Форд Фокус mk1 1.6+Турбо К03

Започната от JoroM, 01 Април 2014 21:56:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

JoroM

От доста време се канех да направя такава тема във форумa, но така и не намерих време, до днес...

Накратко ще напиша основните неща за колата.
Фокуса ми е 1.6/100 коня 1999-а, италянка, предполагам съм го взел чипнат понеже вървеше доста добре за 100 коня и понеже нямах друга кола като го взех, ходех с него по гонки. Тогава го замервах с уреда на един приятел които е същия кaто този които имам сега, и със същите настроики като на моя, фокуса тогава даваше 17,03 сек и терминална 130км, 0-100 за 9,7 сек...това са ми наи-добрите резултати постигани някога с него преди да го турбинирам! Понеже другата ми кола е Ауди А3 1.8Т и хобито ми беше да се занимавам с нея за да я позасиля малко: чипове, генерация, интеркулер, смяна на турбина и тн за да я докарам до около 250+ коня, с това понатрупах опит с турбо-мотора и взе да ме човърка да турбинирам фокуса с оригиналната турбина от аудито която две години подритвах в мазата...и един слунчев юлски ден на 2012 година се хванах повече на маитап отколкото сериозно да турбинирам фокуса. Отне ми 1 месец работа по колата след нощните смени които карах, и в началото на август вече карах фокуса с 0,3 бара понеже още не бях разредил мотора...след като до този момент проекта ми се оказа успешен, пристъпих към следващата стъпка: разреждането на мотора, покраи което направих и ревизия на мотора: клапани, гумички, сегменти, биелни лагери - всичко което имаше нужда от подмяна.  Преди разреждането имах компресия 15 бара, след разреждането имах компресия 10.5 бара, но все пак високата компресия се е дължала и на спечените маслени сегменти. Впоследствие сложих дюзите от аудито на фокуса, както и по-голям MAF Housing. Все още съм със софтуера с които купих колата, но както по-горе споменах, предполагам че съм купил колата със променен софтуер. В момента колата пиква на 0.9 бара и задържа на 0,7 бара до края на оборотите (6,5к). При това налягане което за момента е максимума, постигнах времето и терминалната на 400м на аудито ми като беше още без чип, но със спортна генерация на 63 мм, без катализатор и blow-off клапан. 1/4 mile: 15.35/149 Km/h иначе 0-200 фокуса наваксва спрямо аудито и прави 0-200 за 30-31 сек за колкото ги правеше и аудито след като го чипнах! И двете ми коли са по 1220 кг, но фокуса има по-добра аеродинамика и затова наваксва във високите скорости. Имам монтирани на конзола на колонката бустметър и широколентова сонда Innovate без която просто нямаше да мога да докарам смесите на колата...незаменим за мен уред!
2009 cмених оригиналните едносекционни фарове с таивански тунинг фарове с angel eyes и лупа+ксенонче на 5к...не заради ринговете(почти не съм ги ползвал) a защото не ми харесваха оригиналните а и понеже новите имаха лупа, можех да сложа ксенон.

Едно клипче отпреди две седмици на 0,7 бара холд:

My Link

Cнимки:










А ето го и виновника за това да започна да се занимавам с турбини-мурбини, и в краина сметка да имам фокус турбо:









SICKandPROUD

Двете коли са супер, дано не избяга мерака с който ги правиш. Само с кеф да си ги караш колега. (race) (race) (race)


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!


slavov92

Колата е супер ! Най-много ми допада, че изглежда напълно заводска без външен тунинг и сигурно наказва много коли ... ЕВАЛА !!!


toretosz

#3
Добре дошъл,много добър проект.Може би първия зетек турбо проект за който знам да се кара със стоковото еку в БГ.
Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P


JoroM

#4
Благодаря колеги. Надявам се никога да нe ми изчезне мерака с които си правя колите.
Аз съм регнат от доста време във форума, и съм пускал теми, но чак сега се наканих да си направя тема в дневника.

