Проблем с чек енджин преди почивката

Започната от To4kata, 19 Август 2022 15:44:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

To4kata

#60
Такааа, тъкмо се похвалих и пак светна. Интересното е, че винаги светва на дълъг път. Както и да е е, онзи ден се присъединих към един украински телеграм канал с много фенове на 1.0 Екобуст. Оказа се, че има и по тежки случаи. Същата грешка излиза на автомобили на по 50-60 000 км. Казват, че е опасно да се кара дълго време със запушен катализатор защото може да доведе до ремонт на главата от повишената температура. Ще го мъча още веднъж, два пъти с добавката, все пак последния път изкара близо 6 м. Вероятно скоро ще сваля и картера, за да прегледам ремъците и маслената помпа и ще погледна катализатора с ендоскоп (гледах клип, доста добре се вижда). После ще мисля за нов катализатор: В МП казват 2000 лв, в един полски сайт намирам оригиналния катализатор на 700 евро на промоция, но доставката сигурно ще излезе 100-тина евро - това чудо било 1 м. дълга и крива тръба. Иначе бих си го сменил и сам ...

Дайте идея за проверен кабел за диагностика, барем да си трия сам грешката, да не давам по 20 лв. всеки път. Макар, че последния път си изгасна сама.

Не мога да ги схвана тези работи, в сервиза в който ми разчетоха грешката твърдят, че катализатора си е здрав на 90-95%, просто Форд били направили софтуеъра чувствителен та пали чека. На друго място твърдят че на този двг. се запушва на 100 -150 K. Другата седмица съм на преглед та ще видя какво ще изкарат на газ анализатора. Eбати ти грижите ... на кола на 90 000 км. Предния ФФ2 бензин зареждах от същата бензиностанция и го продадох на 240 000 км без никакви ядове! Та бензина ли е проблема, мотора ли ... или късата клечка?!


nogopechen

Колега. Точката, има вероятност инжекторите да са натрупали нагар, сажди. Така се получава при дирктната инжекция, плюс ЕГР. От това се получава некоректна смес. Тези мотори обичат хубав бензин 100 октана.

ivchotr

У нас 100-те октана не са много популярни, защото са по-скъпи и поради тази причина застояват по варелите.
Скапаният бензин може да скапе катализатора и за под 80 000 км пробег. В този смисъл, като се има предвид, че у нас бензинът си е по принцип по скапан от този навън, да инвестираш 1500 - 2000 лв в нов катализатор е грехота. Ако си загрижен за екологията, карай на газ.

В Али-то сравнително читавите диагностики тръгваха от 20 - 25 лв. нагоре преди Ковид истерията. Сега може и да са по-скъпи. Пробвал съм с по-евтините, но не изкарват много.

Жоро Петков

Катализатор може да намериш в Амазон Юк за доста по-ниска цена. Хораа там се хвалеха за 200-300 паунда, че после на МОТ–а излизат перфектен.
Аз съм много за смяната (лично на моята кола, когато дойде време и аз ще търся варианти), но не и в МотоПфое... цената за катализатора е многократно завишена. С оглед обаче на реалната действителност в нашата територия... най-евтиния ти вариант е "изкормване" и "чипиране". Ако не друго поне е бензин и няма да хвърля (видими) сажди.
100 октана на турбиниран двигател не се препоръчват. Има вървежни бензиностанции, на които върви, но аз спрях с този експеримент много отдавна. Минал съм 50 000км на 100 и толкова на 95. На Круиз разликата беше 2-300гр разход надолу, което правеше бензина не с 25ст по-скъп, а само с няколко стотинки. Реших, че в крайна сметка няма смисъл.
За кабел и аз си поръчах от АлиЕскпрес, програмирах си с него някои функции чрез Форскан (той се оплакваше, че кабела не бил "оригинален", но всичко си работеше).
https://www.amazon.com/Washinglee-Diagnostic-Lincoln-Mercury-Diangostic/dp/B07X2W1WSY
Ето такъв имам, но от АлиЕскпрес за 15-20лв беше - сега като гледам има от 12 долара до 50 (аз лично винаги си вземам 2рото най-евтино).

