Време ли е за зимните гуми?

Започната от Иван Петров, 07 Октомври 2017 20:50:53

« назад - напред »

0 Потребители и 4 гости преглеждат тази тема.

TourneoRS

Аз ще ги сложа на първата поледица, няма смисъл да ги търкам. Вече са на 9 години, но понеже са като нови мисля да ги карам още 5-6 зими  (tooth)
IVECO -  с него не се ходи надалеко .


Alexi

те такива са вдървени и нямат изтъркване дори лятото ..

Svetoslav_92

Все още не е време за зимни гуми  (snicker)
Утре го дават 12 градуса в София. Реално кой как прецени,че ще е зимата. Като гледам Януари и Февруари ще са тежките.

exclusiveremix

Аз пък имам друг тертип.Фокуса ми е с летния мишелин и по принцип не смятам да я карам зимата въобще.Зимни гуми изобщо няма да помирише докато е моя.Та когато времето е над 10 градуса и е слънчево се кара фокуса.През останалото време фиестата на баща ми с 4 нокиана  (tooth)
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

ivchotr

И като те спрат с Фокуса зимъска, ако ще и 20 градуса да е, ще ти отвъртят глобата като стой та гледай.

Ozzie

Цитат на: ivchotr в 15 Декември 2017 18:41:38И като те спрат с Фокуса зимъска, ако ще и 20 градуса да е, ще ти отвъртят глобата като стой та гледай.

Ако грайфера им е 4 мм. и повече, ръб не могат да му кажат.
:-*
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Pyrhel

Цитат на: Svetoslav_92 в 15 Декември 2017 17:58:40
Все още не е време за зимни гуми  (snicker)
Утре го дават 12 градуса в София. Реално кой как прецени,че ще е зимата. Като гледам Януари и Февруари ще са тежките.
Може би твоите летни са специални, моите не държаха като захладня дори до 5-6 градуса. Само последните 2-3 дни е топло, преди това нощем беше до -9 в Сф. А един ръб близо до нас, с БНВ е36 316 компакт, на първия сняг се прибра към 22:20, до 0:10 паркираше с боксуване и прекъсвачи. За мен съм преценил, че няма да съм такъв лайнар и да вдигам шум/преча заради 120лв общо за 4 гуми...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

скоро го даваха по БТВ един такъв ,с летните гуми .. надигнал мантинелата 30-40 метра :)

exclusiveremix

Цитат на: ivchotr в 15 Декември 2017 18:41:38
И като те спрат с Фокуса зимъска, ако ще и 20 градуса да е, ще ти отвъртят глобата като стой та гледай.
Прочетете си законите и после обсъждайте.Не знам даже кой луд кара на под 4мм гума без значение зимна или лятна.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

hotblooded

Майтапа на страната, ама сложих зимните когато падна първия сняг в Хайнбоаз... Скоро ходих до Турция, беше 14-15 градуса,  ми да ти е6а зимните гуми - някакви баничарки ми дърпаха по завоите, завои който съм вземал със 120, със зимните с 90 усещам че започват да изтърват....
Относно летните - особено UHP гуми и разни спортни премиум модели - под 4-5 градуса температура на асфалта може много лошо да те изиграят...


Svetoslav_92

#40
Цитат на: Pyrhel в 15 Декември 2017 20:02:59
Може би твоите летни са специални, моите не държаха като захладня дори до 5-6 градуса. Само последните 2-3 дни е топло, преди това нощем беше до -9 в Сф. А един ръб близо до нас, с БНВ е36 316 компакт, на първия сняг се прибра към 22:20, до 0:10 паркираше с боксуване и прекъсвачи. За мен съм преценил, че няма да съм такъв лайнар и да вдигам шум/преча заради 120лв общо за 4 гуми...

Никакви проблеми до сега със летните регенерати (или поне дефинирани от мен всесезонни),но има и друг фактор,които ще го видим дали е от значение. Ходих на реглаж и ми казаха,че кембъра ми е бил с 2 градуса отгоре.. предполагам към -3.5..
Аз се чудех що ми тежи волана.. След реглажа е лек като перце,но ще видим пак като свие дали ще имам същата стабилност.

