Mondeo MK5 - Diesel DCT Powershift

Започната от Жоро Петков, 07 Юни 2023 14:52:15

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Жоро Петков

Колеги пускам тази тема понеже не виждам отделан за дадения автомобил.
Като гледам няма много колеги (поне не пишат тук, защото на пътя има доста), които да са активни с такава кола.
За 3г и 60 000+ км ще споделям тук какво къде и как съм правил.
Първо малко история:
колата е купувана от МП Люлин - върната от лизинг на 2.5г и 60 000км. Беше сменено масло на скоростната кутия.

Колата е с Powershift 6DCT450 - автоматик с мокър двоен съдеинител. Да не се бърка със 6DCT250 със сух - проблемния

Обслужване:
Докато беше в гаранция обслужването беше извършвано само и единствено в МП.
От миналата година вече има 2 обслужвания (правя ги през интервал от 10 000км, а не зададения 2г или 20 000км) при приятел механик.
На 6тата година ходих в сервиз, препоръчан от колега от форума за смяна на маслото на скоростната кутия.

Днес 7.6.2023 беше първото обслужване на климатичната инсталация - за 6г+ липсваха 170гр фреон. Държа да подчертая, че колата е с "новия" (реално е на 10+г в обръщение) фреон r1234yf. За процедурата ми взеха 170лв за около 20-30мин.

Екстри:
Препоръчвам на колегите с такава кола да си отключат следните екстри с форскан (който не знае да ми пише тук или на лично и ще пусна препратки към форума на форскан за указание как) - автоматично заключване на вратите при потегляне. Показание на налягане в гумите.
За колегите от София мога да предоставя "китайски" (с него съм си програмирал сам колата) кабел с накрайник ELM27.

Колата съм я "чипирал" в София от 150 на 190 к.с. (на гумите от 143 стана 180) и от 350 на 460Нм. Реално почти като оригиналния на Форд.
ВСИЧКИ ОЧИСТВАЩИ СИСТЕМИ СА НА МЯСТО!

p.s. няма как да не се похваля:
Като я закарах на ГТП момчетата там похвалиха визията на колата. Днес и в сервиза за климатици и в Армеец също така!


Pyrhel

Май темата е като за Дневника, ОК ли си да я преместя там?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

saggy

#2
Тъй и тъй си се разприказвал :), интересно ми е, двигателят фордовски ли е или на Пежо и с верига или ремък е?

Жоро Петков

Цитат на: Pyrhel в 07 Юни 2023 21:42:21Май темата е като за Дневника, ОК ли си да я преместя там?

Във "Дневник" не са ли само теми за лични автомобили? Бих се радвал ако някой друг колега с този модел - дори да е бензинов да се включи тук та да имаме по-събрана информация тъй като в момента почти няма нищо за него.


Цитат на: saggy в 07 Юни 2023 21:46:08Тъй и тъй си се разприказвал :), интересно ми е, двигателят фордовски ли е или на Пежо и с верига или ремък е?
Duratorq 2.0 т.е. Пежо-Ситроен. С ремък е, който се сменя на 10г или 200 000км.

Жоро Петков

Направих си следния експеримент - София Поморие скорост на темпомат 160км/ч (реална 155-160 показваш Уейз), събота 14:30 тръгване. Респективно доста слаб трафик и почти постоянна скорост. Без спиране.
Разход по борд компютър беше 7.3. На 400км (на връщане от Поморие на кръговото има бензиностанция Дега) заредих 30 литра. Т.е. реален разход по колонка 7.5 (ест. не съм тръгнал от нея и не е баш 100% точно ама.. толко). На връщане пак същото упражнение, но след Зеко-то намалих скоростта на 140км/ч по темпомат. На другия ден на 420км заредих на Кристал в Обеля 32л - разход по борд компюът беше станал 7.0, а реален 7.6.
Най-вероятно грешките идват и от бензинколонките и от компютъра. Зареждането е до 2рото изключване на пистолета след кратка пауза от 10секунди да се "разгазира".
Интересна случка - една теслЪ се напиняше около Пазарджик и караше с 180 може би. Около Стара Загора го подминах като бързия влак селска гара...
Сметката е - София-Поморие-София - 150лв нафта.

ivchotr

А къде са ремонтите в посока Бургас? Че в петък натам е имало 100 км задръстване, по думите на хора, идващи към София.

nuHaKoJIaga

Да се разпиша и аз тук. :)

