Вибрация при ускорение Фокус-2-

Започната от F Focus, 04 Юли 2023 17:21:09

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

F Focus

Цитат на: ivchotr в 10 Юли 2023 17:23:17Ами спри се, де :D

Да се спра, ама сърце юнашко не трае-сакън двигателят да не остане без масло! (tooth)


F Focus

#31
Днес посетих "моя" майстор, относно тресенето при ускорение. Човекът се беше зарил от коли и нямаше много време да тества нещата лично-аз го повозих за малко с резки ускорения, ама добичето, разбира се се държа перфектно и не демонстрира никакви мурафети, но потвърди диагнозата на Ади, че най-вероятно е вътрешно каре, но имало мнооого време, докато трябва да се смени.
Препоръча полуоската да се смени комплект с каретата-така ли е?

nogopechen

Аз така правя. На четири коли подред.

F Focus

Не вдянах да си призная какво точно правиш...?

ivchotr

Сменя всичко комплект.
И аз така правя, щото като се разтрака нещо от предишния комплект и цялото упражнение може да го повториш след седмица, две. Ама майсторът няма да ти го смени безплатно, да не говорим, че още един ден поне няма да си ползваш колата.

F Focus

#35
Вдянах.

F Focus

#36
Пак съм аз по темата.
Напоследък тресенето при рязко ускорение стана доста осезаемо на 4-та скорост, чак плашещо и връщам газта. >:(
След пускането на темата не съм излизал извън града и нямам възможност да се заигравам много-много, както и да мина на 5-та скорост, и да пробвам какъв ще е ефекта при плавно ускорение, защото малка част от основните ми маршрути  са по булеварди. Струва ми се, че проблемът се появява при по-бързото въртене на задвижващите колела ( скорост около 90 км./ч.) и не зависи от това на коя скорост съм, което потвърждава проблем с вътр. карета? Не се чуват абсолютно никакви звуци. След седмица мисля да отскоча за малко до морето и се чеша, където не ме сърби кВо и дали да правя?
Някой да е имал подобен проблем?

nogopechen

Това не е проблем, а разход. Купуваш, ти или доверен майстор, полуоска. И сменяш, ти или доверен майстор.

F Focus

#38
Проблемите са си разход, но както и да е. Питането ми е мога ли да измина около 1000 км. с този проблем основно на магистрала?
А и нямам време за ремонти преди тръгването-парите не са проблемът ми, а времето.
А и дали е възможно да се определи коя аджеба точно полуоска е за смяна...?

Водниядух1

И при мен го имаше това тресене при ускорение-макар на фокус1. Аз също се насочих към вътр.карета ,но превантивно смених и тампона на мотора-този горе в ляво като застанеш отпред .  И о-чудо -вибрациите изчезнаха на 90 процента.И затова си мисля,че разбито вътр.каре в комбинация с разбит тампон е мн.зле. Така и не смених карето.Сега вибрациите се усещат едвам-едвам и то когато колата е с повече товар или хора  и то по супер раве път ,но е поносимо


F Focus

Горният тампон на двигателя го смених скоро след закупуването на колата. Старият беше тотал-щета, но тресенето го нямаше.

ADiDimitrov

Карай смело, моята тресе така вече 50000 км. и още не съм сменил карето, щото никой не може да ми каже лявото или дясното е заминало! Шанса да изтрака напълно е минимален, тъй като карето е трипод и реално се получава луфт.

ivchotr

Когато ускоряваш и се разтрака, като пуснеш педала на газта спира ли да трака? Ако да - вероятността да се е разхлопало каре е твърде голяма. И диференциалът се държи по същия начин, ама той е по-як от каретата, та е по-вероятно да е някое от тях, ако не и двете. Луфтът се усеща, като се хване полувалът и се размърда напред - назад перпендикулярно на оста на вала. А бе лашкане в няколко перпендикулярни на вала равнини. Ако има луфт, ще се види и усети. Дясната полуоска е по-дълга и има висящ лагер, който също може да се е разтракал, а карето да е здраво.

F Focus

#43
Леко продължение. Май причината ще се окаже елементарна-в петък ще мога да кажа със сигурност. Какво имам предвид.
Отдавна усещам, че гумите ми са леко спаднали и все отлагах да ги донапомпам, щото пък много меко вози добичето! ^-^  Понеже все някак вътрешно не вярвах тресенето да е от каре (при толкова перфектна кола  ;D ) ми протече мисъл ( (tooth) ) да си донапомпам най-накрая гумите и да разбера ще има ли разлика, което направих рано сутринта днес. Гумите не съм ги проверявал от м. Април т.г., когато сложих летните гуми. Налягането беше м/у 1.7 и 1.8 атм. Донапомпах ги до 2.2 атм. и дадох газ-ефекта го имаше, но осезаемо по-слабо. Точно "замерване" показа, че тресенето се появява слабо при доближаване на 80км./ч. и при ускорение НЕ се увеличава, като след 90км./ч. изчезва. Утре след работа ще проверя и баланса на гумите, в петък ще направя теста и на следв. ден ще пиша разбира се. Ако това се окаже причината ще си е резил, но дано е тя.