ivchotr


To4kata

Жоро, 2-3 въпроса: изкормване разбирам, но какво значи "чипиране" и което е по-важно,къде правят подобна "услуга" като хората? Четох, също че макар и рядко, причината може и да не е точно катализатора. В един UK форум един пич се оплака, че сменил катализатора ... и грешката пак грейнала? Където ходих не видях някой да прояви желание да търси друга причина (диагностика някаква), всеки вика катализатор. Свещите ми са на близо 50 000 км и са си за смяна, може би с тях ще започна. От Полша ми дадоха още по-добра цена за катализатора (оригинален Фордовски) 609 евро, изпращат с DHL или DPD, ама кой знае каква ще е цената на доставката - то си е 1 м. крива тръба.

Жоро Петков

#66
Компютъра на колата има нужда от наливане на нов софтуер, който вече работи с други таблици за гориво и въздух.
Това се прави ВИНАГИ, когато на даден двигател се променя нещо по всмукателната (филтри) или изпскателната система. Само така може да се подсигури, че двигателя работи в оптимален режим.
Тук говорим не за повишаване на мощността - макар, че в повечето случаи при премахване на катализатори мощността нараства (намалява обратното налягане) в малки граници.
В повечето случаи "чипирането" се извършва на нафтови печки като моята, защото се цели промяна на въртящ момент и мощност. Не знам наистина колко е развито за бензинови коли (примерно при моторите е развито в БГ, защото няма мотори на дизели...). За съжаление не мога да ти препоръчам сервиз за софтуер за бензини. Аз ходих в JTS Performance на бул. Европа, но само ми смениха софтуера (на 1 колега му махнаха катализатора на 3.0 ТДИ и смениха софтуера). Там са специализирани в дизели (мисля, че повечето, които чипират са за дизели...). Може да пробваш да се обадиш в Адлер Ауто? Попринцип в JTS ми направиха проверка на ДПФ–а. Предполагам, че могат да направят и проверка на катализатора - би трябвало да има данни преди и след, които да могат да се наблюдават с програма като Форскан. Може след като се сдобиеш с кабел за диагностика да направиш замервания - когато не свети чек-а и когато светне.
За цената на пратката с DHL/DPD винаги може да се пита за ориентировъчна. В смисъл помоли поляците да проверят и да ти кажат.
Смени си свещите и продължавай с добавката. Ако започне да светва по-често грешката тогава го мисли.

To4kata

Ясно, междувременно разбрах, че можело софтуеърно да се елиминира катализатора, без физически да се премахва. Майсторът каза, че не бил виждал запушен катализатор на бензинов мотор. На 1.0 Екобуст просто толкова им бил капацитета, но едва ли е запушен. Разбирам, че с това софтуерно премахване, просто лампата няма да свети с тази грешка. Можело и да се изтърбуши и да се сложи някъкво гърне, колкото да не е без хич. То ако е само за лампата и дистанционната втулка работи, по-добре втулка на ламбдата да сложа. Щото софтуеърното премахване било 350-400 лв.

ivchotr

Запушват се и бензинките като стой, та гледай. Имахме служебни Фокуси мк 1.5 и всичките до един се сдобиха със запушени катализатори. Караха се само с бензин от "Петрол". И това за около 100 000 км.

F Focus

Вчера си смених възд. филтър и използвах случая да почистя дроселовата клапа. Преди няколко месеца смених маслото, масленият ф-р и филтъра на купето в сервиз, но възд. ф-р си го сменявам сам, щото корпусът му е от правоъгълните, а не кръгъл, и заради износените резби в пластмасовият корпус захващам капака му не с винтове, а го притягам със свински опашки, което е лека заигравка, та да не слушам мрънкането на майстора тази операция си я правя сам.
Корубата под възд. ф-р е чиста и суха, в дунапренчето нямаше масло на дъното му-при предишни смени в долните 3мм. имаше такова...? Ама задната част на дроселовата клапа си беше, както и преди чернилка, макар и не толкова голяма.
Чек-ът беше загаснал сам няколко дни преди почистването на дросела и при стартиране на двигателя след почистването  му същият пое бодро без да загасне или да прави опити за такова. Абе фокуси-пали се, гасне си, както си иска! :)

П.С. Не е по темата, но май съм прекалил с пластмасовият регулировъчен винт на клапата, който фиксира затвореното и положение (писал съм), но нямах време, та скоро ще го върна малко.



