатора и не бива да се допуска. През зимата /когато акумулаторът обикновено и без това не е напълно зареден/ дори и за по-кратък период той може да се саморазреди до такава степен, че електролита в него да замръзне, което води до разрушаването на активната маса в клетките и до безвъзвратното му унищожаване!
Освен нормалното саморазреждане има и други причини, които водят до ускорено такова. Основната е външното замърсяване с прах и пръски електролит. Така образуваният слой е токопроводим и води до доста по-бърз саморазряд. Измиване с вода или забърсване с парцал не е достатъчно – за целта трябва за използваме парцалче, натопено в разтвор на сода бикарбонат /готварска сода - и жените може да бъдат полезни значи, да ме прощават колежките / След това акумулаторът трябва да се подсуши със сух парцал.
Как трябва да се пали автомобила? Често срещаните грешки основно са две – или въртене до откат или обратния случай – прекалено много "щадене". В първия – само за 30-40 секунди непрекъснато въртене напрежението на акумулатора пада до около 8,5-9 волта / в зависимост от мощността на стартера/. Това не трябва да се прави. Още по-вредно е, ако тази операция се повтори и потрети в съвсем кратък период от време /примерно с изчакване само 10-тина 15 секунди/. В този случай и особено в студено време в акумулатора се развихрят такива електрохимични процеси, които водят до изкривяване на плочите му и ускорено отделяне на активната маса. Други пък, ако колата се инати въртят многократно и без отдих за по 3-4 секунди с пауза пак по толкова време, като в крайна сметка резултатът е същия като при първия случай. Правилното палене е с натиснат съединител / за да се отдели скоростната кутия / и въртене за около 10-15 секунди /ако колата не е запалила междувременно/. Ако не запали изчаква се около минута, минута и половина и пак се прави опит за 10-15 секунди. Ако двигателят не заработи и при третото палене, то по-добре потърсете причината за това, вместо да измъчвате невинния си акумулатор. И още нещо – през зимата маслото в студения двигател е по-гъсто и оказва допълнително съпротивление, съответно черпената от акумулатора електрическа енергия нараства, а акумулатора съответно е с намален капацитет /пак поради по-ниската температура/. В такъв случай не е зле да го подготвите за голямото му натоварване. Това става, като включите дългите за по 3-4 секунди 2 или 3 пъти в разстояние на около половин минута. Това се прави, за да може електролита, който при ниска температура има по-слаба токопроводимост да се позатопли.
Ако задавите двигателя, не го мъчете – направете си труда да отвиете свещите и да ги почистите. През това време бензина в цилиндрите ще се изпари и после лесно ще запалите. Виждал съм как някои вместо да почистят свещта я нагряват на пламъка на запалка – това не трябва да се прави, тъй като изолацията й може да се повреди. При появяването дори и на микроскопична пукнатина високото напрежения минаващо през свещта отива навсякъде другаде, но не и където трябва - към електрода. 
Ако забележите, че на изчакване на светофар светлината на фаровете отслабва /почва да жълтее/ това означава, че акумулаторът е доста разреден и му е време да го свалите от автомобила и да го заредите. Това става с помощта на зарядни устройсва най-различен вид. Най-добре е да си купите такова зарядно, което да е с автоматика, следяща за зареждането и при достигане на пълното зареждане да се самоизключва, тъй като презареждането на акумулатора е също така вредно, както и неговото недозареждане. В тази връзка трябва да обръщате внимане на изправността на системата за зареждане и в самия автомобил. Изправните генератор – реле-регулатор трябва да осигуряват напрежение в рамките на 13,7 –14,3 волта. Не се доверявайте само на контролната си лапма на таблото – проверявайте периодично с мултицет. Не зареждайте акумулатора направо на автомобила, или поне най-малкото откачете клемите му от автомобилната инсталация. Това е така, понеже първо не се знае какво китайско дърво са ви пробутали и не дай Боже да се получи пробив в трансформатора и корпуса на автомобила да се офази с мрежовото 220 волта напрежение – като нищо ще си отидете за едното чудо при докосване на колата. И второ зарядното напрежение на тези устройства е по-високо от номиналното /примерно 20-тина волта/ и електрониката в автомобила може да се повреди.
Ако се налага да свалите акумулатора от автомобила си, това трябва да става при спазването на някои правила. Винаги откачайте първо минусовата клема и чак след това положителната. При последващото му слагане свързването трябва да е в обратен ред – първо + и след това -.
Колко часа трябва да се зарежда акумулатора? Това зависи от няколко фактора – до каква степен е бил разреден акумулатора, какво зарядно устройство използвате /и по-точно какъв е неговият заряден ток/ и степента на сулфатизация. Обикновено простите зарядни устройства са изчислени да зареждат с около 1/10 от капацитета на акумулатора – примерно с 5-6 ампера. Този ток намалява в процеса на зареждането поради нарастване на насрещното съпротивление на акумулатора. Поради тази причина и поради невъзможността да се прецени точно степента на разреждане на акумулатора преди включването му е по-добре да си купите автоматично зарядно устройство, което освен да ви спести постоянното надничане кога най-сетне ще се зареди, ви предпазва е и от неговото презареждане. Ако не разполагате с автоматично зарядно, ориентировъчно се счита, че акумулаторът е зареден, когато започне обилно отделяне на межурчета газ. Този газ е отровен и затова зареждането на акумулатора трабва да става в добре проветриво помещение. Пропуснах да кажа, че преди зареждане капачките на акумулатора трябва да бъдат свалени. След като се зареди и зярядното бъде изключено капачките на акумулатора не бива да се слагат веднага, а трябва да се изчака около час-два.
Как се пали с чужд акумулатор? Двата автомобила се приближават, този който ще дава помощ се оставя с работещ двигател, първо внимателно се свързват плюсовите клеми и на двата, след което се свързват минусовите. Преди втория да завърти на стартер работещият двигател се форсира до около 2000-2500 оборота. След запалването кабелите се разкачат по обратен ред – първо минусите, после плюсовете.
Има и друг вид акумулатори – така наречените необслужвами. Те използват вместо електролит специално разработена желеподобна смес. Казаното по-горе в голяма степен се отнася и за тях. Има известна разлика - предполагам, ако се налага допълнително зареждане, но честно си признавам, че не съм добре запознат с тях и затова не се наемам да твърдя какво точно.
И последно – НИКОГА не откачайте клемите на акумулатора при работещ двигател !!! Ако го направите напрежението в автомобилната инсталация рязко ще се повиши и рискувате да остенете без компютър, реле-регулатор, касетофон, крушки и Бог знае какво – обикновено всичко работещо в момента дава фира.

