Нафталин или алкохол в бензина

Започната от Black Label, 06 Юни 2017 21:34:23

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Black Label

Отдавна не съм писал, с колата всичко е наред. Не съм купувал добавки досега и мисля да сложа особено като почнах да чета повече за ЕкоБууст двигателите. Чета и други български форуми, където е "домашен химик" - бъркат нафталин, кореселин, изопропилов спирт с бензин и слагат вместо добавка.
Някой може ли да разясни дали работят тези "добавки"? Смисъл дали вършат работа като готовите добавки за почистване? И съответно кое да бъде?


Mondeicho

Аз си слагам на дизела готови и нямам оплаквания. Според мен ти е по удобно да вземеш такава, не се чудиш дали си объркал пропорции, правилните съставки ли са и т.н
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Симеон

И аз съм чел такива неща в офроуд и VW форума ама как разбираш дали чисти добавката или не? Аз профилактично сипвам една зелена на Бардал за бензин. Не знам дали работи и дали изобщо върши някаква работа но сипвам...

opex

Такива химични опити се правят на коли дето са на 25 години и тепърва почва да им се затлачва системата. И все пак са малко тия коли.
Не мъчи колата зорлем :) Сменяй бензиновия филтър и свиркай :)
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

ivchotr

Кореселинът е силно агресивен към някои материали, особено към пластмасите. А пък в резервоара със сигурност има какво да разяде.

Pyrhel

Бензинът да не е по-малко агресивен, ако издържат на него, ще издържат и на кореселин. Пък и 100-200мл (или колкото там ако някой ще пробва...) като се омеша с 50л бензин...

А към Black Label, той екобууст-а се осира преди инжекторите, в цилиндрите какво ще чистиш, нищожен е нагарът там. Дет' се вика с него и без него - все тая, проблемът е преди клапаните.

Иначе и аз си взимам веднъж в годината по някоя добавка от тези за многото км и слагам 3ни-4ни дози докато свърши. Ей-така, от келешлък.
А х*я при новите бензинови е, че филтърът им е един чорап в резервоара, нямат друг... Аз също съм така и мисля скоро да срежа горивопровода и да забода някакъв...

Нафталинът, до колкото съм чел преди, уж повишава октановото число, но и повишавал температурата на изгаряне - това са форумни приказки. Както казва Орех, ако е някой клозет или терминатор - 100% ще набутам всевъзможни лайна в резервоара (като и правих :)) ), но на нормална кола по-скоро не ми стиска да правя експерименти.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

На 40 градусова ракия ако и добавиш 60 градусова, дали ще си остане пак 40 градуса?
Едно време ползвах кореселин да "заварявам" пластмаси. С бензин не ставаше.

Pyrhel

Ау, не трябваше да даваш пример с ракия, че доста съм бъркал и разреждал. Да, на 50л 40* ракия като добавиш 100-200мл 60* ракия си остава 40*. Иначе в 50л лангюр (патоки или както му викат в различните краища) щяха да му сипват 2л първак и да става за пиене. :))

ПП: В магазина има кореселин и в пластмасови шишета, не само в метални кутии. А на металните кутии гърловината също им е пластасова :P
ПП2: И аз съм топил стиропор в кореселин за лепило, не съм пробвал в бензин. Някой ден ако ми потрябва пак ще опитам - все си мисля, че ще го разтвори, не знам.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Е, то зависи и от бензина. На жена ми едни цайси си заминаха от разлят бензин върху тях. Само че не се знае как и с какво са го каращисвали в бензинджийницата.

Симеон

Търсих в гугъл но няма някаква конкретна информация. Май сипват нафталин само за повишаване на октановото число.


opex

Имам спомен отпреди 15 години някой ми казваше две бучки нафталин и още нещо завършващо на -ин, което не мога да се сетя (дали не беше глицерин).
Поне имаш ориентир за количество от едната съставка.

Другото, което знам и е опитвано 100% е от магазин за тия радиоуправляемите колички с ДВГ се купуват кенчета гориво, какво точно е не знам обаче Астра Ф C14SE мотор пощтръклява, полудява на степен 3,14 и не си ще гумите ама хич никак. Страничен ефект е по принцип ако се прекали почва да топи клапаните :D Дали не беше нитро? Нещо като това http://www.zigifly.com/igrachki/rezervni-chasti/aksesoari-za-avtomobili/gorivna-smes-1-lita-r/
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

hotblooded

За повишаване на октановото число си има octane-booster-и,  нафталина е идея, ама не знаете колко точно нафталин ще има в топчетата, и какво още освен нафталин ще има.
Алкохолните добавки - етанол или метанол - вършат работа, но и двете с силно хигроскопични - тоест поемат вода, включително и влагата от въздуха.

