Вибрация при ускорение Фокус-2-

Започната от F Focus, 04 Юли 2023 17:21:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

perun

Не знам какво твоя майстор разбира под читави.За мен читави са LÖBRO и SKF.Като и двете марки предлагат както само карета така и цели полуоски.


saggy

ЧНГ, Фокусе!
И на какво последно се дължи това терсене?

ADiDimitrov

А при мен тресенето изчезна след като си купих нови гуми  8) Но пък сега други ядове се появиха  >:(

ivchotr

Гумите рядко могат да бъдат източник на тресене. Ако са правилно балансирани, разбира се. Проблемът с колелата нерядко тръгва от една наглед елементарна подробност, която обаче е в състояние да прецака гумите, а след тях и различни възли по окачването и трансмисията. Става въпрос за натрупването на ръжди и втвърдени утайки по главините, които пречат на джантите да легнат както трябва върху тях. Два милиметра от тази твърда гняс в центъра на джантата е в състояние да накара колелото да "бие", все едно джантата е крива. Това води до неравномерно износване на протектора на гумата, след което биенето се усилва. Слабо или силно, биенето увеличава луфтовете в лагерите, шарнирите и тампоните по окачването. Предполагам, че заради него могат да се скапят и полуваловете. Участвал съм в този филм в главната роля, та затова си позволявам да ви обърна внимание да следите има ли натрупвания по главините и/или по основите на джантите и ако има, да ги отстранявате.

F Focus

Цитат на: saggy в 02 Януари 2024 21:29:47ЧНГ, Фокусе!
И на какво последно се дължи това терсене?

На вътрешно каре.

F Focus

Цитат на: ivchotr в 03 Януари 2024 16:45:25Гумите рядко могат да бъдат източник на тресене. Ако са правилно балансирани, разбира се. Проблемът с колелата нерядко тръгва от една наглед елементарна подробност, която обаче е в състояние да прецака гумите, а след тях и различни възли по окачването и трансмисията. Става въпрос за натрупването на ръжди и втвърдени утайки по главините, които пречат на джантите да легнат както трябва върху тях. Два милиметра от тази твърда гняс в центъра на джантата е в състояние да накара колелото да "бие", все едно джантата е крива. Това води до неравномерно износване на протектора на гумата, след което биенето се усилва. Слабо или силно, биенето увеличава луфтовете в лагерите, шарнирите и тампоните по окачването. Предполагам, че заради него могат да се скапят и полуваловете. Участвал съм в този филм в главната роля, та затова си позволявам да ви обърна внимание да следите има ли натрупвания по главините и/или по основите на джантите и ако има, да ги отстранявате.

Добре, но щом по инерция на нулева при всякаква скорост всичко заспива не ще да е от това.

F Focus

Благодаря за отговорите и последни два въпроса-откъде препоръчвате да се закупят карета, или полуоски комплект, и какви са приблизителните цени? Питам, защото гоУеми фирми вносители много, ама дали всички са коректни към клиентите си?
Имам още 6 дни за протичане на мисъл (евентуално), или да оставя тази дейност на майстора. :)
Благодаря предварително, хубава вечер и...наздраве! ^-^

perun

Цитат на: F Focus в 03 Януари 2024 17:15:30На вътрешно каре.
Интересно как така вътрешно каре?!
Обикновено винаги първо си заминава външното...

F Focus

Хм-аз пък не знам защо, вероятно благодарение на мнения на по-сведущи от мен съм мислел, че първо си "тръгва" вътр. каре, което и някак си го обяснявам, доколкото може да ми протече мисъл, де! ^-^  Външното каре е по-евтино и не е ли конструктивно по-просто?
Не споря, разбира се, но ми стана интересно. Истината ще се разбере на 11-ти т.м. и ще пиша разбира се! Ще споделя и офертите.
Дай акъл, моля откъде да купя? Другият вариант е да ти закарам колата ти да я правиш... ^-^  Пиши на ЛС, ако желаеш.

ivchotr

При такова тресене най-често виновни са вътрешните карета.

Цитат на: F Focus в 03 Януари 2024 17:16:58Добре, но щом по инерция на нулева при всякаква скорост всичко заспива не ще да е от това.

Аз това за главините и джантите го написах заради поста за гумите по-горе. Като препоръка.