Относно гонките: Предния ден, преди да направя това клипче, имах гонка до 200-210 някъде с BMW Е60 530D (предполагам беше чипнато)...сложи ми 3-4 коли до 200...като спряхме да поговорим след гонката, тоя не му се вярваше че съм c 1.6


Иван Вълков

Браво колега, това се казва да си начешеш крастата. Обаче инам съмнение че ще има още развитие. Давай повече гас и ни дръж в течение какво се случва с колата.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


JoroM

OK.
Със стоковите бутала и биели общо взето няма накъде повече, има турбо-кит на Wosner ама струва 900 паунда четирите бутала+биели.
Аз газ давам доста да ти кажа, и понеже гo пpавя това доста често, преди дни направих колата на газ да върви както на бензин...е, на по-ниско налягане от това на клипчето, ама върви едно към едно с бензина.


Pyrhel

С какво ровиш стоковия PCM да му гласиш смесите на бензин?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


JoroM

#8
С нищо не съм го ровил, не мога и да го ровя!
След като сложих дюзите от аудито, играx с размера на MAF Housing-а, и налягането на горивото за да докарам смесите.

Учудващо за мен, но бензиновата помпа има достатъчно дебит, и стрeлката на манометъра за налягането на горивото не мърда и на пълна газ.


Pyrhel

Това с корпуса е хитро :) Регулатора за горивото не работи ли с вакуума след дросела, с него как се справяш? Или е сменен с регулируем и го дебнеш?

Горе пропуснах да кажа - браво за проекта и се радвам, че я публикува темата!
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


JoroM

#10
Благодаря, трябваше доста по-рано да я публикувам темата, ноо по-добре късно отколкото никога, нали така.

Вакуума е откачен от FPR-а, и налягането на рейката е постоянно (3,8 бара). Aко вакуума е закачен, ще имам още по-голямо налягане на горивото в буст и съответно по-богата горивна смес.


PS: извинявам се за и-тa вместо й, оба4е ползвам кирилизатор, които след като обурне от латиница в кирилица, след това трябва да заменя няколко неправилно конвертирани букви една по една и е голяма мука и отнема доста време, та сум си позволил лукса само и-то да не го заменям с й.  (това е текста които излиза от кирилизатора без последващи корекции от моя страна.)


Dmitarcho

Брао, колега ;) САмо хубави моменти с Фокусника, да се слушате взаимно ;) Надявам се да се видим на тазгодишния събор, да покажеш как бяга, и да накажеш някоя печка :P
Ръца Пръца


KovachevGR

С каква цел си откачил реголатора......при реголатор с вакум да речем на 3бара,и без вакум +0.7 положително налягане получаваш желаното налягане на горивото като на ниски обороти няма да се дъни с гориво


JoroM

#13
Благодаря за пожеланията колега. за събор не мога да обещая

KovachevGR, ако свържа вакуума към FPR-а няма да дъни с гориво на ниските, обаче ще дъни с гориво на високите с 3.8бара+0,9-0,7бара...предпочитам да не насилвам помпата.


moni74

Поздравления колега, ще се оглеждам в Бургас да не се заяждам с твоя фокус :) Иначе заповядай някоя неделя да се запознаем, хем да видим на живо колата.


----------------------------


randity

Е сега още повече се надъхах да турбинирам и аз  ;D
На дино качвал ли си го и колко к.с. и Нм дава след промените?

П.С. Поздравления!
Моля се един ден хората да разберат, че автомобил се кара с глава, не с крака и ръце.


JoroM

#16
Благодаря колеги.

ОК, градски, аз рядко ходя по срещи, но ще мина някоя неделя да се запознаем.

Хубаво че се надъхваш колега, аз се надъхвах две години, докато наи-после се наканя да го направя това. Доколкото знам за фокус 2.0 си има готови турбо китове, и декомпресионни пластини има, абе доста по-лесно ще е турбинирането от моя проект.
Не съм я качвал на дино колата. честно казано, не ме интересува достатъчно за да се бръкна 100 лв за дино. Имам си едно уpедче което изчислява и мощността на колата, според него пиковата и мощност е 180 коня. Предполагам не е далече от истината щом за 30 сек вдигам 200, за колкото ги вдигаше и аудито ми на същите килограми, с чип за 192 коня.


