Летни гуми - мнения, отзиви, коментари

Започната от Bobi, 25 Октомври 2011 21:38:11

« назад - напред »

0 Потребители и 17 гости преглеждат тази тема.

Ozzie

Бих купил Клебер-а. По-тиха, по-добра при спиране на мокро. Ако гледаме етикета.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


saggy

Да, по етикет изглежда по-добре Клебърчето. Но съм чувал лоши отзиви, че са меки гуми и лесно се цепят или правят балони. Този модел, обаче, е по-нов и може да няма този проблем.

dimkaraganchev

Фулдата въобще не са лоши. Напротив.

Наско

Вече 30 хил.км /три години и малко/ съм с Hankook ventus prime. Унгарско производство са и съм много доволен. Тука вали дъжд често и колата се перфектно на мокро.
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !

dimkaraganchev

Да, Hankook Ventus Prime също са много добри гуми.

Pyrhel

С Фулда повече не бих рискувал - Мондеото го взех с нови Карат Екселеро, много добре държаха на мокро, но се дебалансираха на всяко продължително каране със 130 км/ч. Вероятно са били дефектна партида, но не бих повторил.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

при Мондеото след 2-3 по сериозни спирания си за престъргване на дискове ,и като отидеш може да балансират и гумите  :D

Pyrhel

Така беше с дисковете, но гумите не ставаха - за един сезон повече от 10 пъти ходих да ги балансират - излизам на магистралата, пускам темпомата - всичко точно. Като покарам и загреят започваше да тресе колата и пак за баланс.
Пак казвам - вероятно бяха кофти партида онази година (нямам друго обяснение), някои гумаджии знаеха...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

saggy

Карах 4 години със зимни гуми Fulda Kristall Montero 3, като нямах никакви подобни оплаквания. Всъщност не бях доволен само от поведението им на сняг, иначе бяха ОК. Явно при Pyrhel е било дефекетна партида. Фулда и Клебер са произведени в  Европа, което до голяма степен означава добър качествен контрол, но има изключения със сигурност.

jo_jo

тази година мисля да заложа на falken Azenis FK520 имах предния модел и не съм имал проблеми, а са на доста добра цена за 235/45/17


saggy

Заложих на Goodyear Efficient Grip Perf. 2. Навъртях им вече 1000+ км и мога да кажа, че не съм впечатлен. Карах 5год. предният модел Eff. Grip 1 и бяха по-добрата гума от двете. На тази това, което не харесвам, е спирачното поведение. Като натисна спирачката и сякаш гумата е прекалено мека, размазва се по асфалта и чак след това почва да спира. Като резултат, трябва по-силно да натисна спирачката, че да намаля или спря по-рязко. И това го забелязах веднага, след като излезнаха от гумаджийницата с тях. Като плюсове мога да кажа, че са много тихи, имат доста добър разход - падна ми разходът с 0.5л средно и колата е стабилна с тях в завои. Взех ги от БГ Гуми внос от Германия, а са правени в Словения. Бг гуми бяха доста коректни в отношението си и пак бих купил от тях. Може би, ако бях взел обсъжданият тук Клебер, щях да съм спестил едни 100лв и да имам същото пътно поведение, но не се знае :).

F Focus

#641
Още един глас за "Клебер", а зимна "Фулда" никога повече! >:(
И за Протокола-широката гума е по-стабилна в завои, но само ако асфалтът е сух-при мокър е точно обратното! Също така натоварва повече окачването.
А, и както Алекси каза разходът ще се увеличи.
Лично аз изобщо не съм фен на по-широка гума от тази, предписана от производителя-лично мнение, с което никой не е длъжен да се съобразява, разбира се.

П.С. При избора на гума гледам и скоростният индекс, който все пак говори за качеството-"Т" до 190км./ч., "Н"-210км./ч.  Имайте предвид, че по-високоскоростните гуми са малко по-тежки, защото имат повече слоеве плат и мрежа и изкарват по-дълго време без деформации.

GODzillata

Привет!