ivchotr

Не съм предполагал, че може да караш тази кола с налягане 1.7 на гумите. С такова налягане като нищо можеш да им видиш сметката. Ама щом ще ги сваляш за проверка на баланса, огледай главините и джантите по контактните им повърхности за натрупани отлагания. Образуват се едни такива твърди, като котлен камък. Ако има такива, са напълно достатъчни джантите да не прилепват плътно към главините и съответно да не се въртят в равнините си. Това от своя страна води до биене, а то до неравномерно износване на гумите. Колкото по-меки са неправилно легналите върху главините гуми, толкова по-неравномерно се износват. Освен това биенето помага за по-бързото разбиване на шарнирите (в това число и сайлентовите втулки) и кормилните накрайници. А бе кажи - речи цялото окачване страда допълнително. Ако при теб е такова положението, донапомпването и балансът няма да решат проблема. Играл съм в този филм, та чак се беше обърнал в сериал, докато случайно не разбрах какво се случва.
С други думи, има ли натрупани отлагания, трябва да се почистят. И когато всичко приключи, застани зад/пред всяко колело, както е вдигната колата на криковете и го завърти. Ако бие, се вижда. Даже за по-сигурно може да направиш тази проверка преди да свалят колелата - така ще видиш какво се случва в момента.

F Focus

#45
Не си предполагал, ама явно съм много способен! :o  Както писах бях наясно, че гумите са спаднали, но предполагах, че са около 1.9-2.0 атм. и все се канех да ги донапомпам ( така една година все отлагах да сменя филтърчетата на ГИ и писах каква гняс, че и масло имаше по единия), а и ме кандърдисаха пак да започна работа съгласявайки се с някои мои изисквания, та а днес, а утре, и те така...
Преди малко проверих баланса на предните гуми-дебаланса бил 25 грама, което не било кой-знае колко (?) и утре сутринта ще направя теста. Ако няма разлика ще се запиша за подемник.
М/у другото манометъра на "Еко" в началото на "Ботевградско шосе", където вчера донапомпах гумите, без да проверя налягането с моя манометър, който винаги е в колата, е доста грешен-донапомпах ги на 2.2 атм. (уж) а днес се оказа, че са 3.2 атм., което се потвърди и на "Радиал" с техния манометър, където извършиха баланса.

ivchotr

Аз приключих с манометрите по бензиностанциите. Проверявам налягането с китайската джиджавка и ако се е променило, го изравнявам пак с нея. Мери точно, батериите издържат дълго време без презареждане, компактна е... А аз винаги съм спокоен, че не карам с меки или пренапомпени гуми. На моята ги правя на 2.4 бара и пак вози меко. Но погледни все пак за налепите.

saggy

Ивчо, ти с тази китайска джиджавка успяваш ли да донапомпаш и 4те гуми до нужното налягане, без да се изхаби батерията и да остане и за друг път?

ivchotr

Да. Обикновено донапомпвам всяка гума с около 0.2 атмосфери. В другата тема май бях писал за първото ѝ използване. Сумарно, по спомен, с едно зареждане бях донапомпал гумите на две коли, като моята е с 15 цолови, а другата е със 17 цолови джанти, плюс двете гуми на моторетката. И си имаше ток. Общото налягане отиваше като да се напомпят гума и половина от нулата до 2.4 бара. Според обясненията в Алито, джиджавката би трябвало да надуе пет гуми и половина от нулата с едно зареждане. Аз съм нацелил по-евтиния вариант, а на оригинала му дават 8 гуми. Не съм я пробвал с такова помпене, защото не ми се е налагало да помпя спаднали гуми. Със сигурност обаче при по-продължителна работа иска малко да си почива, защото когато започне да се усеща топлина по корпуса, светва червенеещ сигнал в диода, с който показва, че е включена.
Манометърът ѝ обаче е точен. Сравнявал съм го със сигурен манометър в сервиз за реглаж на преден и заден мост.
Като цяло, пак казвам, за моите цели е идеален вариант. След две седмици тръгваме на обиколка с моторетките през Сърбия, Черна гора, Хърватия, Италия и обратно и със сигурност ще я взема с мен, защото с тези машини налягането на гумите е далеч по-важно отколкото на четириколесните гюмове.

Онзи ден проверих какво е налягането в гумите на дръгела, че карах по едни планински пътища. Преди проверката колата беше стояла около 2+ часа с две от колелата изложени на слънце. Ами те си бяха вдигнали налягането с 0.1 бара спрямо другите две, които бяха откъм сенчестата страна. Това с обикновен манометър трудно ще се хване.

