Автоматични фарове как?

Започната от sparky, 15 Януари 2012 14:16:27

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

sparky

Колеги вижте на какво попаднах в интернет. Как става този номер с това реле?
Automatyczny wlacznik swiatel FOCUS MK1


tha22don


road runner

На това видео ,на мен ли ми се вижда или е вярно ,но маха друго реле и слага тъй нареченото негово . Обаче нищо не вдевам какво става оттук нататък :)

tha22don

#3
Да, наистина маха заводското реле R6 и поставя някакво "собствено" и нещата се получават.
Това е доста интересно...ако намерим от кой форум са пичовете и да се поровим за това реле, може и да се получат нещата.
Според  друг клип на същия човек, само че за МК2 (и с помощта на гугъл преводача), релето превключвало, когато "открие" товар.
http://www.youtube.com/watch?v=AKNdbQ5ifQw#

whaaazp

Цитат на: tha22don в 17 Януари 2012 16:30:36
Според  друг клип на същия човек, само че за МК2 (и с помощта на гугъл преводача), релето превключвало, когато "открие" товар.

До колкото съм наясно затова въпросното нещо се нарича "реле"...  O:-)

tha22don

Цитат на: whaaazp в 17 Януари 2012 21:39:54
До колкото съм наясно затова въпросното нещо се нарича "реле"...  O:-)

Да така е :) че е реле - реле е, въпросът е дали е самоделка или е ford-made и съответно как може да се поръча/ купи/ направи. Аз лично оставам с впечатление, че е изработено от конкретния човек  ::)

tropper

Изрови ми подробна схема на ел.инсталацията на колата и може и да го измисля как да си го направиш  :P
(fri)

То за този сезон остана месец и половина, ама следващия сезон пак ще дойде.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/


tropper

OK :)
Утре ще ги разуча схемите, ще помисля и ще пиша.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

G_o_c_e_v

Цитат на: tha22don в 17 Януари 2012 16:30:36... когато "открие" товар.

А дали не е възможно при запалване и достигане на тока от 12 до 14+ волта, релето да е направено само да си затваря веригата? И интересното е че габаритите през деня не работят.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


tropper

#10
Цитат на: G_o_c_e_v в 18 Януари 2012 19:31:31
А дали не е възможно при запалване и достигане на тока от 12 до 14+ волта, релето да е направено само да си затваря веригата?
Магията е да се вземе сигнал от алтернатора - т.е. фаровете да се включат, когато се върти алтернатора с достатъчно обороти, което става при запален двигател. Трябва да разгледам подробно схемите, които Боби даде, и ще докладвам как може да стане.

Цитат на: G_o_c_e_v в 18 Януари 2012 19:31:31
И интересното е че габаритите през деня не работят.
За нещо фабрично ли говориш, че изпуснах нишката?
Принципно това за да стане, трябва да се монтира и сензор за осветеност, което не е невъзможно, но е малко повече играчка и ще трябва калибровка. С него отиваме вече от ниво проста електротехника с релета и диоди до ниво електроника с интегрална схема и няма да е съвсем за домашни условия и с подръчни материали ;)

Иначе може, няма невъзможни неща. Но ако сензорът и калибровката му не са много прецизни има опасност да се лъже от улично осветление или фарове през нощта и да ти гаси габаритите...

Както се казва: "Ти сега за едни габарити ли си?"  ;D

П.С. Доколкото разбрах комбинирайки написаното от road runner в другата тема и показаното в клипа, модификацията от видеото е с цел при изгасен двигател, но подаден контакт да не светят.

П.С.2. Това което аз ще предложа като свързване, не очаквайте че ще е като заводско решение - махаш реле, слагаш реле и бачка. Вероятно ще трябва малко бъркане по жиците  >:D Но ще е (почти) без пари.
Иначе - търсете релето от МП.  ^-^
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

G_o_c_e_v

#11
До колкото виждам от клипа, май отзаде не му светят габаритите понеже забива новоте реле директно на мястото на късите, а то предполагам няма общо с габарита.

edit: И още нещо, което си мисля е че, с това реле при запален двигател и ключ за фаровете 0, когато решиш да си пуснеш фаровете от ключа и почнеш да сменяш къси дълги, дали това реле ще гаси късите или ще светят двете жички?
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

tropper

Значи всъщност говориш за втория клип - за МК2.
Там като го изгледах е съвсем друга бира :)