Кой размер летни гуми 17-ки е най-добре за МК4 - 215/50/17, 225/50/17 или 235/45/17?  ::) 
______________________
Mondeo IV 1.8 TDCi 125HP

Ozzie

@GODzillata
Този който е посочен на лепенката на колонката на шофьорската врата. Ако лепенката липсва, вероятно колонката е пребоядисвана.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Жоро Петков

Аз съм с 235/50/17.. единствения плюс е, че са уникални  (rofl)  (заводско 2016 колата излиза с такива... след това ги сменят на 235/45/17, от които има цяла плеяда).
Ако няма да караш колата на писта - насочи се към тези, които имат най-евтини от дадена серия.
Предполагам са 215/50 - взимаш Фулда Конти или Мишлен и гледаш за 3те размера посочени от теб цените и си харесваш.

GODzillata

Цитат на: Ozzie в 26 Февруари 2023 20:41:45Този който е посочен на лепенката на колонката на шофьорската врата.

Ето ми лепенката:

http://store.picbg.net/pubpic/40/B9/976cf375bb5240b9.jpg

...гледам, че за моя двигател 1.8, са дадени 16-ки, което няма как да стане, предвид, че джантите са ми 17-ки.  ::)




Цитат на: Жоро Петков в 27 Февруари 2023 10:34:27Аз съм с 235/50/17.. единствения плюс е, че са уникални  (rofl)  (заводско 2016 колата излиза с такива... след това ги сменят на 235/45/17, от които има цяла плеяда).
Ако няма да караш колата на писта - насочи се към тези, които имат най-евтини от дадена серия.
Предполагам са 215/50 - взимаш Фулда Конти или Мишлен и гледаш за 3те размера посочени от теб цените и си харесваш.

Старите ми летни, с които бях купил колата, са 235/45/17 - но нещо са ми ниски за катерене по тротоари.
Зимните ми са 215/50/17 - с тях нещата са една идея по-добре и май този размер ще взема и за летните.

Фулда викаш?
Чудех се между KLEBER и BRIDGESTONE TURANZA 6 XL, но ще прегледам и Фулда.
Жалко, че нямаме хубави пътища за хубави гуми!

Стига се до вечната дилема дали да си купуваш през 2 години нискобюджетни гуми или да си вземеш скъпи, които ужким да карат по-дълго...или поне до първата среща с кофти дупка...  :-[
______________________
Mondeo IV 1.8 TDCi 125HP

Жоро Петков

Имай предвид, че марките, които съм изброил просто "се знаят", че се водят премиум.
Лично аз съм с наследени Мишлен Пилот Алпин 4 зимни. Аз натискам колата много и ми идват много лигави. Наскоро обаче осъзнах, че най-вероятно просто зимните гуми (а и настилката) не са за толкова динамично каране и като поуспокоих малко се държат добре.
Летните ми са Goodyear Еfficientgrip и съм доволен от тях.

ivchotr

Карам със зимни и летни Континенталки. Доволен съм. Важното е да се поддържа точното налягане.

Жоро Петков

Ама кажи как караш - щот мъжа на сестра ми рядко кара със скорости над 90 и "кара като баба" и ще е доволен и от китайски гуми. Аз карам колата като мотора - доста агресивно по завоите (ест. не като на писта, съобразявам се трафика , но ако съм сам я настъпвам). А и Континентал имат 20-30 подвида и размери.
Имайте предвид, че различните размери има шанс да се правят в различни държави и да имат съвсем различно поведение.
Винаги търсете тестове не на марката, а на конкретен размер.

ivchotr

Не карам като баба :D Най-обичам завоите :D И гледам пред мен да няма други возила :D
Но съм с размер 195/65-15. Летните държат много, но и на 3-тата година са вече с поизтъркан грайфер. Няма как да има добро сцепление без разход на материал. Та ги сменям горе - долу през 3 - 4 години.