Симеон

Цитат на: hotblooded в 23 Юни 2017 07:15:04
Алкохолните добавки - етанол или метанол - вършат работа, но и двете с силно хигроскопични - тоест поемат вода, включително и влагата от въздуха.

Това не е ли хубаво? В youtube има много дето декарбонизират като пръскат вода докато работи мотора и е загрят. Може ли да се постигне същия ефект ако примерно се примеси етанол/метанол с вода и после в бензина?

hotblooded

Ми сипи вода в бензина направо  (rofl)

Симеон

Нали не се смесвала с бензина?

hotblooded

Цитат на: Симеон в 29 Юни 2017 18:37:47
Нали не се смесвала с бензина?
В неподвижен съд - водата ще образува слой на дъното, под бензина, но в съд който се движи - водата се пръска на "островчета" сред бензина, и горивната система я засмуква, а попадането на вода в цилиндъра не е добра идея

Black Label

В youtube много хора пръскат с вода и има видео преди-след как изглеждат цилиндрите след процедурата. По малко не виждам какво ще навреди - всяка течност не се сгъстява като въздуха. Това се отнася и за горивото. Дали ще се пръска малко вода с бензина - все едно, а че чисти си е факт. Въпросът е как равномерно да отива към всички цилиндри.

hotblooded

Ще почистиш да не казвам какво с впръскване на вода в цилиндрите,  то нагара по буталата и горивната камера със зор пада като се стърже с шабър, вие с две капки вода ще го чистите.  Още малко ще повярвате и клипчетата с спечелилите по 100 хилки от лотария с търкащи се билетчета :)

BillyBADBoy

Чисти, но не трябва да се впръсква вода, а водна мъгла със специална дюза. Иначе съществува риск от хидравличен удар.

Равномерно ще се разпределя ако се впръсква преди входящия колектор, в тръбите след въздушния филтър.

zloster

Отговор на този тип въпроси може да получим по следния алгоритъм:

  • Избираме добавката, която ни интересува
  • Издирваме листа ѝ за безопастност. На английски MSDS - material safety data sheet или safety data sheet - някои производители правят трудно намирането им. По-долу ще дам пример.
  • Намираме глава 3 в горния документ. Тя винаги съдържа описанията на веществата, които са сложени в продукта. Също и порядъците на концентрациите им - примерно Съставка 1 е от 5% до 20%, Съставка 2 е от 50% до 70%.
  • С помощта на информационна търсачка или познати проверяваме кое вещество какво е - като минимум има CAS номер даден. Пример: CAS 64742-94-5. Това е международно призната система за описване и класифициране на веществата. По този номер издирваме описанието на веществото. Може да има и REACH номер - това е класифиция на вещества, които имат последици за здравето и трябва да се контролира на какво количество се излага човек и околната среда. Това е класификация на Европейския Съюз.

Горното го ползват усилено в oil-club.ru, когато обсъждат и анализират смазочни масла и други подобни. Същият метод е приложим за всякаква битова и подобната химия: флакончета спрей, и други магически пръскалки, колбички и кърпички.

Ето на практика приложено:
Добавка на Лики Моли: https://products.liqui-moly.com/additives/speed-petrol-additive.html. Те си дават долу в "Допълнителна документация" листа за безопастност.
Ето го и него: https://sichdatonline.chemical-check.de/Dokumente/566/5105_0025_17-04-2018_EN.pdf

Какво четем в глава 3:

  • Hydrocarbons, C10-C13, n-alkanes, isoalkanes, cyclics, <2% aromatics
    Registration number (REACH) 01-2119457273-39-XXXX
    content %80-<100
  • Hydrocarbons, C10, aromatics, >1% naphthalene
    CAS (64742-94-5)
    content %1-<2,5
  • Naphthalene
    CAS 91-20-3
    content %0,1-<0,25

На прост език казано: имаме някакъв вид течен газ/спирт от т.1 и много малко нафталин от т.2 и т.3. Седи си течно, нафталинът си седи разтворен. Лепим хубаво етикетче на тубичката. Добрата страна е, че са дозирани безопасно и има голяма вероятност да са проверили изходни вещества за примеси и т.н.

За трудностите при намирането: някои доставчици предоставят горния лист само при поискване. Други "изнасят" дейността по поддържането на документацията си към трети страни (фирми). Понякога търсачките им са абсурдни - примерно на Кастрол продуктите ми се опъваха много. Трябваше да уцеля точно как са изписали продукт в информационната система за листовете за безопасност. Като се пробвах с бензините на Шел, успях да намеря само за Австралия и други екзотични за нас места.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/