Термостат фокус 3

Започната от G_o_c_e_v, 18 Октомври 2018 21:55:31

« назад - напред »

0 Потребители и 4 гости преглеждат тази тема.

mihail_jn

#30
сервиза, където я карах го купиха и просто ми предоставиха бележка.


ivchotr

Цитат на: F Focus в 18 Септември 2024 16:38:34Потресен съм, че Форд са внедрили подвижни створки (може да се нарекат и щори) пред автомобилен радиатор...

В кой модел има такива жалузи?!?

Цитат на: mihail_jn в 18 Септември 2024 18:47:00...Иначе като чета - термостат, който е непрекъснато отворен, не успява да загрее двигателя и в купето духа студено. За температурата в купето при мен прави точно обратното - непрекъснато духа горещ въздух, независимо дали е настроен на топло/студено.

Ако климатикът е изправен, трябва да духа и студено. Единственият вариант да не охлажда добре в купето при изправен климатик, е да не се затваря качествено клапата, която спира горещия въздух от вътрешния радиатор на парното. Ако клапата затваря коректно, можеш да се усъмниш в климатика - примерно му е намалял фреонът.

Ozzie

Цитат на: ivchotr в 18 Септември 2024 22:01:18В кой модел има такива жалузи?!?

Фокус Мк3, но не мога да кажа в кои точно модели. Може би зависи от нивото на оборудване или нещо друго.

Колега има Фокус 2011 г., същия двигател като моя (1,6 TDCi 85kW) и има такива жалузи. Моя пък няма. Неговия е Титаниум, моя доста по-скромен като оборудване.

P.S. Не разбирам защо ФФокуса е фрустриран от наличието на подобни елементи в съвременен автомобил.

Цитат на: F Focus в 18 Септември 2024 21:19:12Хубава работа-не знаеш къде си го купил....?!
сигурно 'щото не го е купувал той, а сервиза в който са извършили процедурата?

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Цитат на: Ozzie в 18 Септември 2024 22:19:31P.S. Не разбирам защо ФФокуса е фрустриран от наличието на подобни елементи в съвременен автомобил.


Жалузите са си екстра и по-новите се управляват автоматично. Едно време си търсих специално такива за Москвича и като намерих, му ги монтирах лично. Управляваха се с жило. Удобни са за през зимата, защото дори и с изправен термостат, двигателят загрява по-трудно, когато е студено. А преди 30+ години зимите си бяха студени, не като сегашните.
Та от Форд не е изключено да слагат жалузи на моделите, предназначени за студените държави. Ако колата е пратена в такава държава първоначално, като нищо може да има жалузи.

nogopechen

В съвременното автомобилостроене се прави всичко възможно моторите да постигат работна температура колкото се може по-бързо. ЕГР-ри, моторни спирачк, щори. Целта е да се намалят вредните емисии. При камионите също има щори и дефектират. А на колегата вероятно клапат топло-студено не се движи.

April

За това ли устройство говорите?
Shutters - Radiator: With Kysor Radiator Shutter

mihail_jn

Цитат на: nogopechen в 19 Септември 2024 01:35:18В съвременното автомобилостроене се прави всичко възможно моторите да постигат работна температура колкото се може по-бързо. ЕГР-ри, моторни спирачк, щори. Целта е да се намалят вредните емисии. При камионите също има щори и дефектират. А на колегата вероятно клапат топло-студено не се движи.

проверих датчика за температура - според него в купето е -6гр :D та като го настроя на 20гр при A/C on, духа топло. имаше прах върху вентилаторчето, зачистих - но пак не става. Ту работи като хората, ту не работи. Надявам се този датчик да няма общо с проблема с температурата на двигателя, въпреки че е странно съвпадение.

Относно тези жалузи - колата е купена от северна германия, титаниум версия е. Нищо чудно да ги има и те да правят проблем.

Снощи реших да си направя експеримента с тенджерата на стария термостат, за който колегата спомена по - горе.
- по подразбиране термостата си стои "отворен"
- полях го с вряща вода (~100гр) и той се затвори
- след 10 секунди пак отвори (изходното му положение)
За 1ви път се сблъсквам с такова нещо, но ми изглежда като доста странно поведение. Започвам силно да се съмнявам, че и новият се държи по същия начин...

ivchotr

Не знам как са му проектирали пътищата на охладителната течност на твоя двигател, ама по принцип термостатът трябва да затваря пътя към радиатора и когато течността загрее, да го отваря. Ти трябва да съобразиш в твоя двигател при перманентното му състояние кой път затваря термостатът и кой отваря, когато се задейства. Обикновено термостатът е в "затворено" положение, когато е разпънат от пружината. Това за тези, при които работният елемент се сменя като пълнител в някаква коруба. При някои модели термостатът е една сложна система с няколко отвора в пластмасов кожух, която се закача на няколко маркуча и вътре май има два работни елемента (ама не съм сигурен, щото не ми се е налагало да барам такъв). Твоят май е такъв. При всяко положение, какъвто и да е начинът му на изработка, ако термостатът работи коректно, в един момент преди да отвори пътя на течността към радиатора, вече ще трябва да е пуснал топлото към купето, което се установява лесно като пипнеш двата маркуча към и от радиатора на парното. Обикновено се намират между двигателя и стената на купето под предния прозорец, някъде в долния ѝ край. Когато отвори пътя на течността и към големия радиатор в коша, всички маркучи към него трябва да загреят и да се вижда как в разширителния съд се връща течност. Случват ли се тези неща, значи термостатът работи. Ако маркучите към радиаторчето на парното са топли, но вътре не духа топло, или има проблем с неотваряща клапа или радиаторчето се е затлачило, пробило е серпентина в общия казан или и двете заедно. Ако си топли нормално, явно е наред всичко около него.
Климатикът няма да изстудява купето, ако датчикът му казва, че вътре е студ на лед и ако си пуснал да поддържа някакви определени градуси, ще пуска и парното (ще отваря клапата на вътрешния радиатор, която трябва да е затворена, когато наоколо е горещо), за да навакса от тези -6 нагоре.

Ozzie

Цитат на: April в 19 Септември 2024 08:56:59За това ли устройство говорите?
Shutters - Radiator: With Kysor Radiator Shutter
Мисля, че да. По VIN номера на колегата излиза същото. Визуално трудно се забелязват през решетката.
А пък не искам да му разглобявам колата, за да се уверя на 100%, че е същото.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

April

Да ти кажа то се вижда как работи през решетката.
Тя пък се сваля съвсем лесно.
Аз си слагах там някаква емблема на шпилки и затова го правих.
Вътре беше съвършено чисто всичко.


mihail_jn

Цитат на: April в 19 Септември 2024 08:56:59За това ли устройство говорите?
Shutters - Radiator: With Kysor Radiator Shutter

Като нищо и при мен проблемът да е такъв. Имам следните впечатления последните дни:
 - последните пъти като запаля колата след пренощуване в гаража (около 23гр.) се пуска вентиалтор за някакво време..
 - ако настроя климатроник на каквато и да било температура (с изключение на LO - минималната) - духа горещо, т.е. колата си загрява
 - тези дни пътувах и като се прибирах по магистралата температурата е най - зле - около 65гр.
 - прибирам се в гаража - т.е. налага се да да включвам задна, първа в рамките на 2 3 мин и хоп - температурата е заковала 90гр. И в този момент и климатроника започва да работи адекватно :D

Много логично звучи проблемът да е именно в тези radiator shutters.

Трима майстори обаче ми говори за термостат и датчик за температура на купето и като им кажа, че термостат вече е сменен изобщо не искат да ми обърнат внимание - та някой да предложи майстор в София?