Доливане на масло

Започната от mhanew, 26 Юни 2017 08:55:59

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mhanew

Здравейте колеги,
след основен ремонт на двигател, който беше толкова увреден, че мина на трети ремонт директно, се налага да доливам масло. Няма теч отдолу, но на 5000 км доливам 750-800мл Castrol Magnatec 5w30 на моя Форд Фокус от 2009. Въпросът е дали мога да доливам на друга марка 5w30, докато дойде моментът за смяна (15 000км) ?
Между другото да спомена, че пак без теч се губи и малко антифриз, но след оглед от майстор отпадна варианта маслото и антифризът да се смесват!


Pyrhel

Стига да е синтетично - да.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

Можеш без проблеми да наливаш, дори и 5W40, важното е да отговаря на твоя вид-ако е синтетично да е синтетика, ако си налял минерално доливаш друга или същата марка пак минерално. Какво му се е случило на този двигател и е претърпял такъв ремонт?
Между другото ми се струва, че нещо пак не е наред защото това си е сериозно доливане...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

mhanew

Цитат на: Mondeicho в 26 Юни 2017 11:18:18
Можеш без проблеми да наливаш, дори и 5W40, важното е да отговаря на твоя вид-ако е синтетично да е синтетика, ако си налял минерално доливаш друга или същата марка пак минерално. Какво му се е случило на този двигател и е претърпял такъв ремонт?
Между другото ми се струва, че нещо пак не е наред защото това си е сериозно доливане...

Със сигурност не е наред. Предишният собственик е карал без масло. Датчика не сигнализира и така. Предполагам отпреди ремонта си е имало нужда от нетипично голям доливане и затова се е стигнало до каране без масло и последващия ремонт.
Ако долея с 5w40 как ще се промени гъстотата- към по-гъсто или по-разредено?

Pestarzt


Mondeicho

Към по-гъсто, колкото е по-малък показателя след W, толкова става по-течно...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Симеон

При тебе ли е била колата вече като е правен ремонта или си я купил ремонтирана? Може и по-зле това масло да го доливаш на 1000км. Имах една Вектра при нея беше така. Ама накрая бях почнал да й взимам най-евтиното наливно и така си замина.

viceroy

Този кастрол другата ми кола, която не е Форд го пиеше много, но си е бензин турбо. Сложих масло на друга марка със същия визкозитет и почти спря да харчи масло. Това количество 700-800мл на 5000 си е в норми, на колко км е от ремонта? Пробвай с друго масло Форд Формула Ф или друга марка.

Mondeicho

Горе-долу приемливо докато се понапаснат частите, иначе си е сериозен разход на масло... ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

viceroy

Ако са първите 5к след ремонта си е повече от нормално. До литър на 10к е нормално за разработен мотор атмосферен. За турбинираните даже 1.5 независимо бензин дизел и стила на каране...


Alexi

до сега не съм виждал читав мотор да пипа повече от 200-300 грама на 10к км

Pyrhel

Новите поколения мотори фабрично хапват повече на фона на старите, сегментите им са по-хлабави, за да намалят триенето и в крайна сметка вместо гориво, горят масло :))
Ще видим как ще са най-новите, където излизат с 0w-8 и 0w-16 :D

Иначе за тия, които ги караме, мислени около 2000та година, че и преди това - както казва Алекси - малко трябва да пипат ако са в ред.
Аз също бях сложил Castrol Edge на Форда и хем не работеше добре, хем видимо намаляваше след всяко излизане извънградско. С Формулата нямаше такова нещо, но пък тя на 6-7 хил км ставаше на водица...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Трифон

Ако кастрола не е LL(лонг лайф)може да ти го пипа!Имам доста оплаквания напоследък.

ivchotr


Alexi

абе един познат взе кола от автокъща в София ,докато си дойде до Шумен долял 1 литър вие ми говорите за LL :D