F Focus

Пак съм аз, макар с леко закъснение. Ами след баланса на предните гуми ситуацията е същата. След разговор с майсторът ми същият каза, че е вътр. каре и тресе него е само при ускорение-когато се постигне и поддържа постоянна скорост не би трябвало да има тресене-ще видим. Следващата седмица съм в бокса по темата.


nogopechen

Аз на две от колите купувах по четири нови гуми, дори джанти, докато се реша да сменя този възел от задвижването...

ivchotr

Ако проблемът е в полувала, ще изчезва видимо дори само с пускане на газта.

F Focus

Отново поздрави от...Китен! ^-^  Довлякох се бързо и благополучно без ремонт по темата, че нямаше време. Последни и най-прецизни "замервания". Най-кофти е при рязко ускорение излизайки на магистрала от бензиностанция на 4-та скорост от 80 до 90 км./ч. На равно никакви проблеми при плавно ускорение. На баир със 140-150 км./ч. се усеща леко и без да се подава газ, ама то си трябва, за да се поддържа скоростта. При отнемане на газта всичко "заспива".
Ивчо-спомена полувал, а не каре...?

ADiDimitrov

То и при теб и при мен се сменя цялата полуоска, така че все тая кое е разбито, така или инак се сменя всичко. Ей таман тръгнах от Китен, що не каза по рано да пием по бира 🍻!

F Focus

А, де...нищо, следващата година! ^-^
В случая проблемът го виждам, че ще е зор да се определи коя аджеба полуоска е за смяна? И, ако полувалът не е удрян що ще се покриви?

Ozzie

Цитат на: F Focus в 28 Август 2023 16:28:26...проблемът го виждам, че ще е зор да се определи коя аджеба полуоска е за смяна?
Допускам, по-дългата.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Водниядух1

Тази кола има ли опорен лагер на дългата полуоска както фокус 1

Ozzie

Мисля, че всяка кола с предно предаване и напречен двигател има такъв опорен лагер на дългата полуоска, съдейки по опита ми с такива от други марки.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Да, споменах целия полувал (полуоска е грешно от техническа гледна точка), защото се сменя комплект. Май можеха и да се разглобяват, ама тук не съм сигурен дали внасят само карета или отделните части на дългия полувал. А и не изключено за кратко време след смяна на нещо по вала, да се обади друго и пак да се плаща за работа. Обикновено се скапват вътрешните карета, освен ако на външните не са им се скъсали маншоните. Има вариант и да са се изяли каналите, в които се движат триподите на вътрешните карета и тогава ще трябва да се прави и кутията.
Фокус, трябва да намериш механик, който ги "чува" нещата, за да не те товарят излишно.

F Focus

#59
Здрравейте и преди всичко ЧНГ с пожелание да е здрава и успешна!

Развитие по темата-тресенето рязко и бързо се увеличи и вече не се трае дори над 40км./ч.! Вчера тръгнах от Хисаря, качих се на магистралата и газ в лявата лента. Ама след 20-на километра започнах да усещам неприятни вибрации, та намалих скоростта, минах в средна лента, ама тресе доста и при 90км./ч. По едно време един ТИР ме наближава и минах в аварийното платно, за да ме изпревари, щото в лявата лента беше голяма навалица от автомобили. Лепнах се зад ТИР-а, ама той кара с почти 100км./ч и започнах да изоставам. По баирите нагоре ставаше още по-зле, но наваксвах надолу, когато не тресеше чак толкова. М/у другото открих, че на 4-та скорост по баир нагоре тресенето не е толкова зловещо. Също така при отпускане на газта по нанадолнище също тресе, макар и не толкова-демек и при натоварване от двигателя и от гумите си тресе. Надолу с изключена ск. кутия добичето "спи". Слава Богу след няколко молитви и два часа и половина минах магистралата, щото имах чувство, че колата ще се разпадне!  ^-^  Днес посетих "моя" майстор" и се разбрахме на 10-ти да му оставя колата. Човекът ми каза, че не се продават читави карета-стана ми интересно така ли е, та за протокола да Ви попитам? Инак имало читави полу-валове (полуоски) комплект.
Тогава най-накрая ще сменя и термостата. Лятото си записа номера на рамата, за да ми го поръча и да се обади, ама не се обади...а, термостата е пристигнал, платил го е, ама не се обади...а термостата е пристигнал...ама не се обади... и т.н. (tooth)  (tooth)
Абе уж знам, че някои ремонти не бива да се отлагат, ама да сме живи и здрави!

П.С. Поне разбрах, че при толкова силно тресене наляво-надясно купето не издаваше никакви звуци! :)