Визия или комфорт? 18 срещу 16 цола!

Започната от didon80, 21 Август 2017 20:04:00

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

didon80

Напоследък все по-често мисля по тази тема. Кое предпочитате вие?  Визията и динамиката на 18-ките или комфорта и икономията на 16-ките? Определено с 225/40/18 мондеото е далеч от комфортен автомобил, за това ще опитам с 225/45 или 235/45 и ако не остана доволен вероятно 18-ките ще си търсят нов собственик. На хубав асфалт няма проблеми, но когато се минава през неравности друса доста неприятно и разваля общото усещане за комфорт в автомобила.


hotblooded

Комфорт, колега, комфорт.  Визията е хубаво нещо, но нашите си коли ги купуваме за да прекараме повече време в карането им, от колкото да гледането им...

Pyrhel

Визия само с джанти според мен не става. Не забравяй и цената на гумите :)
Сигурно помниш, че минах през два размера на 16 и после 18", в комбинация с Eibach и st220 амортисьори, колата стъпва невероятно, няма общо със стандартните мекици. Но разбира се почва да друса повече и разходът се вдига с една идея.
Оффтопик: Мондеото с Айбах-а и 18-ките го помня като лодка на фона на Тойотата сега - тя също е с по-стегнатото и ниско окачване + 215/45/17, леко се изневям колко друса, бих предпочел комфорта, по-ниския разход и по-евтините гуми :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

V.Buzev

Аз за това избрах нещо средно - 225/45/17. Хем има някакви визия заради 17" джанти хем не е толкова твърда возията. Е с 16" е доста по-добре откъм возия, но стаблисността я няма никаква.

hotblooded

Само дето оригиналните 17ки не позволяват 225/45 :(  215/50/17 обаче става добре.

V.Buzev

Цитат на: hotblooded в 22 Август 2017 09:21:23
Само дето оригиналните 17ки не позволяват 225/45 :(  215/50/17 обаче става добре.

Дам, в комбинация с голямото ЕТ и малкото J изобщо не ми харесаха. Иначе на визя го докарват, но никакъв шанс за по широка гума :(.

exclusiveremix

Подкрепям мнението на V.Buzev.По-скъпите гуми са едно на ръка ( не ги сменяме на всеки 2 години я) както и по-високия разход с около 500 грама на литър.Но това да ми друса,едвам да влизам в дупка,или да я пазя за да не изкривя джанта е вече не мога да го преживея.Почти 6 години търкалях фиестата с 195 50 15 , и въпреки че уж е висока гумата,просто возеше ужасно.Раждах се отново всеки път когато се кача на кола с по-хубаво окачване и по-висока гума и си карах нормално.А не да дебна откъде да мина,кой да изпреваря за не вляза в оная дупка и случайно да не си изкривя джантата.Ако имахме хубави пътища отговора ми е 18 ,19 че и нагоре.Мой колега с ВРС-ка на октавия я поръча с 18джанти и зимни 17,премина се през 19, и се спря на 20 цола за лятото,като зимата я караше с 19ска.
Пак добре,че не карате асматици иначе съм сигурен,че от 16 на 18 цола ако се качи някой и динамиката ще умре ако колата е до примерно 100 коня.
А и да не забравяме скъпия и гаден от Форд размер 215/50/17.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

didon80

#7
Алекси е карал на 225/40/18 и след това на 225/45/18. Може би ще сподели каква е разликата. Или директно се качи на 45 забравил съм вече...

Alexi

ми друса си .. сега съм на 215/55/17 ,тва е гумата не мисля да минавам на 18 пак

nnmondeo

Моето Мондео МК4 го карам с 16 и не си и помислям за 18. Не мисля, че става по-красива с 18, само се губи комфорта по нашите пътища.


Septerra

МК4-ката заспива на 18-ки - и като визия, и като поведение на пътя. Няколко дена карам на майка ми Фиестата с 15-ки и не усещам драстична разлика във возията спрямо Мк4-ката с 18-ки.

Dundee

Една от особеностите на доста модели Форд (която ми допада) по-твърдото/стегнато окачване в сравнение с други марки. Предпочитам колата до ми дава добра информация за пътя - през волана към ръцете и през седалката към задника. Една от причините вече доста години на карам Форд.
Харесвам нископрофилните и широки гуми, защото допринасят за доброто усещане на пътя, както и че дават на колата стабилност в завои при висока скорост. Затова съм "ЗА" 18-ките.
На Мк4 съм с 245/40 18 и съм по-доволен спрямо 235/40 18. Малко по-дебел профил, но пък по-широки. Зимата бях на 215/55 16 - малко по-мека возия, но пък голямо огъване в завоите и голямо треперене колата да не тръгне да пързаля странично. Все пак мисля да вдигна някой-друг сантиметър нагоре с 215/60 16 за да може да гази в по-дълбоки коловози сняг. Не ми хареса как миналата зима пода често опираше в снега.

didon80

Препоръчвам ти 215/60/16 пред 215/55/16. Мондеото стои много по-добре с по-големите гуми. Надявам се да се съберат при мен 235/45/18 от пред и да се кача на такива. Видя ли как съм възстановил старите ти джанти?