От 01.06.22г съм със същото Мондео, комби, закупено също от МП Люлин, но е докарано от Германия. 2018-та година на 143к километра, 2.0 дизел powershift 150 к.с. . Едно от първите неща, които направих като я взех е чрез forscan да "отключа" 180 к.с. и да изключа Start-Stop системата. Моята дойде с печка, която се оказа доста добро попадение за зимата.  :D От екстрите сякаш ми липсват ел. седалки с памет(заради накланящите се огледала при заден ход, но задната камера компенсира за това до някъде) и евентуално Sony озвучаване. Ъпдейтвам си SYNC 3 и картите на навигацията чрез ъпдейтъра на Cyanlabs и съответно съм "по-напред" от официалните ъпдейти на Форд.

16 000 километра горе-долу съм изминал от тогава, зареждам само на Лукойл като последните 7000 километра са само с Ecto дизел, разходът ми за целия период е 7.3л/100 като горе-долу 7к са градско и 9к извънградско. Струва ми се една идея висок, но в крайна сметка не е нищо фрапантно.

За момента не съм имал някакви големи неприятности - веднъж отказа климатикът на прибиране от Гърция, просто спря да духа, без значение от зададената температура и сила на вентилатора. След гасене на колата и 5 минутно изчакване всичко се нормализира. Също така веднъж даде грешка за адаптивните фарове и ги заби пред колата, но мисля, че аз я предизвиках като потеглих преди да си е направила проверката веднага след палене.
Потенциално може да имам загуба на антифриз, но това ще се разбере с каране. Като цяло е проблем на този двигател - корпусите на термостата и EGR-а са пластмасови и сдават багажа, като теоретично те протичат.

Мисля, че като ми издадоха колата от МП освен обслужването беше сменен и О-пръстен на маслената помпа, което също е слабост, та с маслото драми не съм имал.

Жоро Петков

Моя разход по борд компютър е 6.4 - това е смесено градско/извънградско вече 2ри път го засичам на 10 000км. Реално открих, че лъже с около 7-8%, но не съм на 100% абсолютно сигурен дали са толкова - 2 пъти го засякох единия път даде 8%, втория път 4% отклонение. Моята обаче е "чип"-ната на 190 коня.
Използвай си Андроид Ауто или Епъл кар плей - не знам защо се занимаваш с фабричната навигация. Там единственото полезно е, когато си в друг град можеш да си настроиш т.нар. bread crumbs - точки откъде си минал.
За климатика странно.
За фаровете - на мен ми смениха модула гаранционно, понеже беше забил. Можеш да го правиш и сам с Форскан. Дори с новия модул след 1-2г пак ми заби и трябваше да го рестартирам. Не е от потеглянето преди проверката. Редовно го правя, просто отвреме на време като всеки софтуер забива.

ivchotr

Цитат на: nuHaKoJIaga в 07 Август 2023 00:14:34Да се разпиша и аз тук. :)

От 01.06.22г съм със същото Мондео, комби, закупено също от МП Люлин, но е докарано от Германия. 2018-та година на 143к километра, 2.0 дизел powershift 150 к.с...

...беше сменен и О-пръстен на маслената помпа, което също е слабост, та с маслото драми не съм имал.


Този двигател фордовски ли е, защото по написаното прилича на италианска разработка, влагана и в Опел?

Жоро Петков

На Пежо-Ситроен е двигателя. Чак сега в последното Мондео ЕкоБлу двигателя, който е от 2021 си е чиста фордовска разработка.


Жоро Петков

#10
Така... предстои ни семейно пътуване по празниците, традиционно. Отивам днес да заредя и измия колата. Цъкам старт-стоп бутона. Кррр Крр бвввввв. Добреее... няма акумулатор. Имам кабели, имам зарядно, но в подземния паркинг хора няма, а контактите са далеч. Пробвах сам да я бутам. Са здрав съм ама тегава работа, че и волана трябва да навивам и дойде 1 човек ме видя пробвахме да дадем точец ма няма никой.
Дойде обслужващия персонал на паркинга с тяхна помощ я върнахме на паркомястото и си имам дълъг кабел и зарядно пробвах да го сложа акумулатора да се зарежда... Замерих го с волтметър поне г/д да видя какво е положениет - емиии 10.3в.
Оставил съм зарядното ама се обадих да дойдат на място да ми го сменят. След час-два ще ви кажа колко ме одрусаха и впечатления.
Все пак 6г и половина изкара оригиналния - не е много, но не е и малко.