Източник : Мики - VW Forum

Bobi

Как се чисти оксидацията по клемите на акумулатора?

petermitkov

С шкурка и после пръскаш с WD40
sapienti sat

escobar

Има разни мазила за клеми, някои слагат превантивно технически вазелин (май така беше) (ade)

Alexi

само с техническия вазелин внимавайте ,да не се изкушите да го ползвате и за други неща  :)) аз клемите си никога не ги мажа ,стоят си сухи не знам при какви условия се получават тия окислявания и посиняване от киселина попаднала върху медните клеми ,явно акумулатора изпуска от някъде пари

pantata

На фиестата на леля ми сложихме Варта преди 5-6 години, никой не го поглежда и си работи безпроблемно. Предполагам има значение и пробега, който се прави, а той не е по-малко от 400км седмично. Аз съм с Бош от миналата зима, още нямам впечатления, след 5-6 години може би  ^-^

Bobi

#16
А кои са хубавите марки при акумулаторите? Аз знам за Варта, Банер и Иксайд .Бош не ги уважавам, ако не е внесен от Германия...

Pyrhel

Банер отскоро се прави в Турция, очакванията ми са, че качеството им е силно занижено. Преди време карах с такъв - железен беше...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

supertorr

#18
От 4 години съм с Бош SILVER ***** необслужваем 77Ah / 740A http://akumulatori.bg//media/catalog/product_photo_34_4_4Yw2Ips1UXGo.png ДОВОЛЕН съм от него
Като е изкарал 3 зими на кола, която при -5 върти стартера по 1-1,5 минути и не винаги пали от толкова, а се налагало по няколко пъти по толкова. Зареждане 1-2 годишно около най-вече зимата.
Тази година беше свален за 15-20 минути от проблем с алтернатора, но след зареждане пак бачка
Този който беше на Мондеото, си мислех, че е оригинален, но сега го дадох за подготовка за зимата и се указа, че е 2002г.,а колата е почти 2005 ::) Утре го взимам и ще го тествам тази зима, но ще има и резерва

Bobi

Аз се надявам моят оригинален да изкара поне още 3 години..


Alexi

не е хубаво да се мъчи машината с вече позаминали акумулатори аз откакто смених моя върти доста по чевръсто и не ми примигва лампата на АБС-а на стартер

G_o_c_e_v

Като каза премигване, моята взе да свети в студовете при първи старт за деня, иначе като замеря акумулатора с товарната вилка държи 9-10V
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

mitaka25

Изборът на акомулатор е само един: питайте някой познат таксиджия да ви каже какво да си вземете.Не си мислете че като е по-силен ще е по-добре въпроса е дали може да се зарежда от динамото на дадената марка коли.Моят по каталог му дават от 50 до 60 ампера аз си взех берга 62 ампера (необслужваем нямам проблеми с него близо 2 години)

supertorr

Цитат на: mitaka25 в 08 Ноември 2011 23:54:23
таксиджия да ви каже какво да си вземете

За таксиджиите е така, но до някъде, както и за повечето служебни автомобили, които се карат поне 10ч. на ден и имат много спирания и тръгвания. Едно е те да палят и карат почти винаги загрели коли, друго е да го мъчиш на "студен старт"

Vasilev

Аз също съм с Bosch Silver S5 (74 Ah/680 A). Сложих го миналата зима, така че няма как да споделя някакви впечатления, но към момента не съм имал проблеми. Миналата зима в най-големите студове му трябваха не повече от 4-5 секунди, за да запали. Ще видим сега като застудее сериозно как е.

Vas

И понеже сигурно ще купувам нов акумулатор, а незнам какъв да вземе ще се допитам до вас
1. Hugel
2. Baner
3. Bosch
4. Giga vat
5. Haitok

За сега клоня кък Гига ват-а, защото е на Бош и не е много скъп - 150лв.

Bobi

Не мога да дам мнение за марката, но имай предвид данните от таблицата каквото и да избереш Каталог за акумулатори по модели

Alexi

тоя последния не съм го чувал но пък Хай Ток звучи като повишен стартов ток :)) всеки от другите ще ти свърши работа ,като трябва да се съобразиш с капацитета за твоя мотор .

supertorr

Мен марките са:
- Varta
- Bosch
- Exside
/ Първите два с условието да не са някакви ментаци/

Успех!

Иван Вълков


Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!