Термостат фокус 3

Започната от G_o_c_e_v, 18 Октомври 2018 21:55:31

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

G_o_c_e_v

Скоро взехме едно фокусче мк3 2014 г. Не вдига повече от 69 градуса. Други с дизел 1,6 - 95к.с. може ли да се включат с коментар къде им седи стрелката.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


Alexi

е то се вижда че е за термостат :)

Everio

#2
Същи проблем имах аз когато я закупих от мото пфое.
На тест драйва има казах даже говорих със сервизния инженер.Нормално било да съм спокоен под товар стигала 90.
На тест драйва едва стигна 60.
Взех я карах я една седмица и в някво топ задръстване май месец беше вдигна 90* и щом дигнах 50км и падна.
Закарах им я тестваха обадиха ми се:
За смяна на термостат съм бил... И така.
Ако ще сменяш в мото пфое ще ти кажа и цена.

Само да питам как стигна до това меню с темп на двигателя?

mimomimov

Не знам някой с 1.6 МК3 да не е минал през смяна на термостат  :-[
Големи талиги излязоха тези Фокуси с 1.6 дизел ! Но да не влизам в подробности .
Термостата отваря на 83 градуса , при изправна система температурата стига до 84-85 градуса и след това пада в зависимост от околната температура но при всеки случай поне до 77-78 /наблюдавано в скритото меню / след което започва да хваща температура и постепенно стига до 92 градуса при вече постоянно отворен термостат , отварят се решетките пред радиатора и температурата пада до 87-88 след което всичко се повтаря !!! При този модел е много важно да се има предвид наличието на активни радиаторни решетки и тяхното въздействие върху температурните режими на двигателя ! Лично аз заради тях една година съм карал с ранно отварящ /на 67 градуса / термостат без да се усетя защото заради запушеният радиатор индикатора си стой в горно положение сравнително бързо след потегляне и само при температури над 30 градуса , пуснат климатик и скорост над 120 км тези решетки се отварят и може да се забележи аномалията по рано . Смених термостата изключих тази глупост /поне за мен/ и сега мотора работи на 78-81 градуса след като термостата направи няколко цикъла на отваряне и затваряне .(link) това е въпросната система.
Стана дълго , но за напред ще има ред въпроси за работата на този мотор за това на някой може да му е полезно ! Лично на мен вероятността мотора да работи ту на 78-82 градуса ту на 92-87 /в зависимост от обстоятелствата / не ми харесва , твърде голяма разлика в температурите се получава !
Иначе термостата ти е за смяна , но вземи от Мото Пфое , или скъп заместител , защото има пробвали с по евтини варианти и държат малко по ниска от нормалното температура . Но има и дефектни бройки закупени от представител на Форд макар и извън България .

bronc

Цитат на: Everio в 19 Октомври 2018 08:19:30
Само да питам как стигна до това меню с темп на двигателя?

Procedure:

-Press and hold the "OK" button in the center of the left control pad.
-While continuing to hold the "OK" button, turn the key to the "run" position. With push-button start, tap the start button without holding the brake or clutch pedal to enter run mode without starting.
-Continue holding the "OK" button for a few more seconds, until the Message Center on the dashboard changes to test mode.
-Release the "OK" button, and use the up/down buttons on the left steering wheel control to navigate through the diagnostic modes.
-Highlights include a digital speedometer, tachometer, gauge sweep, message center display tests, LED test, engine temperature, battery voltage and the display of Diagnostic Troubleshooting Codes. These DTC codes are not a substitute for an OBD-II reader, but may provide additional information about the car's operation.

Everio

 mimomimov колега как изключи твоята система на радиатора?
И да имах два VW преди това а и други коли съм карал толкова дразнеща играеща стрелка няма.

mimomimov

Като застанеш срещу колата , малката решетка долу в дясно се сваля и насреща има две букси една под друга . Долната букса е за затвора .
Но да се има предвид че ще остане постоянно отворен и температури над 82-83 градуса няма да се стигат освен при много топло време и голямо натоварване . С други думи ще работи като всички TDCI/HDI двигатели без този затвор / нормална температура около 80 градуса/

Everio

Това ми звучи по добре за лятото да го направя?

bronc

На мен ми звучи като нещо, което няма нужда да се бута, защото инженери са го проектирали, но ние нали разбираме повече от всички по всяка тема ::)

mimomimov

Всеки решава сам какво да прави с колата си !
Аз лично споделям наблюдения и разсъждения на базата на личният и чужд опит  и не ангажирам никой с тях .
Иначе в днешно време има куп недомислици и безумия в автомобилите с цел да се афишира икономията на няколко грама гориво или изгорели газове , като в повечето случаи всичко остава само в рекламите но не и в действителността . 


G_o_c_e_v

Днес смених термостата. Мудна работа, заради това, че горивния филтър се намира точно над него и задния маркуч е с кофти скоба. Та вече нещата заспаха.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Alexi

иди в МР да ти кажат ,че преди беше както трябва ,сега прегрява

G_o_c_e_v

Първо ще опитам да ги склоня да ми сменят масления тампон, щот го видях, че е омаслен. Там ми е интересно, какво ще измислят.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

exclusiveremix

Ако ще се закачаш на компа,бъзикни ги да ти активират дневните светлини.Има го в софта заложено.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Alexi


mimomimov

Колега  G_o_c_e_v , при движение из града със спокойно темпо забелязал ли си каква е температурата и дали е постоянна или варира ?

G_o_c_e_v

Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

ivopolr

Цитат на: G_o_c_e_v в 25 Октомври 2018 20:11:40
Днес смених термостата. Мудна работа, заради това, че горивния филтър се намира точно над него и задния маркуч е с кофти скоба. Та вече нещата заспаха.
А каква марка е новия термостат?