To4kata

Е как става тая работа?! Хем чека дава понижена ефективност на катализатора, ерго МП викат - нов катализатор, хем на ГТП, което минах току-що, не само че нямат забележки, ами казха, че е колата е перфектна на газ анализатора ??? !!! Демек тръгнал е, ама още може ... Дядо ми, Бог да го прости, щеше да каже: Де..ба тая крива нива!

Жоро Петков

Заложените еко норми на колата не са еднакви с нормите заложени в ГТП-то.
Колата ти следи СО, СО2, NOx и други.
В ГТП следят размер на частици за нафтови печки и СО2 за бензинови резачки

ivchotr

Ти па...
Уредите им са си каквито трябва да бъдат. Обаче кел файда, при положение, че държавата не я интересува кой автомобил какви емисии отделя, ами коя е годината му на производство. Щом Еко-стикерът се дава според годината на производство, какво повече има да обсъждаме?!?

F Focus

Прав си-няма!
Убеден съм, че ако си изкормя катализатора, ако се наложи с/у някой лев ще ми дадат същата категория, като с катализатор.
Абе държавата върви яко надолу и встрани във всички отношения! >:(

ivchotr

То донякъде е добре, че както е тръгнало, току-виж станало задължително да си гей.

perun

Като се познаваме и гейове ще станем стига да ни е изгодно и ефтино..

To4kata

#76
Днес я качих на магистралата и пак светна пуста ламБа. Този път няма и 1000 км след последната добавка. Реших да изпържа малко мотора, нали било добре за катализатора и тъкмо си го помислих и ламбето светна. В града никога не ми е светвал, само на високи обороти. Значи какво излиза ... задръства се в градски условия, светва чека на магистралата. Абе, свещите ми са вече на 4 лета и 50 000 км и са си за смяна, дали това няма окаже някакъв благоприятен ефект? Ще сменя и добавката, чух добри отзиви за тези на Xado!

P.S. Бре, ти да видиш https://www.carcarehacks.com/can-bad-spark-plugs-cause-a-p0420-code-answered/?utm_content=cmp-true

ivchotr

A ти като изпържи двигателя, след това пуска ли колата да се движи без газ на предавка? Това е важно да се прави, не само да тормозиш и без това охтичавото железце :D
А четивото със свещите си е съвсем по темата.

To4kata

Ти остави това /хич не охтичав между другото  8) /, свещите ще ги сменя още тази седмица. Не, че лежа на тази кълка, де! Това, което ми е по-интересно е защо не ми светка градско, ами все на магистралата?

ivchotr

Щото е много бърз и въздухът не може да го стигне :D

Щото е жега, въздухът е сух, а в сухия и горещ въздух кислородът е по-малко. Това покрай магистралите. Покрай морето трябва да е малко по-иначе, понеже там се изпарява вода и въздухът е малко по-влажен и малко по-тежък. Сухият и горещ въздух стои по-високо над земята...
Та ти пържиш двигателя във високи обороти, на него му трябва кислород за този по-интензивен режим на изгаряне на горивото, а той не е достатъчен. Едно, че двигателят по принцип губи част от мощността си и второ - загрява повече. Второто е свързано и с невъзможността му да се охлажда качествено, щото трудно се охлажда нещо с горещ въздух. А в целия този филм между двете сонди просто минава количество кислород, различно от заложеното в софта и в по-тежките условия от по-горе, те засичат по-често разликата. Съответно бият камбаната на компа да сигнализира по-често за проблема.

Ама може и да бъркам нещо и всичко с въздуха да си е наред, а просто колата да не става :D


To4kata


nogopechen

"Чека" свети за да с  обърне внимание на възникнал проблем ( грешка ). А за сухият, влажният, студеният, топлият и т.н. въздух има създадени алгоритми за работа на ЕКУ-то, още от преди много време. Освен на свещите може да се обърне внимание и на инжекторите. 