Освен гумите и други неща влияят за стабилността. Аз знам на мене кое много ми помага попринцип. На фиестата съм със съотношение 70/30 тегло предница задница.. и като знаеш,че съм предно предаване тя "стъпва" по-тежко.
Честно казано ако не бях взел bfgoodricha сега щях да си взема 4 гуми,които в днешно време са рядкост заради по-високия шум - класически.http://gumicon.bg/letni-gumi/VREDESTEIN-r13-p11048.html
Има ги на супер добрата промоция и перкам зима и лете със сигурност без проблеми.Почти винаги когато каучука е свестен,а гумите са шумни значи имаш сериозно сцепление. А масово хората даже и аз включително в началото преди да се задълбоча си виках,че искам тихи... Не отричам,че има тихи и със сцепление,но 25 хиляди и са на галоши.

ivchotr

Цитат на: exclusiveremix в 16 Декември 2017 10:30:58

Прочетете си законите и после обсъждайте.Не знам даже кой луд кара на под 4мм гума без значение зимна или лятна.

Поогледай се лятото, пък и сега и ще видиш колко луди има.

П.П. Според закона, ако си със зимни гуми с дълбочина на протектора под 4 мм, си О'К. Ама на пътя реално не си.

ivchotr

Цитат на: Svetoslav_92 в 17 Декември 2017 03:39:47
...Почти винаги когато каучука е свестен,а гумите са шумни значи имаш сериозно сцепление...

Ако каучукът е свестен, гумите ще са тихи и ще се износват бързо. Но ще имат сцепление. Те затова се и износват. Гуми, които са шумни, в 98% от случаите са с ниско качество и без сцепление. Не те знам къде я караш тази кола, но на мокър път, еле пък заснежен, с летните гуми си опасен както за себе си, така и за околните.

Pyrhel

В София е отлично за летните гуми в момента, на 10-12 минути път има ПТП (beer)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

exclusiveremix

Цитат на: ivchotr в 17 Декември 2017 11:29:02
Поогледай се лятото, пък и сега и ще видиш колко луди има.

П.П. Според закона, ако си със зимни гуми с дълбочина на протектора под 4 мм, си О'К. Ама на пътя реално не си.

Да,съгласен съм.До нас редовно има пишлемета каращи Бнв-та с гуми който даже на гумена каручка няма да сложа.Такива на които конците се виждат.Такива на който шарката не можеш да различиш.
Иначе Анатоли донякъде е прав,че лятната гума под 5-6 градуса е страшната мъка.Особено старата и опечената,както и с ниско качество.
Наложи ми се миналата седмица да отида до село(на 4 км от гаража ми) с фокуса който е с летния и заводски мишелин примаси 3 - средата на 2016 произведен.При скорост от 80км/час имах случка да избегна новоотворила се дупка.Темп. на колата показваше 0 градуса,навънка я е било минус - 1..2.Че летния мишелин даже и не мръдна,все едно навън беше лято,колата си беше като закована на асфалта.Пробвал съм на плюс 3-4 градуса през средата на ноември  да вляза в завой така както си влизам през лятото.Асфалта беше и мокър и определено задницата леко почва да те хвърля от пътя.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Svetoslav_92

Цитат на: Pyrhel в 17 Декември 2017 12:34:43
В София е отлично за летните гуми в момента, на 10-12 минути път има ПТП (beer)

Хаха е ако карат с летни галоши или само с едни 3 ребра на гумата е ясно какво ще стане. Даже performance летните гуми са си чисто камикадзе (тихи и най-вече за аутобани/магистрали) през зимата.

ЦитатАко каучукът е свестен, гумите ще са тихи и ще се износват бързо. Но ще имат сцепление. Те затова се и износват. Гуми, които са шумни, в 98% от случаите са с ниско качество и без сцепление. Не те знам къде я караш тази кола, но на мокър път, еле пък заснежен, с летните гуми си опасен както за себе си, така и за околните.
Това,което обясняваш е така само при сликови гуми за сух и топъл асфалт.Шумът не зависи само от каучука. Най-вече е от протектора и неговото оребрение.
Ако тезата ти е 100% правилна значи дай да караме сликови гуми супер мек каучук (изключително тихи) през зимата - шейна.
Има гуми с хубав каучук и шумни. Класическите vredestein са с 73 децибела шум,което е множко. Е ако vredestein произвеждат лош каучук...

ivchotr

Тезата ми е, че зимно време трябва да се кара със зимни гуми. Гумите са най-евтиният консуматив сред тези, които са най-важни за безопасността, така че да спестяваме от тях е безразсъдство.