F Focus

#70
Докладвам развитието по темата-виновникът е вътр. каре на дясна полуоска, която е сменена цялата комплект.
Най-накрая е сменен и термостата.
Поръчах да се измери и компресията, и да се види състоянието на свещите-всичко ток и жица (демек перфектно). Компресията на 3 цилиндъра малко над 14 атм., а на единия почти 15...нещо много ми се струва-моля за мнения колко е компресията на чисто нов такъв двигател-1.8 Дуратек? Друг въпрос е дали някога компресомерът в сервиза е тариран?  Свещите не са зацапани с маслен нагар и изглеждали съвсем нормално, като за 30Х. пробег...ама яде масло...ама компресията е перфектна, свещите са ок (Денсо двойно-иридиеви), ама яде масло...и т.н. ... :-[  (tooth)
Днес нямам възможност да прибера добичето, щото не очаквах да стане толкова бързо и приех други ангажименти, та утре преди обяд ще я взема, ще я тествам и ще пиша, разбира се.

П.С. За протокола-колата е на газ 5-та година, като аз съм изминал около 32Х. км., а предишният собственик е навъртал около два пъти повече от мен, ако се вярва на сервизната книжка, според която колата е влязла в Бг. от Швейцария с 90Х. км. пробег (забравих коя година), а я купих с пробег ( втори собственик в Бг.) 264Х. км. преди малко над 3 години. Мисля, че това е нормалният и пробег, който към момента гони 290Х. км., т.е. пробегът на газ е около 60-80Х. км.

ivchotr

Ако до този момент не са ѝ регулирани клапаните, очаквай включване в сериала.

Масло може да яде и от теч през уплътненията на клапаните. Или да го хвърля отнякъде, където не го виждаш. Или да се изпарява от картера без да оставя видими следи по свещите. Няма начин да изчезва просто ей така, без следа.

F Focus

#72
Цитат на: ivchotr в 11 Януари 2024 12:39:28Ако до този момент не са ѝ регулирани клапаните, очаквай включване в сериала.

Масло може да яде и от теч през уплътненията на клапаните. Или да го хвърля отнякъде, където не го виждаш. Или да се изпарява от картера без да оставя видими следи по свещите. Няма начин да изчезва просто ей така, без следа.

Със сигурност уплътненията на клапаните са за смяна.
Клапаните не са барани, ама баси компресията, нали?
Готов съм за всякакЪви сериали! :)
При Митака, или т.н. "фордманияк" в другият форум, където се води супер-дупер "клубен майстор" няма да отида никога по какъвто и да е повод! :)

ADiDimitrov

При нормална компресия виновник за висок разход на масло може да е картерната вентилация, която е точно под входящия колектор! Даже мога да заложа някой лев че е тя :-*

F Focus

Приемам облога! ^-^
Доколкото зяпах какво казват руснаците по темата тоя клапан е една нищо и никаква малка пластмасова "Г" образна въшка-това ли е?
Аз пък залагам повече на маслени сегменти.

perun

Правилно залагаш.Маслообиращи сегменти са проблема на този мотор.Затова показва компресия.Не мисля,че само гумички на клапаните ще помогнат...

F Focus


F Focus

#77
Днес взех колата и нещата са ок. След това я измих и малко след  това светнаха чека и ЕСП-то...? Проверих с кодочетеца -изписа грешка Р 1123. Изтрих я и засега не се е появявала.

Упс-пак се появи. Същата плюс Р 1121. Нещо при
 смяната да не е догледано, или щото я измих...?
Уф, грешките са 1132 и 1131.

ivchotr

Огледай буксата на първата ламбда-сонда. Не е изключено да е загубила контакт - разместена или паднала. Грешката при тези сонди се появява след някой и друг километър, когато компът засече два - три пъти разлика в получаваните данни от сондата с тези, които трябва да получава. Измиването в тази ситуация може да е просто съвпадение. Но, ако си къпал и двигателя отгоре или отдолу, може да си откачил и някой кабел от нея. А може и човекът, дето е ремонтирал колата, да е бутнал или забравил да закачи някой кабел.
 
А бе с две приказки, огледай щателно окабеляването към буксата на първата ламбда-сонда като начало.

ADiDimitrov

За да не пиша надълго и широко това е проблема и неговото решение https://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=81627 !