KovachevGR

#17
Цитат на: JoroM в 02 Април 2014 12:26:09
Благодаря за пожеланията колега. за събор не мога да обещая

KovachevGR, ако свържа вакуума към FPR-а няма да дъни с гориво на ниските, обаче ще дъни с гориво на високите с 3.8бара+0,9-0,7бара...предпочитам да не насилвам помпата.

В момента караш с постоянно откачен реголатор и имаш постоянно налягане от 3.8 бара със вакум и в буст едно и също ако съм разбрал правилно.
С вързан вакум реголатора ти при затворен дросел не държи ли 2.7бара..... без вакум 3бара + буста 0.7-0.8 не прави ли 3.7-8 бара налягане на горивото.

Помпата не я жали винаги може да я смениш с нещо с по голям ресурс.....мисли за инжекторите това че не ти достига кубатурата не може да го преодоляваш с прекалено голямо налягане към тях с цел увеличаване на дебита.Когато прекалиш с налягането на горивото те вече не разпръскват а почват да текат и от там се променя и еднаквия дебит подаден към цилиндрите почваш да пълниш всеки цилиндър с различно количество гориво и предполагам се досещаш какво следователно се случва с мотора.


JoroM

#18
Отново ще го обясня: стоковия  FPR е на 3,8 бара, като не е свързан вакуума към него поддържа постоянно налягане 3,8 бара и на затворен дросел и в буст.
Като е закачен вакуума на регулатора, на затворен дросел налягането е 3 бара, но в буст става 3,8+0,7=4,5 бара
Оставам с впечатлението че не си прочел че съм с инжектори от 1.8T, които са 260 cc при 3 бара а при 3.8 бара са близо до 300cc и са напълно достатъчни за конете които мога да изкарам от тази турбина. няма такова нещо да не ми достига кубатура!


amplified

Ела на някоя среща, че като ти прочетох темата пак ми запали душичката за моята :D


JoroM

OK, тази неделя не става че съм на работа, но следващата неделя ще гледам да доида.


ihovahi

#21
Жоро, много ти е хубава колата. Пусни и едни интериорни снимки де  (fri)
Който фôрка "майстор" си нахôда!



JoroM

#22
Благодаря.  (fri) Ако ти кажа че нямам такива снимки ще ми повярваш ли? Даже уредите на конзолата не съм ги щракнал. Фокуса ми е trend, нищо особено не е отвътре. 


JoroM

#23
Днес намерих малко време да наснимам колата.

Oсвен силовия тунинг, имам и някоя друга добавeна екстра...

Емблеми от Ghia:



Лостче за чистачки от Ghia:





Аудиото: за да не слагам бас-каса да ми заема място в багажника, сложих 10 in. говорители на кората:








кеч-кен домашно производство, върши доста добра работа:




Понеже тунинг фаровете ми имат мигачи, оригиналните ми мигачи(в бронята) стояха само да запълват дупките, та използвах отворa в бронята за единия мигач, за да вкарвам студен въздух оттам през 80 мм гофра като ходя по гонки...иначе мигача си стои на мястото през останалото време:








Бустконтролерa:




Уредите:




Сложил съм допълнително уредче показващо външна и вътрешна температура + часа, a като карам, слагам радар-детектор че не спазвам много много ограниченията...












JoroM

#24
Oт днес сме със задни дискови спирачки.  8)
Донора беше 2003-2004. отлично състояние на сп. апарати и главини, дисковете ще изкарат още едни накладки...










JoroM

Преди известно време направих филтърна кутия със конусен спортен филтър вътре. Вече двигателя засмуква само студен въздух.
Оригиналната кутия на фокус 1.6 е прекалено малка, за да се занимавам с нея, така че си направих кутия от бирен кен 5л. Отвън е изолиран с 5мм стиропор+алуминиево фолио - тази изолация се слага зад радиaторите на парното. Гофрирания въздуховод е с вътр. размер 75 мм, и засмуква въздух от отвора в бронята за мигача.