GODzillata

Колкото повече чета - толкова повече се обърквам!  (bye)

Друго да питам - трябва ли да са XL и FP?
______________________
Mondeo IV 1.8 TDCi 125HP

ivchotr

Гледай сега. Най-важното при избор на гуми е да спазваш скоростния и тегловия индекси. Гуми с една и съща височина и широчина могат да са с различни индекси. Колкото по-нисък е скоростният индекс, толкова по-ниска ще е скоростта, след която гумата ще е склонна да се саморазруши. Ако колата ти вдига максимум по километраж до 240 км/ч, те устройват гуми със скоростен индекс "V". Съответно, ако колата ти тежи 1500 кг и може да носи още 500 кила товар, включително и пасажерите, те устройва теглови индекс от 90 до 92. Не заради друго, ами защото у нас често се случва да претоварваме каруците. Обикновено, за да не се чудят собствениците какво да гледат, гума със съответния размер е разчетена за скоростта и теглото, които биха покривали колите с такъв размер гуми. Но често се среща при равни всички останали означения, скоростният индекс да е "Н", което определя използване на гумата с макс скорост до 210 км/ч. Което ще рече, че ако караш с по-висока скорост, някоя гума може да не издържи на натоварването, да се разпадне и да се пребиеш като куче. Аз лично гледам да ползвам със скоростен индекс "V", нищо, че дръгелът ми е разчетен до 220 км/ч, а и аз по принцип не вдигам толкова.
Ей тук има таблички с индексите, за да се ориентираш:
https://www.google.bg/search?q=%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BD+%D0%B8+%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD+%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D0%BA%D1%81+%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8&tbm=isch&chips=q:%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BD+%D0%B8+%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD+%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D0%BA%D1%81+%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8,online_chips:%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%B8+%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8:otYFH6NNXjQ%3D&usg=AI4_-kQZzpLVzKNZRj_flbocr7g7OJgniA&sa=X&ved=2ahUKEwiWk9qHmrj9AhU_QPEDHfQACekQgIoDKAF6BAgmEBM&biw=1054&bih=582&dpr=1.09#imgrc=NF5Nox8F1qKxWM

GODzillata

Цитат на: ivchotr в 28 Февруари 2023 14:31:52Гледай сега...

За скоростта ми е ясно, то аз повече от 180 не съм вдигал и е било за кратко по магистралата.
Ясно ми е, че две добри има само в спортния бридж  ;D , а пък аз гледам една камара показатели на различните марки гуми и искам всички да са топ ъф дъ топ.
В общи линии колата я ползвам за няколко ходения до София (от тук и нуждата да може да се качва по бордюри, както и евентуално да има защита на борда "FP") и до морето с относително бързо каране с жената, децата, кучето и багажа - т.е. може би затова ми трябва XL... ::) ...бих си взел премиум гуми, но веднага се сещам за вица, че в Англия карат on the left, а при нас - на what's left и много би ме заболяло сърцето ако някоя гума ми падне в неравната битка с неравните ни пътища.
______________________
Mondeo IV 1.8 TDCi 125HP

ivchotr

Поради тези причини си избери тези с по-високия борд. Но, ако не са от препоръчания от производителя размер, трябва да засечеш с колко ти лъже километражът.

GODzillata

Цитат на: ivchotr в 28 Февруари 2023 21:04:09Поради тези причини си избери тези с по-високия борд. Но, ако не са от препоръчания от производителя размер, трябва да засечеш с колко ти лъже километражът.

Т.е. 215/50/17 ?
______________________
Mondeo IV 1.8 TDCi 125HP

Жоро Петков

XL гуми не ти трябват. Това са за коли поне 250кг+ над нашите.
Гуми с борд FP се оказа, че дори да искаш да си купиш (и дори да го пише в сайта на продавача) не винаги съществуват. Определени производители все пак слагат доп. материал, който все пак предпазва до някъде джантата, но не е като с истински FP борд (пак по-добре от нищо).
Скоростния индекс на гуми на 175 почти никога не съм виждал да са за под 240км/ч - трябва да е някакво мега китайско изпълнение.

ivchotr

Цитат на: GODzillata в 01 Март 2023 06:37:16Т.е. 215/50/17 ?