Това МК2 явно е оборудвано с автоматични фарове - на тъмно да светват. И си е така фабрично. Даже сензорът му е в стъклото на черното пред огледалото. В тоя клип човекът просто прави на кола, която има автоматични фарове, да се включват късите винаги, но без габарит. И то на всичкото отгоре ги включва винаги, когато е на контакт, дори да не е запален двигателя, което не е много добра идея. Показаната от него модификация може да стане само на коли, които са оборудвани с автоматично светване на фаровете. Неговата модификация (най-вероятно) се състои в запояване на мостче между два от краката на релето.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

G_o_c_e_v

Втория клип даже не съм го гледал, Сега видях че първия е за МК1, основно по него се водя и пиша в момента.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

ganador

В другия форум бях описал как го направих аз.

G_o_c_e_v

До колегата ganador
Само едно не мога да разбера, запалваме и достигаме желания волтаж за това което си описал, добре, ами когато си пуснем нормално фаровете и почнем да цъкаме къси дълги, кой ще изключи късите след като те се поддържат от тази система, която си направил?

Седя и се чудя и пак не мога да намеря начин, с който като си пуснеш нормално фаровете от ключа, да изключва тази система.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

tropper

Цитат на: G_o_c_e_v в 19 Януари 2012 11:33:50
...Седя и се чудя и пак не мога да намеря начин, с който като си пуснеш нормално фаровете от ключа, да изключва тази система.
Това се прави по два начина:
1) Приемаме че ДРЛ ще светват само късите, без габарит (нещо, за което аз лично съм против, но мненията в нета са разнородни и всеки си има своя обосновка). Тогава ако получим +12 на габарит (който се светва и на габарит и на къси и на дълги) се изключваме и оставяме копчето да управлява положението. Като се изгубят +12 от габарита, поемаме управление и пускаме само къси.
Тук не съм сигурен в едно - като се "флаш"-не с ръчката за мигачите на дълги - включва ли се габарит?

2) Искаме с ДРЛ да светваме и къси и габарити, но при включени габарити или къси от копчето да се изключим и да оставим на ръчно управление - тогава ще трябва да се прекъсне проводника за габарита от копчето.

Всъщност в случая проблемът идва от това, че сте с H4. Тогава, за де на изгори фара, трябва на дълги да се спрат късите. При H1+H7 както е на Мондео 1/2 този проблем не стои, т.к. фабрично когато си на дълги, късите продължават да си светят.

За целта ще мислим по следното нещо - в момента в който се получи напрежение по дългите, да се изключваме. Обаче ако управляваме и габарит заедно с късите, него не трябва да го спираме, а да спрем само късите.

Общо взето системата се заплита :)

А може и да се окаже не толкова трудно. След като фабрично се изключват късите при включване на дълги, може нашата система да се върже преди релето, което превключва тока от къси на дълги.  (idea)

Почвам да разглеждам схемите на Фокуса, за да видя как най-безболезнено може да стане интервенцията.  (bye) (read)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

tropper

Гледам го подробния файл със схемите и нещо не ми харесва в него.....

На Фокус МК1, ако оставиш копчето в позиция "габарит" и извадиш контактния ключ, габаритите остават ли да светят или изгасват. Като гледам схемата - трябва да изгаснат, докато не преместиш копчето в позиция "паркинг". Така ли е?
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

Vasilev

Точно така е. Като махнеш ключа, ако искаш габарити, връткаш на P и светват.

whaaazp

При мен е налична фабричната инсталация за дневни светлини, но не знам от къде да купя въпросното реле, освен от moto-pfohe (Цена с ДДС: 59.81 лв.).

Ако мога да помогна по някакъв начин?


road runner

#20
Олег май бъркаш брат . Като извадиш ключа и примерно си на фарове оставят да светят габаритите + осветлението на таблото , а като врътнеш на паркинг тогава светят само габаритите без осветлението по таблото :)

P.S: Между другото това оня ден го забеуезах :) Мнооо съм добър :) За 5месеца е добре според мен да го видя ? Вие как мислите  (happy) (happy) (happy)

whaaazp

Цитат на: road runner в 19 Януари 2012 15:08:24
Олег май бъркаш брат . Като извадиш ключа и примерно си на фарове оставят да светят габаритите + осветлението на таблото , а като врътнеш на паркинг тогава светят само габаритите без осветлението по таблото :)

И при мен е така.

