Летни гуми - мнения, отзиви, коментари

Започната от Bobi, 25 Октомври 2011 21:38:11

« назад - напред »

0 Потребители и 100 гости преглеждат тази тема.

whaaazp

Цитат на: varby в 26 Ноември 2013 16:07:55
МК2 по каталог си е с 205/50 /16.Но са малко по -скъпи от 205/55/16
Говорят за: 205/60/15  ^-^


Backstage

а ния както си говориме така някой може ли да каже мнение за blueresponse-a? мисля да го взема защото е новия модел и тестовете не били лоши...ама няма да е лошо ако някой вече я е карал тая гума да даде мнение де.....иначе за fast response е ясна работата...

Alexi

според мен изчакай зимата е дълга разпродажбите тепърва предстоят

Bobi

#333
Не разбирам защо държиш толкова на този смотан и скъп размер. Аз бих взел тези 195/65/15, където Vredestein Sportrac струва 89 лв, а Гумата Continental PremiumContact 5 - 100 лв.

Иначе въпросните blue response  ги има за 140 лв тук: http://www.naievtinitegumi.bg/bg/pneumatiky.php?druh=1&vyrobce=&sirka=205&profil=60&prumer=15&stranka=2

Backstage

щото 195/65 ще седи като на каручка,...освен това имам 2-3 съседи които карат със дънлоп и са предоволни...за други марки нямам инфо от "първа ръка" така да се каже

Y_Stoyanov

Здравейте колеги, имам една мисъл и само искам да коментираме дали има смисъл. А именно това че в момента летните ми гуми са 16цола 205/55 Континентал с които разходът ми на газ извън града е 8.5/9 л. Есента си сложих зимните гуми които са 15цола 195/65 Мишелин и разхода падна с 1/1.5 л. Сега дилемата ми е дали да не си сменя летния комплект със същия размер като зимния. Предполагам че стабилноста ще се влоши от по-тесните гуми, но аз така или иначе карам с не повече от 100/120 км/ч. Ще ми е по евтино както и от разход на гориво така и от цени на гуми, само не съм сигурен че външният вид няма да е смешен. Между другото зимните ми гуми са на алуминиеви джанти от Скорпио и не е чак толкова зле. А и друго което се сетих е че разликата в теглото на джантите с монтирани гуми на по-малкия размер никак е малка. Та много се чудя дали да продавам 16ките с гумите и да си търся нови джанти с гуми на 15 цола.
Двигателя каза на кутията "аз съм до тук" !

moni74

#336
Някакви мнения, впечатления от Semperit SPEED-LIFE? По-конкретно за този размер и означения - 225/40ZR18 92W TL XL FR. В момента могат да се вземат по 175лв с ДДС.
Другата оферта е 225/40ZR18 92Y TL Nokian Z G2 по 179лв, като че ли клоня повече към тях.


----------------------------

Alexi

нокиана е доста добра гума точно тоя модел е доста хвален така че давай 40 лв повече и ги отнасяй

supertorr

Имам впечатления от Nokian i3 / за 16- ки/ и като цяло имам едно лошо впечатление на по- евтина гума. За две години се появиха " язвички" и отчупвания по ръбовете на грайфера. За зимен Нокиан-Ок, но летните една голяма?

Alexi

i3 е по ниския им клас .. отделно самата марка се позиционира в средния клас не може да се очакват чудеса все пак са 180 лв което е чудесна цена до скоро китайците бяха по толкова


supertorr

Цитат на: Alexi в 30 Юли 2014 21:04:06
i3 е по ниския им клас .. отделно самата марка се позиционира в средния клас не може да се очакват чудеса все пак са 180 лв което е чудесна цена до скоро китайците бяха по толкова
Съгласен съм с теб. Тук и Анатолий може да сподели мнение май...
Споделям конкретно мнение, а всеки да си преценява

moni74

На мен ми е ясно, че за 180лв няма да взема топ-премиум гума :) Но поне да върши работа до 180-200км/ч. По-бързо няма да карам. А и сегашните Континентал останаха на 2мм отзад и 3мм отпред :) При силен дъжд директно влизам в аквапланинг...


