1,0 Еcoboost - ангренаж смяна и състояние

Започната от To4kata, 02 Август 2024 18:41:07

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

Жоро Петков

Абе от фактура ми е интересно - защо са ти сменили 20 болта и гайки при ебахти цените.
Крайно несериозно е от тяхна страна да изхвърлят подменените части?
Малко вероятно е, но каква е гаранцията да не са подменили нещо, а да са го изписали и да си го продадат за собствена печалба?
Невръщането на части е за гаранционни автомобили...
Страната с най-много регистрирани сервизи на глава на населението и пак конкуренцията е на ниво все едно има 2 сервиза в цяла България...


капанец

И на мен ми е криво за частите. Едно, че много ми беше интересно състоянието, също от кой точно ремък е имала колата (две вероятности), пък и ако случайно опра до нова смяна на 300+ хил км, да имам мостри на повечето оригинални части ;) Ама са изпуснати нещата в Мото Пфое. Преди имах Рено и там сервизът (след като махнаха ПроМобил) беше по-добър като обслужване. Иначе дивотии и там мога да разказвам много, но с годините доста се подобриха.
Сегашната ми кола я купих на няма 4 години, върната от лизинг на 47 хил. км. Като я тествах нещо тракаше и поръчах да го оправят. Казаха, че е било резервната гума и са я стегнали. Да, ама пак тракаше. Престоя в сервиза и казаха, че са сменили ЕДИНИЯ заден амартисьор гаранционно. Още като излизах от сервиза на портала изтрака и се върнах. Казаха, че погрешка били сменили амортисьора от другата страна. Смениха и другия и се оправи. В гаранция смениха още неща, но накрая имах още 1-2 оплаквания, но не отидох, защото я държаха по няколко дена и правеха физиономии. За късмет обаче около 4 години след изтичане на гаранцията нищо не съм ремонтирал. Сега чак оправих някои дреболии.

Жоро Петков

Това е станало малко като вица:
Събужда се пациент след операция при зъболекаря
Доктора - много се извиняваме, но вместо болния зъб сме извадили и един здрав
Пациента - нищо нищо , добре, че не сте очен лекар

saggy

Цитат на: капанец в 18 Септември 2024 16:55:11Сегашната ми кола я купих на няма 4 години, върната от лизинг на 47 хил. км. Като я тествах нещо тракаше и поръчах да го оправят. Казаха, че е било резервната гума и са я стегнали. Да, ама пак тракаше. Престоя в сервиза и казаха, че са сменили ЕДИНИЯ заден амартисьор гаранционно. Още като излизах от сервиза на портала изтрака и се върнах. Казаха, че погрешка били сменили амортисьора от другата страна. Смениха и другия и се оправи.

Капанец, това пак ли в Мото-Пфое Люлин?

F Focus

Колега, сменявай си маслото и филтрите на 10 000км. пробег макс., или най-добре на 300 мото-часа работа на двигателя-изчисляват се лесно, според това колко гараш градско, или извънградско и средната скорост. Ти си решаваш.
Дотук си късметлия с този двигател, но не насилвай късмета си-съвсем лично мнение.

Alexi

абе той колегата явно си го гледа ,инак тия км са мираж .. от 3те служебни фокуса с 1.0 екобуста нито един не изкара над 100к

капанец

Цитат на: saggy в 18 Септември 2024 17:54:54Капанец, това пак ли в Мото-Пфое Люлин?
Там, да. Другите смени гаранционно бяха: катализатор, защото ми изписа някаква грешка; акумулатор, защото умря, но още съм с този, който сложиха, макар че вече не работи старт/стопа, предполагам са му паднали стойностите. Иначе при палене забавяше стартера, но не го правеше всеки път, също бравата на багажника понякога не сработваше, но не я оставих за ремонт, защото не го правеше винаги и както обясних нагоре, не ми се радваха много когато беше в гаранция. За първото заподозрях, че има хлабава връзка на стартера, но нямах достъп да го огледам и години изкара така. Чак тази година се наложи да я запаля на бутане в Гърция, карах без да гася и в София смениха шалтера на стартера. Наистина се оказа, че е връзката е искряла години наред. А багажника си е още така, допълнителна защита срещу крадци ;)

капанец

Цитат на: F Focus в 18 Септември 2024 18:00:47Колега, сменявай си маслото и филтрите на 10 000км. пробег макс., или най-добре на 300 мото-часа работа на двигателя-изчисляват се лесно, според това колко гараш градско, или извънградско и средната скорост. Ти си решаваш.
Дотук си късметлия с този двигател, но не насилвай късмета си-съвсем лично мнение.