А ако копчето е на фарове остават да светят само габаритите.
Паркинг светлините светят само при изваден ключ /завъртян в крайна позиция/.

Vasilev

После като изляза ще пробвам, но не знам защо си мисля, че като извадя ключа ми изгасва всичко.

road runner

на мен поне не е така ;) Аз много рядко гася фаровете преди да врътна ключа и го виждам :)

Bobi

И при Фокус 2 са така нещата. Олег просто не е обърнал внимание :)

Vasilev

Проверих го :) и сте прави. Като извадиш ключа и врътнеш на паркинг светлина, изгасва таблото и зумера за забравени светлини спира да пищи. А като е оставено на къси само габаритите. Само че го проверих по сложния начин. Прибрах се, отворих форума, видях темата и се наложи да се върна обратно навън и да проверя  :D

tropper

#26
Така и би трябвало, и при мойто 18-годишно са така.

Подведе ме схемата, защото превключвателя е много завъртяно направен. След още няколко разглеждания на схемите се убедих в това.

Другото нещо е че двете схеми си противоречат. Едната (по-малкия файл, по-цветната) със сигурност има поне една грешка при свързването на превключвателя за фаровете. Дали има и други - ще продължа да мисля.

Това което е ясно със сигурност:

1) При включени габарити (но не в ролята на паркинг светлини) се подава захранване за осветлението на таблото. От него може да се вземе сигнал за изключване на ДРЛ, но може спокойно да се вземе и от самите габарити, защото не ни трябва ДРЛ при паркинг светлини  :P

2) И според двете схеми самият превключвател има контактните пластини за фабрична функция ДРЛ. Това което изумява, е че е активна и при "0" на превключвателя и при "паркинг" също. Но това не пречи много.

След доста мислене и гледане на схемите стигам до извода че няма начин лесно да се вземе сигнал дали е запален двигателя. Надеждата ми беше за лампата за зареждане на таблото, обаче тя се управлява от електроника в самото табло и доколкото успявам да вдяна информацията идва по цифрова шина от ЕКУ-то. Така че това отпада като лесен вариант.
Ще се наложи елементарна електроника. Предложнието на ganador е принципно правилно, но ценерите имат някои недостатъци за случая:
1) лоша температурна стабилност
2) труден подбор на точна стойност
3) трудно се прави желания хистерезис с тях (а е хубаво да го има)

Резултатът е че ще трябва да има поне едно TL431 като интегрална схема, чиято работа ще бъде да включи транзистор при напрежение на акумулатора над 13.4V (примерно) и да го изключи при напрежение под 13.0V. Този транзистор ще се пусне да управлява релето на фаровете.

Реално схемата ще се нуждае от следното свързване:
1 проводник от +12 след контакт. От него се захранваме и мерим напрежението на акумулатора
1 проводник от + габарити - ще се ползва за минус в нашия случай и при светване на габаритите ще спираме работа
1 проводник към релето за светване на къси (минава през диод)

опция: 1 проводник към допълнително реленце, което се задейства от нашия транзистор, което да подаде ток към габаритите.

Релето за габарити се налага, защото фабрично няма такова. Има вариант да се мине без него, а просто нашия транзистор да е малко по-мощен, но тогава ще има една постояяна консумация при изгасен двигател от порядъка на 2-5мА. Принципно не е много, ама може и без него.
<- това е грешно.

Засега описания вариант не може да включва и габаритите. Ще измисля версия и за габарити :P

Всичките описани връзки ще могат да се направят само в бушоните при двигателя....
До събота ще драсна и схемата, а дотогава ако има други идеи - казвайте ^-^
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

ganador

  Съгласен съм колега tropper, бая зор видях с подбора на ценерите. Температурно не забелязвам проблем, и лятото и сега работи нормално. Хистерезиса е малък и има следния дефект - при изкл. на двигателя и вкл. отново на контакт, схемата сработва и пали фаровете т.к. напрежението на акумулатора е все още над 12.6-12.8 V. И още един дефект, който забелязах твърде късно т.к. не ми се налага да карам често на дълги. Добавих още едно малко
реленце с нормално затворен контакт, през който се захранва моята схема. Това реленце свързах паралелно на релето за дългите. Така, при вкл. на дълги DRL-а се изключва и мяма проблем с прегряване на лампите.