JoroM

#26
Онзи ден се прибирам към бургас, и малко преди да вляза в града откъм Средец, едно Subaru WRX 2.0 турбо 218 коня, с голяма генерация, със 17-ки...засилено срещу мен, бие някви яки спирачки и без да ме изчака да мина, прави обратен завои и се изстреля непосредствено пред мен....аз карах с около 100...само две секунди и трябваха на сачмата в главата ми да си окаже влияниетo...трета, и го погнах....от 100 до 160 (щото влязохме в града) субито не може да ми дръпне, като закачени с въже бяхме, оня гърми трещи, аз без много шум, залепен за него. :D След това спряхме, поговорихме малко и направихме и старт от около 20 км...там вече не можах да му се опра...дръпна ми още отначалото...оди го гони след това. предполагам че имаме 1,5-2 сек разлика 0-100, третата на фокуса обаче е силна, и там не можа да ми избяга първия път. Та фокуса от място не е нищо особено, 0-100 за 7,6 - 7.9 сек, обаче в движение от трета добре ускорява...не съм очаквал че мога да вървя като закачен нагоре със subaru wrx 2.0 турбо. E, може и да му е имало нещо, момчето обаче нищо не каза  за проблем...даже беше много изненадан че съм с 1.6 мотор... ::)


Dmitarcho

Браво ;) Радвам се,когато недооценени автомобили наказват расови жребци ;)
Ръца Пръца


JoroM

#28
Е, аз не го наказах, но определено го изненадах доста...със сигурност не е очаквал някакъв фокус да e като залепен за него до 160. Вече предполагам по-внимателно ще си избира жертвите пред които да се прави на бърз...аз му казах да го чипва субито, щото се излага....STI пакет, генерацията гърми, трещи, пък някъв фокус 1.6 му седи на гъза. :D Ако има лошия късмет да ми изскочи по подобен начин и като съм с аудито(разбрах от други хора че редовно ги правел тия изпълнения там), доста ще му падне самочувствието, фокуса прави 160км за под 20 сек, аудито  прави 200 за 21 сек. :D А като мощност, импрезата wrx е в класа на 1.8Т-то ми, не на фокуса.


Радко

#29
Браво супер е станала колега. Бууст-метъра много ме радва  ^-^ А каква е работата с този буркан? Предполагам за картерните газове си го сложил да не ходят във всмукателя? Единия маркуч вкарва газовете а другия отвор така ли си го оставил свободен?


JoroM

Бурканя се явява кеч-кен хоум мейд. Събира се в него масълцето, и после го изтеглям от там и го наливам обратно на мотора. Изходящия щуцер съм го оставил свободен, защо питаш? Имаш нещо предвид ли?


Радко

Мисля да правя и аз да. Да не ходи в колектора директно, че цапа 3ти и 4ти цилиндър (по свещите го видях). Така си е направено, че вакуума е по към тези 2 цилиндъра. най-вероятно нещо като твоето ще измисля и аз да направя


JoroM

#32
След две години с временния кулер, се наканих да сложа хубав челен кулер (MB C200-Kompressor)





Използвах тръби от турбо-пътища които намерих в моргa...не знам от какви коли, на 50мм са.




niko_nsg

Колега,Фокуса е лудница! Ъп-вай темата от време на време с нещо ново,дори и само снимки да са,на доста хора им е интересен твоя вълк в овча кожа! :)


JoroM

Ок, ама няма нищо ново. Ако има някакви нови подобрения, да ъпвам, ама като след кулера не съм правил нищо по колата...
Ако има нещо ново, ще пиша.