----------------------------

moni74

В момента вече съм под ограничителя /ако трябва да съм точен, гумите са на по 1.5мм грайфер/. С оглед предстоящо пътуване зад граница се налага да сменям гумите. Но се оказа, че сега почти навсякъде са обрани летните гуми 225/40/18 с цена около 200лв. Избора към днешна дата е следния:

- Vredestein /Ultrac Sessanta или Ultrac Cento/
- Bridgestone Potenza S001
- Nokian zLine
- Semperit Speed-Life
- FALKEN ZIEX ZE 914

Аз клоня повече към Вредещайн, но не знам кой модел е по-добър. Държа да са възможно по-безшумни и да имат отлично поведение при сухо и мокро, защото ще се карат и с 200км/ч понякога :)


----------------------------

Pyrhel

Едната кофа е с 4 Фалкен-а (215/55/16), купени нови, но предния модел - 912. Гледам, че 914-ката по показатели в тайър ревю е с 10% отгоре на 912, а от 912 не мога да се оплача. Ако изброените са на една цена ще скоча на Нокиан-а.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

opex

qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

pAbLo

Цитат на: moni74 в 04 Септември 2014 17:38:04

- Vredestein /Ultrac Sessanta или Ultrac Cento/
- Bridgestone Potenza S001
- Nokian zLine
- Semperit Speed-Life
- FALKEN ZIEX ZE 914

На кораба съм със 215/60/16 Turanza T001 - доволен съм от поведение в завой и спиране.
За твоя модел нищо не мога да кажа.
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" - Paul Walker
Човек дори и добре да живее,рано или късно ОТНОВО си КУПУВА ФОРД :D :D :D

whaaazp

Аз съм с предни Falken Ziex 914 (195/60/15) - не съм доволен - на морко приплъзват, на сухо в завой с по-висока скорост свирят.

p.s. Kleber Dynaxter HP2 бяха по-добре.

LLCooL

Аз съм с Nokian Z line 225 40 18 и съм много доволен , особено на мокро

Alexi

от тия изброените само една е висок клас .. другите са среден / към нисък някои .. тестовете не ги гледайте ,плащат се ..

moni74

В момента цената на DUNLOP SP SPORT MAXX RT е свалена на 226лв, а мисля че мога да опитам да сваля поне още 5%. Та този дънлоп или Vredestein Ultrac Cento? Разликата не е голяма, под 100лв за комплект.


----------------------------


Alexi

имах предния модел на Дънлоп ,добра гума но накрая се изкривиха макар че имаха грайфер още .. Вредещейн съм имал само зимни нямам мнение за летните им.

moni74

Притеснява ме, че по руските форуми четох че този модел Дънлоп свършвал само за 20-25к пробег. Което е супер малко според мен.


----------------------------

baibradar

Копирам  мнение на колега от друго място за същия модел Дънлоп.