Dundee

Не бях видял, но сега отворих темата ти и ги разгледах. Много добре си се справил, поздравления. Този модел джанти си заслужава труда. Много добре стоят на Мк3.
На моята кола, седан, гуми с 235 широчина нямаше да се съберат отзад. Щяха да опират в амортисьора. При комби може би ще има повече място. Първо провери, ако е възможно, преди да хвърлиш пари за гуми.

didon80

Благодаря наистина много труд и време вложих в тях. А ти няма ли да направиш тема за новото Мондео че да го видим и ние?

Dundee

Ще, стига да намеря достатъчно подходящи снимки :-)
Мондеото всъщност е обикновено на вид. Приличен sleeper.

Alexi

Цитат на: exclusiveremix в 25 Юни 2018 18:23:25
Pirelli Cinturato P7 93Y до 300км/час.По разни теми по други форуми четох,че "високоскоростните гуми"с по-голям индекс имат нуждата от повече загряване спрямо нормалните гуми,за да държат.А гумаджийте с които говорих казаха,че пирелито се нуждае от страшно много загряване,за да държи.

просто Пирели не е марката ,казахме ти го по горе но реши да ги вземеш .. и ние сме карали гуми с Y индекс :))

exclusiveremix

Цитат на: Alexi в 25 Юни 2018 19:29:02
просто Пирели не е марката ,казахме ти го по горе но реши да ги вземеш .. и ние сме карали гуми с Y индекс :))
Проби трябваха Алекс...А и отделно като ги бях писал тея неща,вече ги бях взел.А и на тая цена на която ги взех бяха като подаръци.Пробите бяха ясни - как ще се отрази 18ската на мотора,как ще поема дупките,возията ще се влоши ли и още и още въпроси.По-добре така отколкото да бях набутал поне 1к лв за 235/40 Р18 и да ми дойде ниска като височина.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Alexi

между другото аз карам с рейнспорт 3 ,само хубави думи мога да кажа за тях - тихи ,държат добре ,на дъжд безкомпромисни

exclusiveremix

#19
Цитат на: Alexi в 25 Юни 2018 21:16:04
между другото аз карам с рейнспорт 3 ,само хубави думи мога да кажа за тях - тихи ,държат добре ,на дъжд безкомпромисни
Знам,четох ти коментарите,както и на други колеги в този форум.Отделно четох в tyrereview.com,доста български форуми а и отделно ме нави това,че са едни от най-леките "премиум" гуми на пазара.Единственото кофти е,че ще дам близо по 200лв на парче за гума която не е от най-добрите,ама каквото такова.Гледаме теглото,за да може да се олекоти комплекта колкото се може.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White


randity

Не прави компромис с гумите. Моята кола я купих с летни гуми на 1 сезон, но куца марка. Гумите имат идеален грайфер, но колата нито тръгва, нито пък спира, за завиване да не говорим. Приятелката ми кара с 5 годишен Мишелин и колата и не мърда по завоите, докато аз се боря да вкарам предницата в пътя. Решил съм догодина да купя нови, качествени гуми.

Между другото, за приблизително 200лв. за Унироял, можеш спокойно да вземеш GoodYear, Dunlop, а за 10лв. на бройка отгоре можеш да вземеш и Мишелин. Поне знаеш, че купуваш качествена и оправдана гума.
Моля се един ден хората да разберат, че автомобил се кара с глава, не с крака и ръце.

exclusiveremix

Едно от най-важните неща които гледам при тая 18 цолова конфигурация е общото тегло на гуми и джанти.Старая се максимално да сваля кг,с цел хем колата да и е по-леко потеглянето,ускорението,да не се качи разхода на гориво и т.н.Затова се налага да направя някакъв компромис с гумите.Вече достатъчно ясно знам,че 18'' ми джанта е страшно лека,търси се лека гума.На нашия пазар от средно към премиум класовете гуми,на няколко места ми казаха,че най-леки са Унироял.Само за сравнение сегашното ми пирели е 10,4,искания от мен (ако не гледам кг) мишелин ПС4 е 10,0 а унирояла е 8,6.А и разликата между унирояла и конти/мишелина е поне 100 лв.Това не е размер на 15'' или 16'',че да говорим за по 10 лв разлики между класовете гуми.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