JoroM

#35
Писах че зимата разкарах временния кулер, който не седеше пред радиатора, а под него. Сложих кулера от  мерц, и бях много доволен как се получиха нещата! Обаче със затоплянето на времето, при настъпване на колата, тя взе да прегрява...а преди при същото каране, не го е правила. Разкарах новия термост на 74 гр.от мястото му, и сложих термостат от Рено на 75 гр. в горния маркуч на радиатора...имаше подобрение, но не каквото исках! По едно време карах и без термостат, пак прегряваше при настъпване. Почнах да връщам назад лентата за да открия какво съм объркал...но понеже все правя някакви промени по колата ми отне време за да проумея че всъщност поставянето на кулер пред климатичната пита и радиатора са причината за проблемите ми с охлаждането. На другата ми кола пак са наредени кулер, климат. пита, радиатор...но нямам никакви проблеми с охлаждането! Почнах да се чудя защо при едната няма проблем, а при другата има. Тогава взех да ровя за инфо еднакви ли са радиаторите на фокус мк1 ...и се оказа че не са! Два вида са: с дебелина 20 мм и дебелина 26 мм. На 1.4, 1.6, 1.8 е 20 мм радиатор, а на 2.0, ST, RS и всички дизели е 26 мм! Освен че е по- дебел с 6 мм, 26 милиметровия е с доста по- гъсти ламели от 20 милиметровия и има два канала за циркулиране на антифриза в повече. Намерих си 26 мм радиатор от автоморга, промих го доста добре с вода и препарати, монтирах го. Разкарах климат. пита понеже така и не ми работи климатика....компресора изтърва фреона, а нещо не ми се дават 200-250 лв за да тръгне...за тунинг ще ги дам, но не и за климатик който ползвам 20 пъти през лятото. Вече съм минал над 500 км при температура 24-28 гр, и здраво каране на извънградско по байри и завои ( Бс- Варна). Нямам никакво прегряване за тези 500 км, температурата достига макс 98-100 гр, спада до около 80( веднъж падна до 72) понеже термостата от Рено е малко инертен като стане въпрос за затваряне и мотора се преохлажда леко..това никога не се е случвало с ориг. радиатор....сами можете да си направите изводите колко по- добре охлажда 26 мм радиатор спрямо 20 мм. Да поясня че ориг. ми радиатор вътре беше като нов в сравнение с този който взех...затова и го промивах толкова много, и пак не го докарах като оригиналния ми...обаче охлажда! През цялото време изпарителя ми беше последователно свързан, и през ум не ми е минавало да го свържа паралелно, или да правя байпаси! Колата съм я купил с водна помпа с метална перка, прилича ми на HEPU. Първоначално термостата от Рено беше в началото на горния маркуч, впоследствие го поставих в края на маркуча - точно преди входа на радиатора. Като беше близо до мотора, част от отворите на термостата през които минава антифриза, се затапваха от сгъвката на маркуча...сега вече няма такъв проблем.
Така че колегите които имат проблем с прегряването на фокус 1.6 могат да ползват моя опит и веднъж завинаги да си решат въпроса с прегряването като сложат термостат от Рено в маркуча, и сменят радиатора с 26 милиметров а не да се занимават с байпаси и др. подобни...байпаса не решава въпроса с малкия радиатор.
На брат ми фокуса е също 1.6 но е фейслифтов, никога не е имал газ, но на извънградско началото на Май месец държеше 106 гр.


JoroM

#36
V1:


V2:
















marti1996

фокусчето е страхотно, не съм в час много много и да те питам защо му сваляш компресията ? как се прави ?, по-голяма компресия не значи ли повече мощ ?, трудно ли пали зимата ?


JoroM

#38
 8) Разрежда се с по- дебела гарнитура и по др. начини. При турбо- бензина степента на сгъстяване трябва да е по- ниска от на атмосферка, затова съм го разредил, иначе ще се счупи мотора. Моя пали и лято и зима докато чукна стартера.


Alexi

Марто не бъркай компресия и степен на сгъстяване :)


JoroM

Всъщност преди разреждането фокуса ми имаше компресия около 15,5 бара, заради спечените маслени сегменти. При мотори 1.6 със степен на сгъстяване 11:1 нормално компресията е 12 - 14 бара ( при 206 1.6/16v и фокус 1.6 които не горят масло). След разреждането на моя мотор компресията му е  около 10 бара.


JoroM

#41
Минавам на 300 мм дискове отпред - имам апарати, дискове и накладки от Мондео мк3, дисковете ще ги разпробивам на 4  x108...'' месо'' има достатъчно, офсета ще го боря с шайби или фрезоване ако не идва. Нямам единствено шенкели...по принцип за тази конверсия се ползват шенкели от фокус СТ...ама нещо ги няма тея СТ- та по моргите. Ако някой има шенкели от СТ за продаване, може да се свърже с мен. Друг вариант е използването на шенкел от фиеста...от снимките които гледах, най- близък като дизайн до шенкела на СТ е шенкел от фиеста zetec- s 1.25 след 96- а. Обаче при фиестите датчика за абс- е е външен - стои между диска и лагера, а при фокуса е магнитна гривна между лагера и карето...не знам буксите им еднакви ли са, и дори да са еднакви, дали ако ги свържа с абс системата на колата, ще ми работи абс- а???



lazarkk

Дискове от фокус ст не са ли 4х108 на 300мм фабрично? Да не се занимаваш с дупчене.