p.s. Акумулатора го смениха за 20мин за 330лв със следния - https://akumulatori.bg/produkti/akumulatori/leki-avtomobili/varta-75ah-blue-dynamic-efb/

п.с. 2 - След кратко четене в интернет реших да си ресетна и BMS Battery Management System-a. Било по-добре иначе ще алтернатора щял да съсипе новия акумулатор по-бързо. Процедурата се извършва по 2 начина. 1) С Форскан намираш Battery Management System (BCi мисля, че беше) цъкаш бутона play казва ти да изключиш и включиш колата и си готов (безплатно е не е необходимо да имаш лиценз) 2) Колата се дава на контакт, 5 пъти се минава през дълги светлини за по 1секунда, след тва се натиска спирачката 3 пъти. При успех иконката за акумлатор премигва 3 пъти. Процедурата е успешна!

F Focus

Малеее-кВи са тези проблеми и решението им-ужас! :o

Жоро Петков

За съжаление на новите коли акумулаторите не подлежат на съживяване...
Колата я карах на дълъг път преди 2 дни, седя на закрито и акумулатора умря като истински Форд - изведнъж!
Сега гледах имаше грешка във Forscan - ниско ниво на волтажа. На таблото - дедов... благодаря ФОРД!  (tooth)
Лично аз си мисля, че тези 6.5г за оригинален акумулатор са си в рамките на доброто. Все пак в колата има сумати компютри и консуматори, включително и старт-стоп система.
 

ivchotr

Няма нищо вечно. А тези с акумулаторите не предложиха ли и "Бош"?

Цитат на: F Focus в 23 Май 2024 18:27:33Малеее-кВи са тези проблеми и решението им-ужас! :o

Ти внимавай как боравиш и с твоята, че от над 20 години някои проблеми се решават с такава и подобни седнали ръченици :D Има не малко случаи при които собственикът изключва неволно някоя функция с поредица от действия с ключа и педалите, примерно.

perun

На Monbat EFB серията са много добри акумулатори и на много добра цена...

Жоро Петков

а да комбинацията е като нормално каране по Тракия...
Бош не съм търсил. Оригиналния, брандирания от Форд е Варта. Като се обадих не са ме питали. Честно казано специално на акумулаторите не рубувам - това е консуматив дали ще изкара 3 или 6г обикновено зависи от цената. Ама всеки с мнението си.

F Focus

#16
Цитат на: ivchotr в 23 Май 2024 20:14:30Няма нищо вечно. А тези с акумулаторите не предложиха ли и "Бош"?

Ти внимавай как боравиш и с твоята, че от над 20 години някои проблеми се решават с такава и подобни седнали ръченици :D Има не малко случаи при които собственикът изключва неволно някоя функция с поредица от действия с ключа и педалите, примерно.

При мен добичето не е чак толкова "умно"-надявам се! ^-^
Както съм писал какъв да е акумулатора да се повторя-"Бош", произведен в Чехия с означение S5(!) ,отгоре, което е качество за първоначално вграждане.  С такъв съм от 4 години и ми е любопитно колко ще изкара?

П.С. Никога за толкова години не съм робувал, или държал на конкретна марка акумулатор, но след разговори със специалисти по темата се доверих на този избор. Но след толкова собствени автомобили, които съм имал новите акумулатори са изкарвали има-няма 3-макс. 4 години без да е имало проблем със зареждането.

saggy

От 2-3 Монбата в семейството не съм видял някой да е издържал повече от 2 години. Даже единият след 2-рата година го откраднаха.
Жоро, колко време им отне на фирмата да дойдат да ти сменят акумулаторът и не би ли трябвало те с някакъв тестер да ресетнат BMS модула?

Жоро Петков

За София отне малко над час. Човека ме пита дали искам да ресетваме нещо. Понеже преди това бях чел, че BMS модула се ресетва само ако излизат грешки, аз видях че няма никакви и реших, че няма нужда. След това се зачетох по-задълбочено и се оказа, че ако не се ресетне може да скапе по-бързо новата батерия и затова го направих сам.

perun

Типично за всички вносни акумулатори е,че умират изведнъж без да показват някакви признаци...


Alexi

Нормално е 6+ г ,толкова изкара и на Пежото оригиналния акумулатор. . той дори не умря изведнъж ,ами почнаха разни странности фаровете спряха да завиват ,парктроника отказа викам си тая кола се бъгна .. гугълнах проблема - акумулатор смених го и всичко се оправи ; взел съм си и аз Варта Силвър ,подкара 5та година