ADiDimitrov

Колега до сега да я беше махнал софтуерно и да беше забравил за този проблем, в комплект махат и ЕГР а и всичко е тип топ.

ivchotr

Въпреки алгоритмите моята специално губи част от мощността си в горещо време. Или става по-мощна в студеното такова. А бе върви по-добре през зимата, отколкото през лятото.

gras

Цитат на: To4kata в 10 Юли 2023 15:16:39задръства се в градски условия, светва чека на магистралата
Да колега по принцип катализатора се задъства в градски условия. А ти светва на магистрала , защото колата си иска равномерна скорост и обороти за да направи калкулацията и индикира проблем. При мен също взе да се появява грешка P0420 ,само че аз не се занимвам с щуротии добавки и т.н. Миналата седмица свалих катализатора и го дадох на почистване - на пръв поглед беше ОК ,но като го закачиха на машината и взе да се разпада(напукана пита - излизат малки паченца)... неспасяема работа. Вчера ми монтираха новия катализатор и честно колата стана друга. Относно придърпването провери си тампоните на мотора ,че понякога ,ако са много зле , лашкането на двигателя се усеща като придърпване.

F Focus

#85
Наскоро минах 900км. по "Тракия"-чекът не светна, а преди 2 месеца светна на магистралата, след няколко дни сам си загасна. Поддържах обороти 4100-4500 и чат-пат 5000об./мин.(160км./ч.) Баси късите скорости! Загуба на мощност независимо от външната температура не съм усещал-явно двигателят е много мощен! :) . Инак е вярно, че плътността на въздуха е в пряка зависимост от температурата му, което влияе на мощността на двигателя...и скоростта на излитане и кацане на аеропланите :) М/У другото сериозните авиокомпании отказват да излетят при температура 50С на сянка.
Като се спомена за разпадащ се катализатор при Фокус-2 има ли опасност парченца от него да се засмучат от двигателя?

ivchotr

Трудна работа. Все пак трябва да минат през изпускателните клапани, а при такта "пълнене" са отворени основно всмукателните клапани. Има някакви градуси застъпване с изпускателните, но те са отворени достатъчно малко през това време, че да не засмукват нищо от изпускателната система след тях. Аз поне не съм срещал случай двигател да е засмукал нещо през ауспуха, така да се каже. Даже имам и личен опит - моторетката ми счупи два изпускателни клапана и парчетата бяха големи колкото половин монета с номинал 1 ст. И така си дойдох от Долна Диканя до София. Ами нищо не бяха засмукали двата цилиндъра :D

To4kata

Цитат на: gras в 11 Юли 2023 10:26:06Да колега по принцип катализатора се задъства в градски условия. А ти светва на магистрала , защото колата си иска равномерна скорост и обороти за да направи калкулацията и индикира проблем. При мен също взе да се появява грешка P0420 ,само че аз не се занимвам с щуротии добавки и т.н. Миналата седмица свалих катализатора и го дадох на почистване - на пръв поглед беше ОК ,но като го закачиха на машината и взе да се разпада(напукана пита - излизат малки паченца)... неспасяема работа. Вчера ми монтираха новия катализатор и честно колата стана друга. Относно придърпването провери си тампоните на мотора ,че понякога ,ако са много зле , лашкането на двигателя се усеща като придърпване.
Три въпроса: това на Мондеото 2001 ли? Къде ти го чистиха? И какъв е новия катализатор - оригинален или някакъв афтермаркет? Аз се мъча, защото колата още няма 7 г и 90 000 км, а пък и според Форд сервиз, където ми четоха грешката, казаха че катализатора е на 95% годен /от техния опит/. Ако е 15 г. таралясник мерките щяха да са други!


F Focus

#88
Ако не греша катализаторът не е чистен, а сменен-и, на мен ми е интересно с какъв, и за какви пари, истински катализатор ли е, или нещо подобно на катализатор? Дали изобщо катализатор може да се изчисти? Мисля, че ще е полезно да се споделят всякакви мнения мнения и опит при смяна на катализатор-вероятно в отделна тема. Ако няма други желаещи аз да я пусна? :)
При този пробег не допускам катализаторът да е за смяна, по-скоро ламбда сонда, или нещо друго?

ivchotr

И да пуснеш тема, едва ли ще има много хора да споделят опит със смяна на катализатор. Чак толкова загрижени за екологията фордаджии ме съмнява да пишат във форума :D