JoroM

#43
Предпочитам да се занимавам с дупчене, вместо да купя нови( щото втора употреба няма откъде) а нови са около сто кинта броя.


Така на око, офсета изглежда еднакъв на диска от фокус ст и от мондео мк3.

Focus mk1 ST(300mm):



Mondeo mk3(300 mm):




S.Stoyanov

Имат 3мм разлика.На мондеото е с по-голям офсет.По добрия вариант в такъв случай поне според мен е фризоване на съпорта там където ляга на шенкела.За всеки случай можеш все пак да си провериш по каталозите за части какви им бяха размерите на дисковете, но мисля че не греша.


JoroM

#45
Гледам снимките, които аз съм правил лично, и не виждам никаква разлика в офсета отпред на диска. Освен това, намерих инфо в чужд форум, че освен размера, и офсета им е еднакъв, и само трябва да се разпробият за да се ползват дисковете от мондео..така че аз си мисля че дисковете за фокус ст и мондео мк3 са еднакви, с изключение на отворите. Виждам само една хипотетична възможност да имат разлика в офсета - ако диска от фокус ст е по- тънък от на мондеото при отворите за шпилките( който е дебел 8 мм при мондео)...тогава може да се получи разлика при монтирането, но тогава просто ще подложа  шайби на болтовете между супорта и шенкела. Някой знае ли колко е дебел диска на фокус ст при отворите?
Кажете нещо за абс-а...ще ми работи ли абс-а със стария тип датчик? Другото което ме притеснява е че на фиеста мк4 и мк4,5 - фейслифта от 99-а, както и на мк5, отворите за кормилни накрайници на шенкела са  за по- малък конус - 13,5мм а на фокуса е 15мм в най- широката част...та може би и накрайниците се сменят, ако се ползва шенкел от фиеста??? Сега ще гледам шенкели от ескорт след 95-а...ако отвора за корм. накрайник е като на фокуса, значи такъв ще търся, но и там датчика на абс- а е с външното метално колело между диска и лагера...
Ако някой знае нещо по въпросите ми , да помага...


К.Методиев

Само да добавя, че дискове на фокус ст170 на феродо бяха някъде около 130лв комплект като вземахме преди време.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


JoroM

#47
Дисковете вече съм ги избрал, марка A.B.S. - Холандски са, производство преди 10 години...всъщност 2002 г. А относно дисковете на Феродо...феродо си опаковат китайци поне от две години - феродо за фокус мк1 и ремза - китайски, с гадната отливка, дето се пукат по ребрата. За VW 1.8 t 288 мм, дисковете на феродо, ремза,мейле,старлайн,лпр и т.н. - китайски, с еднаква калпава отливка са всичките, само на ремза си пише че са made in china...другите  не пишат къде са им произведени дисковете. Е моите, за мондео, вярвам са далеч по- добри от китайските, най- малкото не вярвам преди десет години в китай да са правили дискове за мондео. А и отливката им е добра, така че ще ползвам тях.

Ако някой се чуди какво имам предвид под калпава отливка ,ето снимка: моите за мондео и ръждивите пак за мондео - нямаха никакво износване, но ребрата им нямат никакво заобляне в основата и такива дискове се пукат точно там - усетих го на мой гръб това...никога повече няма да си взема дискове на които ребрата им нямат заобляне в основата...а колкото е по-голямо заоблянето, толкова по-добре, всички хубави марки дискове ( ате, текстар, бош и т.н.) са с голямо заобляне, китайските - с малко, или никакво като ръждивия.

