Съвети при избор на Mondeo MK5

Започната от mspirovv, 26 Май 2024 22:09:14

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

mspirovv

Здравейте , хора ,

търсих из форума информация относно Ford Mondeo MK5 и понеже не откривам нищо пускам тази тема.
Някой има ли впечатления относно модела и надеждни ли са ?
Насочил съм се към 2.0 tdci 180 hp и автоматична скоростна кутия.
Доколкото четох е с PowerShift 2ра генерация .. от едно време съм чувал има ли "PowerShift" бягай надалече , дали вече старите проблеми са разрешени ?
Някой ако кара такава или е имал опит нека сподели мнение.

Поздрави!


F Focus

От "Пауър-шифт" бягай бързо!
Двигателят е по-читав.
Друг проблем е поддръжката на колата, като цяло, което се разбира след време.

mspirovv

#2
Цитат на: F Focus в 27 Май 2024 12:36:08От "Пауър-шифт" бягай бързо!
Двигателят е по-читав.
Друг проблем е поддръжката на колата, като цяло, което се разбира след време.

Доколкото гледам всичките май са powershift.
Харесват ми визуално доста и понеже имах MK4 и бях доволен сега дилемата е между BMW Е60 LCI , X3 F25  или Мондео МК5 като си мисля , че Форда е по-надеждният автомобил ама с тия скоростни кутии..

Pyrhel

Нищо им няма на скоростите, здрав и дълготраен е Power Shift-а в mk5. Проблем с него може да имаш докато намериш кой да го обгрижва, защото се дърпат майсторите - има си и своите специфики с обучения и пр.

Доста голямата мизерия идва ако конкретният автомобил е издънен, но и при не малко други производители важи същото.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Жоро Петков

Цитат на: F Focus в 27 Май 2024 12:36:08От "Пауър-шифт" бягай бързо!
Двигателят е по-читав.
Друг проблем е поддръжката на колата, като цяло, което се разбира след време.
Престанете да разпространявате неверни слухове!
Powershift е ФАМИЛИЯ от скоростни кутии на Гетраг!
Мондеото е с МОКЪР (а не проблемния СУХ) съеднител! Обслужва се на 60 000км. Има човек от форума, който ме насочи към сервиз, в който ми я обслужиха на прилична цена.
Нищо специфично няма - отвива се пробка, източва се и се налива ново масло (и филтър).
Проблем е ако е пропуснат интервал 3г/60 000км.
Колега между другото не си търсил много, защото аз съм с такава и даже тема имам, в която съм описвал доста неща.

линк към темата https://fordbg.com/forum/index.php?topic=12673.0

Alexi

при БМВ си приготви около 5к за смяна на верига - всичките им съвременни мотори са за верига около 100-120к км ,веригата е отзад към коша и се вади целия мотор за смяната и

FoMo4

За кутията не се притеснявай, 2ра генерация PowerShift е с отстранени болежки от 1ва генерация. Вече демпфера (основния виновник за повредите на 1ва генерация) се намира извън кутията, който си остава консуматив, но поне цената му е поносима. Разбира се, важно е как е поддрържана кутията и пак ще се повторя: 1ва генерация PowerShift DCT450 се монтира освен на Ford, също така и на Volvo, Chrysler. Volvo дават интервал за смяна на маслото 45000км и имат в пъти по малко проблеми с кутията от Ford, които дават интервал 60000км!!! Отварял съм кутия свалена от Volvo на 440000км, за смяна на съединители. Сами си правете изводите!

Имам наблюдение над 2 коли с 2ра генерация PowerShift, Mondeo 5 и S MAX и 2те на над 400000км. Mondeo-то хвърли демпфера преди 100 хиляди, S MAX още се движи с оригиналния. Други проблеми с кутиите не са имали.

Относно двигателя: строго препоръчително е да се смени водната помпа, която ДА НЕ Е с пластмасова (бакелитена перка), защото превърта и двигателя прегрява за секунди, също така и термостата, който не е евтин, но си тече и е хубаво да се смени. Хубаво да се огледа и EGRа, тъй като и от там може да тече.

Жоро Петков

Колега, на колко километра/години е препоръчително смяната на водната помпа и термостат?

FoMo4

Цитат на: Жоро Петков в 28 Май 2024 13:35:05Колега, на колко километра/години е препоръчително смяната на водната помпа и термостат?
За години и километри не знам. Аз бих ги сменил веднага след покупката. Термостата се взима оригинален от Пежо, а не от Форд (защото е доста по евтин, както и ремъка на Континентал) и ще си кара още толкова, а помпата бих си я сменял на всяка смяна на ремъка, ама едва ли някой ще кара колата толкова дълго време.

Жоро Петков

Е това имаш предвид ако колата е на "реални" 150 000км.
Иначе го дават на 10г/240 000км (150 000мили) - т.е. на 10г/200 000км е не лошо време да се помисли.
С оглед на текущия пазар на коли...   май е по-добре да се подържа колата изправна.


Alexi

на този модел мотора DW10 на Пежо ли е ? ако да то водната помпа е част от ангренажния комплект

mspirovv

Гледам един конкретен екземпляр .. само , че е 4х4 при него как стоят нещата ? Или да гледам по-скоро само на предно.

FoMo4

Цитат на: Alexi в 28 Май 2024 17:10:26на този модел мотора DW10 на Пежо ли е ? ако да то водната помпа е част от ангренажния комплект

Пижак е, но пак да кажа за помпите с бакелитените перки, доста рисково е и за това същата трябва да се търси с метална перка, дори ги точковаме с телоподаващото, за да е още по сигурно  :D

FoMo4

Цитат на: mspirovv в 29 Май 2024 17:38:19Гледам един конкретен екземпляр .. само , че е 4х4 при него как стоят нещата ? Или да гледам по-скоро само на предно.

Същата кутия и двигател, но iAWD - Intelligent All-Wheel Drive разработка на Frod. Хубаво е да се смени маслото в задния диф, че никой никога не го пипа, защото е тегаво за смяна. Дори на моята Куга пробих дупка в дифа, нарязах резба и сложих пробка  :D

Жоро Петков

Хубавото на тая система е, че не е постоянно зацепена. Отделно е доста по-лека от тази с диференциали. Единствено да е хубаво да се сменят маслата на муфа, диференциал, че се водя "доживот", а един колега сега си смени на кугата и то едва на 80 000км и вика какво изтече от там...
Единствения минус на Мондеото е - трудна продажба след покупката!