G_o_c_e_v

Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

ivopolr

Мерси, питам защото преди година смених оригиналния термостат на моя фокус 1.6 тдци 90 коня с някакъв евтин италиански и резултата  се оказа нулев, продължи да отваря на 82гр. и да затваря на 72гр.


Танев

#20
Здравейте, стара тема но имам въпрос. Смених термостата с оригинален от мото пфое и искам да попитам има ли някаква процедура по обезвъздушаването на системата освен - пълним казанчето на макс, парното на макс, чакаме колата да загрее и отвори термостата, ако се наложи доливаме.
Колата е форд фокус мк3 дизел 115к.с.

Цената на оригиналния термостат е 151 лева, цена на 1 литър оригинален антифриз е 22 лева.
Благодаря.

G_o_c_e_v

Няма нищо особено при обезвъздушаването на системата. Моя термостат НЕоригинален до ден днешен работи добре.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

mihail_jn

Здравейте. Виждам, че е малко стара темата, но почетох и не мога да се справя с проблема. Та подобен проблем и при мен - форд фокус мк3, 2.0 tdci, 140hp
От 1 момент колата ми вдигаше температура около 90 гр. и в момента, в който отпускам газта, не й давам зор, започваше да пада до ~70 гр.
Също така когато лятото настроех климатика на 20 градуса, вместо да охлажда духаше на макс. Реално духаше студено, само когато го сложех на мин. темп. (не знам дали има връзка, само знам, че главния датчик за температура в купето показа -5, при 30+ навън).
Смених термостата + нов антифриз - същия проблем, просто лятото не му обърнах внимание много внимание, защото все пак достигаше работна температура.
Ходих и при втори майстор - провери термостата, каза че му се струва ок, смени ми капачката на разширителен съд, но пак си остана. Сега, като захладня и вече едва стига ~80 и то за секунди като й давам доста зор. Започна да ми дава също и грешка, че заради недостигане на работна температура, ДПФ не се чисти.

Някаква идея или насока? 2 дефектни термостата - каква вероятността?

ivchotr

Термостатите може и да са читави, ама да запират някъде из кухината за монтажа им. Някой наскоро се оплака от такъв бъг.

Alexi

ти термостата си го сменил ,ама с какъв ? такива отговорни части се взима само оригинална

F Focus

#25
Потресен съм, че Форд са внедрили подвижни створки (може да се нарекат и щори) пред автомобилен радиатор, което е измислено преди почти век при авиационните звездообразни бутални двигатели НО с въздушно охлаждане (!) регулиращи се от пилота според темп. на двигателя, в което има голям смисъл, ама да се монтира на автомобил си е чиста идиотия! Тези, които са го "измислили" не са инженери, а "индЖИнери", или най-вече икономисти! >:( Айде сега някой да ме убеди, че това е "умно" фордовско решение, моля! Цял свят се справя съвсем успешно с темп. на двигателя без тази простотия! Ако двигателят беше с възд. охлаждане-ок. Отделно, че за разлика от старите аероплани, които летят в чист въздух при автомобил тази прецизна, финна и капризна система, която освен, че механически винаги би била под въпрос, ами и е с разни датчици поема първа всичката мръсотия, вода, гняс, прах, сол и т.н. та е съвсем нормално бързо да се скапе.
Май целта на това решение е да се посещава по-често фирменият сервиз скоро след гаранцията-нямам друго обяснение.
Ако притежавах такъв автомобил бих елиминирал това "подобрение"-инак все щях да зяпам темп. на таблото, щото, ако блокират щорите в затворено положение  много бързо двигателят ще прегрее и...
Изказах само и единствено личното си и непрофесионално мнение, с което не задължавам никого, та който е с такъв автомобил е в правото си да вярва, или не на фордовските "инженери", които, като такЪви знаели повече от нас?! И, от нас ли знаеха повече, като измислиха простотията предният капак да се отваря с ключа отпред, което внедряваха около четвърт век, докато вдянат, че са се осрали, и пак ли ние сме по-прости от тях, господине, защитаващ "инДЖИнерите" на "ФОРД"?

П.С. Във Форумът има хора, макар и не много, разбира се, но ги има (!), а и след известен престой във Форумът си личат кои са, които биха били приети с разтворени обятия от всеки автомобилен производител, или фирмен сервиз-слушайте ги много внимателно, като мен! Ценете ги и ги уважавайте, защото съм свидетел колко много такива люде с желание да помогнат абсолютно безвъзмездно изчезнаха безследно, заради меко казано неуважително отношение, обидни спорове от пълни лаици, че и невъзпитани цървули, и тъпи спорове! Не слагам себе си в това число, споко! :)

mihail_jn

Цитат на: Alexi в 18 Септември 2024 07:09:07ти термостата си го сменил ,ама с какъв ? такива отговорни части се взима само оригинална

термостатът е на mahle - TH 43 83. Пише си, че отваря на 83гр. Как изобщо мога да тествам дали това е проблема?

F Focus

Откъде го купи?
Отварянето му може да провериш, ако го потопиш в тенджера с гореща вода и да наблюдаваш при какви градуси ше се отвори, но ще ти трябва верен (поне що-годе) термометър потопен във водата.
Нямам представа при Фокус-3 термостата електронен ли е, или си е чисто механичен?

mihail_jn

нямам идея откъде е купен. Иначе като чета - термостат, който е непрекъснато отворено, не успява да загрее двигателя и в купето духа студено.За температурата в купето при мен прави точно обратното - непрекъснато духа горещ въздух, независимо дали е настроен на топло/студено.

F Focus

Хубава работа-не знаеш къде си го купил....?!