Mondeo mk3:



боклуците които сложих на Фокуса, и Bosch(Made in Germany) - Focus mk1(сегашните ми, перфектни дискове, който като направя конверсията ще пусна за продаване):











JoroM

#48
Колегата С.Стоянов е прав - дисковете от СТ са с по- малък офсет от дисковете от Мондео мк3, само че според мен не с 3 мм а с 6мм. Извода го правя на база прочетеното в нета от хора, които слагат 3 мм шайби между супорта и шенкела при използване на мондео апарати и СТ дискове за да им дойде супорта на правилната позиция спрямо диска....а при мен се наложи да отнема с фреза 3 мм от петите които лягат на шенкела! 3+3=6  При мен ако бях ползвал дискове от СТ, апарата щеше да е по-напред и най-вероятно нямаше да мога да си ползвам 15-те, на което много държа..може би и щеше да опира челно в лъчите на джантата..а не искам да  минавам на 16-ки или да слагам фланци! Общо взето пилих един ден по супортите и апаратите за да влязат 15-те ми, осигурих 2 мм хлабина между джантата и апарата. На джантата има едно остро ръбче, ако го съборя и него, ще имам 3 мм хлабина, което е напълно достатъчно според прочетеното в нета. Няма да се налага да ползвам фланци...всъщност фланец с няколко мм дебелина изобщо не подобряваше нещата...просто някой неща трябваше да се изпилят!
Днес бях на вълна боядисване. Купих спрей на Космос, до 700 градуса, уж бил и с отлични антикорозионни свойства, и ударих два слоя боя на спирачните дискове, като особено наблегнах на ребрата - това ми дойде като идея от дисковете Бош които имам на фокуса - и те са пръснати с някаква боя. Не искам ръжди...освен че е грозно, топлоотдаването се влошава от ръждата. Някой правил ли е подобно нещо на дискове? Другата седмица живот и здраве, монтирам железата...общо взето чакам да изсъхне хубаво боята по апаратите и дисковете...обмислям възможността да метна дисковете във фурната, но не на 250 гр. както препоръчват на флакона - за изпичането на боята, а на най-ниската температура...някакви съвети за това?












JoroM



Иван Вълков

Аууу как са напълнили джантата супер. Браво колега дано да си доволен и от спирачките след доработката. За визията вече казах че е трепач!!

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


Dmitarcho



Като беше споменал за оребренията...реших да видя моите нови "евтини" дискове как са ;) Това за боядисването за първи път го чувям ;) Мисля, че е излишно. Диска ще свърши преди да е хванал ръжда - зависи колко се кара колата де.
Ръца Пръца


JoroM

Ванка, и мен ме кефи как са напълнили джантата. След турбинирането, това ми е най- важния тунинг по колата.

Димитърчо, онзи много ръждивия диск на снимката заедно с Бош-а виждаш ли го...На две години употреба е, сложих ги нови. И Боша сега е на две години, ама разликата между него и предишните е че няма прилика...за което заслуга има само боядисването му в завода. Карам си и другата кола също, така че не въртя само на тая километраж че да ми заминат толкова бързо дисковете.
Дисковете ти изглеждат читави, каква марка са?


Dmitarcho





100 лв. комплекта с отстъпка ;) Уж казаха,че ги слагали на много автомобили, и нямали оплаквания, ще видим.
Ръца Пръца


JoroM

Като търсих дискове за аудито ми, а после и за фокуса - мондеовски, никъде не съм попадал на тази марка. Кой ги внася/ продава?


Dmitarcho

АутоПлюс :) И аз като търсих, в нета никъде не ги видях. Познат пазарува от там с отстъпка...и ми ги взе. Накладките са по 50 лв. Но това са цени с 35% (мисля,че толкова ползва) надоло. Значи не са от най-евтините, дано да излезнят хубави.
Ръца Пръца


JoroM

И аз така се надявам за моите, да излязат хубави.


S.Stoyanov

Ако не си подлагал шайби и между диска и главината а само си фрезовал съпорта значи все пак разликата си е само 3мм


ForeverFord

Легенди:(fe) "качи света на колела";
    Stop Walking,Keep Driving by (fe)


TourneoRS

Честито, доста масивно изглеждат
аз ако бях щях да ги тествам преди от 100-0 км/ч и след конверсията как е .Щеше да е полезно и за другите които искат да го направят този ъпгрейд. :)
IVECO -  с него не се ходи надалеко .


