Проблем с двигателя на Форд Фокус

Започната от kkaallaa, 16 Май 2017 18:01:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

kkaallaa

Здравейте , колеги !
Имам сериозен проблем с двигателя на един форд фокус 2005 ( 1.6 16V , без вариаторите ) 100 к.с.
От както го имам ( вече два месеца ) "чека" свети и никой , ама никой не може да реши проблема !!!
Закачана е на компютър много пъти и винаги дава една и съща грешка.
А тя е : P0301 (недобро запалване на цилиндър 1 - постоянно ) !
Още първият път , когато се прочете грешката , се смениха кабели , свещи и бобина .
После се проверяваха дюзите . После пък в компютъра бил проблема....Но проблема не се реши !!!
Пиша ви вече отчаяно , защото не знам какво да правя...А проблема е , че на празен ход двигателя се тресе доста , но не мени обороти !!!
Моля за помощ и съвети !!!


viceroy

А компресията мерена ли е? Според мен може да бъде не затварящ клапан, реглаж на клапаните се прави на 160 000 при този мотор ако е на газ през 30 000км. При ниски обороти с проблемен клапан колата прекъсва с по-високи е ОК.

Alexi

а дюзата смени/размени ли я ,или поне ултразвук ?  как точно е "проверена"  ?

ivchotr

Цитат на: viceroy в 16 Май 2017 18:15:47
А компресията мерена ли е? Според мен може да бъде не затварящ клапан, реглаж на клапаните се прави на 160 000 при този мотор ако е на газ през 30 000км. При ниски обороти с проблемен клапан колата прекъсва с по-високи е ОК.

След какви ли не проверки и опити и сменени чаркалъци по моята, и аз стигнах до извода, че е възможно да е клапан. Обаче в момента не ми се занимава с реглажи, така че не мога да потвърдя тази версия. Ако някой обаче има идея какви са хлабините на клапаните при Зетек, 1.6, 16V, 100 коня от 2003 - 2004 г., да казва.

Mondeicho

Първоначално си попитал за 2005 г. Последно да се чете 2003 г.? С цел да не даваме грешни отговори за различни двигатели...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Цитат на: ivchotr в 16 Май 2017 22:24:40
Ако някой обаче има идея какви са хлабините на клапаните при Зетек, 1.6, 16V, 100 коня от 2003 - 2004 г., да казва.

Допуски на хлабините:
Всмукателни: 0.11 - 0.18мм
Изпускателни: 0.27 - 0.34мм

Хлабини при реглаж:
Всмукателни: 0.15мм
Изпускателни: 0.30мм
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

kkaallaa

Цитат на: Mondeicho в 16 Май 2017 22:53:04
Първоначално си попитал за 2005 г. Последно да се чете 2003 г.? С цел да не даваме грешни отговори за различни двигатели...

Да, правилно си разбрал . Колата е 2005 - МК2 !
Просто колегата, който е отговорил е с подобен проблем , но на МК1  :)
Четете имената на постовете бе , хора !

Не знам как са проверявани дюзите.Компресията е мерена при Жоро от кв.Левски (София) и беше 12.1 навсякъде , но явно пак ще я меря при друг "майстор" , защото друго не остана !!!

viceroy

Проверете си хлабините, дори и компресията да е добре. Колата има ли газова? На какви километри е

kkaallaa

Цитат на: viceroy в 17 Май 2017 08:08:06
Проверете си хлабините, дори и компресията да е добре. Колата има ли газова? На какви километри е

Да , колата е с газов инжекцион от 2008 год. На 210 000 км е !

И един въпрос...Този модел коли(бензинови) имат ли ДПФ филтри или нещо подобно ?
Възможно ли е да е със запушен такъв и оттам да идва проблема с тресенето на мотора на празен ход ?

sinnerman

В МП Младост почти всички автомонтьори карат фокус  след 2008г.100 к.с. като твоя двитател и почти всички са с газ. Най- добре да споделиш с тях за този проблем.


kkaallaa

#10
Оказа се , че този смешник Жоро от кв.Левски в София (най-добрия майстор на Форд) не е измерил правилно компресията на автомобила...
Днес, на първи цилиндър показа компресия 6 , а на останалите - 11 . Това замерване беше направено в Люлин в едно съвсем обикновено сервизче !!!
Оставих я там , за да отварят главата и да ремонтират клапаните.Защото според майстора , поне един изпускателен клапан е заминал !
Това е за сега , ще пиша пак !

viceroy

вероятно дори не е заминал първо трябваше да ги отрегулирате преди да свалите главата...

andi

Дам който не му се занимава с реглаж на клапани сваля главата добра стъпка само,че отзад напред (rofl)

sinnerman

Много се говори за реглаж на клапани при фокус с газ.  Ако някой е правил реглаж, нека сподели при кого е правил тази процедура и крайния резултат и колко му е струвало. Така ще бъде по- лесно за тези които търсят информация. Според мен, тази процедура е доста сложна и скъпа. Само пуловете за реглаж са 36 и са през микрони. В зависимост от хлабината трябва да се подбере точния. Трябва да се свали ангренажа или веригата, разпределителните валове и още много неща. А после трябва и да се сглоби. Доста солено ще е. Стига и да има кой да го направи качествено. Аз поне до сега не съм прочел някой да го е правил.[attach=1]

viceroy

Не е толкова сложно. Не се сваля главата. Демонтира се само капака на клапаните и се мерят хлабините с луфтомер. При нужда от корекция се вадят и ремъците заедно с разпределителните валове. При малка хлабина клапана няма да затваря и може да прегори. Тогава ще трябва да се сваля цялата глава и да подмени самият клапан, стига леглото му да е добре. Иначе ремонт на самата глава... Така или иначе пак не може да се мине без реглажа, въпросът е да се мине само с него. Корекцията става, чрез подмяна на пула, могат и да се разменят от клапан на клапан, може и да се намалят в дебелина на струг. Не знам на този двигател колко се разкачва по валовете, но самата процедура е елементарна и важи за всеки двигател с пулове. Скоро ще правя моя заедно с ангренажа и ще пиша за резултати.

To4kata

Ето братушките как се оправят с проблема https://www.drive2.ru/l/5966559/.
Viceroy къде ще го правиш този ремонт?
Препоръчайте, моля, някакъв алтернативен сервиз на Мотото, на който може да се разчита.
Досега на съм видял някой да човърка мотора, хеле пък този с вариаторите.

viceroy

Аз съм без вариатори и мисля да го направя сам. (не съм майстор, но имам опит и инструмент) Всеки кадърен механик способен да ремонтира двигател би се справил с този реглаж, ако беше толкова сложно какво остава за основен ремонт. За съжаление и аз не съм намерил такъв на който да имам доверие. Главата е ремонтно пригодна на този двигател особено на този без вариаторите е напълно стандартно. Пуловете са 16 на брой. От тях при реглаж най-много да се наложи корекция по изпускателните и то надали на всичките освен ако не е на много километри. Не ремонтно пригоден е блока при този двигател, по предписание не се ремонтира и не се сменят бутала, вал и лагери а се сменя като цял компонент, въпреки, че братушките и това го правят. Другото се прави и не му е тежка поддръжката.

andi

Дам от много майстори ,и аз си направих ремонта сам не е сложно само трябва да събереш малко информация и да са ти ясни нещата стъпка по стъпка за неясна стъпка питайте това е за тези който са навити да правят ремонта сами ,иначе към сервиза ,но само който се е занимавал с това иначе нещата отиват към оплескване ,