нестабилни обороти понякога фокус 1.6

Започната от lubomirov89, 28 Октомври 2017 21:08:45

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

lubomirov89

Здравейте колеги! Имам едно проблемче с фокуса (1,6 зетек s fyda), който след всичко изчетено, не мога да реша. Та проблема е, че от време на време колата има нестабилни обороти. Когато даречем спирам на светофар, спъвам винаги на скорост, в момента в който натисна амбреажа оборотите падат до може би 500 след това се стабилизират на нормалните. Ако пускам на свободна (рядко го правя) играят от 800 до 600 и така докато спра на място. Това не го прави винаги, а когато и е кеф, не съм намерил някаква закономерност в поведението на колата. Проверено е всичко за което мога да се сетя и за което съм чел. Хлабини на клапани, нови кабели, свещи, бобина, нов клапан на картерна вентилация и тройника към всмукателния колектор, изчистена дроселна клапа, клапа за празния ход, центровка на ангренажа,не смуче паразитен въздух от никъде, всички датчици в норма, абе всичко е супер. Прави ми също впечетление, че в момента в който оборотите паднат на нормалните, светлините в купето леко премигват за 1-2 секунди и после се оправя. Мерено е напрежението на генератора, зарежда супер. Дайте малко акъл, багодаря!


OL DiRTY

#1
Аз съм с абсолютно същият проблем с разликата, че оборотите не ми варират на свободна, а падат малко под чертата на оборотомера, която мисля, че показва 800 оборота ( или 730, някъде четох, че това са нормалните обороти, но може и да се бъркам ) и не се възстановяват след това.  Не е болка за умиране, но е дразнещо!
Миналата седмица се върнах от майстор "Фордманиак" и той няма точно обяснение. Беше ми изключил датчикът на скоростната кутия, като го беше заподозрял него за виновник. Е покарах така (без скоростомер) и може би имаше една идея подобрение, но не и на 100%. За това си мушнах буксата на мястото й!
На мен ми прави впечатление, че когато пусна фаровете и вентилатора, оборотите падат, както обясних в началото, което е нормално, но след това, алтернаторът ли, кое ли, не се наема да ги възстанови в нормите!
Та се чудя дали не е нещо свързано с тоците и алтернаторът! Ужким и при мен зарежда нормално, но знам ли вече какво е!

ivchotr

Имах го същия проблем и след като смених всичко отвън по двигателя и презаписах компа, Фордманиакът ми регулира клапаните и ангренажа и колата заспа. Ако при вас не се оправят нещата, остава да се търси проблем в самите клапани, примерно. Ако някой е прегорял, реглажът няма да помогне. Напрежението в колата пада при намаляване на оборотите, това е нормално. Но според мен е следствие, а не причина. Освен ако компът има проблем в буксата - не добър контакт и т.н., поради което да се губи сигнал.

OL DiRTY

Скоро ще сменям ангренажа при Митко, разбрахме се, че ще гледа и клапаните! Ще видим след това, какво ще е положението! Явно, дотогава ще я карам така!

lubomirov89

Клапаните са мерени и са в граница! Центровката на ангренажа е правена от фордманиак, не допускам да има проблем там. Сякаш почвам да клоня към не добре затваряща бензинова дюза, но в това твърдение изобщо не мога да съм сигурен, докато не ги смъкна и след това стенд.

OL DiRTY

Оффф, мамка му и оборотчетата, лошото е, че проблемът ще се оправи с време и пари! А още по-лошото е, че когато имаш пари, нямаш време и обратно. Няма оправия! ^-^

ivchotr

Ами с тези Фордове е така (rofl) Няма да се плашиш :D

OL DiRTY


lubomirov89


vilden

Въпросния VSS датчик оказва ли влияние върху работата на двигателя?