Дълга тема е това. На всичките си коли сменям маслото точно по предписанието, но винаги с оригиналното и предписано от производителя. Когато изтече гаранцията си го сменям сам, което означава да го оставя да се изтече хубаво. Слагам хубави филтри и винаги качествено гориво. Освен това карам много извънградско, работа на масто и на ниски предавки – много рядко. Предишната ми кола (Рено Меган 1.5 dci) ѝ сменях маслото на 15 хил. км според предписанията и я продадох на около 350 хил км с перфектен двигател. Единствено бях почнал след може би 250 хил да доливам по 200-300 грама между смените.
Другото е, че Фокус 3 си ги брои тия моточасове и дори предполагам, че отчита студени стартове и т.н. Както писах и нагоре, никога не ми е давал съобщение, че трябва да сменя маслото преди да мина 20 000 км, само веднъж когато бях пропуснал да нулирам системата и беше много след 20 000.
Тия 10 000 км като кръгло число е ясно, че няма как да са актуален критерий за всяка кола. Още повече, че съвременните коли работят в друг оборотен диапазон с максимален въртящ момент още преди 2000 оборота. Маслата са съвсем различни. Това 10 000 беше валидно още едно време за москвичите :) Разбира се, нищо няма да ѝ стане на колата от по-честа смяна, само два пъти повече разходи.
Като писах качествени филтри и гориво, се сетих, че например Рено имаха различни периоди за смяна в България и в Западна Европа. Мисля, че там беше дори двоен интервалът – 30 000 км. Което навежда на мисълта, че проблемът при нас е качеството на горивото и запрашеността. На тях дори колите им за България и Румъния баха повдигнати. Сега не знам дали още е така с новите им модели, но преди беше. Че дори Мегана беше с метална кора отдолу, докато в Западна Европа е с пластмасова :)

ivchotr

Цитат на: Alexi в 18 Септември 2024 20:56:50абе той колегата явно си го гледа ,инак тия км са мираж .. от 3те служебни фокуса с 1.0 екобуста нито един не изкара над 100к

Нормално. Служебната кола е като чуждата жена - кокали няма :D

Alexi

не е нормално ,това е една от най кекавите коли които сме имали .. буквално ВСИЧКО друго държи поне до 200-250к .. дачии ,рена ,фордове ,шкоди бензин дизел 1.2 1.5 1.8 1.9 - всичко е ок освен екобуста


ivchotr

Че е кекав стана ясно отдавна. Имах предвид, че е нормално този модел да даяни повече, когато се ползва и обслужва от един човек, а не от цяла орда :D Смятай пък другите, дето ги изброяваш, колко ше изкарат, ако се ползват от един добросъвестен стопанин.

капанец

Какви реално регистрирани хронични проблеми знаете, защото аз знам само три: Ако се чака смяна на ремък на предписаните 200К+ км, ще се запуши маслената помпа, възможната детонация при рязко подаване на газ при студен двигател и трупане на нагар при инжекторите. Но това го има при всички двигатели от тоя тип. А това с детонацията дори не знам дали се случва при фордовските. Иначе приличен разход, при мен нещо като 5.5/100 средно, масло поне до 185К не гори въобще, прилична тяга като за това, което е.

Alexi

мотора има много тънки стени на цилиндрите и склонност да прегрява- това както и ангренажа който не си изкарва пробега и е скъп за смяна са му основните недъзи ,ти явно го караш спокойно че до сега е в относително добро състояние

ivchotr


Ozzie

Имаше някаква тема, която толкова се наспами, че спама беше отделен в специална тема....
https://fordbg.com/forum/index.php?topic=12694.0
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

nogopechen

Тази седмица се върнах на редовната работа. И един колега, който развива и завива гайки, ми сподели как е сменил ангренажен на един Фокус Екобуст. Дали му инструмент и части, показа ли му някои неща. Колата се върна за смяна на мека връзка и работеше нормално. Една от стоте служебни коли на голям клиент.

ivchotr

На този трябва да му вдигнат заплатата. Талантлив е явно :D