F Focus

#80
Странно, че светването на ESP има връзка  с ламбда сондите? :-[ Инак чек-а на двигателя мине не мине седмица, или месец-два светне и изписва често срещаната грешка Р 0420, и след няколко дни гаснеше сам-сега го гася аз чрез кодочетеца през медията.
Доколкото вдянах датчикът на ЕСП взима сигнал от гривната на лагера на главината-дали е същият за АБС не знам.
Грешката Р1132 се появи три пъти-първият път в движение, останалите при работа на място. Грешката Р 1121 се появи веднъж. Чек-а не светваше, само ЕСП-то. След последното изчистване на грешките завчера изминах 50 км. градско и няма нЕкви светващи индикации-дано така и да остане! ^-^  Освен, че е дразнещо да ти светне ЕСП-то, ами се блокира екранът на дисплейченцето, на което се изписва " ESP SYSTEM FAULT" и нищо друго! Освен това в долната лява част на дисплейченцето светва едно жълто светодиодче (или лампичка)-то пък какво означава?
При светване на чек-енджинът дисплейченцето си изписва, каквото може и жълтичкото светодиодче в долният му ляв край на свети, та поне можеш да видиш външната температура и километража!^-^
Ето какво изписва четеца за грешка Р 1132:
Lack of HO2S Switch-Sensor Indicates Rich
Lack of HO2S11-Sensor Indicates Rich
Status-Confirmed
Толкоз! :)

П.С. Ади-нещо не вдянах как точно се е решил проблемът при теб?Т

ADiDimitrov

#81
ESP светва защото не вижда сондата и се изключва. Най лесно се вижда на диагностика, закачи я и гледай показателите , ако е заспала и не мърда от 1.7 значи е умряла. Ако се движи постоянно в диапазона 0.1 - 1.0 значи работи. При мен смених и двете. При работа на газ, живота на сондите рязко се съкращава, поради високата температура на изходящите газове.

ADiDimitrov


F Focus

#83
Цитат на: ADiDimitrov в 14 Януари 2024 17:39:04ESP светва защото не вижда сондата и се изключва. Най лесно се вижда на диагностика, закачи я и гледай показателите , ако е заспала и не мърда от 2.7 значи е умряла. Ако се движи постоянно в диапазона 0.1 - 1.0 значи работи. При мен смених и двете. При работа на газ, живота на сондите рязко се съкращава, поради високата температура на изходящите газове.

Ок, но аз все съм си мислел, че ESP е електронно-стабилизираща система, контролираща траекторията на движение при хлъзгав път...какво общо имат ламбда-сондите в случая? :-[ Или ESP e нещо различно?
Хептен ми "избягаха" настройките! :'(
Тези дни ще запиша и постна тук какво показват ламбда-сондите в реално време, та да си кажете мнението, ок? Зяпал съм, че на празен ход играят яко някакви напрежения...На празен ход ли да зяпам, или и при някакви обороти, и при загрял двигател ли?
Благодаря Ви предварително за отговорите!

ADiDimitrov

Загряла задължително. И на празен ход и в движение трябва постоянно да се менят показанията.

F Focus

#85


Ок-на празен ход мога да зяпам и да записвам, както и да вдигна оборотите на място (до колко?) и пак да пиша, ама в движение абсурд-ще се натреса в някого, или някъде! >:(

locke

Цитат на: F Focus в 11 Януари 2024 11:31:25Компресията на 3 цилиндъра малко над 14 атм., а на единия почти 15...нещо много ми се струва-моля за мнения колко е компресията на чисто нов такъв двигател-1.8 Дуратек?

Compression Ratio
10.8 :1
Тоест си добре. Това е атмосферна кола, при турбо е по ниска

Ozzie

компресия и степен на сгъстяване (Compression Ratio) са две различни неща
Нормално е компресията да е с по-висока стойност от степента на сгъстяване.
14-15 kPa за бензинов астматик сякаш е добре.

P.S. Абе в тая тема не обсъждахме ли нещо друго, а не масла, степени на сгъстяване и др.

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

perun

По една кола всичко е свързано и много неща кореспондират помежду си.Няма как да отделиш едно от друго особено когато трябва да се проследи хронологията на случилото се...

Ozzie

Цитат на: perun в 15 Януари 2024 21:02:14По една кола всичко е свързано и много неща кореспондират помежду си.
да де, но в случая съвсем не е така
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...