Като те гледам кой набор си, едва ли си карал повече от 5 - 6 зими. Едва ли те е сварвал големия сняг някъде из планините и прочие. Аз съм се нагледал на задръствания по проходите и по магистралите дори, заради специалисти с летни гуми.

Svetoslav_92

#47
Цитат на: ivchotr в 17 Декември 2017 17:27:22
Тезата ми е, че зимно време трябва да се кара със зимни гуми. Гумите са най-евтиният консуматив сред тези, които са най-важни за безопасността, така че да спестяваме от тях е безразсъдство.

Като те гледам кой набор си, едва ли си карал повече от 5 - 6 зими. Едва ли те е сварвал големия сняг някъде из планините и прочие. Аз съм се нагледал на задръствания по проходите и по магистралите дори, заради специалисти с летни гуми.
Едва ли всички упоменати са с летни гуми като цяло дето правят задръствания и катастрофи.. Виждам кола с летни гуми 1 на 100. Бях направил 3 часова разходка навън и случайно заглеждах всички паркирани коли да видя дали само аз съм без зимни. Много често и тея с летните са избрали на UNIROYAL RAINEXPERT. Не са толкова луди хората (както и аз), за да карат рисковано на макс. Освен bmw-тата 316ки които се радват,че нямат сцепление за да си представят,че са в 500 коня кола при дрифтирането.
Иначе само градско карам.

hotblooded

Увеличават се колите със зимни гуми, но лошото е че много станаха специалистите дето слагат зимни гуми и ги карат целогодишно,  а една зимна гума като я търкаляш лятото вече ни за зимна, ни за лятна става, но това се усеща твърде късно....

Svetoslav_92

Цитат на: hotblooded в 17 Декември 2017 21:18:41
Увеличават се колите със зимни гуми, но лошото е че много станаха специалистите дето слагат зимни гуми и ги карат целогодишно,  а една зимна гума като я търкаляш лятото вече ни за зимна, ни за лятна става, но това се усеща твърде късно....

С теб бих се съгласил.. изпечената зимна е много по-зле и от запазена/нова лятна/всесезонна през зимата.


ivchotr

Светославе, стига вече! Да караш зимно време кола с летни гуми само в града, най-вероятно и само около блока, не е като да обикаляш из страната в снеговете. С всесезонни гуми на една година изправих завой с към 50 км/ч в началото на една зима. А даже нямаше и сняг. Няма такова животно всесезонна гума. Ако я караш в Англия, дето зиме температурата не пада под 10 градуса, може. Ама не и в България. Летните гуми не знам защо си мислиш, че не се опичат през лятото. Опичат се и още как. Летните гуми са от такъв каучук, който е създаден да не се разтапя лятото. През зимата този каучук става на дърво. Карай си около блока с летните гуми, но спри да се изказваш компетентно, че ще те послуша някой и ще се пребие някъде. Това, че законът позволява да се кара с летни гуми зимата, повярвай ми, не е записано заради леките коли. Заради камионите, автобусите и мотоциклетите е записано по този начин, защото за тях зимни гуми няма.

exclusiveremix

Ако зимните ти гуми са тея с които е снимана боядисаната ти фиеста...направо закривай профил,мнения и всичко останало.Да го е страх човек да шофира или да пресича някъде като видя такива гуми.И после как да си карам колата през зимата като 1/3  са с ей такива умрели гуми, 1/3 изобщо не умеят да шофират на сняг или лед/ и останалата  1/3  се мислят за дрифтаджии на всеки завой.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

ivchotr

Ами че те са, я. Само че са му летните, с които си кара през зимата. Ти пак си в Шумен. Нас питаш ли ни в София ???