Румен 790808

форд c max 1.8 125к. бензин, колебания на оборотите след изключване от скорост отстранени с почистване на дроселовата клапа.Имаше доста нагар от вътре ,почистена до блясък ,и в основата си включително и след нея.

lubomirov89

Клапата ми е чиста със сигурност (чистена е скоро) така ,че това при мен отпада като варант. Днес например не ми го направи нито веднъж. Другото, което ми прави впечетление е, че датчика за барометрично налягане ми се струва не много адекватен. При студен време колата пали на 1100 оборота, а на топло на 1500. Днес на около 0 градуса запали на 1100 оборота, а ако е 20 градуса пали на около 1400-1500, като днес не ми е правила проблеми с оборотите.

lubomirov89

Също така има едно тъпо придърпване. Дали е от бедна смес или роблем с кабели, свещи или бобина, не знам. С новата бобина ми изби един кабел и свещ. Разликата между старата и новата е в това, че новата има съпротивление 22 кома, а старата около 10 кома. А сега де? Не ми се дават пари бадева и да сменя кабели, свещи и бобина е така.

ivchotr

Това придърпване на всяка предавка и при всякаква скорост ли се появява. При мен го има само между 80 и 100 км/ч и то когато едва галя педала на газта. Подавам ли леко газ, изчезва. Така и не разбрах от какво се получава. Под 80 и над 100 км/ч го няма при еднакво поддържане на скоростта, в смисъл с галене на педала.

lubomirov89

Най много се усеща до 3-та предавка, после го няма или поне не го усещам .

locke

Цитат на: lubomirov89 в 24 Март 2018 22:05:16
Най много се усеща до 3-та предавка, после го няма или поне не го усещам .

Същото е и при мен. Няма значение топъл или студен двигател. Най-силно се усеща като карам на първа с малко газ или на втора с около 1000 оборота. Ако отпусна газта колата почва да хълца и да се тресе.
Да уточня, че това не се случва всеки път.
С натискане на съединителя се оправя. Свещите са ми NGK на година и половина. Според мен е от датчика на скороститр защото понякога километража не отчита

lubomirov89

Споре мен не е от датчика за скоростта. Но все пак не мога да разбера какво е. При мен се появява по скоро като давам газ и много добре се усеща на принудителен празен ход. Тогава най добре се усеща като придърпва...

locke

Цитат на: lubomirov89 в 25 Март 2018 11:17:42
Споре мен не е от датчика за скоростта. Но все пак не мога да разбера какво е. При мен се появява по скоро като давам газ и много добре се усеща на принудителен празен ход. Тогава най добре се усеща като придърпва...

Другите мнения в нета, които четох, са че е от бобината. Пукнатина, която не може да се види, без да се свали

hienata76

При мен проблемът с придърпването се реши с смяна на бобина от най евтините(мобилтрон),а играта с оборотите  с почистване на дросела и клапана за празния ход.

locke

Цитат на: hienata76 в 26 Март 2018 10:54:59
При мен проблемът с придърпването се реши с смяна на бобина от най евтините(мобилтрон),а играта с оборотите  с почистване на дросела и клапана за празния ход.

Огледа ли старата за повреди..


hienata76

#20
Цитат на: locke в 26 Март 2018 11:06:31
Огледа ли старата за повреди..

2 sm. Микропуктнатина   :o

lubomirov89

Старата ми има напукано, и то доста. Но при просто замерване с мултицет си е в норма и на първична и на вторична намотка.

ivchotr

Ама когато работи и се завихрят големите токове и напрежения, нещата покрай пукнатините ще изглеждат по различен начин.

locke

Цитат на: lubomirov89 в 26 Март 2018 23:31:05
Старата ми има напукано, и то доста. Но при просто замерване с мултицет си е в норма и на първична и на вторична намотка.

Знам че не трябва да има никакви пукнатини или подобни. Ако има.. ясно е. Предполагам че пукнатините са долу и без сваляне не се виждат ????

locke

Сега погледнах моята, не съм я свалял, че е претрупано, а и се стъмни. Нямаше обаче тази метална скоба, държаща конектора. Има ли я при вас ????

lubomirov89

Аз имам металната скоба на буксата. Бобината е напукана почти навсякъде но не и отдолу.

hienata76

Цитат на: lubomirov89 в 27 Март 2018 20:42:44
Аз имам металната скоба на буксата. Бобината е напукана почти навсякъде но не и отдолу.

Сменяй. Какво чакаш,да се се сцепи на части? Скоба и аз нямам.

locke

Сега като разгледах хубаво имам скобата, само че е от долната страна на конектора и не се вижда ????

lubomirov89

Най лесно утре ще дам 100 лв. за нова бобина, не е там проблема. По скоро е в това, че не съм сигурен, дали ще се оправи. Купих една бобина УЖ беру, ама е с двойно по голямо съпротивление и ми изби една свещ и един кабел от нея...

locke