От трите размера, за които беше попитал по-горе, с най-висок борд е 225/50-17. Малко по-ниска е 215/50-17, а най-ниска е 235/45-17. Това е така, защото височината на борда е процент от широчината на гумата. Демек бордът на 225-цата е 112.5 см, на 215-ката е 107.5 см, а на 235-цата е 105.75 см. Реално чувстваш 215-ките с една идея по-добре от 235-ците, защото са по-високи с 1.75 см. Както казват жените - размерът има значение (tooth)
И тук идва другото важно условие, за да решиш коя гума да вземеш - дали джантите са създадени за избрания размер гуми. Това трябва да провериш по данни на производителя. Взел си колата с 235-ци, но дали джантите ги хващат както трябва? Ако производителят препоръчва 225/50-17 като възможен размер, слагай него. Ако не го препоръчва като височина, но го препоръчва като широчина, трябва да се убедиш, че по-високата гума няма да опира я в калника, я в опората на пружината на макферсона. Ако влиза без проблем, това е твоята гума. И пак казвам - ако все пак сложиш по-висока от препоръчания размер (те вероятно са няколко препоръчаните размери), трябва да установиш с колко се лъже километражът. На моята се препоръчват 195/60-15, а с тези, които съм сложил (195/65-15), реалната скорост е някъде с около 5 км/ч надолу от скоростта, която показва километражът. Това зависи и от скоростта с която се движи автомобилът, защото разликата не е константна.
Има и нещо друго - по-тесните гуми водят до по-нисък разход на гориво, защото съпротивлението им при търкаляне по пътя е по-малко. Но пък с по-широките гуми колата е по-стабилна. Остава да прецениш кое ти е по-важно. Ако е само височината, отговорът е ясен.

F Focus

#657
Че по-тесните гуми намаляват разхода на гориво е така, но както съм писал по-широките гуми дават стабилност само на сух път-при мокър е точно обратното! И е много вероятно придобитото чувство за стабилност на сух път при мокра настилка да изиграе изкл. лоша шега, ако задкормилното у-во не намали осезателно скоростта. Отделно широката гума товари повече окачването и сервото на волана, независимо какво е-хидравлично, електро-хидравлично, или чисто електрическо.
Инак относно скоростен индекс "Н" мисля, че е предостатъчен още повече имайки предвид, че е заложен резерв, и състоянието на пътищата ни. Миналото лято на път за морето по "Тракия" на "ОМВ" до Стара Загора спрях за кафе до едно извънземно ново "БМВ" 7-ца. Като слезнах от колата ми се видя, че предна дясна гума му е спукана, ама не бях много сигурен, щото гумите бяха изкл. нискобордови, но понеже в колата имаше човек му казах, а той рече-така е, гумата гръмна и, като се загледах по-подробно на външ. борд имаше цепнатина около 10см., а гумата беше супер-дупер направена да издържи 300км./ч., ако не и повече, а колата беше на няма година (закупена в Германия) и се оказа, че фабрично няма резервна гума, щото тая гума нямало как да гръмне...?! Отвори ми багажника, за да се убедя, който беше изключително малък и плитък , щото отстрани и отдолу било бъкано с противопожарни системи при катастрофа, балони с кислород...все едно беше колата на Президента! Та, човека отлежаваше там вече няколко часа, за да чака доставка от София на такЪва гума, която струвала 900лв. и беше извикал, и пътна помощ, от Стара Загора, която да качи колата и да я закара до сервиз, за да я сменят, като (когато) пристигне. Щеше да плати и солидна сума за доставката на новата гума от София.От какво беше гръмнала гумата му-80-100м. преди влизане в бензиностанцията имаше "плавна" дупка, в която и аз хлътнах с около 70км./ч. но дясната ми предна гума средна хубост "Дебика" издържа, въпреки, че ударът беше доста силен .Е-той явно е навлязъл с по-висока скорост от мен, но не е бил със 150км./ч., нали? Ясно, че на собственика на такъв автомобил подобни разходи са нищо, ама да броиш едни огромни пари и да висиш, като глупак с часове, пък аз с Фордьо да му пожелая доставката на гумата да дойде по-бързо и да си продължа...Та за какви гуми и с какво качество да си говорим изобщо?
Та в наше село не робувайте чак толкова на марки и тестове и имайте предвид нещо изкл. ВАЖНО, в което съм се убеждавал многократно от личен опит а и от разговори с големи вносители на гуми-в наше село обикновенно се внасят гуми, които за белите държави са брак, или почти, а Вие тук коментирате марки, тестове...:) Който иска читави гуми да си ги внесе от Германия, например и ще усети разликата, особенно, ако иска да кара спортно! Огромна част от чисто новите автомобили у нас се внасят с такива гуми! 20 години работих в сериозна и богата фирма (банка), която от 1997 до 2017 купуваше (после напуснах) по 5 нови автомобила, които за 4 години навъртаха 400Х. км. и после се купуваха други. Дохато работих там се смениха 5 марки и горчивият опит показа, че веднага след закупуването на чисто нов автомобил първото, което трябва да се направи е да се сменят гумите(!), които да не са супер-дупер, ами да са нормални поне и нещата "заспиваха". От една служебна кола се доредих да се уредя безплатно с чисто нови "Дънлоп", 195/65/15 от нова "Шкода"-Октавия, които след три години и 15Х. км. пробег буквално се изкривиха( такова чудо не бях виждал!), а нямаха никакви признаци на износване, но тресяха, предницата дърпаше ту-наляво, ту-надясно! Търсете познати сред вносителите на гуми, каквито клиенти банката имаше, които ни съветваха за марката и нито веднъж нямаше съвет за "велики" марки, като  нямаше проблеми след закупуването на други гуми от тях.
И се образовайте относно  всички възможни цветни индикации по самата гума (точки по борда, надлъжни ивици и др.), които "говорят" много-ако липсват гумата е брак! В наше село се налага. Някои гуми пък нямат DOT-можете ли да си го представите?  Друг индикатор, че гумата не струва е, ако се наложи след монтажа и да се наложи да се натепат по джантата 150-300гр. противотежести-такЪва нова гума е гарантирано тотален брак!
По темата казах накратко всичко и спирам, споко, щото мога да кажа още много, ама се уморих от писане, а и изобщо не бих желал да влизам в спорове! :)
Оттук-нататък ще следя с интерес всички други мнения-аз от моето няма да "мръдна" и няма да споря, както казах!