Svetoslav_92

Цитат на: ivchotr в 17 Декември 2017 22:37:54
Светославе, стига вече! Да караш зимно време кола с летни гуми само в града, най-вероятно и само около блока, не е като да обикаляш из страната в снеговете. С всесезонни гуми на една година изправих завой с към 50 км/ч в началото на една зима. А даже нямаше и сняг. Няма такова животно всесезонна гума. Ако я караш в Англия, дето зиме температурата не пада под 10 градуса, може. Ама не и в България. Летните гуми не знам защо си мислиш, че не се опичат през лятото. Опичат се и още как. Летните гуми са от такъв каучук, който е създаден да не се разтапя лятото. През зимата този каучук става на дърво. Карай си около блока с летните гуми, но спри да се изказваш компетентно, че ще те послуша някой и ще се пребие някъде. Това, че законът позволява да се кара с летни гуми зимата, повярвай ми, не е записано заради леките коли. Заради камионите, автобусите и мотоциклетите е записано по този начин, защото за тях зимни гуми няма.

Не не карам само пред блока и по-добре да слушат мен хората,от колкото да са жертва на маркетингови трикове. Твоето преживяване с всесезонни гуми не е и преживяване за други. Виждам колко разбираш от гуми като казваш,че летните хем държат на температура,а хем и те се изпичат. Ходи фалирай големите фирми произвеждащи всесезонни гуми като мишелин с твоята твърда дума. Протектора има многократно значение над каучука. И веригите са направени от метал,но са по-добри. През наистина тежки зими се кара с вериги,защото твоят мек каучук не би те спасил.

Marlboro

Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

dimkaraganchev

Цитат на: ivchotr в 17 Декември 2017 22:37:54... Няма такова животно всесезонна гума...
Ай стига глупости. Кажи, че това е твое лично твое мнение, базирано на евтини боклучиви всесезонни гуми. Ще те разбера. Ама има и истински всесезонни гуми. Купи си такива и пак ми говори.... (rofl)

Alexi

Има естествено ,и то доста читави .. то си има тестове в нета ,ако има и кой да ги чете ..

dimkaraganchev

Не само ги четем, а имаме и лични впечатления. Не само ЕЖК-та.  (rofl)

Dagestan

Цитат на: Svetoslav_92 в 17 Декември 2017 22:52:32
... жертва на маркетингови трикове. Твоето преживяване с всесезонни гуми не е и преживяване за други. ...че летните хем държат на температура,а хем и те се изпичат. Ходи фалирай големите фирми произвеждащи всесезонни гуми като мишелин с твоята твърда дума. Протектора има многократно значение над каучука. И веригите са направени от метал,но са по-добри. През наистина тежки зими се кара с вериги,защото твоят мек каучук не би те спасил.

Ако ти се блъснеш с летните ти гуми някъде, защото не можеш да спреш на заледено достатъчно бързо, това не означава че и другите с летни гуми ще се блъснат, но ти си оставаш умния човек с летните гуми.

И аз държа на температура и слънце лятото, ама после си смъквам препечения слой кожа, в същия ред на мисли, то и двигателното масло държи на температура, но пак е възможно да се прегрее.

Тези сериозни фирми, произвеждащи всесезонни гуми, произвеждат много повече модели зимни гуми и печелят много повече от тях. Голяма роля, в това да произвеждат всесезонни е за да имат участие във възможно повече пазарни сегменти. Форд нямат нужда от автомобил като GT40, но го правят за да имат присъствие в този сегмент и защото могат да си го позволят.

Предлагам ти да пробваш да караш зимата на хлъзгаво/заледено валяк - барабаните му са железни ама нямаш шанс да отлепиш от място даже. Протектора има главна роля при движение по нетвърди повърхности като сняг кал и т.н. Пробвай на чист студен асфалт с какви гуми ще ти е по-спокойно - със зимни или например с гуми за кал (mud-terrain), които имат дълбок протектор, чак да му се възхитиш.

Bivola

Цитат на: dimkaraganchev в 19 Декември 2017 18:34:09
Не само ги четем, а имаме и лични впечатления. Не само ЕЖК-та.  (rofl)

Ти от кои все сезонни си доволен, че нещо се замислям за едната кола, дето не излиза от София, дали да не и сложа такива?