randity

Аз лично бих направил компромис с това как ми ускорява колата, от колкото как спира и се държи на пътя. Утре ако ти се наложи екстремно спиране, няма да ти е на дневен ред, дали колата ти ще набира до 100 с една секунда по-бавно. Но явно ти имаш различни приоритети. А ти сам каза, че Унироял е близо 200лв. Аз не съм сравнявал цени, но ето ти примери (това е размера на моята кола):
https://diana-ltd.com/tire?8322
https://diana-ltd.com/tire?8179
https://diana-ltd.com/tire?26273
Давам прости примери, а ти вече сам преценяваш кое ти е приоритет.

П.П. Пирели е страшен боклук. Карах такива чисто нови, идваше ми да се гръмна, че ги купих. А за сравнение, лятото местех едно зимно Пирели и зимен Ханкуук. Ханкуука го носех с един пръст, Пирели-то ми откъсна ръцете..
Моля се един ден хората да разберат, че автомобил се кара с глава, не с крака и ръце.

ivchotr

Е, те Ханкуук са чиста пластмаса. Или поне бяха. Нормално е да са по-леки.

randity

За на приятелката ми Маздата купих зимен Ханкук. Адски съм доволен. На баща ми взех летни такива това лято. Прекрасна тиха гума, а колата седи в пътя на сухо и мокро. За класа си, мога да кажа, че са адски добри.
Моля се един ден хората да разберат, че автомобил се кара с глава, не с крака и ръце.

ivchotr

Чакай да мине една година и пак сподели отзиви. Може и да са ги оправили, ама преди време бяха зле.

dimkaraganchev

На едната Примера търкалях Hankook K415 195/60 R15 в продължение на 8 сезона, през които направиха пробег от близо 70 000 км. На другата примера съм с Hankook Ventus Prime 2 K115 I30 205/55R16 вече 4-ти сезон, с пробег около 30 000 км. Въобще не бих казал, че са пластмасови. Напротив, гумите са супер.

jo_jo

ханкук напоследък се мерят с премиумите (разбира се зависи от размера), имам впечатления от малките им размери от една година и зимни и летни, доста са добре. За мондеото търсих за летни след като нокиан-а изкара с гърч малко над 3 години и 25 0000, но си взех Falken fk510, от които съм много доволен, особено за цената си ( http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Falken/Azenis-FK510.htm )

bronc

То така и така стана офтопик, може направо някой да премести мненията в отделна тема за гуми. Аз на Фокуса му сложих Michelin CrossClimate. Доста ми е интересно как ще се представят. Само добри мнения чета до момента. Ама като го смятах дори и три години да изкарат, само от сваляне/качване (да кажем, че все пак ще свалям веднъж в годината за баланс де) + хотел за гуми ще им избия парите.

exclusiveremix

#29
Много ми е чудно,ОНЯ потребител дето ми дава акъл,защо съм спестявал и не съм добавял по 10-20 лв отгоре на гума за премиум усещане...защо аджбеба позволяваш приятелката ти да кара с Ханкук ?При "новия ми размер" 215/45 Р 18 разликата между рейнспорт 3 и пилот спорт 4 е 100лв.Това прави 400лв за 4 бройки.Това ти е цената на 2 предни нови F1 с които излиза ST-то ти.
Гумите които съм закупувал нови са били или мишелин или нокиан.Всякакви други неща отпадат на моята кола.А и на тема спирачен път дето ми заговори ОНЯ потребител ще му кажа,че и със Сава и с Мишелин,ако нямаш акъл и познания,няма да спреш.
Около 15 к км врътнахме на фиестата на баща ми със зимна сава и лятна заводска континенталка.Както и да съм карал,загуба на сцепление или невъзможност за спиране е нямало.Колата се кара с такава конфигурация понеже така се закупи,ще се кара така докато Савата не се изпили.
ЩЕ добавя,че новия вентус прайм 3 е уникална гума за цената си.Забележете,че евтините модели на ФВ излизат с Нексен или Ханкук.Това малко или много говори за нещо,поне според мен.
Отделно... не помня дали в моята тема съм го описвал,но 17-18 март врътнах едни 900 км,докато ходих на ФВ фест  в Експо центъра.С заводския мишелин примаси 3,на температура от  + 2,3,5 градуса,нямах никакви проблеми,отделно качвах и слизах по ХаинБоаз.Валеше дъжд почти през цялото пътуване(като изключим предния ден +25 градуса с вкл. климатик),колата имаше здраво сцепление и не виждах да се държи по-различно от кола със зимни гуми.
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White