П.С. Като стана реч за китайските гуми искам да споделя личен опит от летни такива на предишното ми "Рено"-19, което 11 години ми беше втора кола, но за която се грижих подобаващо, както за всичките ми коли. Дойде време за смяна на летните му гуми, които бяха с Жигулов размер-165/80/13, което се оказа баси проблема, щото почти не се произвеждат и на по-известните марки такива гуми струваха 90-100лв., колкото 195/65/15-представяте ли си? :( От зор кандисах да сложа чисто китайски "GT-Radial" и трябва да си призная, че бях възхитен! Карах ги две години  и ги тествах по най-добрият начин, а именно на жълтите павета в София, когато са мокри-държаха се учудващо перфектно! Имам личен опит, когато корейски марки гуми (Kumhu) буквално се разпадаха след 5000км. пробег (едва се прибрах от Варна до София, като резервната вече беше с два големи балона, а  заводски монтираната беше тотал-щета! Същите сега мачкат мнозина на върха, че и го завземат, а "Мишлен" отдавна им диша праха и отиде много-много-много назад. Смешното в случая е, че прибирайки се в София от Варна с "Хюндай"-Галопер 1 със скорост  55-60км./ч. на влизане в София около резиденцията "Враня" ме спряха за превишение с 10км./ч.!, когато за такова минимално превишение катаджиите изобщо не се занимаваха :) С което искам да Ви кажа -не любувайте на марки и на тестове, щото и те са до голяма степен корумпирани!
Признавам си, че с голям интерес ще следя темата кои летни гуми са супер-дупер, а всъщност повечето са...

Alexi

ама те тия гуми на БМВ-то не са за офроуд  :D

ivchotr

Аха. Вчера даваха по ТВ някаква акция по установяване качеството на пътната настилка. 15 години им бяха малко да открият топлата вода. Откак Боко направи първи опит с една отсечка на "Цариградско шосе" в София и видя как се къртят яко кинти, пътищата у нас станаха основен извор на средства за шайката му, а иначе причина да се изтрепе не малко народ. Някой ден може да дочакаме и възмездие за тези безобразия.