Имам много забележки към конкретния модел на Dunlop - изглежда това не е вече качеството, което виждахме при тях преди 5-10 години. Гумите бяха монтирани на уникалните лазерни машинарии при Тони, на бул. Климент Охридски. От опит мога да кажа, че повечето гуми центрове в Европа нямат такова оборудване. На машината с лазерните камери, която прави пълен анализ на гумата (вкл. и в дълбочина) резултатите бяха коренно различни за четирите гуми, което е недопустимо за производител като Дънлоп. Само 1 от 4 показа изключително качествена изработка, останалите бяха тотален брак (машината дори си го изписва и препоръчва подмяна на съответната гума заради лоши параметри и изработка). 3 от 4 гуми показаха прекалено високо и неравномерно разпределено съпротивление при търкаляне, като в различните участъци на съответната гумата то варираше до 18кг (!), което е по-скоро параметър за камионджийски гуми и извън всякакви норми за спортни гуми. Отделно от това - всичките 3 гуми (без да броим едната перфектна) даваха разлика до 1.2мм в дълбочината на протектора в различните участъци на гумата, както и сериозна разлика в плътността на материала. Като цяло - изключително некачествена изработка от страна на Дънлоп и със сигурност това не е 1-во качество на марката. С такива параметри по-принцип трудно би се постигнал перфектен баланс и пътно поведение, защото при висока скорост гумата де-факто вече не е окръжност, а придобива елипсовидна структура. По време на моя монтаж, наблюдавах монтаж на топ модел 20" на Hankook - Ventus R-S2, който показа феноменално качествена изработка, _0.1мм разлика в плътността на структурата и дълбочината на протектора (спрямо 1.2мм за Дънлопа) и уникалните само 2кг разлика в съпротивлението при търкаляне, което за 20" гума е повече от отлично (спрямо 18кг при 17" на моя Дънлоп). За автомобилни гуми макс. допустимото е 7кг разлика в съпротивлението при търкаляне. 1 от моите 4 Дънлоп гуми даде 2кг, останалите бяха в диапазона между 14 и 18кг. Изглежда "премиум" брандовете вече съвсем не са това, което бяха преди и други, не толкова "премиум" производители правят много по-качествени гуми, явно с идеята да завземат позиции. Ако търсите наистина качествена гума за "силна" кола, не препоръчвам този модел на Дънлоп. По-добре се ориентирайте към нещо друго. Това беше и заключението на техниката на гуми центъра. "Машината", която прави "план за геометрията на автомобила" спрямо параметрите на конкретния сет от гуми също препоръча да се подменят 3 гуми заради лоша изработка и параметри. Въпреки всичко, с доста зор успяхме да ги нагодим и колата стои що-годе прилично на пътя. Дано поне каучкът да им е качествен и да държи на пътя. Ще видим...

moni74



----------------------------

Alexi

каква е тая нечувана машина сефте чувам за такава .. вероятно от Дънлоп не могат да си я позволят ..

opex

една и съща гума, един и същ каучук могат да имат много различно поведение и износване в различни държави - едно е в англия, друго в германия, трето в русия и финландия, четвърто в България и т.н.
Например за зимни гуми (нищо че темата е за летни) почти всички хора чувам и гледам, пипат на зимна гума протектора и ако е мек викат 'ммм аа хубаво мек е, значи е хубава гумата" или ако е втора ръка "ммм екстра значи запазена е..." не, просто има по-меки зимни и по-твърди зимни. И аз лично предпочитам малко по-твърдите зимни - рядко газим дълбок неутъпкан сняг и 70-80% от времето са на асфалт, като е по 'чистен' сняг или иначе казано 'добре отъпкан' протектора по-добре се впива в него, а не се маже отгоре, в топли зимни дни или в прехода към пролет по-трудно загряват и по-малко се мажат по асфалта и свирят като прегреят и не държат.
По аналогичен начин стои въпроса и с летните гуми - не че дадена марка е тотален шит, просто не е ОК за нашия тип употреба. Аз съм адски доволен от Континентала и Вредщайна, особено вторите в проливен дъжд и локви тая шарка на протектора е адски добър, никакъв аква планинг.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

baibradar

Трябва да купувам летни гуми и съм се насочил към тези:
http://shop.medina-med.com/Tyre/5452000367099/Fulda%20SportControl%20205/55%20R16%2091W%20%28MFS%29%20/
тук чета добри отзиви за тях:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Fulda/SportControl.htm
Някой има ли преки впечатления от тези гуми? Търся възможно най-тихи гуми и да имат борд за джанта.

Alexi

Фулда винаги са правели сносни гуми .. на един приятел се изкривиха ,ама то с тия дупки на всяка гума може да се случи

varby

Миналото лято сложих на моята кола Фулда Спортконтрол 205Х50Х16, наистина добра гума. Мисля ,че ще удоволетвори твоите изисквания.

moni74

А някой има ли преки впечатления от 175/65R14 82H TL Nokian H? Тези дни ще взимам 4 бройки за Яриса и се чудя за тези, още повече идват на добра цена - 67лв.


----------------------------