JoroM

#60
Благодаря колеги.
Относно тестове на спирачки 100 - 0...уредчето ми с което замервам 0-100, 0-200 и т.н. УЖ мери и спирачен път....обаче нещо не мога да го накарам да мери спирачен път.
100-0 и стоковите спирачки на фокус съм сигурен че се представят на ниво, особено ако са с хубави дискове и накладки, та дори и да е с барабани отзад. Моите никога не са ме предавали, обаче исках да имам по- голям запас в спирачките, така да се изразя. Най- вече понеже карам доста агресивно на някой пътища със завой, а за там си трябват яки спирачки, които не прегряват лесно. Другото е че ме дразнеха малките стокови дискове, на аудито ми са 288 мм...е съвсем друго изглежда големия диск като е запълнил джантата. ^-^
Стоянов, не съм подлагал шайби, няма фланци. Фрезовах петите на супортите с около 3,5мм, изпилих и на още две места около 1 мм за да не опира супорта в диска. Като четях по чуждите форуми, като взема да смятам какво  пилят или слагат шайби и т.н. и направо се обърквам...при едни изглежда едно, при други друго. Към момента, след всичко изчетено по този въпрос, мисля че дисковете от СТ и мондео мк3 са с еднакъв офсет, и единствената им разлика е в отворите.


Alexi

300 мм си е сериозен диск ,на Е36 М3 са толкова :) ще се усети разлика


JoroM

#62
Малко да раздвижа темата...
Намерих си перфектна централна конзола от Фокус Джия, имитация на орех като гледам...мм много повече ми харесва от оригиналната сребриста, която се беше олющила. Сложих и плафон от Джия, със три крушки, и от тази добавена екстра съм доволен.
Не бях замервал колата от година и половина, а имам доста промени оттогава, които очаквах да се отразят негативно на вървежа, затова скоро направих един рън до 200 с уредчето , на същото място на което беше и предишния.., при почти същите условия( температура, гуми и т.н).и съм изненадан че успях да постигна същите резултати...поне до 200. Малко съм разочарован, но резултатите са напълно очаквани...промените не са малко: смених правена генерация на 54 мм със фабрична такава от дизелов фокус, сложих челен кулер от Мерцедес С200 компресор, който е с по- голям обем, но е с по-малък флоу от този който ползвах за временен( от А3 1.8Т), доста по-големи и съответно тежки спирачни дискове( 300 мм срещу 260) очаквах всичко това да се отрази негативно на вървежа...и действително се е отразило...поне до 160 колата е маалко по- бавна отпреди, но след това до 200 наваксва и постига същото време. Холд бууста с челния кулер е с 0,1-0,15 бар по- нисък, заради по- големия обем на системата...турбинката вече идва слаба, а карам на гейт( макс налягане)...реших да мина на К03S(по- силна е от К03 с триисетина коня) , понеже съм правил колата за К03/К03S турбини и S- ката е болт- он, но за нея ще трябва да ползвам кранчето( буустконтролера). Целта е холда да ми е на 0,8... което за съжаление с тази турбина е непостижимо. Засега съм в процес на търсене...
Между другото, А3ката ми 1.8Турбо с чип за 192 коня със същата турбина и на същите килограми като форда,  правеше 0-200 за същото време...но аз искам фокуса да е по- бърз от чипнат 1.8Турбо в голф 4/А3  8)
Клипчето от ръна:
http://vbox7.com/play:4b93b8208b?pos=src

Какво мислите за метална предна решетка (inox) м/у бронята и капака ...виждал съм на триврати фейслифтови фокуси такива решетки. Не знам ще станат ли на моя, понеже е птпреди фейса, и изобщо как ще стои...може да споделите какво мислите за идеята.
........


Благоевград

#63
Здрасти !
Първо - поздравления за колата, определено е нещо много интересно.
Искам да те попитам - как се справят скоростите и съединителя с мощността ? Има ли проблеми ? И къде успя да я събереш турбинката ?
Не успях да намеря информация в темата, извинявай ако съм пропуснал.


Сашо33

Жоре искам и моя така да направиш кво струва си плащам дори съм от другия краи на балгария и пак ще доида.....даи си номера моля те